abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46122259
Lieve mensen,

Heb onlangs de sleutel van mijn appartement gekregen, dat betekent; klussen
Uiteraard gaan we beginnen met al het sloopwerk om te zorgen dat we 'casco' kunnen beginnen.

Natuurlijk lopen we tegen de eerste problemen/vragen op

Mijn nieuwe huisje was van de woningbouw en is aan mij opgeleverd met 3 lagen behang van 20 jaar oud. Ik wil mijn muren laten stucen, dus stoommachine gehuurd en hakken maar. Veel stukken gaan er makkelijk af, andere dan weer niet.

Vraag: Hoe glad moeten de muren zijn om netjes te kunnen stucen?
Er blijven namelijk her en der ministukjes over die er met geen mogelijkheid af te krijgen zijn, behalve dan het uithakken van de gipswandjes, dat lijkt me geen goed idee.

Heeft er iemand tips of weet iemand een middeltje om die lijm/behangresten weg te krijgen...

Danke shon.
pi_46122429
diverse keren licht vochtig blijven maken met water, met wat tijd moet je het gewoon los kunnen halen, licht hakken of schrapende bewegingen maken met een dik plamuur mes kan ook helpen. Er moet toch gestuct worden dus daar hoef je niet over in te zitten .
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_46122485
WTF is benahg?
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_46122498
heet water met afwasmiddel doet wonderen
gewoon goed natmaken en dan een hele tijd laten intrekken
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_46122499
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:17 schreef Sjakie01 het volgende:
WTF is benahg?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_46123092
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:17 schreef Sjakie01 het volgende:
WTF is benahg?
mijn vingers werken niet meer normaal na een avondje hakken in de muur met een plamuurmes
pi_46123504
Muren hoeven niet glad te zijn om te stucen. Als de ondergrond maar stevig is (dus niet halve resten behang laten zitten). Gewoon even met van dat voorstrijkzooi behandelen daarna en het stucen kan beginnen.
pi_46124060
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:30 schreef NRD het volgende:

[..]

mijn vingers werken niet meer normaal na een avondje hakken in de muur met een plamuurmes
Een plamuurmes is dan ook om mee te plamuren en niet om mee te hakken.
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_46124271
Tjsa, die tig lagen prehistorisch behang komen doordat mensen nooit de moeite namen hun werk met grote zorgvuldigheid voor te bereiden. Wil je dezelfde 'fout' maken?
pi_46124501
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:00 schreef Walter-Ego het volgende:
Tjsa, die tig lagen prehistorisch behang komen doordat mensen nooit de moeite namen hun werk met grote zorgvuldigheid voor te bereiden. Wil je dezelfde 'fout' maken?
Precies.
Dadelijk haalt TS alles eraf en blijkt de woonkamer ineens een paar vierkante meter groter te worden, als hij de vele lagen behang heeft verwijdert.
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_46125674
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:04 schreef okkie-man het volgende:

[..]

Precies.
Dadelijk haalt TS alles eraf en blijkt de woonkamer ineens een paar vierkante meter groter te worden, als hij de vele lagen behang heeft verwijdert.
Je maakt er nu ook wel een grapje van, maar het komt er wel op neer. Ik heb zeer regelmatig inmetingen in panden moeten doen die volstonden met voorzetwandjes. Drie redenen om hier een grondige hekel aan te hebben:

1) Bij het doen van een inmeting wil ik altijd de constructieve elementen in kaart brengen. Voorzetwandjes zijn de doodsteek voor nauwkeurigheid.
2) Voorzetwandjes leveren maatverschillen op die niet vanuit een logische constructieve redenering te verklaren zijn.
3) Voorzetwandjes nemen soms kostbare ruimte in beslag.
pi_46129982
@ TS: Hoe heb je het met de woningbouw geregeld wat betreft het stuccen? Hier nl ook 5 lagen behang moeten verwijderen en ondanks stoomapparaat kwam de halve muur mee (is ooit heel erg zacht zanderig stucsel gebruikt). Dit is hier in de wijk een bekend probleem en de woningbouw laat het dan ook stuccen. Kan een hoop schelen als je dat niet zelf hoeft te doen/betalen.
pi_46130516
@Vesalius

Ik vermoed dat verkocht verkocht is. Dan kun j eniet bij de verkoper aankomen om op zijn kosten de boel te laten stuccen. Als je dat voor elkaar krijgt verdien je wel een vermelding in een speciaal boek.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_46130538
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:33 schreef Walter-Ego het volgende:

[..]

Je maakt er nu ook wel een grapje van, maar het komt er wel op neer. Ik heb zeer regelmatig inmetingen in panden moeten doen die volstonden met voorzetwandjes. Drie redenen om hier een grondige hekel aan te hebben:

1) Bij het doen van een inmeting wil ik altijd de constructieve elementen in kaart brengen. Voorzetwandjes zijn de doodsteek voor nauwkeurigheid.
2) Voorzetwandjes leveren maatverschillen op die niet vanuit een logische constructieve redenering te verklaren zijn.
3) Voorzetwandjes nemen soms kostbare ruimte in beslag.
t gaat hier over behang...niet over voorzet-wandjes....

Als er wat kleine stukjes behang blijven zitten die er echt niet af gaan; gewoon laten zitten dan... (ik heb t over stukken van een cm of 2 dan uiteraard...) als t grote stukken zijn, dan moet het er echt af. Dat je de achterliggende wand iets beschadigd is niet erg, want er gaat toch nog stucwerk overheen.
Overigens; mocht je nog electra, cai of utp aan willen leggen, dan moet je dat NU uiteraard bedenken, want na het stucen is het te laat voor inbouw-oplossingen
pi_46131486
bier in het water doen als je behang er mee af gaat halen. schijnt te werken.... kwam iemand mee toen ik behang er net af had.... dus heb zelf niet geprobeerd... bij mij hebben ze gewoon over kleine stukjes heen gestuct... tot nog toe (1,5 jaar later) zit het er nog steeds op...
pi_46132286
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 09:05 schreef Gompy58 het volgende:
@Vesalius

Ik vermoed dat verkocht verkocht is. Dan kun j eniet bij de verkoper aankomen om op zijn kosten de boel te laten stuccen. Als je dat voor elkaar krijgt verdien je wel een vermelding in een speciaal boek.
Ik heb de eerste post nog eens goed doorgelezen en geloof dat je gelijk hebt. Las het woord woningbouw dus nam gelijk aan dat het nog steeds huur is, maar geloof dat TS het appartement inderdaad gekocht heeft.

Dan verdien je inderdaad een speciale vermelding als je het dan nog lukt
  vrijdag 9 februari 2007 @ 14:41:25 #17
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_46140000
Goed schoonmaken is wel belangrijk. Met Stucen worden oneffenheden wel weggehaald, dus daar moet je je niet te druk over maken, wel zorgen dat het goed voorgestreken is en dat je geen grote gaten laat zitten. Helemaal vlak hoeft het echt niet.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_46156976
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:34 schreef Vesalius het volgende:

[..]

Ik heb de eerste post nog eens goed doorgelezen en geloof dat je gelijk hebt. Las het woord woningbouw dus nam gelijk aan dat het nog steeds huur is, maar geloof dat TS het appartement inderdaad gekocht heeft.

Dan verdien je inderdaad een speciale vermelding als je het dan nog lukt
ik heb het gekocht van de woningbouw...

alle muren zijn nu redelijk kaal, behalve die lijmresten dan, morgen maar ff kijken of ik het er met een spons en schoonmaakmiddel afkrijg.

Heb geen zin in slecht stucwerk door slecht schoonmaken...
pi_46178440
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 22:17 schreef NRD het volgende:

[..]

ik heb het gekocht van de woningbouw...

alle muren zijn nu redelijk kaal, behalve die lijmresten dan, morgen maar ff kijken of ik het er met een spons en schoonmaakmiddel afkrijg.

Heb geen zin in slecht stucwerk door slecht schoonmaken...
Kleine advies,

Ga de muren even goed controleren. Asl de huidige stuclaag al erg oud is kan het best zijn dat die inmiddels niet overal meer goed op de stenen zit. Met het handvat van een schroevendraaier kloppen over de muur gaan. als het hol klink is de laag los.

Ik dacht ook ff te kunen laten stuccen. Bleek dat die oude stuclaag op veel plekken los was. Heb toen alles maar tot op de baksteen losgebikt. Hele plakkaten kwamen spontaan los.

als je dan op zo'n laag zou gaan stuccen heeft het nieuwe dure werk "houvast "op een oude laag die los is van de muur.... Doodzonde. Ga j edan een keer boren in je muur, dan kun je daar best eens de gevolgen van ondervinden.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')