abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45994515
Zoals de topic titel al aangeeft... hondentolk gezocht.

Mijn kleine meisje (nou ja klein ) probeert mij wat te vertellen.
Normaal gesproken heb ik niet veel moeite met het ontcijferen van de hondentaal,
maar wat zij nou van mij wil beats me.

er staat hier een grote waterbak die ik netjes op tijd omspoel en vul.

In no time is de waterbak echter weer leeg en dan staat ze me schaapachtig aan te kijken "waar blijft mijn water" ??

Ze drinkt de waterbak niet leeg... ze neemt hem op sleeptouw en gooit hem om.
Keuken, wookamer... ik blijf aan het dweilen
Ze loopt het ook zo heerlijk uit

Is er iets mis met het water ? Te koud, te lauw, niet lekker...
of is het gewoon speelsigheid/rellerigheid... bazinnetje plagen of uittesten ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 4 februari 2007 @ 23:57:56 #2
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_45994722
Wat is het voor hond?
Jong/oud?
Normaal ook een speels karakter?
Aandacht genoeg?
Doet ze kwispelerig ?

Al even geprobeerd met een andere bak ? plastic kom

Ik vermoed dat ze wil spelen en heeft een leuke aandachtstrekker ontdekt

Maargoed op afstand oordelen kan niet.. dus eigenlijk weet ik het niet.
Suc7 in elk geval.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 5 februari 2007 @ 00:05:50 #3
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_45994974
de meeste honden klieren niet om het klieren
ik denk idd dat ze aandacht wil voor het een of ander

maar wat is me ook niet duidelijk
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 5 februari 2007 @ 00:08:23 #4
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_45995049
Misschien als de leeftijd bekend is.. (jonge hond) dat het maybe lekker puber gedrag is..
Dan zou negeren een hele goede optie zijn.
Want neg/positieve aandacht is immers aandacht en dus zal doggie denken.. ah! dat kan ik wel even blijven doen en wordt het weer een gewoonte.
Nouja zoiets zeg maar.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_45995236
precies !
Het is echt onduidelijk wat ze wil..... aandacht als in "spelen" heeft ze naar mijn idee genoeg..
ze heeft hondenspeelgoed (bv zon knopentouw), ze mag af en toe lekker rellen met een leeg bar le duc pak, wij hebben 3 kinderen waarvan er twee al met haar spelen (oud genoeg), ze heeft een eigen relmaatje (andere hond) en ons (ik en mijn man).

Het is een jonge Groenendaeler (ongeveer 7 maand)...
speels is ze zeker, maar dat hoort natuurlijk bij de leeftijd.

Ik heb alleen het idee dat dit met haar waterbak niet perse "spelen" hoeft te zijn..

zouden het haar hormonen zijn ?
7 maanden.. dan beginnen die als het goed is ook te werken.

Ow, handig om te weten misschien.. ze deelt deze (grote) waterbak met onze andere hond.
Een kruising JackR.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_45995327
Heeft ze dit altijd al gedaan of is het iets van nu pas??

ps werkt je pm systeem?
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_45995415
quote:
Op maandag 5 februari 2007 00:08 schreef MissHobje het volgende:
Misschien als de leeftijd bekend is.. (jonge hond) dat het maybe lekker puber gedrag is..
Dan zou negeren een hele goede optie zijn.
Want neg/positieve aandacht is immers aandacht en dus zal doggie denken.. ah! dat kan ik wel even blijven doen en wordt het weer een gewoonte.
Nouja zoiets zeg maar.
daar heb ik ook over zitten denken, maar de activiteit zelf kan ik niet negeren..

ik zal het water op moeten ruimen, en nieuw water is ook een must.. water moet voorhanden zijn vind ik.

Haar negeren is een goed punt.. ik denk dat ik dat maar ga den.. ik was tot nu toe meer aan het kijken naar wat ze nou daadwerkelijk deed en wilde, om zo de eventuele reden te kunnen achterhalen.

Maar ik kan er echt geen bedenken...
en het "spelen/puberen" wat dan overblijft is inderdaad alleen om te vormen door te negeren.

Groenendaeler pup; over een paar uur opnieuw mama ! gaat over haar
Sir Winston Churchill
pi_45995476
quote:
Op maandag 5 februari 2007 00:18 schreef prupke het volgende:
Heeft ze dit altijd al gedaan of is het iets van nu pas??

ps werkt je pm systeem?
recent, iets van de laatste twee weken.

Pm binnen !! tnx
Sir Winston Churchill
pi_45995556
quote:
Op maandag 5 februari 2007 00:23 schreef Mirage het volgende:

[..]

recent, iets van de laatste twee weken.

Pm binnen !! tnx
hmm ok

als het nl vanaf het begin was geweest had het misschien aan de waterbak kunnen liggen...
heb zlef ooit een bordercollie gehad die alleen maar uit een glazen bak wilde drinken en niet uit een metalen bak/
de metalen bak ging door de keuken heen... ws omdathij zichzelf terug zag in de spiegeling...

en heel graag gedaan
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_45995656
Het is trouwens een grote plastic bak.

maar eens een stenen proberen.
Sir Winston Churchill
  maandag 5 februari 2007 @ 00:57:27 #11
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_45996267
quote:
Op maandag 5 februari 2007 00:30 schreef Mirage het volgende:
Het is trouwens een grote plastic bak.

maar eens een stenen proberen.
Hehhe zo;n hele zware
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_46002464
quote:
Op maandag 5 februari 2007 00:15 schreef Mirage het volgende:
ze mag af en toe lekker rellen met een leeg bar le duc pak,
Als je haar met een waterpak laat spelen moet je niet raar opkijken dat ze ook met een waterbak speelt.
pi_46008841
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:51 schreef barman het volgende:

[..]

Als je haar met een waterpak laat spelen moet je niet raar opkijken dat ze ook met een waterbak speelt.

scherp
Sir Winston Churchill
pi_46190755
nog steeds hetzelfde probleem.

Inmiddels heeft ze de bak ook half opgevreten

De zware pan die ik neer heb gezet neemt ze niet op sleeptouw (is echt zwaar, gietijzer, maar plentst ze wel omver )

Ik geef op het moment maar kleine beetje water per keer, want mijn vloer kan er echt niet tegen en jeeeetje wat gaat er veel water in zo;n bak.... ik ben nu in ieder geval overtuigd dat de bak groot genoeg was
Sir Winston Churchill
pi_46211512
Als ze de bak heeft omgegooid likt ze dan vervolgens het gemorste water op??
In dat geval eens een (plastic) diep bord als waterbak proberen.
Kan het btw ook zijn dat ze het niet leuk vindt om de bak te moeten delen met de JR?
Don't follow me, I'm lost too
pi_46213323
quote:
Op zondag 11 februari 2007 18:19 schreef kantoorslaaf het volgende:
Als ze de bak heeft omgegooid likt ze dan vervolgens het gemorste water op??
In dat geval eens een (plastic) diep bord als waterbak proberen.
Kan het btw ook zijn dat ze het niet leuk vindt om de bak te moeten delen met de JR?
nee, ze drinkt eerst wat... en blijkbaar als ze voor dat moment genoeg heeft gaat ze pas met de bak aan de haal. Het water op de grond likt ze niet op... ze rent er wel doorheen

en delen... ze hadden eerst twee waterbakken, net als twee eigen "plaatsen", maar al het dubbele bleek overbodig want ze blijven bij elkaar kruipen

Daarnaast heb ik nu ook twee bakken (ieder met een klein laagje water er in) een grote zware pan en de plastic bak omdat ik wilde uittesten hoe het met een zware bak zou gaan.

Trouwens... het klinkt zo'n " lullig" probleempje als ik zo terug lees... " een beetje water" ,
maar het is erg onhandig. Ik heb genoeg te doen. Om 10 keer per dag een bodempje water in de waterbak te doen is erg onhandig... de waterbak weer gewoon 2 keer daags vol en of verschoond.... dan spreken we niet meer over " een beetje water" ik denk dat er 2,5 liter ofzo in de bak gaat...
ruim twee theepotten water.... hardstikke gevaarlijk voor zowel honden als kinderen (uitglijden, pootjes en beentjes breken ?), het verlangt iedere keer accuut ingrijpen (dweilen) of het nu uitkomt op dat moment of niet en het is echt slecht voor mijn vloer
mijn mooie marmoleum (click) vloer

Het kan alles hebben... de modder uit het bos de vingerverf van mijn kinderen, overgeefsel als een dier een keer niet in orde is.... alles...........behalve meermaals 2,5 liter water

Ik ga een bak ergens aan vastmaken !
En als er daadwerkelijk iets "mis" is, dan zal ze wel iets anders vreemds gaan doen en weet ik in ieder geval dat er echt iets loos is.
Gaat het dan goed en is alles weer normaal... dan was het gewoon speelsheid of iets dergelijks (een tik ?).

morgen met boor in de weer gaat !

[ Bericht 1% gewijzigd door Mirage op 11-02-2007 19:32:59 ]
Sir Winston Churchill
pi_46213416
trouwens...

boosdoener (7 maanden)

Sir Winston Churchill
  Moderator zondag 11 februari 2007 @ 19:23:55 #18
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_46213462
Hmm daar zal je hondje flink van balen, mirage
Heb je ook van die grote duo bakken die je kan neerzetten en ophangen?
Zowiezo schijnt ophangen op kophoogte ook beter te zijn heb ik wel eens gehoord.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator zondag 11 februari 2007 @ 19:24:56 #19
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_46213485
OOH Wat is ze mooi zeg, ze glimt ook zo mooi.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_46214110
Van de volgende site:
http://www.bouvierkennel.nl/bladen/alles%20goed.txt

negatieve aandacht is ook aandacht
Honden willen graag weten dat ze bestaan en een manier om dat te bereiken is
aandacht vragen.
Als uw hond graaft in de tuin - gedrag dat vaak ontstaat uit verveling - en u reageert met
een kreet van afgrijzen en rent op hem toe om hem het graven te beletten, dan weet de hond
heel zeker: ‘ik besta’. Honden zijn dol op aandacht, ook als dat negatieve aandacht is.
Heel veel hinderlijk gedrag heeft maar één oorzaak: het geeft gegarandeerd aandacht.
Als uw hond voortdurend zachtjes piepend keurig op zijn plaats ligt, reageert u op zijn
minst met een geergerde bilk, maar vaak zult u zelfs op hem mopperen: ‘He joh, hou eens op’.
Heeft u bezoek en ligt uw hond te jengelen, dan kan hij verzekerd zijn van zijdelingse blikken
en vaak een geruststellend woord: Je mag straks mee uit’.
Of hij is verzekerd van een boze blik en gemopper.
Hoe dan ook is bij verzekerd van aandacht.
Herkent u uwzelf en uw viervoetige vriend in dit voorbeeld?
Op dezelfde manier leert u uw hond om steeds op de verkeerde plaats te gaan liggen zodat u over
hem struikelt.
Of steeds voor uw televisie gaan staan.
Of te stelen van het aanrecht (dubbel succes: aandacht en wat lekkers, daar heb je heel veel
voor over)!
Als uw hond tegen u opspringt, duwt u hem weg.
Dat mag door u bedoeld zijn als iets dat bij niet leuk moet vinden, hij heeft mooi
wel wat bij wilde hebben: ‘contact’.
En hij heeft dus toch succes met zijn gedrag.
Als uw hond dorst heeft, krabt hij in zijn waterbak of schuift er mee heen en weer.
Gegarandeerd dat hij succes heeft, u geeft hem water.
Maar wist u dat er honden zijn die hier gewoon een spelletje van hebben gemaakt?
Dat als ze even niets te doen hebben met de waterbak gaan klieren omdat u dan aandacht aan
ze schenkt?

En dat zijn heus niet heel weinig honden, het is een vaak gehoorde klacht.
Veel honden hangen trekkend en bijtend in de riem tijdens het uitlaten.
Waarom?
Omdat ze zeker weten dat u erop reageert, terwiji als ze dat niet doen, u naast ze loopt alsof
ze er helemaal niet zijn.
Er zijn honden die poep van straat eten.
Wij vinden dat een heel vieze gewoonte.
Voor we het weten zijn wij niet zo gefixeerd op poep als de hond.
Er zijn honden die net zo lang wachten met een hapje poep nemen
tot hun bansje schreeuwend vlak bij ze in de buurt is.
Pas dan nemen ze gauw een hap.
Het gaat in feite helemaal niet om die poep, maar om die aandacht!
pi_46214448
aandacht is natuurlijk het makkelijkste en meest voorkomende antwoord,
maar hier... als zij meer andacht wil/nodig heeft dan dat zij hier krijgt...
dan denk ik dat het een hond met ene steekje los is

hierboven schreef ik geloof ik al ergens dat ze verschillende dingen heeft om mee te spelen en dat speelmaatjes ook voldoende aanwezig zijn.
Ik, mijn man, de twee oudste kinderen, de andere hond.....

maar als het inderdaad een vorm van aandacht vragen is (om wat voor reden dan ook), zal het zich naar een andere actie verleggen als ik de bak vast heb gemaakt (toch ?)
Dan weet ik dat ik verder op onderzoek moet

dank je wel voor het stuk !
Sir Winston Churchill
pi_46214594
Om het op aandacht te gooien is inderdaad het makkelijkste,
maar sommige honden hebben nu eenmaal meer aandacht nodig dan andere.
En zoals gezegd negatieve aandacht is ook aandacht, en dat is vaak nog moeilijker af te leren.
Loop je trouwens voldoende met je hond? en dan bedoel ik niet 3 kleine rondjes om het grasperkje heen. ( soms verbaas je je als je mensen honden ziet uitlaten, de voordeur gaat open samen naar het dichtsbijzijnde perkje toe hond doet zijn behoeften en gelijk weer naar binnen al met al zijn ze nog geen 5 minuten buiten geweest.)

PS: het is trouwens wel een lieverd zo op die foto te zien.
pi_46215287
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:00 schreef klipper het volgende:
Om het op aandacht te gooien is inderdaad het makkelijkste,
maar sommige honden hebben nu eenmaal meer aandacht nodig dan andere.
En zoals gezegd negatieve aandacht is ook aandacht, en dat is vaak nog moeilijker af te leren.
Loop je trouwens voldoende met je hond? en dan bedoel ik niet 3 kleine rondjes om het grasperkje heen. ( soms verbaas je je als je mensen honden ziet uitlaten, de voordeur gaat open samen naar het dichtsbijzijnde perkje toe hond doet zijn behoeften en gelijk weer naar binnen al met al zijn ze nog geen 5 minuten buiten geweest.)

PS: het is trouwens wel een lieverd zo op die foto te zien.
ze is inderdaad superlief !
Vooral voor de kinderen, ze lijtk zich erg bewust van de verschilende "stadia van volwassenheid" van de kinderen. Met alledrie gaat ze op een andere manier om.
Het wildst is ze met de middelste (die is zelf ook het wildst )

Wat de beweging betreft... in huis hebben ze voldoende ruimte, er is een tuin,
en het uitlaten gebeurd meermaal daags.
NIet alle keren zijn het de echte wandelingen, maar wel langer dan 5 minuten
en ook altijd wordt ze even "vrij" gelaten. ("vrij" betekend bij ons of los rennen of lekker doen wat ze wil binnen de 7 meter van de uittrekriem) Rellen met onze andere hond, of honden die we tegenkomen hoort daar natuurlijk ook bij (ik vraag meestal of ze even samen mogen spelen of kennismaken als het een nieuwe hond is, zodat ze geen problemen gaat geven in de toekomst).
Buiten die "plasuitjes" om gaan we ook iedere dag even het bos in bij ons achter.
Als we de straat uitlopen lopen we zo een bos in en afhankelijk van de richting die je opgaat kan je langs een wetering tussen de weilanden door, door het bos of door het park (groot park waar honden los mogen lopen).

De ene keer duurt die wandeling 40 minuten de andere keer zijn we 1,5 uur verder.

Ruimte is hier dus ook genoeg
Sir Winston Churchill
pi_46215569
voorbeeldje van haar omgang met de kinderen

Groenendaeler pup; over een paar uur opnieuw mama !

zijn wij trouwens reuze blij mee.... dat is denk ik nog wel ons grootste aandachtspunt... hond moet goed gewend zijn aan de kinderen en de kinderen moeten goed weten hoe met het dier om te gaan
Sir Winston Churchill
pi_46215697
Dan zou je normaal gesproken het uitlaatverhaal van je lijstje kunnen schrappen.
Zelf wandel ik ook altijd minimaal 1 uur met de hond naast de gebruikelijke korte uitlaatrondjes ( en zelfs die duren altijd nog zo`n 10 tot 15 minuten)
Onze hond heeft trouwens minimaal 6 uitlaatronden per dag.
s`ochtend voordat ik na mijn werk gaat doe ik het, mijn vrouw ergens midden op de ochtend.
Een van de kinderen tussen de middag, en de andere s`middags als de school uit is.
Vervolgens doe ik het weer na het avondeten of 1 van de kinderen, en s`avonds ga ik altijd samen met mijn vrouw, dan krijgt ze ook altijd de langste ronde van minimaal 1 uur, maar ronden van 2 uur komen ook voor. dat is gewoon hoe we gaan lopen, we lopen zelden dezelfde ronde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')