abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:23:37 #276
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_49904847
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:12 schreef Gunny het volgende:
Wanneer begint deel 9?
ik vermoed wanneer deel 8 vol is...
Those who dream by night in the dusty recesses of their mind, wake in the morning to find that it was vanity.
But the dreamers of the day are dangerous people, for they dream their dreams with open eyes, and make them come true.
  FOK!fotograaf dinsdag 29 mei 2007 @ 22:23:37 #277
145146 Andyy
pi_49907775
nog 24 posts..
  woensdag 30 mei 2007 @ 09:29:49 #278
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_49916722
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:03 schreef FiveseveN het volgende:
Jur en/of Jobo, ik heb een probleempje met mijn Glock. De hulzen worden de laatste tijd naar alle richtingen uitgeworpen, natuurlijk meestal naar rechtsachter, maar nu ook naar linksachter en recht achteruit tegen mijn voorhoofd. De hulzen zijn ook af en toe gedeukt, een scherpe vouw aan de hulsmond. Ze zijn allemaal geschaafd, maar niet zo erg als bij de Fiochi's. Ik heb wel een tijdje met Navo's (D.N. en Speer) geknald, dat gaf wel een behoorlijke terugstoot. Nu ben ik verder gegaan met mijn partij "New Generation" uit Zuid Afrika. Dat blijken ordinaire Partizan (tekentjes lijken op nny) te zijn, verder geen probleem.
Dit weekend heb ik de hele slede gedemonteerd, ik dacht dat kopervijlsel van de hulzen de boosdoener zou zijn, maar de boel was helemaal niet vervuild. De patroontrekker zag er op het eerste gezicht prima uit. De uitstoter is niet verbogen o.i.d.
Vanavond zou ik er mee gaan schieten, maar dat ging niet door.
Hebben jullie nog een idee van een mogelijke oorzaak?
Goh dit forum nu pas ontdekt is wel een blijvertje hier denk ik

Antwoord: is je patroon niet te zwaar geladen? Klinkt in mijn oren dat de slede te snel heen en weer gaat zodat je huls een tik van de slede krijgt bij het uitwerpen. Probeer eens een zwaardere veer of lichtere munitie.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_50017392
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:23 schreef Andyy het volgende:
nog 24 posts..
22!

nog iemand een nieuw speeltje gekocht of met iets geschoten dat ie absoluuuuut met ons wilt delen?
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_50021533
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 09:29 schreef ClintOosthout het volgende:

[..]

Goh dit forum nu pas ontdekt is wel een blijvertje hier denk ik

Antwoord: is je patroon niet te zwaar geladen? Klinkt in mijn oren dat de slede te snel heen en weer gaat zodat je huls een tik van de slede krijgt bij het uitwerpen. Probeer eens een zwaardere veer of lichtere munitie.
Welkom! Ik hoop dat je de voorgaande delen ook leest, er staan sappige verhalen in.

Het is niet zo gek wat je daar suggereert. In de loop van de tijd (Ik heb het wapen in 1993 dacht ik gekocht) zijn er 20000+ schoten mee afgevuurd. Alles is er in verstookt, van zeer slappe ambachtelijke patronen, die de huls nog net over het randje van het hulzengat kieperden tot de allerzwaarste Fiocchi's. Er tussenin MachTech, S&B, DAG, PMC, Partisan, NewGeneration, Nato-dingen en noem maar op.
En elke keer repeteerde het wapen feilloos.

Behalve die twee keer toen bleek dat fabrieks(!)munitie alleen een slaghoedje bevatte. Toch kwam de kogel dank zij de supergladde polygoonloop eruit en plofte ongeveer twee meter verder neer.
Al die tijd is de hoofdveer niet vervangen. Ik zal eraan denken als ik weer in een wapenshop kom.

Dinsdag, als er niets tussenkomt, ga ik de nu ultraschone Glock weer even proberen op MagTechs.
Bedankt voor de tip.
pi_50027124
Recoilveer moet in principe om de 6000 schoten vervangen worden. Je hebt nu de kans dat hij zich niet volledig vergrendelt, met alle gevolgen van dien.

Nieuwe veer incl guiderod mag niet meer dan 7 euro kosten, anders kun je hem beter in Amerika bestellen.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_50027308
Volgens mij kan de Glock niet vuren 'out of battery', dus wanneer hij niet vergrendeld is. Als ik het handmatig probeer (zonder munitie natuurlijk), lijkt sluitveiligheid erg strikt te zijn.

6000 schoten is niet echt heel veel eigenlijk, geldt dat ook voor de 9mm? Ik schiet niet meer dan 2000 schoten per wapen per jaar, maar toch...
pi_50027956
Ik kan hem lichtjes ontgrendelen en toch vuren. Dat is mogelijk. Heb het zelf gehad met het lichter maken van de recoilveer voor lichte munitie. Iets te licht toen (foutje).

Die 6000 geven ze als advies. Het is bovendien ook slecht voor je wapen als hij minder wordt afgeremt na elk schot. Ik had het toen opgezocht voor G21, of het voor 9mm ook telt? Geen idee. Maar voor die 7 euro per 2 jaar neem ik het risico niet. :-)
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_50147419
Vanavond geprobeerd met het superschoongemaakte wapen: resultaat gelijk. Vervolgens met een sluitveer van een praktisch nieuwe Glock. Overigens geen verschil in veerkracht. Resultaat: hetzelfde, van de vijf patronen 3 rechts, 2 links of tegen mijn voorhoofd. Niemand had ooit gehoord van het vervangen van de sluitveer na X schoten, maar het kan natuurlijk geen kwaad.
Vervolgens een ongebruikt 17 schotsmagazijn, in plaats van het +2 magazijn dat ik al jaren gebruik. Nu ineens verbetering, vier rechts en één links.
Ik ben nog niet helemaal tevreden. De hulzen die "geschaafd" eruit komen hebben ook een ruwe rand (groef) gekregen van de extractur. Het lijkt wel of ze niet goed beet worden gepakt. Uiterlijk is aan de extractor niets te zien, is scherp, heeft nog steeds een scherpe hoek (<90 graden).
Mmm... ik denk dat ik mijn vraag eens voorleg aan vuurwapen.net, maar eerst probeer ik een paar macrofotoos van de beschadigde hulzen hier neer te zetten. Bedankt voor het meedenken.
pi_50148429
De extractor veer vervangen? Misschien is die niet stijf genoeg meer.
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:39:11 #286
181242 Gunny
Blijf es ff stilzitten ja.
pi_50157548
Anders misschien toch een idee om eens een andere extractor te gebruiken? Ik had bij een hagelnieuwe AR 15 na 10 schoten al een storing in dat ding. En die was echt nieuw. Je hoeft er niets aan te zien om toch kapot te zijn.
pi_50158570
Standaard veer gaat langer mee. Ik keek bij ander type veren. ik gebruik zelf niet de originele.
http://www.custom-glock.com/maint.html
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  donderdag 7 juni 2007 @ 10:11:51 #288
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_50192628
Iemand ervaringen met een Walther G22? Ik zit er aan te twijfelen of ik er één wil hebben ( zonder kijker ed. maakt het toch net wat leuker vind ik) Kun je er ook goed op 100 meter mee schieten en zijn ze storingsgevoelig?
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:36:22 #289
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_50213819
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 10:11 schreef ClintOosthout het volgende:
Iemand ervaringen met een Walther G22? Ik zit er aan te twijfelen of ik er één wil hebben ( zonder kijker ed. maakt het toch net wat leuker vind ik) Kun je er ook goed op 100 meter mee schieten en zijn ze storingsgevoelig?
Geen idee hoe het schiet maar mij viel vooral de wat mindere afwerking op en het houdt wat rottig beet. (klein en smal) Mij lijkt het ook nog steeds een leuk karabijntje om te hebben overigens.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_50218193
Ik denk dat er in die prijsklasse betere opties zijn voor een KK karabijn, maar het is wel zo ongeveer de enige bullpup .22 die er is. Elke .22 is in principe storingsgevoelig, en deze is volgens mij geen uitzondering, het is in ieder geval een kreng om 'strippen' aldus een collega schutter met dit wapen. Echter ziet hij er leuk uit en is het volgens mij leuk schieten. Maar voor 100m zonder optiek, dan zou ik toch voor een ander wapen gaan, ook omdat de standaard viziering van de G22 niet zo ideaal is.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 09:28:24 #291
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_50228148
Ik heb al een .308 match en een .308 militair geweer, allebei grendelgeweren. Ik zoek een leuke semiautomaat voor de fun waarmee ik toch een aantal patronen kan verschieten zonder dat het al te duur wordt. Eventueel een reddot sight is ook wel leuk om te monteren. Ik moet hem in iedergeval wel ombouwen tot linkshandig anders krijg ik steeds de grendel in m'n snuffert:)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_50230880
Vind je de Ruger 10/22 niets? Daar kun je van alles aan verbouwen.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:03:24 #293
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_50250410
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 11:01 schreef Evil_Jur het volgende:
Vind je de Ruger 10/22 niets? Daar kun je van alles aan verbouwen.
Wat een enorm lelijk geval

Maar je kan hem inderdaad enorm leuk verbouwen



Dat is dan wel weer mooi.
Dat ronde magazijn is ook apart.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 22:24:20 #294
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_50254793
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 09:28 schreef ClintOosthout het volgende:
Ik heb al een .308 match en een .308 militair geweer, allebei grendelgeweren. Ik zoek een leuke semiautomaat voor de fun waarmee ik toch een aantal patronen kan verschieten zonder dat het al te duur wordt. Eventueel een reddot sight is ook wel leuk om te monteren. Ik moet hem in iedergeval wel ombouwen tot linkshandig anders krijg ik steeds de grendel in m'n snuffert:)
Ik denk dat de G22 dan redelijk ideaal is? Het is een heel licht wapen en er rammelt wel het eea aan maar als je toch niet serieus punten gaat schieten is het best een leuk ding volgens mij.
Accessoires e.d. kosten je de kop niet en buiten de wat grove afwerking (en speling) is het best een redelijk foolproof wapen wat volgens sommigen nog best heel nauwkeurig is.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 00:17:26 #295
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_50989128
Mooi topic maar enorme slow chat
Niets verandelijker als een mens, ik heb mijn zoektocht iets groter gemaakt.Vorige week heb ik geschoten met een g22, en ben niet enthousiast. Ik ben nu (passief) op zoek naar of een leuke semi-automaat of een lever-action met een belachelijk kaliber bv. 45-70. Western wapens hebben altijd al mijn interesse gehad.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_50994583
Haha, dat is net zoiets als: Ik ben op zoek naar een Jeep. En de week erop: Ik ben opzoek naar een wielrenfiets
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_50997742
Dat heb ik eigenlijk ook met vuurwapens, ik wil elke paar weken wat anders. Eigenlijk wil ik het allemaal, maar de volgorde van mijn verlanglijstje verandert nogal vaak.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 18:21:28 #298
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_51006476
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 10:27 schreef Jobo77 het volgende:
Haha, dat is net zoiets als: Ik ben op zoek naar een Jeep. En de week erop: Ik ben opzoek naar een wielrenfiets
Valt wel mee hoor
Er is alleen zoveel leuks te koop, en het verlof is al redelijk vol. Als ik mijn keus eenmaal gemaakt heb blijf ik er ook wel bij. Zo heb ik al ruim 6 jaar een Colt Python en heb er nog geen moment aan gedacht om hem te verkopen.
Ik zit nu een beetje te bekijken of ik niet beter iets kan kopen waar ik ook leuk aan wedstrijden mee kan doen.

Zoals ik eerder al zei: niets verandelijker dan een mens
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  FOK!fotograaf zaterdag 30 juni 2007 @ 18:22:49 #299
145146 Andyy
pi_51015303
quote:
Toelatingsprocedure

* Na een eerste kennismaking van 3 instructieavonden (deze data worden u via de secretaris schriftelijk bekend gemaakt) dient u het inschrijfformulier zo snel mogelijk en volledig ingevuld, in tweevoud, onder bijvoeging van drie goedgelijkende pasfoto's bij de secretaris in te leveren.
* Als u door ons wordt aangenomen als aspirant-lid, dan krijgt u daar- van gelijktijdig bericht, uw naam en uw pasfoto komen gedurende drie maanden te hangen op het daarvoor bestemde publicatiebord, zodat alle leden in ieder geval weten welke naam er bij een nieuw gezicht hoort.
* Gedurende deze drie maanden wordt bezien of u zich aan de regels c.q. reglementen houdt en of u binnen ons verenigingsleven tot uw recht komt. Zijn er na deze drie maanden geen bezwaren tegen uw lidmaatschap, dan wordt u hiervan schriftelijk op de hoogte gesteld.
* Bij geen regelmatige opkomst omdat u bijvoorbeeld gedurende de ballotagetijd niet of nauwelijks in de gelegenheid was de vereniging te bezoeken, dan kan de ballotagetijd verlengd worden.
* Aanvaardt u het lidmaatschap, dan wordt u aangemeld bij de Koninklijke Nederlandse Schutters Associatie, waardoor u als lid, direkt W.A. verzekerd bent gedurende uw schietsportactiviteiten. Door de Associatie wordt u dan het blad "de Schietsport"gratis toegezonden. Tevens is de verstrekking van een Schietlicentie inbegrepen. Deze schietlicentie heeft u nodig voor wedstrijden binnen en buiten de vereniging.
* Gedurende uw ballotagetijd bent u dus nog geen lid. U heeft dan ook geen stemrecht in de leden vergaderingen. Ook is het u niet toegestaan andere belangstellenden in de vereniging te introduceren. Dit recht is alleen na melding vooraf, voorbehouden aan leden.
* Na zoveel onvriendelijke regels vraagt u zich misschien af wat u hier dan wel mag. Dat is afhankelijk van het feit of u zelf reeds in het bezit bent van een schietwapen -en daarmee bekend met de schietsport- of niet.


2. Niet bekend met de schietsport

* Diegene die niet bekend zijn met de schietsport zijn verplicht de eerste drie maanden te schieten met een lucht- of klein kaliber geweer. Daarvoor zult u gebruik maken van door de vereniging beschikbaar te stellen wapens. Gedurende de eerste drie weken dient u ,,verplichte" introductie/instructie op de woensdagavonden te volgen alwaar u de grondbeginselen van het schieten uitgelegd zullen worden. In principe kunt u gedurende deze drie weken alleen de vereniging bezoeken op de introductie/instruktieavonden. Op deze avonden zult u schieten onder begeleiding van een instructeur. Daarna en indien de instructeur daartoe toestemming heeft verleend, kunt u de vereniging op de normale schietavonden (maandag en donderdag) bezoeken en zelfstandig gebruik maken van de schietbaan.
* Gedurende de eerste drie maanden is men verplicht een minimum van in totaal 13 schietbeurten te maken. Deze schietbeurten worden vermeld in een speciaal boekje dat u daarvoor krijgt uitgereikt. Mocht u na drie maanden het lidmaatschap hebben aangeboden gekregen, en u overweegt daarna een andere discipline te gaan schieten, dan zult u ook daarvoor eerst instructie moeten hebben alvorens zelfstandig de baan op te kunnen.
* Indien u niet in het bezit bent van een verlof tot het voorhanden hebben van wapens en/of munitie, is het u op straffe van uitzetting uit de vereniging verboden munitie uit het verenigingsgebouw mede te nemen.

VOOR DE DUIDELIJKHEID: op onze banen is het verschieten van volmantel-, deelmantel en munitie met een stalen kern en/of munitie groter dan kal. 9mm TEN STRENGSTE VERBODEN.

Doel Treffend is een scherpschuttervereniging. Voor (herladen) munitie geldt dan ook dat u schijfladingen toepast, zodat u geen overlast voor andere schutters veroorzaakt.

Op de pistoolbanen schieten wij uitsluitend op 25 meter. Tweehandig schieten is niet toegestaan.
Zijn deze eisen streng of valt het wel mee in vergelijking met de andere clubs?
Children of the night. What music they make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')