abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 februari 2007 @ 19:24:20 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46466309
Belana, ik heb het weg gehaald omdat ik wel vond dat het er vervelend stond.
Er zijn meer dan genoeg posts in dat topic die door laten schemeren dat men vind dat het een twijfelachtige actie is zonder dat op een hele nare manier te brengen.

Uiteraard heeft iedereen zijn eigen stijl, maar als je zelf al begint met 'maar dat mag ik vast niet zeggen' denk ik dat je zelf precies goed hebt aangevoeld dat het dus niet de juiste manier was.
pi_46466672
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:24 schreef Brighteyes het volgende:

Uiteraard heeft iedereen zijn eigen stijl, maar als je zelf al begint met 'maar dat mag ik vast niet zeggen' denk ik dat je zelf precies goed hebt aangevoeld dat het dus niet de juiste manier was.
Of dat je voelt dat je het hier niet mag zeggen, ook al is het wel waar.
  maandag 19 februari 2007 @ 19:35:49 #128
24188 Belana
kloon van belana
pi_46466853
ik doelde idd meer op de velen die het wederom bijzonder oneens met me zouden zijn.
misschien ben ik te weinig genuanceerd, dat is soms zo denk ik, maar ik ben liever duidelijk dan verkapt. zo ben ik. never mind verder.
stormy waters...
sailin'
  maandag 19 februari 2007 @ 19:44:30 #129
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_46467304
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:17 schreef Belana het volgende:
ik wil ook graag nog even wat kwijt hierover, want het zit me niet lekker. ik begrijp dat er misschien ge-edit wordt om gebash te voorkomen, daar kan ik me ook wel enigzins in vinden, maar daarnaast voel ik me nu dus echt geboycot in mijn mening omdat iemand bepaald heeft dat er iemand niet sterk genoeg is ofzo. Je mag dus tot in lengte der dagen aandacht trekken en advies vragen en ook weer in de wind slaan. Maar ik mag daar geen commentaar op geven? Ik mag niet zeggen dat ik het aandachttrekkerij vind? omdat ik verbaal sterker ben? Ik weet het hoor, menig persoon is vreselijk boos op mij vanwege mijn uitlatingen, maar ook IRL zou ik van dit soort gedrag kotsmisselijk worden en dat ook zeggen. als je een openbaar forum op zoekt, dan mag je verwachten dat je ook wel eens commentaar krijgt, net als IRL.
en zulke vreselijke dingen werden er nou ook weer niet gezegd hoor.
Echt aandacht trekkerij is het niet denk ik, althans dan niet bewust
Ik ben van mening dat er verschillende soorten mensen zijn, met verschillende vormen van uitlatingen, de één probeerd dingen eerst zelf of te lossen alvorens men het online neergooit.

De ander zoekt een bepaalde hulp online en smijt gelijk al zijn hebben en houwen online
Waarvan de één wel goed met commentaar om kan gaan, en een ander daar moeite mee heeft.

Je hebt mensen die het gewoon niet snappen, wat ze met alles aan moeten, in een diep psychologisch gat zitten, en hun enige uitweg is, we proberen maar wat aan, gaat dat niet... oeps foutje....

Mensen met geen blad voor de mond en zeggen wat ze op het hart hebben ongeacht hoe het eruit komt

En mensen die letterlijk eerst roepen en dan nadenken....

En sommigen staan nu eenmaal sterker en stabieler in hun schoenen als de ander.

Het is diep triest dat zulke dingen gebeuren en plaats vinden, en het gebeurd meer dan we denken, en nu dit toevallig iemand is die, wat minder stevig in de schoenen staat, vind ik dat persoonlijk nog triester.
We zouden ze niet af moeten "zeiken"katten"maar proberen te helpen, en sommigen willen geholpen worden maar weten hoe ze aan die hulp moeten komen.

Er word nu in elk geval iets mee gedaan, en dat kunnen we als iets "positiefs zien, als ik het voor de thuisblijvers even heel vervelend, maar ik denk persoonlijk dat ook Zei er best wel mee zit.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_46467308
Het is een beetje dubbel als je ziet hoeveel behoorlijk kritisch er over de *LIVE LIVE LIVE* actie is gepost.
Is er nog geen nieuw moeders topic of kijk ik nu zo scheef?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 19 februari 2007 @ 19:45:34 #131
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_46467360
ik kon em ook al niet vinden YPPY
  maandag 19 februari 2007 @ 19:48:26 #132
24188 Belana
kloon van belana
pi_46467499
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:44 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Er word nu in elk geval iets mee gedaan, en dat kunnen we als iets "positiefs zien,
daar heb je wel gelijk in, ik ben ws nogal cynisch op dit gebied.
stormy waters...
sailin'
  maandag 19 februari 2007 @ 19:50:59 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46467596
Ik heb hem niet geopend omdat ik niks te melden had behalve dan een OP dus ik dacht te wachten tot er iemand zou zijn die wel wat had.

Zal ik hem maken of doet 1 van jullie dat?
  maandag 19 februari 2007 @ 19:52:21 #134
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_46467661
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:48 schreef Belana het volgende:

[..]

daar heb je wel gelijk in, ik ben ws nogal cynisch op dit gebied.
Maakt ook niet uit, we hebben zo allemaal onze dingen toch
  maandag 19 februari 2007 @ 19:53:53 #135
593 sjak
Juffie Bloem
pi_46467756
Ik ben het helemaal met Bar eens. Ik denk ook niet dat het nodig is om te gaan afzeiken. Ik denk dat zelfs Ingrid en Djeez wel weten wat sommige mensen hier van ze vinden. Ach en cynisch zijn is niet erg Belana, maar je moet wel in de gaten houden dat je de hoop niet verliest
En daarnaast maak ik me nu echt heel veel zorgen om Kim.
Lekker douchen!
  Jubileum moderator maandag 19 februari 2007 @ 20:16:30 #136
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46468863
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:03 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Die post had ik ook gelezen en ik kan me er niet heel druk om maken hoor. Ieder zijn/haar mening en ik ben toevallig heel trots op ons "biljartballetje" . Wel lief van je dat je het hebt opgemerkt
Ik zie nu wel dat we veeeeeeeeeeeeeeeer over de week openstelling heen zijn Hij gaat dicht slaapmeisje, je weet de weg naar het babietjestopic wel te vinden he?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator maandag 19 februari 2007 @ 20:18:54 #137
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46468983
Mbt tot die andere heikele kwestie. Ik vind dat kritiek moet kunnen maar ik kan me voorstellen dat Ingrid en Djeez daar op dit moment niet mee gebaat zijn. Laten we proberen het netjes te houden, je mag van mij best je zorgen uitspreken maar probeer het opbouwend te houden. Iemand die al zo diep in de put zit hoeft er niet dieper ingetrapt te worden, oke?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_46469002
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:16 schreef Lois het volgende:

[..]

Ik zie nu wel dat we veeeeeeeeeeeeeeeer over de week openstelling heen zijn Hij gaat dicht slaapmeisje, je weet de weg naar het babietjestopic wel te vinden he?
Ik wilde je er net een pm over sturen.
Anoniem he, dat dan weer wel .... uiteraard
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 februari 2007 @ 20:44:33 #139
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46470263
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:18 schreef Lois het volgende:
Mbt tot die andere heikele kwestie. Ik vind dat kritiek moet kunnen maar ik kan me voorstellen dat Ingrid en Djeez daar op dit moment niet mee gebaat zijn. Laten we proberen het netjes te houden, je mag van mij best je zorgen uitspreken maar probeer het opbouwend te houden. Iemand die al zo diep in de put zit hoeft er niet dieper ingetrapt te worden, oke?
Het laatste wat ik er over zeg.

Waar zijn ze wel bij gebaat dan? Wéér een topic vol begrip en goede adviezen..., waar ze vervolgens niets mee doen?

De Ingrids en Djeezen van deze wereld denken altijd dat zij het alleenrecht hebben op ellende. Niemand heeft het zo zwaar en slecht als hen. Maar ik denk dat iedereen hier in zijn leven zijn portie wel gehad heeft. Ik denk dat iedereen wel een periode van 1 of 2 jaar kan aanwijzen waarbij het allemaal erg slecht met je ging. Misschien langdurige werkloosheid, verlies van een nabestaande.. depressiviteit. Misschien all of the above.

En dan is het heel prettig als je kan uithuilen. Maar vervolgens ga je aan de slag. En natuurlijk is het niet leuk als je al een jaar werkloos ben en al die klootzakken van PJZ waar je komt solliciteren daar maar over door blijven zeiken. En natuurlijk is het niet leuk als je collega's niet snappen dat je nog stééds verdrietig bent over de dood van je moeder... ze is tenslotte al 9 maanden dood! Maar toch zoek je dan gewoon een structurele oplossing voor je problemen.

En dáár gaat het mis bij de ingrids en de djeezen. Het uithuilen doen ze wel. Veel en veelvuldig. Maar het structureel oplossen ontbreekt. Allerlei kutsmoezen dat ZIJ het veel zwaarder hebben, maar jullie weten net zo goed als ik dat dat bullshit is. Dus als dat uithuilen niet meer werkt, als mensen niet meer kusje kroel vooraan staan, neem je toch een handje pillen.... wel zelf 112 bellen hoor, want stel je voor dat het echt lukt. Maar in ieder geval sta je weer een poosje op de kaart.

Misschien niet bewust, maar dit is wel wat er gebeurt. En langzamerhand wordt een kind voor het leven beschadigd. Hebben we over 18 jaar in ieder geval meer van dit soort verhalen voor de nieuwe generatie forummers.
  maandag 19 februari 2007 @ 20:48:50 #140
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_46470483
Swets sorry maar er zijn werkelijk mensen die die hulp niet zien, bewust onbewust ik weet het niet.
Weet je we kunnen ons maar beter bekommeren om onze eigen problemen...
Dan valt het allemaal uiteindelijk wel mee
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 februari 2007 @ 20:50:38 #141
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46470558
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:48 schreef _Bar_ het volgende:
Swets sorry maar er zijn werkelijk mensen die die hulp niet zien, bewust onbewust ik weet het niet.
Dan zijn ze dus niet beter af met 'leuke' reacties ook. En ik denk dat het logisch is wanneer er ook minder leuke reacties komen.
  maandag 19 februari 2007 @ 20:51:48 #142
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_46470609
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan zijn ze dus niet beter af met 'leuke' reacties ook. En ik denk dat het logisch is wanneer er ook minder leuke reacties komen.
Ja maar daar heb je het weer, wij zijn wij en hun zijn hun.... een verschil en daar zullen ook wij ons soms bij neer moeten leggen, hoe vervelend ook wij het soms vinden
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 februari 2007 @ 20:54:10 #143
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46470730
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:51 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Ja maar daar heb je het weer, wij zijn wij en hun zijn hun.... een verschil en daar zullen ook wij ons soms bij neer moeten leggen, hoe vervelend ook wij het soms vinden
Ik heb er geen moeite mee dat ze anders zijn hoor
Alleen wil ik wel kunnen reageren zoals ik doe. Tenslotten ben ik ik en zijn zij zij... toch?
  maandag 19 februari 2007 @ 20:54:55 #144
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_46470765
klopt, maar dat mag toch ook, waar de mods het over hebben is letterlijk afzeiken en zolang je dat niet doet is er niets aan de hand toch
  maandag 19 februari 2007 @ 21:00:06 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46471025
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:54 schreef _Bar_ het volgende:
klopt, maar dat mag toch ook, waar de mods het over hebben is letterlijk afzeiken en zolang je dat niet doet is er niets aan de hand toch
Wil ik nog even het volgende aan toevoegen.
Ik heb even met Lois overlegd en die gaf aan dat ze wrsch jouw post, Swets, zou hebben laten staan.

Ik heb getwijfeld maar heb hem weg gehaald omdat ik ook de eerdere 2 posts die ik op het randje vond weg had gehaald. Ik heb je dus niet het voordeel van de twijfel gegeven in dit geval. Mijn hogere doel is het hier voor iedereen leuk te houden en daar lijden soms de recht voor zijn raap mensen onder.
Mss overbeschermend, mijn excuses daarvoor. Een volgende keer wacht ik weer iets te lang of zou ik anders beslissen, waarop een andere groep mensen zal protesteren.
pi_46471257
ook al heeft iedereen zijn portie ellende, niet iedereen heeft dezelfde vaardigheden om er mee om te gaan. daarom vind ik het niet eerlijk (noch haalbaar) om je eigen standaard hiervoor aan anderen op te leggen. bovendien lijkt het me wat optimistisch / arrogant om te denken dat wij als forum de problemen van ingrid en djeez kunnen oplossen. ik bedoel maar, ingrid heeft hier een keer eerder laten weten suicidale gedachten te hebben, van veel mensen een luisterend oor en advies gekregen. en nu gaat het weer een keer slecht en dan heel verontwaardigd doen dat ze niet geluisterd heeft! wat denk je nou helemaal, als het zo simpel op te lossen was dan had ze dat heus vast allang gedaan. dat betekent niet dat je dan maar niks meer hoeft te zeggen, maar schat je eigen rol een beetje bescheiden in svp. (en een beetje respect lijkt me daarbij het minste wat je kunt doen, maar dat geldt voor alle discussies wat mij betreft).
  maandag 19 februari 2007 @ 21:06:00 #147
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_46471334
't Is ook niet altijd even makkelijk BE
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 februari 2007 @ 21:06:18 #148
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46471346
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:04 schreef bixister het volgende:
ook al heeft iedereen zijn portie ellende, niet iedereen heeft dezelfde vaardigheden om er mee om te gaan. daarom vind ik het niet eerlijk (noch haalbaar) om je eigen standaard hiervoor aan anderen op te leggen. bovendien lijkt het me wat optimistisch / arrogant om te denken dat wij als forum de problemen van ingrid en djeez kunnen oplossen. ik bedoel maar, ingrid heeft hier een keer eerder laten weten suicidale gedachten te hebben, van veel mensen een luisterend oor en advies gekregen. en nu gaat het weer een keer slecht en dan heel verontwaardigd doen dat ze niet geluisterd heeft! wat denk je nou helemaal, als het zo simpel op te lossen was dan had ze dat heus vast allang gedaan. dat betekent niet dat je dan maar niks meer hoeft te zeggen, maar schat je eigen rol een beetje bescheiden in svp. (en een beetje respect lijkt me daarbij het minste wat je kunt doen, maar dat geldt voor alle discussies wat mij betreft).
Refereer je nu specifiek aan iemand?
  † In Memoriam † maandag 19 februari 2007 @ 21:06:33 #149
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46471356
het enige waarin ik me kan vinden in swets zn betoog is het feit dat de "vrolijke" mededeling van ingrid een nogal rare indruk maakte.
maar wie weet het ware gevoel achter deze post? verdiep je eens in de mededeling: ze heeft een zelfmoordpoging gedaan en is gelukkig tot inkeer gekomen.
mag je zoiets scharen onder aandachttrekkerij? voor de één wel, voor de ander niet. ik zie het als een noodkreet om hulp, want hoe lang is ze al niet aan het klooien met ggz en mw?
en ja, de toon is vreemd, maar goed, ik ben geen psychiater, maar ik heb ook mensen die met mij in een ruimte zaten, lachend peuken op zichzelf uit zien drukken en zichzelf met glasscherven bewerken. die schaar ik onder hetzelfde als wat ingrid nu deed.
en wat ik al eerder zei: swets, wees gelukkig met het feit dat jij het allemaal zo goed voor elkaar hebt. maar een beetje empathie voor degenen die het minder voor elkaar hebben, zou je niet misstaan. wat niet wil zeggen dat je ze aan het handje moet nemen naar een oplossing.
maar het behoort ook bij opvoeden dat je kinderen leert om zich in te leven in andersmans situatie en niet van oneindige hoogte honend op hen neer te kijken.
  maandag 19 februari 2007 @ 21:08:25 #150
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_46471452
Lady-wrb wat ik vanmiddag al aangaf kijk eens terug naar mijn post toen Thijs overleed....
Die was ook niet echt zoals hij hoorde te zijn...

Ja sorry maar ik denk dat bij zulke dingen je begot niet weet wat je doet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')