abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 februari 2007 @ 21:08:41 #151
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_46471467
Ik sluit me aan bij Bix en laat het daarbij.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 februari 2007 @ 21:10:55 #152
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46471596
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:06 schreef lady-wrb het volgende:
het enige waarin ik me kan vinden in swets zn betoog is het feit dat de "vrolijke" mededeling van ingrid een nogal rare indruk maakte.
maar wie weet het ware gevoel achter deze post? verdiep je eens in de mededeling: ze heeft een zelfmoordpoging gedaan en is gelukkig tot inkeer gekomen.
Het gaat mij er meer om dat het van kwaad tot erger gaat.
quote:
mag je zoiets scharen onder aandachttrekkerij? voor de één wel, voor de ander niet. ik zie het als een noodkreet om hulp, want hoe lang is ze al niet aan het klooien met ggz en mw?
Hoeveel noodkreten moeten er beantwoord worden dan?
quote:
en ja, de toon is vreemd, maar goed, ik ben geen psychiater, maar ik heb ook mensen die met mij in een ruimte zaten, lachend peuken op zichzelf uit zien drukken en zichzelf met glasscherven bewerken. die schaar ik onder hetzelfde als wat ingrid nu deed.
eh ja...
quote:
en wat ik al eerder zei: swets, wees gelukkig met het feit dat jij het allemaal zo goed voor elkaar hebt.
Op de eerste plaats... waar heb je dat eerder gezegd?
en op de tweede plaats... ongeveer 3 maanden geleden zat ik niet op maar over het randje van een burnout. Ook mijn huisje heeft zijn kruisje.
quote:
maar een beetje empathie voor degenen die het minder voor elkaar hebben, zou je niet misstaan.
Hoe lang moet je empathie hebben voor mensen die duidleijk zichzelf niet willen helpen?
quote:
wat niet wil zeggen dat je ze aan het handje moet nemen naar een oplossing.
Alleen empathie zal daarentegen ook niet werken.
quote:
maar het behoort ook bij opvoeden dat je kinderen leert om zich in te leven in andersmans situatie en niet van oneindige hoogte honend op hen neer te kijken.
Nee... en oordelen over anderen... leer JIJ ze dat ook?
  maandag 19 februari 2007 @ 21:14:56 #153
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46471793
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoe lang moet je empathie hebben voor mensen die duidleijk zichzelf niet willen kunnen helpen?
Lang, wat mij betreft.

En dat vind ik zelfs al behoorlijk aanmatigend, hoor, dat ze niet zo goed voor zichzelf kunnen opkomen en minder vaardig zijn. Er zijn mensen in nood, help je of keer je ze de rug toe?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 19 februari 2007 @ 21:16:33 #154
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_46471867
(is het niet mogelijk om te linken naar het bewuste topic/de bewuste topics als er hier verder over gebakkeleid wordt? Ik zoek me altijd het lazerus waar het in den beginnen over gaat
kheb um al )
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 februari 2007 @ 21:16:40 #155
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46471876
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:14 schreef Sugar het volgende:

[..]

Lang, wat mij betreft.
Prima, dat is een mening die algemeen geaccepteert wordt.
Een andere mening werd daarentegen weg geedit.

Kijk in tegenstelling tot het veroordelen van 'jullie' mening veroordeel ik de manier van modereren.
pi_46471966
quote:

[..]

Lang, wat mij betreft.
Moeilijk bij mensen die niet geholpen willen worden.
  maandag 19 februari 2007 @ 21:18:42 #157
593 sjak
Juffie Bloem
pi_46471984
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:16 schreef Ireth het volgende:
(is het niet mogelijk om te linken naar het bewuste topic/de bewuste topics als er hier verder over gebakkeleid wordt? Ik zoek me altijd het lazerus waar het in den beginnen over gaat )
Hoe gaat het met de moeders, het gesloten topic.
Lekker douchen!
  † In Memoriam † maandag 19 februari 2007 @ 21:18:53 #158
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46471993
ik heb geen zin in discussies. ik heb gewoon gezegd wat ik vind.

vervelend dat je op het randje van een burnout gezeten hebt.

ik probeer inderdaad om mijn kind meevoelend naar andere op te voeden, maar de omstandigheden maken het hier niet makkelijk.
  Jubileum moderator maandag 19 februari 2007 @ 21:19:14 #159
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46472017
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:18 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Is het niet zo dat Ingrid in dit geval wel alle hulp wilde hebben die er was maar dat maatschappelijk werk een ernstig steekje heeft laten vallen?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_46472038
quote:

[..]

Lang, wat mij betreft.
Ook als daarbij een kind naar de klote gaat?
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  maandag 19 februari 2007 @ 21:19:41 #161
593 sjak
Juffie Bloem
pi_46472050
quote:

[..]

Misschien wel willen maar die niet kunnen grijpen waar het over gaat.
Lekker douchen!
  maandag 19 februari 2007 @ 21:20:45 #162
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_46472109
Ik denk wel dat ze willen maar het niet aandurven zich er voorschamen ja ook die heb je er tussen zitten...
En daarbij wij kunnen niet in zulke mensen hun hersenen kijken, kan ik ook niet bij mezelf, en dan word het gissen en denken voor hun.

Laten we voorals nog "blij"zijn dat er nu zeker wat mee gedaan word, en reken maar dat het aan alle kanten uitzocht gaat worden, tis niet zomaar iets....
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 19 februari 2007 @ 21:21:20 #163
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46472134
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:19 schreef easy-going het volgende:

[..]

met kim gaat het toch goed?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 19 februari 2007 @ 21:21:47 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46472161
Een schop onder iemands kont is prima, maar als ze daar dan niet mee uit de voeten kunnen, resulteert het alleen maar in een blauwe plek, hoe vaak wil je daar nog tegenaan schoppen dan?

Je hoeft toch niet? Ik weet dat dat een dooddoener is, maar er wordt gedaan alsof men bijna gedwongen is ze aandacht te geven. Onzin, er zijn genoeg mensen die over ze heen lezen en gewoon niet reageren. Prima toch?
Dan gebruiken ze toch ook geen energie van je? Waar maak je je dan in godsnaam druk om.
Ja, om dat kind, dat weet ik, dat zal niemand vergeten, maar soms is dat kind wel een heel mooi excuus om nog maar weer eens extra naar ze uit te halen.
pi_46472179
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:19 schreef Lois het volgende:

[..]

Is het niet zo dat Ingrid in dit geval wel alle hulp wilde hebben die er was maar dat maatschappelijk werk een ernstig steekje heeft laten vallen?
Ik vond dat hele gedoe moeilijk te geloven, maar ja, je weet idd maar nooit...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 februari 2007 @ 21:22:24 #166
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46472201
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:18 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb geen zin in discussies. ik heb gewoon gezegd wat ik vind.

vervelend dat je op het randje van een burnout gezeten hebt.

ik probeer inderdaad om mijn kind meevoelend naar andere op te voeden, maar de omstandigheden maken het hier niet makkelijk.
dat zeg je nu altijd als mensen je argumenten bestrijden.
Maar leuk dat je mij in 1 post even als hooghartig en honend bestempelt zonder dat je iets van me weet. Misschien moet je wat meer empatisch vermogen kweken.
  maandag 19 februari 2007 @ 21:22:31 #167
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46472208
quote:

[..]

En waar haal je het idee vandaan dat ze niet geholpen willen worden? Zou het ook zo kunnen zijn dat ze gewoon echt niet weten hoe ze die dingen die er spelen moeten aanpakken? En zou het ook zo kunnen zijn dat maatschappelijk werk niet helemaal goed werk levert? En zou het ook zo kunnen zijn dat het ze boven het hoofd is gegroeid? Of is er iets gebeurd waardoor we allemaal weten: die willen niet geholpen worden?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_46472216
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:19 schreef easy-going het volgende:

[..]

Juist dan!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_46472242
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:21 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

met kim gaat het toch goed?
is dat zo?
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_46472291
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:19 schreef Lois het volgende:

[..]

precies! iets wat veels te vaak gebeurd.
Maar je kan soms met een neonbord boven je kop lopen dat je hulp nodig hebt en dan nog doen de "profesionals" geen bal.
Dus ja probeer te helpen waar het kan en als dat betekend om telkens weer dingen te zeggen en telkens weer je hulp aanbieden dan doe ik het graag, want je zal at neonbord maar boven je kop hebben hangen...
  maandag 19 februari 2007 @ 21:24:39 #171
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46472323
Wat ik typerend vind, en sugar weet dat ik niets slechts daarover bedoel. Sugar ook wel snapt wat ik bedoel.
Maar sugar post toch vrij veel in het topic over depressies.. hartstikke goed dat voor haar die uitlaatklep werkt. en ze een moeilijke strijd levert.. maar waarom wordt het van ingrid als aanstelelrij/aandachtstrekkerij gezien, is ze slechte moeder voor kim etc.. terwijl sugar alleen kusjes och sterk ben je meid etc.. reacties krijgt?
  maandag 19 februari 2007 @ 21:25:47 #172
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46472377
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:23 schreef easy-going het volgende:

[..]

is dat zo?
als je interesse toont in ook de positieve kanten /dingen die ze post zoals de foto's etc.. verhaaltjes over een klauterende kim etc...
dat kind ziet er gezond en tevreden uit.
pi_46472418
En laten we eens van het ergste uit gaan. Al de aangeboden hulp heeft niet geholpen. Heb je dan spijt van je aangeboden hulp? Welnee.
Alles beter dan ooit te moeten zeggen, ik heb het niet geweten.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 19 februari 2007 @ 21:27:42 #174
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46472462
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:26 schreef jessie het volgende:
En laten we eens van het ergste uit gaan. Al de aangeboden hulp heeft niet geholpen. Heb je dan spijt van je aangeboden hulp? Welnee.
Alles beter dan ooit te moeten zeggen, ik heb het niet geweten.
pi_46472471
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:22 schreef Sugar het volgende:

[..]

En waar haal je het idee vandaan dat ze niet geholpen willen worden? Zou het ook zo kunnen zijn dat ze gewoon echt niet weten hoe ze die dingen die er spelen moeten aanpakken? En zou het ook zo kunnen zijn dat maatschappelijk werk niet helemaal goed werk levert? En zou het ook zo kunnen zijn dat het ze boven het hoofd is gegroeid? Of is er iets gebeurd waardoor we allemaal weten: die willen niet geholpen worden?
Het loopt allemaal iets te veel fout in mijn ogen, en dan een zelfmoordpoging doen, de ambulance bellen en dat nog gauw eens posten lijkt me iets te veel dat ze dat best prettig vindt om dat aan iedereen te laten weten.
Het doet me denken aan tienermeisjes die tov opscheppen hoeveel ze weer 'gekrast' hebben en zo.
Maar goed, misschien heb ik het verkeerd voor en begrijp ik zoiets niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')