abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:06:01 #1
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_46109065
Hallo,

Zijn er mensen die al eens met Air Transat gevlogen hebben ?
Dit is een vrij nieuwe (volgens mij) luchtvaartmaatschappij die op Canada (oost en west) vliegt oa vanuit Schiphol en Zaventem.

De zoekfunctie op het forum leverde geen resultaten op dus ik vermoed dat er nog geen replies over gepost zijn in de "luchtvaartmaatschapijen ervaringen" topics.

De prijzen lijken wel interessant (zie www.airtransat.nl), dus ik overweeg om met deze maatschappij te vliegen.
Maar graag had ik dus eerst enkele ervaringen met deze maatschappij gehoord. Aanrader of afrader ?

Alvast bedankt!
pi_46109403
Dan zou je ook eens elders kunnen kijken, bijvoorbeeld hier
pi_46109935
Bestaat al langer hoor. Ik ben er in ieder geval 10 jaar geleden mee naar Toronto gevlogen. Was niet echt super. Krappe stoelen, weinig beenruimte. Chagrijnige stewardessen..

Heb er daarna nooit meer mee gevlogen, dus kan er niet verder over oordelen...
pi_46110047
Vrienden wel eens mee gevlogen, maar nooit meer iets van gehoord.
Gelukkig zonder haar
pi_46110626
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:31 schreef TeChNo2 het volgende:
Vrienden wel eens mee gevlogen, maar nooit meer iets van gehoord.
Van je vrienden niet?
All management is Strategic Management.
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:00:46 #6
128069 RenzoBrad
Niet meer actief
pi_46111268
In de zomer van 2001 (paar weken voor 9/11) mee gevlogen, van Amsterdam (schiphol) naar Vancouver. Krap toestel, was een vlucht van 13 uur. Stewardessen waren redelijk, ik vond althans dat ze deden wat ze moesten doen en waren niet echt chagrijnig. Eten natuurlijk niet lekker (maar dat vind ik als kritische Nederlander altijd )

De terugreis was wat minder, eerst vlogen we naar Berlijn waar we een uurtje moesten wachten en vervolgens gingen we naar NL, wat gelukkig een klein stukje was.

Een jaar later ofzo (weet 't echt niet meer) is een toestel van Air Transat (hetzelfde type) in de problemen gekomen vanwege een fout van de piloten. Was ineens de brandstof op. Destijds gezien op NGC
quote:
Air Crash Investigation: Flying On Empty

Een Airbus van Air Transat komt boven de Atlantische Oceaan zonder brandstof te zitten. Ontdek de oorzaken van deze bijna-ramp en hoe de bemanning het toestel na een glijvlucht veilig aan de grond wist te zetten.

Maar an-sich kan dat iedereen overkomen en zou ik rustig weer met deze lui meegaan.
pi_46112284
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:45 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Van je vrienden niet?
Nee, nu ik er over nadenk... best creapy eigenlijk... zijn er wel eens vliegtuigen neer gestort van Air transat ???
Gelukkig zonder haar
  Moderator donderdag 8 februari 2007 @ 17:44:51 #8
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_46112842
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:06 schreef Jack. het volgende:
De zoekfunctie op het forum leverde geen resultaten op dus ik vermoed dat er nog geen replies over gepost zijn in de "luchtvaartmaatschapijen ervaringen" topics.
Ah, de zoekfunctie. Die werkt nog niet helemaal optimaal.
Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #4
Dit topic zal ik tzt daar wel in laten mergen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:59:49 #9
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_46119435
Bedankt voor de reacties!

Als ik de reviews op turbulentie.nl zo lees denk ik dat ik maar beter voor een gevestigde waarde ga ipv Air Transat. Zweefvluchten, kerosinelozingen enzo vind ik maar niks
pi_46119733
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:00 schreef RenzoBrad het volgende:
In de zomer van 2001 (paar weken voor 9/11) mee gevlogen, van Amsterdam (schiphol) naar Vancouver. Krap toestel, was een vlucht van 13 uur.
Dat was geen rechtstreekse vlucht. Een rechtstreekse vlucht duurt namelijk rond de 10 uur.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:58:56 #11
128069 RenzoBrad
Niet meer actief
pi_46121673
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 21:08 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dat was geen rechtstreekse vlucht. Een rechtstreekse vlucht duurt namelijk rond de 10 uur.
Je hebt gelijk, dat was de terugreis die 13 uur was. Mijn fout
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')