abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 7 februari 2007 @ 22:15:16 #1
3185 Adelante
To let it go now
pi_46088338
vraagje naar aanleiding van een "gebruik" dat bij mij en mijn vriendin verschilt:

wanneer jullie thee zetten, pak je dan altijd nieuw/vers water of ram je gewoon de knop "aan" weer in en verwarm je het reeds gekookte water nog een keer?

mijn vriendin is van mening dat het niet goed is om dat laatste te doen en dat de thee er minder van zou smaken (hier heb ik d'r al op getest, resultaat gezakt ). maar is dat ook zo? de senseo heeft bijvoorbeeld ook een watertank, die je niet iedere keer hervult Iik dan ). maar dat water is nog niet gekookt geweest...hmmm...

dus wat doen jullie en zijn er feiten die staven wie er gelijk heeft?



"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 7 februari 2007 @ 22:17:07 #2
165113 Blue_ei
Al 20 jaar 30 hoera
pi_46088387
Wat er in zit gebruik ik macht der gewoonte nooit over na gedacht
Denken leidt tot niets.
Gij zult niet stelen. De overheid duldt geen concurrentie...
  woensdag 7 februari 2007 @ 22:17:49 #3
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_46088410
De eerste keer vul ik de waterkoker met water, water dat er nog in zit gooi ik er dan meestal uit (tenzij ik weet dat het er net in zit omdat iemand anders net water gekookt heeft), daarna vul ik indien nodig bij, maar laat ik het water van de vorige keer er gewoon in zitten hoor.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_46088454
Ik gebruik gewoon wat er nog in zit. Het wordt toch opnieuw gekookt...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_46088505
blijft toch water ?
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
  woensdag 7 februari 2007 @ 22:23:48 #6
3185 Adelante
To let it go now
pi_46088575
jup, maar zij geeft aan dat het zuurstofgehalte afneemt naar mate je het vaker kookt en dat dat dus een andere reactie geeft met de thee dan nieuw/vers water.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 7 februari 2007 @ 22:24:34 #7
165113 Blue_ei
Al 20 jaar 30 hoera
pi_46088593
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 22:19 schreef -Marjo- het volgende:
Ik gebruik gewoon wat er nog in zit. Het wordt toch opnieuw gekookt...
http://www.pickwicktea.com/nl/tpads

Bij de senseo wort het water niet gekookt 93 graden dus wat nu. Zie url ,veel gestelde vragen?
Denken leidt tot niets.
Gij zult niet stelen. De overheid duldt geen concurrentie...
  Moderator woensdag 7 februari 2007 @ 22:25:37 #8
18653 crew  D.
pi_46088617
Ik gebruik ook altijd vers
'Oud' water smaakt altijd muf
pi_46088978
het kan volgens mij inderdaad zijn dat de samenstelling van het water verandert naarmate het meerdere keren is opgewarmd/langer staat, maar dit proef je waarschijnlijk niet, je doet er toch thee bij
pi_46089602
Ik doe ook beiden. Meestal ben ik te lui om opnieuw te vullen, maar als ik bezoek heb, pak ik altijd vers water.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  Donald Duck held woensdag 7 februari 2007 @ 23:26:41 #11
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46090038
gewoon weer het hetzelfde gebruiken. water is water hoor.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 7 februari 2007 @ 23:31:03 #12
3185 Adelante
To let it go now
pi_46090187
stukje online gevonden:
quote:
‘Je moet theewater niet te lang laten koken, want dan is alle zuurstof eruit’, schrijft Petra Teunissen-Nijsse (Barendrecht), redacteur van Tea-World. ‘Het allerbeste is om kwalitatief goede, losse thee te zetten met zuiver, mineraalarm water zoals Spa Reine, dan komt de smaak van de thee het beste tot zijn recht.’ Het water moet wél koken, schrijft ze. ‘Anders verschijnt er een viezig wit laagje op de thee. Dat gebeurt bijvoorbeeld bij automatenthee of bij thee die uit de koffiemachine is gezet.’

Het laagje wordt veroorzaakt door het oxideren van stoffen uit de thee, onder invloed van de kalk in het water. Koken zorgt ervoor dat er minder zuurstof in het water zit. Maar zuurstof is ook nodig voor het oxideren van een aantal smaakstoffen. Warmgehouden of opgewarmd water, met weinig zuurstof, geeft een vlakke smaak. Het vormen van een kalklaagje wordt ook voorkomen door zuur van bijvoorbeeld een citroen of suiker. Ook melk voorkomt dit, maar vooral door de verlaging van de temperatuur. En natuurlijk is de hoge temperatuur nodig om goed te trekken. Teunissen: ‘In te koud water trekt de thee slecht.’ De geur- en smaakstoffen lossen dan minder goed op.
volgens de mevrouw van tea-world moet je dus spa water gebruiken (yeah, right ), maar zou heropwarmen ook niet de smaak ten goede komen. ik geloof dat ik iemand gelijk moet gaan geven, maar denk niet dat ik mijn gebruik ga aanpassen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_46095280
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 23:31 schreef Adelante het volgende:
volgens de mevrouw van tea-world moet je dus spa water gebruiken (
Laat dan gelijk water uit Lourdes overvliegen ...
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  Moderator donderdag 8 februari 2007 @ 08:22:39 #14
18653 crew  D.
pi_46095416
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 23:26 schreef __Saviour__ het volgende:
gewoon weer het hetzelfde gebruiken. water is water hoor.
Jij drinkt uit het toilet?
pi_46095485
Als je groene thee gaat zetten moet je je gekookte water even 2 a 3 minuten af laten koelen, word de thee milder van. Echh!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_46099027
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 08:10 schreef Serendips het volgende:

[..]

Laat dan gelijk water uit Lourdes overvliegen ...
Op zich heeft ze (mogelijk) wel gelijk, veel mineralen in je water geven je water al een smaakje, en dus ook je thee. WIl je alleen de thee smaak proeven, moet je dus zoveel mogelijk "verontreinigingen" uit je water halen. Gedemineraliseerd water zou dan het beste zijn, maar denk dat dat én niet gezond is, én niet lekker meer is, omdat dat wel erg "saai, plat" is...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_46099082
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 22:39 schreef nlmark het volgende:
het kan volgens mij inderdaad zijn dat de samenstelling van het water verandert naarmate het meerdere keren is opgewarmd/langer staat, maar dit proef je waarschijnlijk niet, je doet er toch thee bij
Allemaal onzin! Hoe vaker je kookt, hoe minder er overblijft, dat is het enige euvel!
Dit forum heeft alles in huis!!!!
Remlof: Kap eens met je bagger.
pi_46099389
De grap is wel dat sommige berichten elkaar ook weer tegenspreken:

http://www.sexyredheadednuns.org/Tea/HowToMakeTea.html

Hier wordt het gebruik van flessenwater afgeraden, juist omdat er te weinig zuurstof in opgelost is.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_46099623
Trekt bij het koken niet zo-goed-als alle zuurstof uit het water?

(Die piepkleine belletjes die je ziet als water verwarmd wordt)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_46099758
Je zou toch denken dat het oxideren van die smaakstoffen al gebeurt op de theeplantage/verwerking? Ik verwacht dat je eerder een smaakverschil hebt doordat er door het koken minder mineralen in het water zitten, dan doordat er 'minder smaakstoffen geoxideerd zijn'...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator donderdag 8 februari 2007 @ 11:32:58 #21
18653 crew  D.
pi_46099851
edit
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:39:32 #22
19194 Oversight
◢◤
pi_46100060
De smaak van de Thee is niet vast te pinnen op 1 enkel detail, zoals temperatuur of waterkeuze, het is een samenspel van meer factoren.

- Goed voorverhitte theepot. ( kokend water)
- Zilveren lepeltje in het water.
- Water op thee gieten.
- Thee in water stoppen.
- Temperatuur van water
- Duur van doorkoken.

ieder detail en zelfs de volgorde van handelen heeft z'n eigen invloed op de smaak.

Probeer het zelf!
◢◤
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:42:53 #23
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_46100164
Hoe langer je het doorkookt hoe minder kalk erin zit, volgens mij is at juist weer beter.
pi_46100919
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:25 schreef Jordy-B het volgende:
Trekt bij het koken niet zo-goed-als alle zuurstof uit het water?

(Die piepkleine belletjes die je ziet als water verwarmd wordt)
Dat klopt, misschien dat ze daarom ook zeggen dat het water niet te lang moet koken.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_46101530
Meestal gooi ik het water gewoon weg, maar dat is over het algemeen niet zo veel omdat ik redelijk goed kan inschatten wat ik nodig heb
I spoke proper England since I was a children.
pi_46102000
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:02 schreef Lucille het volgende:

[..]

Dat klopt, misschien dat ze daarom ook zeggen dat het water niet te lang moet koken.
Ja, maar volgens mij trekt verreweg het grootste deel van de zuurstof al uit het water voordat het kookpunt bereikt is...

De oplosbaarheid van zuurstof in water bij honderd graden is nul. Het lijkt me dus onzin om te stellen dat het zuurstofgehalte de reden zou zijn waarom je water geen twee keer mag koken (en dat oxideren van de smaakstoffen-gebeuren dus ook, omdat het zuurstofgehalte bij hogere watertemperaturen zo laag is).

Als je water kookt, verwijder je naast de zuurstof ook de opgeloste zouten uit het water (die zetten zich namelijk als ketelsteen af aan je ketel) en dat beïnvloedt de smaak. Deze zouten worden echter een stuk minder snel uit het water gehaald dan opgeloste gassen, dus heeft het in dat geval wèl effect als je het water minder lang kookt...

[ Bericht 18% gewijzigd door Jordy-B op 08-02-2007 12:50:27 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_46102600
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:25 schreef Jordy-B het volgende:
Trekt bij het koken niet zo-goed-als alle zuurstof uit het water?

(Die piepkleine belletjes die je ziet als water verwarmd wordt)
Die piepkleine belletjes zijn geen zuurstof. Het is water wat "verdampt" en als gasbellen het overige water verlaat. Deze bellen bevatten volgens mij bijna tot geen zuurstof...

Echter er zal zeker zuurstof "ontsnappen" tijdens het koken, vraag is hoeveel... Maar denk inderdaad dat "vers" water toch het "beste" is, maar het ligt er maar aan wat je smaak is
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_46102850
Ik denk dat het verschil in smaakbeleving nihil is of je nu vers water gebruikt of water wat er al een paar uur staat.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_46103023
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:55 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Die piepkleine belletjes zijn geen zuurstof. Het is water wat "verdampt" en als gasbellen het overige water verlaat. Deze bellen bevatten volgens mij bijna tot geen zuurstof...

Echter er zal zeker zuurstof "ontsnappen" tijdens het koken, vraag is hoeveel... Maar denk inderdaad dat "vers" water toch het "beste" is, maar het ligt er maar aan wat je smaak is
water verdampt pas bij 100 graden (bij lagere temperaturen verdampt het alleen aan het oppervlak).
Die belletjes zijn volgens mij dus opgelost gas (waaronder zuurstof). Doordat de temperatuur toeneemt, neemt de oplosbaarheid van het gas in water af. Het gas wat daardoor niet meer in oplossing kan blijven, komt vrij... als gas, dus zie je belletjes. Omdat het om héél veel kleine belletjes gaat, is het onwaarschijnlijk dat die belletjes bestaan uit waterdamp. Je ziet bij het aan de kook brengen van water vaak wel bellen ontstaan op de bodem (omdat die nou eenmaal véél heter is en zo een dun laagje water op de bodem aan de kook kan krijgen), maar niet zo'n mist van kleine belletjes.

http://www.engineeringtoolbox.com/air-solubility-water-d_639.html


[ Bericht 13% gewijzigd door Jordy-B op 08-02-2007 13:15:04 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 8 februari 2007 @ 14:26:51 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46105839
Ik neem een fles mineraalwater (sans gas) en doe dat in een ketel, dat laat ik 2 minuten doorkoken en daar zet ik thee mee. Als je water vaker kookt, of langer kookt, dan slaat het kalk neer als ketelsteen. Leidingwater bevat vaak veel kalk, en das de pest voor thee (en brood trouwens ook)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 8 februari 2007 @ 14:27:37 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46105864
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik denk dat het verschil in smaakbeleving nihil is of je nu vers water gebruikt of water wat er al een paar uur staat.
Of het nu in de koker staat of in de leiding...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 8 februari 2007 @ 14:29:55 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46105941
Snip
Beter lezen piet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 8 februari 2007 @ 14:32:00 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46106013
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 23:31 schreef Adelante het volgende:
stukje online gevonden:
[..]

volgens de mevrouw van tea-world moet je dus spa water gebruiken (yeah, right ),
Ik gebruik altijd mineraalwater om thee te zetten, leiding water is smerig en hard hier en bij mijn man ook
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_46109286
Als het water uit de kraan vies is, kan je idd beter mineraalwater gebruiken.

De smaak van het water speelt een ontzettend grote rol in de smaak van de thee.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:25:40 #35
3185 Adelante
To let it go now
pi_46109809
scheikundig topic geworden

* Adelante nog een kopje thee neemt
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:34:25 #36
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_46110170
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 22:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
De eerste keer vul ik de waterkoker met water, water dat er nog in zit gooi ik er dan meestal uit (tenzij ik weet dat het er net in zit omdat iemand anders net water gekookt heeft), daarna vul ik indien nodig bij, maar laat ik het water van de vorige keer er gewoon in zitten hoor.
Hier sluit ik me bij aan!

alleen gebeurt het hier zeer zelden dat iemand anders water kookt
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_46110970
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:08 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

water verdampt pas bij 100 graden (bij lagere temperaturen verdampt het alleen aan het oppervlak).
Die belletjes zijn volgens mij dus opgelost gas (waaronder zuurstof). Doordat de temperatuur toeneemt, neemt de oplosbaarheid van het gas in water af. Het gas wat daardoor niet meer in oplossing kan blijven, komt vrij... als gas, dus zie je belletjes. Omdat het om héél veel kleine belletjes gaat, is het onwaarschijnlijk dat die belletjes bestaan uit waterdamp. Je ziet bij het aan de kook brengen van water vaak wel bellen ontstaan op de bodem (omdat die nou eenmaal véél heter is en zo een dun laagje water op de bodem aan de kook kan krijgen), maar niet zo'n mist van kleine belletjes.

http://www.engineeringtoolbox.com/air-solubility-water-d_639.html
[afbeelding]
Op zich een leuk verhaal, maar waarom bubbelt het water stug door als je het blijft koken? Na een half uur koken is het water 100% op kookpunt, en nog vormen er zich bubbels, terwijl je zou verwachten dat alle zuurstof er dan wel uit is....

Volgens mij wordt de bodem van de koker/pan snel heter dan 100 graden, en daar zal eerst plaatselijk het water 100 graden worden en verdampen. Dit zie je doordat er bubbels ontstaan, welke opstijgen. "Midden" in het water is het relatief koeler en daar ontstaan de bubbels dus niet...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:55:32 #38
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46111046
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:53 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Op zich een leuk verhaal, maar waarom bubbelt het water stug door als je het blijft koken? Na een half uur koken is het water 100% op kookpunt, en nog vormen er zich bubbels, terwijl je zou verwachten dat alle zuurstof er dan wel uit is....

Volgens mij wordt de bodem van de koker/pan snel heter dan 100 graden, en daar zal eerst plaatselijk het water 100 graden worden en verdampen. Dit zie je doordat er bubbels ontstaan, welke opstijgen. "Midden" in het water is het relatief koeler en daar ontstaan de bubbels dus niet...
Als water kookt zijn de bubbels waterdamp
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_46111276
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als water kookt zijn de bubbels waterdamp
Dat zeg ik dus, geen zuurstof....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_46111929
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:53 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Op zich een leuk verhaal, maar waarom bubbelt het water stug door als je het blijft koken? Na een half uur koken is het water 100% op kookpunt, en nog vormen er zich bubbels, terwijl je zou verwachten dat alle zuurstof er dan wel uit is....

Volgens mij wordt de bodem van de koker/pan snel heter dan 100 graden, en daar zal eerst plaatselijk het water 100 graden worden en verdampen. Dit zie je doordat er bubbels ontstaan, welke opstijgen. "Midden" in het water is het relatief koeler en daar ontstaan de bubbels dus niet...
Ik had er duidelijker bij moeten zeggen welke bubbels lucht zijn en welke waterdamp.

De bubbels die aan de bodem ontstaan (doordat de bodem van de pan een dun laagje water aan de kook brengt) zijn waterdamp.

Als je koud water opzet, zie je echter ruim voor deze tijd allemaal kleine (minder dan een mm doorsnee) belletjes ontstaan in het water zelf en aan de opstaande rand (die nauwelijks verwarmd wordt). Dit gebeurt ruim voordat het water heet is. De belletjes die ontstaan zijn zó klein dat het waarschijnlijker is dat het om vrijkomende, opgeloste gassen gaat, dan dat het om waterdamp gaat.

Deze opgeloste gassen (waaronder zuurstof) komen vrij doordat de temperatuur stijgt en de oplosbaarheid van die gassen in water lager wordt. (zie de grafiek).
Als je water van zo'n 10°C neemt en er vanuit gaat dat dit verzadigd is van zuurstof (beetje optimistisch, maar dat maakt voor het voorbeeld niet uit) en dus 11 mg/L zuurstof bevat.
Als je dit water gaat verwarmen tot zo'n 60°C, neemt de oplosbaarheid af tot 5 mg/L... Er is dan (11-5=) 6 mg/L zuurstof dat uit oplossing raakt en vrijkomt als gasbellen.

Omdat de belletjes vrij langzaam gevormd worden, denk ik dus dat het luchtbelletjes zijn en geen waterdamp-belletjes. Als de pan wat heter wordt, zie je wèl waterdamp-bellen. Deze ontstaan erg snel en zijn een stuk groter.

Als het eenmaal kookt, is het inderdaad waterdamp, maar op dat moment is praktisch alle opgeloste zuurstof al uit het water.

[ Bericht 14% gewijzigd door Jordy-B op 08-02-2007 17:30:36 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_46112279
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:18 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik zeg, maar we hebben het over verschillende bubbels (ik had er duidelijker bij moeten zeggen welke bubbels lucht zijn en welke waterdamp).
De bubbels die aan de bodem ontstaan (doordat de bodem van de pan een dun laagje water aan de kook brengt) zijn waterdamp.

Als je koud water opzet, zie je echter ruim voor deze tijd allemaal superkleine belletjes ontstaan in het water zelf en aan de opstaande rand (die nauwelijks verwarmd wordt). Ruim voordat het water heet is.

Dit is volgens mij geen waterdamp, maar opgeloste gassen (waaronder zuurstof) dat vrijkomt doordat de temperatuur stijgt en de oplosbaarheid van die gassen lager wordt.

Als het eenmaal kookt, is het inderdaad waterdamp, maar op dat moment is praktisch alle opgeloste zuurstof al uit het water.
Daar geef ik je inderdaad gelijk in Komen we toch nog tot overeenstemming
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_46112421


ik heb nog even een beetje flinke edit toegepast...

rekenvoorbeeld, enzo...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 8 februari 2007 @ 18:48:23 #43
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46114713
Ik gooi meestal uit automatisme dat ding leeg vaak omdat het al een of meer staat. Ik heb nooit de smaak gelet
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:58:56 #44
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_46124217
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik gebruik altijd mineraalwater om thee te zetten, leiding water is smerig en hard hier en bij mijn man ook
(Ik weet niet hoe hard jouw kraanwater is maar...) bevat mineraalwater niet veel mineralen, zoals calcium (dat neerslaat in een ketel)?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 9 februari 2007 @ 09:06:09 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46130528
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:58 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

(Ik weet niet hoe hard jouw kraanwater is maar...) bevat mineraalwater niet veel mineralen, zoals calcium (dat neerslaat in een ketel)?
Het mineraal water dat ik koop niet, en het water hier is gruwelijk hard, gewoon niet leuk daar thee mee te zetten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')