quote:'Computerspellen zijn goed voor de ogen'
Uitgegeven: 7 februari 2007 14:49
Laatst gewijzigd: 7 februari 2007 14:49
AMSTERDAM - Mensen die dagelijks een aantal uur computergames spelen, verhogen hiermee de visuele hersencapaciteiten met twintig procent. Dit blijkt uit een onderzoek van de Amerikaanse universiteit van Rochester.
Voor de test moesten twee groepen studenten die uit zichzelf weinig gamen een maand lang dagelijks een aantal uur computerspellen spelen. Eén groep kreeg schiet-, actie- en racegames voorgeschoteld, spellen met veel visuele effecten. De andere groep speelde simpele spellen, die weinig van de visuele hersencapaciteit vragen.
Na deze test blijkt dat de groep die de actiespellen speelde bij een standaard ogentest twintig procent beter scoort dan de groep van de simpelere spellen.
"Actiegames vragen veel van ons visueel vermogen en de hersenen passen zich hierop aan. Deze aanpassing wordt meegenomen in andere activiteiten en zelfs ons dagelijks leven," zegt Daphne Bavelier van de universiteit van Rochester tegen
Ja weeralarm.quote:
____________________________O_______________________________quote:
ach, ze verwachten 10-15 cm in het midden/zuiden van het land. Op 1 dag is dat voor NL-begrippen aardig veelquote:Op donderdag 8 februari 2007 08:25 schreef gijsje79 het volgende:
[..]
Ja weeralarm.
Net of we nog nooit sneeuw hebben gehad.
Straks als het es goed regent hebben we zeker weer weeralarm.
ik weet niet waar jij nu zit, maar in Delft is nog geen enkel sneeuwvlokje gevallenquote:Op donderdag 8 februari 2007 09:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik hoop dat ik normaal naar college kan vandaag, zal maar 10 min eerder vertrekken ivm de sneeuw
Hmm, dat valt ook weer tegen. Had nog niet naar buiten gekeken vandaagquote:Op donderdag 8 februari 2007 09:40 schreef kepler het volgende:
[..]
ik weet niet waar jij nu zit, maar in Delft is nog geen enkel sneeuwvlokje gevallen
of je terugkomt, dat is de grote vraag
quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:36 schreef kepler het volgende:
net op het moment dat Roy naar college moet begint het keihard te sneeuwen
Er is een godquote:Op donderdag 8 februari 2007 10:36 schreef kepler het volgende:
Ik hoop dat ie uitglijdtquote:Op donderdag 8 februari 2007 10:36 schreef kepler het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |