abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 februari 2007 @ 21:29:01 #176
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_46472511
Kee, my 2 cents..

Heb bijgelezen, kan wel enigzins raden, mede door de discussie hiero, wat er weg gemoddereerd is..
Of het een roep om aandacht was, of het een "kijk mij eens vrolijk opgenomen zijn" actie was, of dat het serieuze shit was doet wat mij persoonlijk betreft niet ter zake. Feit is dat ze het heeft gedaan, feit is dat ze op tijd aan de bel heeft getrokken en het belangrijkste wat er nu dient te gebeuren is dat ze die hulp en die begeleiding krijgt (krijgen) die nodig is om te voorkomen dat ze in de toekomst zo ver afglijden dat ze uberhaupt maar bij zoiets in de buurt komen qua gedachten.

Ik hoop dat Ingrid die begeleiding en hulp krijgt die ze nodig heeft, en dat ze hier helemaal zo bovenop komt dat ze als blij gezinnetje verder kunnen gaan. Dat hoop ik voor Ingrid, dat hoop ik voor Djeez, maar bovenal voor Kim.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_46472544
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:25 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

als je interesse toont in ook de positieve kanten /dingen die ze post zoals de foto's etc.. verhaaltjes over een klauterende kim etc...
dat kind ziet er gezond en tevreden uit.
Van mijn kind post ik ook alleen maar leuke foto's, dus dat zegt niets.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 februari 2007 @ 21:29:34 #178
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46472546
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:24 schreef _evenstar_ het volgende:
Wat ik typerend vind, en sugar weet dat ik niets slechts daarover bedoel. Sugar ook wel snapt wat ik bedoel.
Maar sugar post toch vrij veel in het topic over depressies.. hartstikke goed dat voor haar die uitlaatklep werkt. en ze een moeilijke strijd levert.. maar waarom wordt het van ingrid als aanstelelrij/aandachtstrekkerij gezien, is ze slechte moeder voor kim etc.. terwijl sugar alleen kusjes och sterk ben je meid etc.. reacties krijgt?
Misschien omdat Sugar of aanhang in de afgelopen 5 jaar(!) niet tientallen andere topics heeft geopend over allerlei problemen, waar veel mensen zeer concrete, empatische, praktische adviezen waarmee iedereen aan de slag kan hebben gegeven en waar Sugar vervolgens niets mee doet?
Om 3 maanden later het hele riedeltje te herhalen
pi_46472577
quote:
Wat ik typerend vind, en sugar weet dat ik niets slechts daarover bedoel. Sugar ook wel snapt wat ik bedoel.
Maar sugar post toch vrij veel in het topic over depressies.. hartstikke goed dat voor haar die uitlaatklep werkt. en ze een moeilijke strijd levert.. maar waarom wordt het van ingrid als aanstelelrij/aandachtstrekkerij gezien, is ze slechte moeder voor kim etc.. terwijl sugar alleen kusjes och sterk ben je meid etc.. reacties krijgt?
Ik kan me ook moeilijk inleven in Sugar, maar heb wel de indruk dat ze aan het zoeken is hoe eruit te komen. Ipv te wachten op 'Oh, wat erg reacties.'
pi_46472611
En ik wil ook nog even zeggen dat het mij blij maakt dat er nog zoveel mensen zijn die wel die positieve energie in mensen willen steken.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator maandag 19 februari 2007 @ 21:31:07 #181
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46472616
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:27 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Het loopt allemaal iets te veel fout in mijn ogen, en dan een zelfmoordpoging doen, de ambulance bellen en dat nog gauw eens posten lijkt me iets te veel dat ze dat best prettig vindt om dat aan iedereen te laten weten.
Het doet me denken aan tienermeisjes die tov opscheppen hoeveel ze weer 'gekrast' hebben en zo.
Maar goed, misschien heb ik het verkeerd voor en begrijp ik zoiets niet.
Op persoonlijke titel: Dat gevoel heb ik dus ook wel.

Modtitel: Dat wat we hier nu doen, dit is wat mij betreft wel de manier waarop dit bekritiseerd had mogen worden in het moederstopic. Aandachtshoer posten was dat niet
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 19 februari 2007 @ 21:31:09 #182
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46472621
swets met jou ga ik de discussie niet aan, waarom omdat jij je mening klaar hebt en willens en wetens vind dat dat de enige waarheid is.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_46472638
quote:
Het grootste verschil tussen Ingrid en Sugar is, denk IK, dat Ingrid, in tegenstelling tot Sugar, veel te afwachtend geweest is met het zoeken naar hulp. Ik kan me niet indenken dat er maanden overheen moeten gaan voordat je eens bij een Psych mag komen, dan moet je verder zoeken. En of het nou wel of niet met assertiviteit te maken heeft.. geen idee.
Ik heb destijds bijna de hele middag met Ingrid op MSN gezeten en ik heb Djeez gebeld toen Ingrid de 1e keer dreigde met een overdosis pillen. Heeft me een hoop energie gekost. Heb heen hoop dignen aangedragen, maar mijns inziens, zonder veel resultaat.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 19 februari 2007 @ 21:33:32 #184
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46472738
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:30 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ik kan me ook moeilijk inleven in Sugar, maar heb wel de indruk dat ze aan het zoeken is hoe eruit te komen. Ipv te wachten op 'Oh, wat erg reacties.'
ook ingrid is aan het zoeken, alleen post ingrid meer dit soort dingen, en zoals ingrid op mij overgekomen is in de aantal msn gesprekken is ze onzeker, en juist reacties als aanstellerij aandachtstrekker maken dat het alleen moeilijk wordt om die stap te zetten..
pi_46472753
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:31 schreef Lois het volgende:
Op persoonlijke titel: Dat gevoel heb ik dus ook wel.
maar ook al is dat gevoel terecht, dat betekent toch niet dat er verder niks aan de hand is?
  Jubileum moderator maandag 19 februari 2007 @ 21:35:55 #186
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46472843
Zullen we het gepsychologiseer weer aan de mensen over laten die ervoor gestudeerd hebben? Dan kunnen we wmb deze discussie afsluiten met 1 conclusie: Dit is een kwestie die veel emoties oproept bij eenieder. Laten we het netjes en respectvol houden en dan kun je je mening kwijt in het moederstopic. Dat niet iedereen over elkaar heen valt om steun te betuigen, nou dat is in de echte wereld ook zo. Dat hoeft ook niet, maar hou het wel respectvol.
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator maandag 19 februari 2007 @ 21:37:04 #187
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46472893
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:34 schreef bixister het volgende:

[..]

maar ook al is dat gevoel terecht, dat betekent toch niet dat er verder niks aan de hand is?
Ow dat denk ik ook helemaal niet hoor, ik denk zeker wel dat Ingrid heel veel behoefte heeft aan steun en hulp. Juist dat posten op Fok dat ze opgenomen is is in mijn ogen al een hele grote schreeuw om aandacht.
Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 februari 2007 @ 21:39:51 #188
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46473018
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:31 schreef _evenstar_ het volgende:
swets met jou ga ik de discussie niet aan, waarom omdat jij je mening klaar hebt en willens en wetens vind dat dat de enige waarheid is.
Eh... en JIJ staat wel open voor een andere mening. Goed.... je wil niet in discussie met iemand met een andere mening...

Overigens interesseert het me niet zo gek veel wat andere mensen voor mening zijn toegedaan, want daar loopt dit allemaal weer op uit.

Ik heb alleen aangegeven dat ik het recht wil om MIJN mening te ventileren..., ook als die niet aansluit bij 99% van de rest. En of je die mening deelt of verdrietig wordt van die mening of kwaad of whatever en of je daarover wil discussieren of niet lijkt me totaal irrelevant. Zolang ik binnen de policy blijf zal ik ageren tegen het verwijderen van mijn reacties.

Daar is dit om te doen. Dat er vervolgens weer van alles bijgehaald wordt omdat dit simpele feitje blijkbaar iedereen ontgaat kan IK niets aan doen.
  maandag 19 februari 2007 @ 21:40:31 #189
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46473046
quote:

[..]

Het loopt allemaal iets te veel fout in mijn ogen, en dan een zelfmoordpoging doen, de ambulance bellen en dat nog gauw eens posten lijkt me iets te veel dat ze dat best prettig vindt om dat aan iedereen te laten weten.
Het doet me denken aan tienermeisjes die tov opscheppen hoeveel ze weer 'gekrast' hebben en zo.
Het zal je nog verbazen hoe wonderbaarlijk sommige levens van mensen lopen. Echt, er zijn zoveel levens van mensen waarvan ik me geen voorstelling kan maken, zo ver van mijn bed, zo onwaarschijnlijk veel leed of chaos of geluk of... Hebben jullie dat nooit? Dat je beseft: als dit in een boek had gestaan, had ik het overdreven bullshit gevonden?

Vergeet ook niet dat Ingrid door hoe ze zich nu voelt, misschien wel heel gekleurd naar dingen kijkt. Zo kan een telefoontje van mw best wat duidelijker en professioneler zijn geweest dan Ingrid oppikte, omdat Ingrid ook een referentiekader heeft (dat van een depressief iemand nota bene).

Tot slot: ik heb me de afgelopen maanden een aantal keren heel, heel erg rot gevoeld. Soms plaatste ik dan een bericht hier en ik merkte die keren dat ik vond dat ik zo plat schreef. Korte zinnen, simpelweg vertellen dat het niet ging. Ik heb me zelfs weleens net Ingrid gevoeld op zo'n moment, omdat ik haar manier van berichten plaatsen haast herkende in dat wat ik op zo'n moment schreef. Je ontkomt er bijna niet aan dat je dan heel plat zegt: ik trek het niet meer, schiet mij maar lek. Ik wil niet meer, het is klaar nu. Simpel en veel te eenvoudig klinkt het dan. Soms ben je dat verdriet en die wanhoop voorbij, dan klinkt alles veel te oppervlakkig en haast vrolijk. In mijn ervaring waren dat juist de ergste momenten.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 19 februari 2007 @ 21:42:04 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46473096
Swets, had je mijn post met een aanvulling op mijn eerdere uitleg nog gelezen?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 februari 2007 @ 21:44:22 #191
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46473186
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:42 schreef Brighteyes het volgende:
Swets, had je mijn post met een aanvulling op mijn eerdere uitleg nog gelezen?
Ja lieverd, en vervolgens werd ik voor hooghartig uitgemaakt en me gebrek aan empathie verweten.
Want blijkbaar mag er niets negatiefs over Ingrid en Djeez gezegd worden, maar is alles geoorloofd als het tegen die klootzak van een Swets gericht wordt

Dus ik moest nog even wat losse eindjes wegwerken.
  Jubileum moderator maandag 19 februari 2007 @ 21:46:06 #192
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46473262
Hij zei lieverd tegen je BE
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 19 februari 2007 @ 21:47:02 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46473303
Swets, ok, just checking.
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:46 schreef Lois het volgende:
Hij zei lieverd tegen je BE
Hihi... Prfffrrrt.
  Jubileum moderator maandag 19 februari 2007 @ 21:47:35 #194
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46473319
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:47 schreef Brighteyes het volgende:

Hihi... Prfffrrrt.

!!!!!!
Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 februari 2007 @ 21:48:10 #195
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46473350
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:47 schreef Brighteyes het volgende:
Swets, ok, just checking.
[..]

Hihi... Prfffrrrt.
Mijn vrouw vertelt wel eens wat he....
pi_46473392
quote:

[..]

Juist omdat dat ook kan, dat je het verkeerd hebt, begrijp ik niet dat mensen zo bot kunnen reageren naar Ingrid. Misschien is het allemaal verzonnen alleen om aandacht te trekken, stel dat het wel echte pijn, verdriet en wanhoop is... Dan geef je zo iemand nog een schop na als ze op haar kwetsbaarst is. Dat risico wil je toch niet lopen?

Bovendien, als iemand dit soort dingen post om aandacht te trekken, is er toch ook iets aan de hand. Dat doet iemand toch niet zomaar?

En, uh, zo goed als bixister kan ik het niet onder woorden brengen. Maarre... wat zij zegt dus...

Ik begrijp ook niet dat mensen zo klaar kunnen staan met een oordeel, nee, een veroordeling, terwijl ze zo beperkt geinformeerd zijn.
  maandag 19 februari 2007 @ 21:49:30 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46473401
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mijn vrouw vertelt wel eens wat he....
  maandag 19 februari 2007 @ 21:51:47 #198
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46473496
Swets ik sta wel open, maar jou manier van discussieren staat mij dusdanig tegen dat ik met jou de discussie niet aan ga. omdat jou manier mij niet bevalt, je mag prima je eiggen mening hebben .

en wat betreft ingrid,

alles is waar totdat het tegendeel bewezen is.
pi_46473559
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:49 schreef sombie het volgende:

[sub]Bovendien, als iemand dit soort dingen post om aandacht te trekken, is er toch ook iets aan de hand. Dat doet iemand toch niet zomaar?
Er is idd 'iets' aan de hand, maar er is ook al gebleken dat medelijdenposts niet veel uithalen.
Missschien was negeren dan idd de beste optie geweest...hoewel ik vrees dat er steeds mensen zullen blijven reageren en het steeds erger gaat worden.
  maandag 19 februari 2007 @ 21:54:55 #200
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46473609
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:49 schreef sombie het volgende:

Ik begrijp ook niet dat mensen zo klaar kunnen staan met een oordeel, nee, een veroordeling, terwijl ze zo beperkt geinformeerd zijn.
Nou, beperkt... Zoals al eerder gezegd zijn Ingrid en Djeez al all over FOK!, jarenlang, met allerhande problemen. Ik heb daar ook moeite mee, en probeer dan vaak maar niet te posten, want het heeft domweg geen zin..
Wat ik dan wel weer moeilijk vind is dat de inkt op de opname papieren nauwelijks droog is, en Ingrid dan toch even op FOK moet posten. Maar dat is denk ik meteen het probleem, dat je dat niet meer kunt zien, dat dat niet helemaal normaal is. Ik krijg vaak de indruk dat Ingrid maar zo weinig IRL heeft, dat FOK( en andere inetfora) het enige "lijntje" met de buitenwereld is.

En natuurlijk moet zoiets al MW zijn werk doen, maar laten we wel wezen, helderziend zijn ze natuurlijk niet, en ik weet niet wat Ingrid wel of niet verteld.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')