Als je een echte bonsai wil kan je beter naar Lodder in Harmelen gaan, daar komen de meeste tuincentrumboompjes ook vandaan maar dan iets goedkoper.
En ze hebben ook grotere en oudere bonsai dan je in de gewone winkels kan kopen.
Bij tuincentra heb je overigens meestal alleen maar loofboompjes voor binnen, zelf vind ik naaldbomen mooier als bonsai, maar die moeten buiten staan.
Via
http://www.bonsaishop.nl/ kan je ook bonsai bestellen.
ik heb zelf zaterdag een
starterspakket met een chinese jeneverbes gekocht (vandaag geleverd), is een volledige plant en materiaal zoals draad, aarde en een pot zodat je zelf je eigen bonsai kan creeën.
Ik ben al een beetje begonnen met snoeien en vormen, daarna eventjes wachten en over een weekje of 2-3 de wortels snoeien zodat ie in een kleine pot kan.
Ben alleen niet zo tevreden over de bijgeleverde pot, die is me te hoog.
Zal morgen wel een fotootje maken.. jammer genoeg geen foto van de beginplant gemaakt voor het knippen..
Ik ben zelf overigens ook nog maar een beginnende hobbyist, had vorig jaar m'n eerste loofboompje (helaas de winter niet overleefd omdat ik 'm naar binnen had gehaald)
Heb vorige week m'n 2e loofboom gekocht en ook maar meteen een jeneverbes pre-bonsa gekocht.
Bij dat starterspakket kon je ook een zaailing voor een
denneboom krijgen voor 4 euro dus die heb ik er ook maar meteen bijgedaan, zal alleen nog wel een paar jaartjes duren voor ik er iets mee kan gaan doen.
[ Bericht 6% gewijzigd door SiGNe op 28-02-2007 05:12:44 ]