quote:Geblesseerde Ajacied Davids betaalt revalidatie zelf
Datum: 31-aug-2007 15:42
Door Simon Zwartkruis
Edgar Davids revalideert op eigen kosten in het Amerikaanse Atlanta. De middenvelder van Ajax brak vorige maand in de oefenwedstrijd tegen Go Ahead Eagles zijn scheenbeen en had bij eerdere zware blessures goede ervaringen met het revalidatieteam in Amerika.
Ajax-trainer Henk ten Cate: “Het is het eigen initiatief van Edgar om naar Amerika te gaan en om het zelf te bekostigen. Dat tekent zijn professionaliteit.”
Davids was afgelopen woensdag aanwezig in Tsjechië om zijn teamgenoten te ondersteunen voor de wedstrijd tegen Slavia Praag en verwacht zelf eind september weer bij de groep aan te kunnen sluiten.
Denk niet dat Ajax met hem wel CL zou spelen. Maduro heeft zijn positie redelijk goed overgenomen. Het vertrek van Sneijder is veel erger voor Ajax.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:53 schreef Soul79 het volgende:
Wie denkt er net als ik dat als Davids in dat oefenpotje niet geblesseerd was geraakt, Ajax nu gewoon Champions League zou spelen?
Hij maakte vorig jaar ook al zo'n verschil, en zelfs verder terug óók al, ik weet nog dat Ajax in seizoen 1993/94 in een vormcrisis raakte toen hij er een tijd niet bij was.
Baalzooi![]()
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:50 schreef toma het volgende:
[..]
Denk niet dat Ajax met hem wel CL zou spelen. Maduro heeft zijn positie redelijk goed overgenomen. Het vertrek van Sneijder is veel erger voor Ajax.
denk dat je de induviduele klasse van Sneijder onderschat om wedstrijden te beslissen. Mét Davids hebben we meer wedstrijden op doorzettingsvermogen gewonnen. Maar met Sneijder hebben we in die zelfde periode veel meer wedstrijden op zijn klasse gewonnen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 19:57 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Maduro![]()
Davids wordt na al die jaren dus nog steeds vreselijk onderschat. Zoals hij het verschil maakt gaat veel verder dan Sneijder. Nog los van het feit dat ook Sneijder ontzettend veel aan Davids had.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:08 schreef toma het volgende:
[..]
denk dat je de induviduele klasse van Sneijder onderschat om wedstrijden te beslissen. Mét Davids hebben we meer wedstrijden op doorzettingsvermogen gewonnen. Maar met Sneijder hebben we in die zelfde periode veel meer wedstrijden op zijn klasse gewonnen.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:53 schreef Soul79 het volgende:
Wie denkt er net als ik dat als Davids in dat oefenpotje niet geblesseerd was geraakt, Ajax nu gewoon Champions League zou spelen?
Hij maakte vorig jaar ook al zo'n verschil, en zelfs verder terug óók al, ik weet nog dat Ajax in seizoen 1993/94 in een vormcrisis raakte toen hij er een tijd niet bij was.
Baalzooi![]()
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:53 schreef Soul79 het volgende:
Baalzooi![]()
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 12:07 schreef methodmich het volgende:
[..]
Denk het zeker ja.
Davids heeft vorig seizoen het seizoen gered natuurlijk, samen met de individuele kwaliteiten van een Sneijder. Die kwamen trouwens ook weer veel beter tot uiting met Davids in zijn rug. Hij was toen eigenlijk al belangrijker dan Stam, die zijn potjes miste en dit seizoen een beetje erg versleten lijkt.
De keuze om Davids te laten vervangen door de categorie Maduro / Vertonghen is een grote fout geweest van Van Geel.
Davids is 1000000000x meer waard voor Ajax dan Martin Jol ooit zal worden.quote:Op maandag 22 oktober 2007 00:31 schreef Chadi het volgende:
Nou dan zwaaien we Davids effe uit. Hij is niet in de positie om te bepalen wie er trainer wordt.
Hoezo???quote:Op maandag 22 oktober 2007 00:35 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Hetzelfde zal trouwens spelen als Van Basten volgend jaar trainer van Ajax wordt, helaas.
Eeeehm, iets van het WK in 2006, Van Basten die Davids te oud vond, reactie Davids daarop......quote:
Nog niet zeker.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:42 schreef Urquhart het volgende:
Davids stopt toch na dit seizoen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |