abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46108749
Ik zit met een grote vraag. Al jaren. Ik heb 2 ideeen in mijn hoofd. En volgens mij bestaan ze al. Ik ben dus op zoek naar 2 kunstzinnige uitingen, maar ik heb geen idee waar ik het moet zoeken. Ik heb sterk het idee dat een schilderij en een spotprent is. Hoe vind ik ze?

Kunst nummer 1: een potret van een gezin. De uitsneden is ook geschilderd. Buiten de uitsneden zie je dan 1 persoon de personen bij elkaar houd (pakt ze bij de nek, etc). En dwingt dus een "gezellig" familieportret.

Dit schilderij moet bestaan voor mijn gevoel. Het is zo duidelijk op de 1 of andere manier.

Kunst nummer 2: Je ziet een schooier bedelen. De zwerver heeft 'achter' andere kleding aan. 1 hand houd ie achter zijn rug, daar ligt geld op, de tweede schooit/bedelt ie mee.

Is dit soms een propograndaspot? In die context plaats ik hem namelijk wel.

Hoe vind ik deze uitingen of kom ik dichter bij dat doel?

Alvast bedankt!
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:05:14 #2
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_46117600
Ik snap werkelijks niks van je verhaal
Maar ik ben benieuwt of iemand anders er wel iets mee kan
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_46120942
Kunst nummer 1 doet me denken aan dit prachtige schilderij van Egon Schiele ( ):

Maar je bent nogal vaag in je omschrijvingen. Post eens een paar schetsjes van wat je nu precies bedoelt.
pi_46122989
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 21:41 schreef Gellius het volgende:
Kunst nummer 1 doet me denken aan dit prachtige schilderij van Egon Schiele ( ):
En dat schilderij doet me denken aan deze foto:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 01:01:07 #5
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_46127964
Die foto doet mij denken aan deze schotel:

...dass wir fliegen.
pi_46130188
De associaties kunnen wel achterwege blijven

Ik zou trouwens niet weten hoe je kan controleren of je een uniek idee hebt of niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 9 februari 2007 @ 09:49:09 #7
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_46131211
Ik snap al niet of TS nu 2 ideeën heeft, of gaat het over 2 herinneringen die hij probeert te achterhalen..
En als hij het over 2 ideeën heeft, maar maakt hij ze dan gewoon niet? Als je toch geen voorbeeld hebt is het onmogelijk dat zijn werk hetzelfde word als het orgineel...

* Automatic_Rock snapt nog steeds niks van dit topic

[ Bericht 1% gewijzigd door Automatic_Rock op 09-02-2007 10:04:00 ]
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 9 februari 2007 @ 09:56:58 #8
156178 angelfist
ik ben niet gek
pi_46131376
Zelfde idee, waarom maak je het niet gewoon?
Ook als het al bestaat, zal het nog anders zijn, omdat jij het de vorige keer niet hebt gemaakt, je kunt het da dus ook geen plagiaat ofzo noemen.
Misschien is er wel een beeldbibliotheek van kunst ofzo(zal vast wel)maar zou niet weten waar.
hallo luitjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')