quote:
Niet voorpagina, maar wel De Telegraaf :
quote:
En toen waren er nog maar vijf
Ilona ook weg uit ’Gouden Kooi’
door Wilma Nanninga
AMSTERDAM - Ilona heeft vannacht gewoon weer in de armen van haar vriend Michel geslapen. De 45-jarige aspirant-miljonaire heeft gisternacht als vierde in één week De Gouden Kooi verlaten. „Ik wilde niet meer met die kinderspeeltuin geassocieerd worden”, zei Ilona na haar vrijwillige vertrek. „Dat zou niet goed zijn geweest. Ik wil verder met mijn leven.”
Ilona woonde vanaf de start van het programma, september 2006, in de miljonairsvilla en heeft het dus vier maanden uitgehouden. „Ik vertrek omdat mijn emmer overliep”, vertelt ze. „Eerst scheurde ik mijn kuitspier, waardoor ik minder goed kon bewegen en dus de dingen die ik leuk vond om te leren, zoals tangoles, niet meer kon volgen. Vervolgens gooide Brian mijn beautycase met al mijn spullen in de tuin en toen was er het knietje van Nena en de vechtpartij tussen Huub en Nathanael. Dat laatste deed de deur dicht. Hier wil ik niet bijhoren, dacht ik.”
„Sylvia en ik, de twee saaiste bewoners van het huis, sliepen toen de vechtpartij losbarstte. Ik strompelde naar boven en heb Huub in het kantoor geduwd. Ik vond Huub geen kwade vent. Hij verdedigde mij tegen Natasia, die met haar vlijmscherpe tong aldoor de vreselijkste dingen tegen mij riep. ’Dat ik het strijkijzer moest gebruiken tegen mijn rimpels’, bijvoorbeeld.”
Ilona denkt dat ook zij uiteindelijk zo getergd zou kunnen worden, dat ze agressief was geworden. „Ik wilde niet wachten tot ik Natasia een keer naar de keel zou vliegen.”
Terugkijkend zegt Ilona toch blij te zijn met haar Gouden Kooi-ervaring: „We hebben heel veel cursussen gedaan. Van etiquette tot sushi maken. Ik heb veel geleerd.” Omdat ook Ilona haar eerste jaar in de Kooi niet heeft vol gemaakt, is zij haar 10.000 euro borg kwijt. Producente Debora Flens: „Dat wordt, net als de borgsommen van Nena, Nathanael en Huub, overgemaakt naar een goed doel.”
De productie zal de leeggevallen plaatsen in De Gouden Kooi allemaal opvullen. Op dit ogenblik wordt de miljoenenvilla bewoond door nog vier oudgedienden: Sylvia, Bart, Brian en Natasia plus nieuwkomer Amanda die haar beste vriendin, de blonde vamp Nena, verving.