quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:48 schreef erodome het volgende:[..]
Kattekrabziekte komt niet veel voor en is daarbij helemaal niet zo ernstig, pas als je afweersysteem heel erg zwak is kan het een risiko vormen, maar dan loop je toch al veel risiko op vele vlakken.
best wel gevaarlijk hoor, ik ben 2 maanden geleden gekrabt door 2 jonge kittens, een week later had ik ineens een gezwel in m'n lies op het been, het was toen ongeveer de grootte van een gummybal,.. nou goed, ik ben ziek geworden toen, heb de griep gehad en antibiotica, het ging weer weg, nou goed dacht ik, tot we toen een maand later weer bij de dokter stond met een gezwel ter grootte van een pool bal, die heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis voor een echo, daar zagen ze echter 2 opgezwollen klieren die nog niet aan het abcesseren waren, dus ze konden er niets aan doen, alleen maar verder antibiotica geven, 2 weken later geen resultaat, het was nog wat gezwollen maar dan in de breedte, inmiddels heb ik hier hevige pijnen aan en ik ga weer naar de dokter om te vermelden dat de antibiotica niet heeft gewerkt, hij maakt weer een afspraak in het ziekenhuis voor een echo, weer hetzelfde, maar nog niet geabcesseerd voor drainage.. daar ben ik dan doorverwezen naar een arts inwendige heelkunde, die man heeft mij goed geholpen, ik moest na het onderzoek gelijk terugkomen na het weekend, dus ja, doen we maar hé, ze gingen een punctie en biopsie nemen van het gezwel, na wat bloedtests en ct scan's te ondergaan nog geen resultaat. 2e opnamedag in het ziekenhuis, ze doen de biopsie en de punctie (stukje van de binnenkant van het gezwel en de wand), dit werd opgestuurd naar het labo met nog wat buisjes bloed.. 4e opname dag in het ziekenhuis, toen kreeg ik te horen dat ik moest geopereerd worden want het gezwel is eigenlijk een abces op 2 van mijn lymfeklieren.. nou ja, goed dan maar.. dag erna wakker geworden met vrijwel geen pijn, het gezwel werd ook weer opgestuurd naar het labo en 2 dagen later had ik resultaat, ik had kattenkrabziekte.. ik krijg 6 pilletjes voorgeschreven, elke dag 1 en dan ben ik er normaal van af.. maar ik zit nu wel met een snee in m'n been van 5 cm, en daaonder zit een grote holte, omdat daar het abces zat dat is volledig weggenomen.. zit nu dik 2 maanden thuis, 2x per dag komt er thuisverpleging om de wond te verzorgen.. ze steken er gaas + een hoop isobetadine, zodat het langs binnen uit kan dichtgroeien, naaien ze het dicht dan komt er een ontsteking in door het wondvocht dat niet wegkan.. dikke kut dus, genaaid door kattenkrabziekte..
dus, best wel goed uitkijken met kattenkrabjes
ps, excuses voor de schrijfstijl, en de kick.. ik ben een belg
Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !