abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46032359
Hmmja, duidelijke titel lijkt me .... als je weet wat een stemacteur is. Een stemacteur is iemand die dingen inspreekt voor bijvoorbeeld de reclame, een tekenfilm of radio Anyways, ik vraag me dus af of er mensen op Fok! zitten die voor hun beroep of voor de gein tekenfilms of hoorspelen maken. Ik ben er zelf een tijdje mee bezig en het is echt leuk!
En hij zei: "Ik ben de trotse bezitter van een lege ondertitel."
pi_46032447
Hoe ben je stemacteur geworden? Heb je je ergens ingeschreven? Ik ben wel benieuwd!
pi_46032499
Ik heb interesse.
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:01:17 #4
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_46032679
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:50 schreef Babbel1 het volgende:
Hoe ben je stemacteur geworden? Heb je je ergens ingeschreven? Ik ben wel benieuwd!
Ja wat hij zegt, niet dat ik nu denk dat ik zo goed ben dat jullie mij moeten hebben, maar het lijkt me wel leuk eens te horen hoe dat gaat.

Ben je een soort Arjen Grolleman?
[KNE]-Mod
pi_46032931
Nou, verwacht niet te veel hoor ... ik ben maar een amateur. Maar toch, daar zijn ook echt hele goede bij in de communitie. Ik heb stemmen altijd leuk gevonden en mensen zeiden wel eens vaker tegen mij dat ik zoiets moest gaan doen. Bijvoorbeeld om poppetjes in te spreken voor de door fans gemaakte levels bij spellen. Ik kan je wel een voorbeeld geven van wat ik nou doe bijvoorbeeld. In het voorbeeld heb ik drie pagina's van een online strip opgenomen.
quote:
The noob is about Ohforf (a naming error when he created the character) who lives inside Clichequest, a massive multiplayer gaming world. Think about World of Warcraft for example. He is new to everything in that world and he is what the gamers would call, a noob (newbie). He is just trying to stay alive but and all these comical and very typical things happen to him. You should go and read the comic here!

Voice types: From low to high
Soundeffects: Sounddogs and Freesound
Credits: Gianna, for making this webcomic!

Runtime: 4:01 minutes
Download: http://media.putfile.com/The-noob-comes-alive-55
Used webcomic pages: Page 1, Page 2 and Page 3
Anyways, ik heb een beetje geexperimenteerd en ben gewoon gaan opnemen na een tijdje. Langzamer hand leerde ik meer dingen, zoals een stem weer oppakken nadat je die niet gebruikt hebt een tijdje. Je moet echt wel oppassen voor stemoverbelasting, omdat je soms rare stemmen doet die je stem heel erg belasten. Die communicite waar ik het over heb is VAA ( Voice Acting Alliance ) en is wel in het engels. Daar doen ze heel veel aan anime dubben ( eigen stemmen onder de show zetten ) en radioplays maken. Het is allemaal voor de lol, al zitten er wel mensen die gewoon door willen breken en nu ervaring opdoen. Dus als je interesse hebt, kijk een keer rond zou ik zeggen
pi_46032941
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 10:01 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ja wat hij zij zegt, niet dat ik nu denk dat ik zo goed ben dat jullie mij moeten hebben, maar het lijkt me wel leuk eens te horen hoe dat gaat.
pi_46032973
Oh, er is trouwens wel een soort stemmenbank.nl website. Maar dat is voor de profesionale mensen. Die echt gecast worden voor de televisie en zo ... of nou ja, daar voor willen gaan tenminste
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:20:07 #8
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_46033077
Ik kan wel goed rare stemmetjes nadoen voor alle knuffels die ik heb, maar of dat voldoende ervaring is... Ik schijn het wel goed te kunnen.
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 10:12 schreef Babbel1 het volgende:

[..]
[KNE]-Mod
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:25:46 #9
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_46033189
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 10:12 schreef caradoc het volgende:
Nou, verwacht niet te veel hoor ... ik ben maar een amateur. Maar toch, daar zijn ook echt hele goede bij in de communitie. Ik heb stemmen altijd leuk gevonden en mensen zeiden wel eens vaker tegen mij dat ik zoiets moest gaan doen. Bijvoorbeeld om poppetjes in te spreken voor de door fans gemaakte levels bij spellen. Ik kan je wel een voorbeeld geven van wat ik nou doe bijvoorbeeld. In het voorbeeld heb ik drie pagina's van een online strip opgenomen.
[..]

Anyways, ik heb een beetje geexperimenteerd en ben gewoon gaan opnemen na een tijdje. Langzamer hand leerde ik meer dingen, zoals een stem weer oppakken nadat je die niet gebruikt hebt een tijdje. Je moet echt wel oppassen voor stemoverbelasting, omdat je soms rare stemmen doet die je stem heel erg belasten. Die communicite waar ik het over heb is VAA ( Voice Acting Alliance ) en is wel in het engels. Daar doen ze heel veel aan anime dubben ( eigen stemmen onder de show zetten ) en radioplays maken. Het is allemaal voor de lol, al zitten er wel mensen die gewoon door willen breken en nu ervaring opdoen. Dus als je interesse hebt, kijk een keer rond zou ik zeggen
heb je die zelf opgenomen ?
Nice, very nice
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_46034554
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 10:20 schreef ThE_ED het volgende:
.
[..]

Maakt niet uit

Ik vind die stemmenbank cool! Je kan allerlei soorten stemmen opzoeken, best wel leuk om te horen wat 1 persoon voor diversiteit in zijn stem heeft.
pi_46034799
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 10:20 schreef ThE_ED het volgende:
Ik kan wel goed rare stemmetjes nadoen voor alle knuffels die ik heb, maar of dat voldoende ervaring is... Ik schijn het wel goed te kunnen.
Haha, het is niet alleen maar rare stemmetjes hoor. Het voorbeeld was een webcomic, dus daar horen af en toe ook wel van die typische stemmen bij. Maar het is vaak toch wel gewoon normale stemmen, tenminste niet van die piepstemmen zoals een Furby die heeft.

En het is en blijft acteren, met alleen een leuke stem kom je er niet. Hetzelfde geld voor een leuk koppie als acteur/actrice. Daar gaan sommige mensen een beetje de mist in. Die nemen dan een stukje op met een geweldige stem, maar zo enorm monotoon en niet passend bij de situatie ... dat het gewoon slecht is. Hier heb ik zelf ook af en toe wat moeite mee. Er zijn wel veel (werkende) tips die je helpen in te leven in een karakter.
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 10:25 schreef buzzer het volgende:

[..]

heb je die zelf opgenomen ?
Nice, very nice
Thanks
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 11:20 schreef Babbel1 het volgende:

[..]

Maakt niet uit

Ik vind die stemmenbank cool! Je kan allerlei soorten stemmen opzoeken, best wel leuk om te horen wat 1 persoon voor diversiteit in zijn stem heeft.
Zeker. Iemand kan heel veel doenmet zijn /haar stem. Alleen moet je wel je eigen sound vinden. Als er 30 mensen rondlopen die hetzelfde kunnen, moet je iets veranderen.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 11:31:09 #12
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_46034896
Ik weet dat Patch (user die vaak in FTR zit) zich hier mee bezig houdt.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  dinsdag 6 februari 2007 @ 11:38:14 #13
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_46035111
Ik ben even de naam kwijt van een Fokker die deed de stem van Pino
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  dinsdag 6 februari 2007 @ 12:21:51 #14
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_46036503
Ik ben (stem)acteur & voice-over
en nu?
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  dinsdag 6 februari 2007 @ 12:29:11 #15
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_46036716
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 12:21 schreef Patch het volgende:
en nu?
En kom maar naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar beneeeeeeeeeeeeeeeeeeedeeeen en sla je slag
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  dinsdag 6 februari 2007 @ 12:31:28 #16
22457 Patch
pi_46036770
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 12:29 schreef Razor21 het volgende:

[..]

En kom maar naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar beneeeeeeeeeeeeeeeeeeedeeeen en sla je slag
ik doe veel, maar niet de stem van Pino
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_46036864
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 12:31 schreef Patch het volgende:

[..]

Wat wel dan?
  dinsdag 6 februari 2007 @ 12:38:39 #18
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_46036945
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 12:31 schreef Patch het volgende:

[..]

Ben de naam kwijt van die fokker die dat dus wel deed
  dinsdag 6 februari 2007 @ 12:41:43 #19
22457 Patch
pi_46037019
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 12:34 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Wat wel dan?
veel tekenfilms, veel reclamespotjes, radio commercials, Educatieve CD-Roms, documentaires, reportages, attracties, en computerspelletjes
  dinsdag 6 februari 2007 @ 12:58:44 #20
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_46037384
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 12:41 schreef Patch het volgende:

[..]

veel tekenfilms, veel reclamespotjes, radio commercials, Educatieve CD-Roms, documentaires, reportages, attracties, en computerspelletjes
Post je stem eens ben benieuwd of ik je stem herken
  dinsdag 6 februari 2007 @ 13:06:46 #21
22457 Patch
pi_46037566
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 12:58 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Post je stem eens ben benieuwd of ik je stem herken
ach nee
  dinsdag 6 februari 2007 @ 13:33:31 #22
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_46038296
quote:

[..]

leuke baan heb je dan
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_46038551
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 12:21 schreef Patch het volgende:
en nu?
Cool

En nu? Nou ja ... ik was wel benieuwd of er uberhaubt mensen waren die het deden. Ja dus
Hoe ben je erbij gekomen om dat te doen Patch? En hoe ben je zover gekomen dat je ook echt gecast wordt, gewoon veel oefenen of was je een natuurlijk talent?
pi_46038939
Ik heb ooit een prijsvraag bij de Power Unlimited gewonnen daar mocht ik een stem inspreken voor een computergame samen met, toen nog TMF VJ's Tooske en Jeroen Post.

Ik heb eigenlijk altijd de wens gehad om nog een tekenfilm in te spreken. Met als grote voorbeeld Charlie Adler ( bekend van oa Cow & Chicken)

[ Bericht 12% gewijzigd door Herr_Munk op 06-02-2007 14:08:38 ]
pi_46039328
quote:

[..]

Is het je 'echte' (zeg maar fulltime) baan, of doe je het er gewoon naast? Echt leuk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')