Met palestina shirts rondlopen is toch ook kansloos. IQ-loos gedoe altijd van supporters...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:23 schreef Keltie het volgende:
[..]
Waar zie jij een scheldwoord, sjappie?
Kansloos ten onder? Welke 3 seconden samenvatting heb jij gezien?
Vermoorde onschuld spelen? Niet eens van toepassing. Gaat erom dat wij vaak afgekapt worden (ik noem de Palestinashirts) en dat dit maar even zou moeten mogen.
Doek boeide mij geen hol, maar dan moet iedereen gewoon vrijheid krijgen.
Beetje raar als een gast eerst zonder shirt in die kutbak moet staan en dan later even zo'n doek voorbij ziet wapperen. 2 Maten enzo.
Even kansloos als met een Israelische vlag rondhuppelenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:29 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Met palestina shirts rondlopen is toch ook kansloos. IQ-loos gedoe altijd van supporters...
Dat is dus "jullie" schuld he? Als jullie het "toen" niet zo leuk hadden gevonden om ons Joden te noemen als scheldwoord had de F-side het niet als geuzennaam aangenomen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:39 schreef Keltie het volgende:
[..]
Even kansloos als met een Israelische vlag rondhuppelen
Gelul. Afspraken gemaakt. Afspraak = Afspraak, heeft je rabbijn dat niet verteld?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:25 schreef Jasza het volgende:
Gebeurd bijna nooit bij Ajax zoiets, wij staan er niet om bekend dus is het niet raar dat niet alles gecontroleerd wordt?
Er wonen ook Moslims en Christenen in Israel sjap.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is dus "jullie" schuld he? Als jullie het "toen" niet zo leuk hadden gevonden om ons Joden te noemen als scheldwoord had de F-side het niet als geuzennaam aangenomen.
ja dus? er wonen ook Christenen en Moslims in Nederland, staat het rood wit blauw nu ook niet meer voor de Nederlandse nationaliteit dan??quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:43 schreef Keltie het volgende:
[..]
Er wonen ook Moslims en Christenen in Israel sjap.
Oftewel: het aannemen van een nationale vlag door een geuzennaam is een kutsmoes.
Je mist het punt: Nationaliteit is niet verbonden aan religie. Ik hoef geen Christen te zijn om Nederlander te zijn.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja dus? er wonen ook Christenen en Moslims in Nederland, staat het rood wit blauw nu ook niet meer voor de Nederlandse nationaliteit dan??
gelukkig niet nee, straks snap ik het "alle [vul fans in] moeten dood" gekneus ook nog eens..quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:48 schreef Keltie het volgende:
[..]
Je mist het punt: Nationaliteit is niet verbonden aan religie. Ik hoef geen Christen te zijn om Nederlander te zijn.
Daarnaast blijf je het andere punt ook missen, kan je waarschijnlijk niets aan doen.
Kan je er in posten?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:51 schreef paultjuhhh het volgende:
is dit nog open joh
Ligt alleen bij Israël natuurlijk wel net effe iets anders.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:48 schreef Keltie het volgende:
[..]
Je mist het punt: Nationaliteit is niet verbonden aan religie. Ik hoef geen Christen te zijn om Nederlander te zijn.
En nu blijf je op een dommige, ziellige manier aantonen dat je het mist.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
gelukkig niet nee, straks snap ik het "alle [vul fans in] moeten dood" gekneus ook nog eens..
Want?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:53 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ligt alleen bij Israël natuurlijk wel net effe iets anders.
Nee hoor, alleen dat ik het met jouw standpunt niet eensquote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:54 schreef Keltie het volgende:
[..]
En nu blijf je op een dommige, ziellige manier aantonen dat je het mist.![]()
Ik denk dat je mijn standpunt(en) niet eens weetquote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen dat ik het met jouw standpunt niet eens.
Maar wij hebben een dak op ons stadionquote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:56 schreef Jasza het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
En dan begint Ajax te zeiken over een gasbommetje.
Ze zouden ze allemaal is daartussen moeten zetten, kijken wat ze er dan van vinden![]()
"Nederland" is eeuwen oud, en al van oudsher een land waar talloze volkeren (met verschillende geloven of culturen) zich vestigden. Handelaren, Hugenoten etc etc.quote:
Vind ik idd net zo kansloos. Dat Joden gedoe stoort me ook enorm. Met een Israelische, Palestijnse of wat dan ook voor vlag lopen terwijl 99% niet eens weet wat het inhoudt. Het stoer vinden om te rellen. Hieruit blijkt gewoon dat dat soort mensen het uitschot van de bevolking zijn. De vreugde uit je leven halen door te rellen met andere voetbalsupporters is toch ongelovelijk triest.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:39 schreef Keltie het volgende:
[..]
Even kansloos als met een Israelische vlag rondhuppelen
Eenschquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:00 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Vind ik idd net zo kansloos. Dat Joden gedoe stoort me ook enorm. Met een Israelische, Palestijnse of wat dan ook voor vlag lopen terwijl 99% niet eens weet wat het inhoudt. Het stoer vinden om te rellen. Hieruit blijkt gewoon dat dat soort mensen het uitschot van de bevolking zijn. De vreugde uit je leven halen door te rellen met andere voetbalsupporters is toch ongelovelijk triest.
Israel staat natuurlijk voor een religie. De vlag staat natuurlijk voor religiequote:
Feit.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:00 schreef Silenus het volgende:
[..]
"Nederland" is eeuwen oud, en al van oudsher een land waar talloze volkeren (met verschillende geloven of culturen) zich vestigden. Handelaren, Hugenoten etc etc.
Israël is pas gesticht in 1948, zodat alle "Joden" (of overlevenden van de holocaust) daar konden gaan wonen. Israël is onlosmakelijk verbonden met het Jodendom, veel meer dan dat Nederland met het Christendom is verbonden.
Maargoed, daar ging deze hele discussie helemaal niet over dus laat maar.![]()
Gemaakte staat.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:01 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Israel staat natuurlijk voor een religie. De vlag staat natuurlijk voor religie
Ik heb er ook niet zoveel mee nee.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:00 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Vind ik idd net zo kansloos. Dat Joden gedoe stoort me ook enorm. Met een Israelische, Palestijnse of wat dan ook voor vlag lopen terwijl 99% niet eens weet wat het inhoudt. Het stoer vinden om te rellen. Hieruit blijkt gewoon dat dat soort mensen het uitschot van de bevolking zijn. De vreugde uit je leven halen door te rellen met andere voetbalsupporters is toch ongelovelijk triest.
quote:Spandoek maakt veel los
De afgelopen dagen is er veel ophef over het spandoek dat afgelopen zondag op vak 410 te zien was.
De AFCA Supportersclub is vóór spandoeken ‘pro eigen club’. Wij zijn geen voorstander van kwetsende en al te provocerende spandoeken, maar het lijkt ons wel goed één en ander in het juiste perspectief te plaatsen.
De supporters van feyenoord en hun bestuurders ontvangen Ajax al jarenlang met verwijzingen naar Beverwijk. Tenminste tweemaal gebeurde dit zelfs met meterslange spandoeken, die door de club goedgekeurd waren. Een aantal jaar geleden hing een spandoek over de gehele korte zijde met Ajax-poppetjes en daarachter de tekst “lopen altijd weg”. Een verbeelding van het populaire feyenoord-lied: Joden lopen altijd weg. Een rechtstreekse verwijzing naar de dood van Carlo Picornie. Als er een bestuurder van feyenoord is die ons uit kan leggen waar dit spandoek anders overging, horen we het graag.
Dit jaar was ook de hele Braveheart-choreografie niet anders uit te leggen dan een verwijzing naar Beverwijk.
Aan de andere kant worden al jarenlang Ajax-tifoacties in de Kuip gedwarsboomd door feyenoord.
Diverse malen werden niet-provocerende spandoeken in beslag genomen, terwijl daar duidelijk afspraken over waren gemaakt in het vooroverleg. Zo werd enige jaren geleden een spandoek van de Ajax-aanhang met daarop afgebeeld de kampioensschaal niet toegelaten tot de Kuip, omdat dit te kwetsend zou zijn voor de feyenoord-supporters. Een dergelijk spandoek lijkt ons nou juist een perfect voorbeeld van de rivaliteit die bij het voetbal hoort.
Als dan door de club feyenoord wél medewerking wordt verleend aan onmiskenbaar kwetsende spandoeken van de eigen aanhang, die bovendien vele aanwezigen in het Ajax-vak rechtstreeks raken, kan je erop wachten dat de frustraties bij een deel van de aanhang groot is.
De supportersverenigingen van Ajax hebben nooit aandacht besteed aan de kwetsende spandoeken in de Kuip, laat staan dat wij daar de media voor nodig hebben. Het is triest om te zien dat de supporterscoördinator van feyenoord en de voorzitter van de supportersvereniging het regionale AD nodig hebben om hun verhaal te doen. De rest van de media heeft het vervolgens opgepakt…….
Een beetje zelfreflectie zou op z’n plaats zijn!
Hoezo misbruikt het de religie? Ben je wel eens in Israel geweest? Slap gelul altijd. Ik hoef hier geen religie discussie te voeren. Wat ik gewoon niet snap is wat mensen er leuk aan vinden om zich als een loser te gaan gedragen. Zijn ze echt zo dom. Zien ze niet in dat het gewoon nergens op slaat?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:03 schreef Keltie het volgende:
[..]
Gemaakte staat.
De staat israel misbruikt in principe de religie.
Och, is ook 'niet meer dan normaal'.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb er ook niet zoveel mee nee.
Maar ja, dat zal je er helaas nooit meer uitkrijgen.
Daar ben ik ook bang voor ja...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb er ook niet zoveel mee nee.
Maar ja, dat zal je er helaas nooit meer uitkrijgen.
Het heeft niets met mening te maken, het IS slecht. Wat je eraan moet doen? Tief die gasten gewoon de cel in. Laat de meldingsplicht maar komen...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:10 schreef Keltie het volgende:
[..]
Is het goed? Is het slecht? Iedereen z'n mening, maar het is toch niet anders.. Doe je niets meer aan.
Het heeft niets met mening te maken. Het heeft met normen en waarden te maken. Ff een moord plegen is toch ook geen afwijkende mening.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:18 schreef Keltie het volgende:
En wat heb je aan meldingsplicht bij het uitgaan?
Mensen maken er een voetbalprobleem van maar dat is het niet.
enneuh, het heeft wel met een mening te maken
Die jongen ging uit en liep langsquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:30 schreef Keltie het volgende:
Normen en waarden zijn voor iedereen verschillend.
Ik denk dat de meldingsplicht niet gaat werken. In het begin misschien, maar uiteindelijk komen er maniertjes om er onderuit te komen.
Over je voorbeeld heb ik geen mening.
Weet niet wat die jongen van 27 heeft gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |