abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 februari 2007 @ 09:50:13 #1
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_46131231
Hallo!

Ik ben opzoek naar een winkeltje in de binnenstad van Utrecht waar ze bonsai boompjes verkopen. Ik vroeg mij af of iemand zo'n winkeltje kent toevallig want met de zoek machinetjes kan ik er geen een vinden. Ja een in Overvecht maar dat ga ik niet redden.

Iemand met een leuke winkel?
Waar ze bonsai verkopen?

Thanks
  vrijdag 9 februari 2007 @ 10:12:54 #2
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_46131780
Bij de afhaalchinees.
A.F.C. Ajax
pi_46131791
Meestal hebben de grote tuincentrums ze wel
pi_46131838
uhuh, tuincentra zoals de Intratuin hebben ze eigenlijk altijd wel in het assortiment

je kunt natuurlijk ook naar de dichtsbijzijnde bloemen/planten winkeln bellen of ze ze hebben..

en kijk anders hier http://bonsai.startpagina.nl/ eventjes
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
pi_46139742
Ze hadden bij overvecht 2 weken geleden bonsai's voor 3.95, ik heb meteen eentje gekocht. Leuk hoor
  vrijdag 9 februari 2007 @ 15:46:39 #6
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_46142313
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 14:32 schreef Aneurism het volgende:
Ze hadden bij overvecht 2 weken geleden bonsai's voor 3.95, ik heb meteen eentje gekocht. Leuk hoor
Ja het vervelende is dat ik werk tot 6 uur en met openbaar vervoer duurt het een uur voordat ik daar uberhaupt ben. Erg vervelend dus want ik hoorde inderdaad dat in overvecht bonsai boompjes voor een goede prijs te vinden zijn.

Vandaar dus dat ik iets in de binnenstad van utrecht zoek, dan kan ik er gewoon even langs lopen...
pi_46198126
Een bonsai die je koopt bij tuincentra en bloemzaken zijn allemaal van zo'n belabberde kwaliteit dat het etiket bonsai een slechte naam krijgt. Als je leuke bonsai wilt kopen moet je anders naar http://www.lodderbonsai.nl . Daar vind je zeker iets echt moois!
pi_46211281
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:46 schreef TheSeeker_NL het volgende:

[..]

Ja het vervelende is dat ik werk tot 6 uur en met openbaar vervoer duurt het een uur voordat ik daar uberhaupt ben. Erg vervelend dus want ik hoorde inderdaad dat in overvecht bonsai boompjes voor een goede prijs te vinden zijn.

Vandaar dus dat ik iets in de binnenstad van utrecht zoek, dan kan ik er gewoon even langs lopen...
Overvecht heeft op donderdag én vrijdagavond koopavond (open tot 21.00 uur), dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
Don't follow me, I'm lost too
pi_46211349
Oh ja, museumkwartier zitten een paar winkels die ze waarschijnlijk ook wel verkopen. (dus vanuit de stad lopen richting het ledeig erf, en dan niet de oude gracht helemaal aflopen maar op een gegeven moment rechts en linksafslaan voor de leukste winkeltjes)
  zondag 11 februari 2007 @ 18:15:46 #10
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_46211393
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:46 schreef TheSeeker_NL het volgende:

[..]

Heeft Vogelenpoel niks? (grote bloemen- en plantenzaak op CS)
You saw her bathing on the roof, her beauty and the moonlight overthrew you
  maandag 12 februari 2007 @ 07:23:06 #11
167723 sanni
Acima de seu
pi_46228932
Doe makkelijk,pak de trein of auto richting Amsterdam AC - Albert Cuyp voor
de nietweters - en dan is het kraampjes langslopen en je komt er een tegen.
  woensdag 28 februari 2007 @ 05:03:16 #12
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_46761167
Als je een echte bonsai wil kan je beter naar Lodder in Harmelen gaan, daar komen de meeste tuincentrumboompjes ook vandaan maar dan iets goedkoper.
En ze hebben ook grotere en oudere bonsai dan je in de gewone winkels kan kopen.

Bij tuincentra heb je overigens meestal alleen maar loofboompjes voor binnen, zelf vind ik naaldbomen mooier als bonsai, maar die moeten buiten staan.

Via http://www.bonsaishop.nl/ kan je ook bonsai bestellen.
ik heb zelf zaterdag een starterspakket met een chinese jeneverbes gekocht (vandaag geleverd), is een volledige plant en materiaal zoals draad, aarde en een pot zodat je zelf je eigen bonsai kan creeën.
Ik ben al een beetje begonnen met snoeien en vormen, daarna eventjes wachten en over een weekje of 2-3 de wortels snoeien zodat ie in een kleine pot kan.
Ben alleen niet zo tevreden over de bijgeleverde pot, die is me te hoog.
Zal morgen wel een fotootje maken.. jammer genoeg geen foto van de beginplant gemaakt voor het knippen..

Ik ben zelf overigens ook nog maar een beginnende hobbyist, had vorig jaar m'n eerste loofboompje (helaas de winter niet overleefd omdat ik 'm naar binnen had gehaald)
Heb vorige week m'n 2e loofboom gekocht en ook maar meteen een jeneverbes pre-bonsa gekocht.
Bij dat starterspakket kon je ook een zaailing voor een denneboom krijgen voor 4 euro dus die heb ik er ook maar meteen bijgedaan, zal alleen nog wel een paar jaartjes duren voor ik er iets mee kan gaan doen.

[ Bericht 6% gewijzigd door SiGNe op 28-02-2007 05:12:44 ]
pi_46941285
Kijk eens bij de Mintstroom in Utrecht, deze zit op de Gageldijk. Hier hebben ze heel erg veel tropische planten en ze zijn daar ook een heel stuk goedkoper
pi_46966835
quote:
Op maandag 5 maart 2007 14:53 schreef quincy het volgende:
Kijk eens bij de Mintstroom in Utrecht, deze zit op de Gageldijk. Hier hebben ze heel erg veel tropische planten en ze zijn daar ook een heel stuk goedkoper
Ik ben bang dat alsie Tuincentrum Overvecht al ver vindt dat de Minstroom helemaal te ver voor 'm is.
(al ben ik het wel met je eens dat de Minstroom goedkoper en relaxter is dan Overvecht)
pi_46969015
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 09:58 schreef kantoorslaaf het volgende:

[..]

Ik ben bang dat alsie Tuincentrum Overvecht al ver vindt dat de Minstroom helemaal te ver voor 'm is.
(al ben ik het wel met je eens dat de Minstroom goedkoper en relaxter is dan Overvecht)
Ow sorry helemaal overheen gelezen dat hij het Tuincentrum tever weg vond
  vrijdag 16 maart 2007 @ 02:03:59 #16
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_47324412
Zijn er nog liefhebbers van bonsai hier eigenlijk?
en dan niet alleen liefhebbers maar ook mensen die daadwerkelijk bonsaibomen hebben en er een beetje verstand van hebben..

Ben net begonnen, heb een aantal vragen en ben sinds ik me geprobeerd heb om te registreren gebanned bij het bonsaiforum elders, geen idee waarom, probeerde me alleen te registreren, krijg ook geen antwoord van de admin daar...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')