abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2007 @ 00:34:04 #51
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_47077902
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 00:29 schreef JohnDope het volgende:
beetje zielig verwijderen, waarom zou dat van mij "onzin" zijn en dat van jou niet
Wat wil je er mee zeggen? Wat heeft een plaatje van Branson en Al Gore met een opmerking "terror is zo 2001" erbij te maken met dit topic?
pi_47077935
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 00:34 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Wat wil je er mee zeggen? Wat heeft een plaatje van Branson en Al Gore met een opmerking "terror is zo 2001" erbij te maken met dit topic?
Kijk; jij bent nog bezig met Terror, voor Amurica is dat nog enkel corvee, de Amerikanen hebben allang weer wat nieuws bedacht, waarmee ze de wereld kunnen domineren; CO2.
De mensen, die Amurica niet via Terror voor zich had weten te winnen, die heeft Amurica wel weer via de CO2 voor zich weten te winnen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 9 maart 2007 @ 00:39:46 #53
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47078042
Ik dacht dat Johndope gek op amerika was overigens, hmm.
Verder bestaat amerika uit verschillende groepen, het is niet 1 amerika he.
De ene vleugel wil hun corporaties laten draaien, de andere vleugel wil daar vanaf.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2007 @ 00:39:49 #54
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_47078047
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 00:35 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Kijk jij bent nog bezig met Terror, voor Amurica is dat nog enkel corvee, de Amerikanen hebben allang weer wat nieuws bedacht hebben waarmee ze de wereld kunnen domineren; CO2.
De mensen die Amurica niet via Terror voor zich heeft weten te winnen, die heeft Amurica wel weer via de CO2 voor zich weten te winnen.
Dat is ok maar dit gaat dus over Irak. Ook al is dat in 2003 begonnen, het is nog steeds bezig. Sterker, vandaag was er weer een bericht dat er weer nieuwe Amerikaanse troepen naar toegaan.
Al Gore en CO2 is een heel ander onderwerp.
pi_47078080
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 00:39 schreef Daniel.J het volgende:
Ik dacht dat Johndope gek op amerika was overigens, hmm.
Verder bestaat amerika uit verschillende groepen, het is niet 1 amerika he.
De ene vleugel wil hun corporaties laten draaien, de andere vleugel wil daar vanaf.
Uiteindelijk is het 1 Amerika-vleugel. En Bush vind ik overigens een topper hoor.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 9 maart 2007 @ 00:41:17 #56
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47078084
Oorlog is een grote markt.
pi_47078092
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 00:41 schreef Daniel.J het volgende:
CO2-markt is groter.
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2007 @ 00:42:50 #58
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_47078119
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 00:41 schreef Daniel.J het volgende:
Ja maar Irak in de titel geeft vrij duidelijk aan waar het over gaat. Andere uitstapjes graag elders.
pi_47078151
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 00:42 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja maar Irak in de titel geeft vrij duidelijk aan waar het over gaat. Andere uitstapjes graag elders.
Maar geef toe, ik maak het topic wel een beetje 'Duisterder'..... In verhouding tot dat, zijn de oorlog in Irak en de millennium-bug een lachertje.....
  vrijdag 9 maart 2007 @ 00:46:02 #60
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47078214
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 00:42 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het is toch ontopic, Irak is een nieuwe markt voor de Vs.
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2007 @ 02:23:24 #61
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_47080234
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 00:43 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Maar geef toe, ik maak het topic wel een beetje 'Duisterder'....
Een luchtiger berichtje tussendoor dan maar?
quote:

Iraq War Vet Says He's 'Sinned For Freedom'

A decal on a California soldier's pick-up has become a lightning rod for debate in Bakersfield.

The message says "Lord, please forgive me. I've committed sins for our freedom.'

Sergeant Matthew Gonzalez served in Iraq as an Army Ranger and says he would do it again to keep his family safe.

But that doesn't change how he feels about his religion and what happened during his military service in Iraq.

"I'm proud to be a vet, and I'd do it again in a heartbeat," said Gonzalez, "But being a Catholic, I acknowledge that I committed sins."

Critics say the bumper sticker is unpatriotic and even insulting to veterans.

But Gonzalez says everyday people also thank him for his service.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 03:03:47 #62
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_47080565
meer dan 750.000 burgerdoden in irak na de amerikaanse invasie....
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  vrijdag 9 maart 2007 @ 03:08:50 #63
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47080594
"freedom" heeft een heel nieuwe definitie tegenwoordig
pi_47128822
Ja ze deden het zogenaamd voor de vrijheid (leugens), om de diktator van de troon te stoten. Maar er zijn nog meer landen waar ze diktators hebben, waarom valt USA die niet aan? Daarom denk ik dat ze voor hele andere redenen Irak binnen zijn gevallen.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 01:23:42 #65
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_47215655
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 17:52 schreef Gewas het volgende:
Ja ze deden het zogenaamd voor de vrijheid (leugens), om de diktator van de troon te stoten. Maar er zijn nog meer landen waar ze diktators hebben, waarom valt USA die niet aan? Daarom denk ik dat ze voor hele andere redenen Irak binnen zijn gevallen.
zou het..?
Huig
  † In Memoriam † vrijdag 16 maart 2007 @ 00:12:20 #66
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_47322129
Hoeveel is opzettelijk wat betreft de chaos waarin Irak is gestort?
quote:

Douglas Feith was the author of the orders to disband the entire Iraqi army and destroy the civilian government infrastructure. I was a student in Germany after the Second World War. Even after ousting the the Nazis, America did not dismiss every school teacher and village administrator, but that's what the U.S. government did in Iraq. Under Saddam, government officials had to join the Ba'ath Party; after his removal, all Ba'athists were fired.

After Libby, All Roads Lead to Feith

Het wordt nu vaak afgedaan als een "fout".

"Douglas J. Feith, a top Pentagon official who was deeply involved in planning the Iraq war, said that there were significant missteps in the administration's strategy" [bron]

Het was geen "fout". Het was een bewuste keuze.
pi_47470981

tvp
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_47488557
Volgens Greg Palast is men de oorlog in Irak begonnen, juist om de olie weg te houden van de wereldmarkt en de olieprijs op te drijven.
quote:
[...] The suspicion is that Bush went to war to get Iraq’s oil. That’s not true. The document, and secret recordings of those in on the scheme, made it clear that the Administration wanted to make certain America did not get the oil. In other words, keep the lid on Iraq’s oil production — and thereby keep the price of oil high. [...]
Interessante theorie.
You realize that there's no point in doing anything if nobody's watching.
You wonder, if there had been a low turnout at the crucifixtion, would they have rescheduled?
  † In Memoriam † dinsdag 27 maart 2007 @ 03:28:41 #69
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_47700039
quote:

Israeli officer sells weapons to terrorists in Iraq

Ma'ariv Daily [een Israelische krant] has reported that an Israeli retired officer sells weapons to terrorist groups in Iraq.

Shmoel Avivi, an Israeli retired officer, had established a firm in Iraq 2 years ago, which secretly sold arms to terrorist groups in Iraq, Ma'ariv reported.

Amnesty International reported that Avivi was one of the biggest weapon dealers in the Middle East.

Iraqi sources earlier announced that terrorist attacks in Iraq were backed by the intelligent agencies of CIA and Mossad and the secret agents of Iraqi former regime.

Earlier, Iraqi parliament security commission chairman Hadi Ameri had accused the occupying soldiers of secretly directing the terrorist attacks and forming terror squads in Iraq.
Gewoon geld verdienen of werkt 'retired' Shmoel Avivi eigenlijk nog steeds voor zijn voormalige werkgever?
quote:

The situation was not helped when on March 7, 2007, the Israeli Ma'ariv Daily reported that "Israeli officer sells weapons to terrorists in Iraq". The story focuses on Shmoel Avivi, an Israeli retired officer, who established a firm in Iraq two years ago.

[...]

The accusation of US collusion with the death squads has now reached the circles of the "democratically elected Iraqi parliament". Iraqi parliament security commission chairman Hadi Ameri has accused the occupying soldiers of secretly directing the terrorist attacks and forming terror squads in Iraq.
Meer en veel info hier:

Iraqi Death Squads: the nurturing hand of the US revealed

The truth behind the Iraqi insurgency
  † In Memoriam † woensdag 28 maart 2007 @ 06:22:07 #70
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_47737125
De zogenaamde contractors (huurlingen) hebben van de oorlog in Irak een enorme boost gekregen en zijn in korte tijd uitgegroeid tot een compleet schaduwleger. Buiten democratische controle en boven de wet, de nieuwe Praetoriaanse garde van de elite.

In Irak dienen er momenteel zo'n 20.000 Blackwater huurlingen. Blackwater heeft nog eens zo'n aantal gevechtsklaar staan in de VS.

Video (youtube): Blackwater: Shadow Army

Nog twee andere clips:

BlackWater: Privatized Warfare in Iraq (1/2)
BlackWater: Privatized Warfare in Iraq (2/2)

[ Bericht 9% gewijzigd door NorthernStar op 28-03-2007 06:28:29 ]
  woensdag 28 maart 2007 @ 23:18:00 #71
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_47772478
Heb zonet de documentaire Shadow Company en Iraq For Sale The War Profiteers" gezien over deze huurlingen en de contract firma's zoals Blackwater, Haliburton, Kellog Brown & Root, Kroll, Dyncorp, etc...

Shadow Company vind ik verreweg de betere documentaire, je krijgt veel informatie en interviews met huurlingen zelf en het onderwerp wordt zeer informatief en vanuit vele hoeken benaderd.

Iraq For Sale vond ik zelf wat minder, veel interviews met slachtoffers (nabestaanden) en de nadruk ligt voornamelijk op het emotionele inplaats van informatieve vlak. Desalnietemin zit hier wel interessante informatie in over het gebruik van deze firma's bij ondervragingen in de gevangenissen en de wederopbouw van Irak.

Shadow Company

In the late 20th Century the distinction between soldier and mercenary became blurred. The recent use of private military companies (PMCs) in Iraq has been more extensive than at any time in modern history. The brutal killing of four PMC employees in Fallujah in April 2004 made it clear that these “contractors” are not merely workers in a foreign land. But are the lives of such men the only thing at risk when we privatize warfare?

Shadow Company explores the moral and ethical issues private military solutions create for PMC employees, for the Western governments who foot the bill for their salaries, and for everyday citizens like you. The filmmakers traveled the globe to expose all sides of the issue, interviewing PMC staff, owners and lobbyists, former mercenaries, academics, journalists and top authors. So what is really at risk? See Shadow Company and decide for yourself.

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=qJQMsBDQj2U
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
  † In Memoriam † donderdag 29 maart 2007 @ 06:09:03 #72
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_47778852
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 23:18 schreef OpenYourMind het volgende:
Heb zonet de documentaire Shadow Company en Iraq For Sale The War Profiteers" gezien over deze huurlingen en de contract firma's zoals Blackwater, Haliburton, Kellog Brown & Root, Kroll, Dyncorp, etc...

Shadow Company vind ik verreweg de betere documentaire, je krijgt veel informatie en interviews met huurlingen zelf en het onderwerp wordt zeer informatief en vanuit vele hoeken benaderd.

Iraq For Sale vond ik zelf wat minder, veel interviews met slachtoffers (nabestaanden) en de nadruk ligt voornamelijk op het emotionele inplaats van informatieve vlak. Desalnietemin zit hier wel interessante informatie in over het gebruik van deze firma's bij ondervragingen in de gevangenissen en de wederopbouw van Irak.
Staat de hele docu van Shadow Compagny daar online? Het lijkt me erg interessant maar mijn quicktime plugins zijn screwed up dus ik kan het daar niet bekijken.

Zie je ook een direct verband tussen 9/11 en de opkomst van deze contract firma's?
quote:

On September 10, 2001, Donald Rumsfeld gave one of his first major addresses as Defense Secretary, and gathered before him was the gaggle of corporate executives that had been tapped by the Bush administration to make up the senior civilian leadership at the Pentagon. There was a sort of mixture of people at the Pentagon. On the one hand, you had people from corporate America, from all the defense and weapons manufacturers that were brought in, and then you also had the neoconservative ideologues, people like Paul Wolfowitz. And so, Rumsfeld gives a speech in which he literally declared war on the Pentagon bureaucracy. And he said, “I’ve come not to destroy the Pentagon, but to liberate it. We need to save it from itself.”

And then literally the next day the Pentagon would be attacked. But the vision that Rumsfeld sort of laid out that day would become known as the Rumsfeld Doctrine, where you use high technology, small footprint forces and an increased and accelerated use of private contractors in fighting the wars. It also, at the center of the Rumsfeld Doctrine, became regime change in central strategic nations. Rumsfeld and Cheney both had been signers of the Project for a New American Century, that envisioned a new Pearl Harbor as accelerating the agenda, the neoconservative agenda. And, indeed, the day after Rumsfeld laid out that plan, the Pentagon was attacked, and all of a sudden the world became a blank canvas on which Rumsfeld and Cheney and Bush could sort of paint their vision.

Blackwater: The Rise of the World's Most Powerful Mercenary Army
Ik zag laatst een stukje uit een interview met Kissinger waarin hij stelt dat Bush later wel eens als een van de belangrijkste presidenten gezien kon worden.

Kissinger bedoelde 'belangrijk' in positieve zin en hopenlijk heeft hij dat mis, maar ik denk wel dat hij gelijk heeft wat betreft dat pas later echt duidelijk zal worden hoe groot de veranderingen zijn die de Bush regering heeft doorgevoerd. Allemaal onder de deken van 9/11 en de War on Terror.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 20:07:36 #73
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_47841861
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 06:09 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Staat de hele docu van Shadow Compagny daar online? Het lijkt me erg interessant maar mijn quicktime plugins zijn screwed up dus ik kan het daar niet bekijken.

Ik heb hem gedownload via een torrentsite. Zeer snelle torrent overigens.
quote:
Zie je ook een direct verband tussen 9/11 en de opkomst van deze contract firma's?
[..]

Ik zag laatst een stukje uit een interview met Kissinger waarin hij stelt dat Bush later wel eens als een van de belangrijkste presidenten gezien kon worden.

Kissinger bedoelde 'belangrijk' in positieve zin en hopenlijk heeft hij dat mis, maar ik denk wel dat hij gelijk heeft wat betreft dat pas later echt duidelijk zal worden hoe groot de veranderingen zijn die de Bush regering heeft doorgevoerd. Allemaal onder de deken van 9/11 en de War on Terror.
Ik denk dat deze periode en de acties van de Bush regering zeker zeer belangrijk zijn en dat ze de loop van de rest van deze eeuw bepalen. Ik zie dit dus ook niet alleen als een reactie op 9/11 en terrorisme maar als de uitvoering van plannen die decennia voor 9/11 in de maak waren. De opkomst van prive contract firma's voor beveiliging, ordehandhaving en oorlogsvoering passen hier dan ook perfect in.

Tijdens de hoorzittingen van de Church commitee naar Iran Contra kwam al naar voren dat er een soort schaduw regering (macht) was die zou beschikken over een eigen leger, compleet met marine, luchtmacht en materieel.

Nu vandaag de dag hebben we de uitloop hiervan in de vorm van contract firma's waardoor dit bijna als een openlijk en normaal iets gezien wordt. Verder is de mate waarin het bedrijfsleven zich mengt met de politiek nu zover dat we wel kunnen constateren dat de bedrijven bepalen wat er in de wereld gebeurd. (voornamelijk in de westerse landen) De politiek is er slechts nog om de boodschap aan het volk te verkopen en net te doen alsof ze werkelijk het volk vertegenwoordigen en alsof er tussen de partijen grote verschillen plaats vinden. Nu is dit natuurlijk niet echt iets nieuws, in veel landen is het nooit anders geweest dan dat de kapitaalbezitters de dienst uit maaken.
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2007 @ 08:39:33 #74
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48166987
De VS heeft vuile en experimentele wapens gebruikt in Irak, van fosfor tot microwave weapons, maar deze claim gaat wel heel ver.
quote:

US accused of using neutron bombs

The former commander of Iraq's Republican Guard has accused the US of using non-conventional weapons in its war against the Middle East country.

Saifeddin Fulayh Hassan Taha al-Rawi told Al Jazeera that US forces used neutron and phosphorus bombs during their assault on Baghdad airport before the April 9 capture of the Iraqi capital.

Al-Rawi is one of the most wanted associates of Saddam Hussein, the deposed Iraqi leader, still on the run.

"The enemy used neutron and phosphorus weapons against Baghdad airport... there were bodies burnt to their bones," he said.

The bombs annihilated soldiers but left the buildings and infrastructure at the airport intact, he added.

A neutron bomb is a thermonuclear weapon that produces minimal blast and heat but releases large amounts of lethal radiation that can penetrate armour and is especially destructive to human tissue.

About 2,000 elite Republican Guard troops "fought until they were martyred", according to al-Rawi.

He said the Iraqi military command was surprised by the speed of the US land offensive, expecting air bombardment to last much longer.

"We had not expected the enemy to launch its land offensive from the very first or second day.

We expected the air raids to last at least a month," he said.

"The land offensive came at the same time as the air offensive. That was a situation we did not expect," he told Al Jazeera.

Al-Rawi, who carries a $1m US bounty on his head, was also the jack of clubs on the deck of cards of 55 most wanted Iraqis distributed by the Pentagon before the invasion in 2003.

bron: english.aljazeera.net

pi_48167518
...

[ Bericht 48% gewijzigd door venomsnake op 10-04-2007 09:20:27 (verkeerde topic) ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')