Het gaat mij er meer om dat het van kwaad tot erger gaat.quote:Op maandag 19 februari 2007 21:06 schreef lady-wrb het volgende:
het enige waarin ik me kan vinden in swets zn betoog is het feit dat de "vrolijke" mededeling van ingrid een nogal rare indruk maakte.
maar wie weet het ware gevoel achter deze post? verdiep je eens in de mededeling: ze heeft een zelfmoordpoging gedaan en is gelukkig tot inkeer gekomen.
Hoeveel noodkreten moeten er beantwoord worden dan?quote:mag je zoiets scharen onder aandachttrekkerij? voor de één wel, voor de ander niet. ik zie het als een noodkreet om hulp, want hoe lang is ze al niet aan het klooien met ggz en mw?
eh ja...quote:en ja, de toon is vreemd, maar goed, ik ben geen psychiater, maar ik heb ook mensen die met mij in een ruimte zaten, lachend peuken op zichzelf uit zien drukken en zichzelf met glasscherven bewerken. die schaar ik onder hetzelfde als wat ingrid nu deed.
Op de eerste plaats... waar heb je dat eerder gezegd?quote:en wat ik al eerder zei: swets, wees gelukkig met het feit dat jij het allemaal zo goed voor elkaar hebt.
Hoe lang moet je empathie hebben voor mensen die duidleijk zichzelf niet willen helpen?quote:maar een beetje empathie voor degenen die het minder voor elkaar hebben, zou je niet misstaan.
Alleen empathie zal daarentegen ook niet werken.quote:wat niet wil zeggen dat je ze aan het handje moet nemen naar een oplossing.
Nee... en oordelen over anderen... leer JIJ ze dat ook?quote:maar het behoort ook bij opvoeden dat je kinderen leert om zich in te leven in andersmans situatie en niet van oneindige hoogte honend op hen neer te kijken.
Lang, wat mij betreft.quote:Op maandag 19 februari 2007 21:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoe lang moet je empathie hebben voor mensen die duidleijk zichzelf niet willen kunnen helpen?
Prima, dat is een mening die algemeen geaccepteert wordt.quote:
Hoe gaat het met de moeders, het gesloten topic.quote:Op maandag 19 februari 2007 21:16 schreef Ireth het volgende:
(is het niet mogelijk om te linken naar het bewuste topic/de bewuste topics als er hier verder over gebakkeleid wordt? Ik zoek me altijd het lazerus waar het in den beginnen over gaat)
Is het niet zo dat Ingrid in dit geval wel alle hulp wilde hebben die er was maar dat maatschappelijk werk een ernstig steekje heeft laten vallen?quote:Op maandag 19 februari 2007 21:18 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Moeilijk bij mensen die niet geholpen willen worden.
Misschien wel willen maar die niet kunnen grijpen waar het over gaat.quote:Op maandag 19 februari 2007 21:18 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
met kim gaat het toch goed?quote:Op maandag 19 februari 2007 21:19 schreef easy-going het volgende:
[..]
Ook als daarbij een kind naar de klote gaat?
Ik vond dat hele gedoe moeilijk te geloven, maar ja, je weet idd maar nooit...quote:Op maandag 19 februari 2007 21:19 schreef Lois het volgende:
[..]
Is het niet zo dat Ingrid in dit geval wel alle hulp wilde hebben die er was maar dat maatschappelijk werk een ernstig steekje heeft laten vallen?
quote:Op maandag 19 februari 2007 21:18 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb geen zin in discussies. ik heb gewoon gezegd wat ik vind.
vervelend dat je op het randje van een burnout gezeten hebt.
ik probeer inderdaad om mijn kind meevoelend naar andere op te voeden, maar de omstandigheden maken het hier niet makkelijk.
En waar haal je het idee vandaan dat ze niet geholpen willen worden? Zou het ook zo kunnen zijn dat ze gewoon echt niet weten hoe ze die dingen die er spelen moeten aanpakken? En zou het ook zo kunnen zijn dat maatschappelijk werk niet helemaal goed werk levert? En zou het ook zo kunnen zijn dat het ze boven het hoofd is gegroeid? Of is er iets gebeurd waardoor we allemaal weten: die willen niet geholpen worden?quote:Op maandag 19 februari 2007 21:18 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Juist dan!quote:Op maandag 19 februari 2007 21:19 schreef easy-going het volgende:
[..]
Ook als daarbij een kind naar de klote gaat?
precies! iets wat veels te vaak gebeurd.quote:Op maandag 19 februari 2007 21:19 schreef Lois het volgende:
[..]
Is het niet zo dat Ingrid in dit geval wel alle hulp wilde hebben die er was maar dat maatschappelijk werk een ernstig steekje heeft laten vallen?
als je interesse toont in ook de positieve kanten /dingen die ze post zoals de foto's etc.. verhaaltjes over een klauterende kim etc...quote:
quote:Op maandag 19 februari 2007 21:26 schreef jessie het volgende:
En laten we eens van het ergste uit gaan. Al de aangeboden hulp heeft niet geholpen. Heb je dan spijt van je aangeboden hulp? Welnee.
Alles beter dan ooit te moeten zeggen, ik heb het niet geweten.
Het loopt allemaal iets te veel fout in mijn ogen, en dan een zelfmoordpoging doen, de ambulance bellen en dat nog gauw eens posten lijkt me iets te veel dat ze dat best prettig vindt om dat aan iedereen te laten weten.quote:Op maandag 19 februari 2007 21:22 schreef Sugar het volgende:
[..]
En waar haal je het idee vandaan dat ze niet geholpen willen worden? Zou het ook zo kunnen zijn dat ze gewoon echt niet weten hoe ze die dingen die er spelen moeten aanpakken? En zou het ook zo kunnen zijn dat maatschappelijk werk niet helemaal goed werk levert? En zou het ook zo kunnen zijn dat het ze boven het hoofd is gegroeid? Of is er iets gebeurd waardoor we allemaal weten: die willen niet geholpen worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |