abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 februari 2007 @ 10:30:15 #26
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_46067361
coole animatie!
Drink ik.
  woensdag 7 februari 2007 @ 17:57:46 #27
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_46080855
Die versie van SPSS die je gedownload hebt, is dat wel de complete versie? Het is namelijk een duur programma wat ik nergen compleet op internet kon vinden en dus via de uni heb gekocht (studentenlicentie, 50 euro per jaar). Maar, staat het op je school niet gewoon op de pc?

En, excel werkt ook prima. Maak een tabel met onder elkaar je proefpersonen (1-500) en daarnaast één kolom per enquetevraag. En dan ga je invullen, elke keuze heeft een nummertje (a =1, b=2 etc etc). Et voila... Een mooie tabel. Dan zoek je ff een excel op spss handleidinkje om de gewenste analyses te kunnen doen...
pi_46122848
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 17:57 schreef mousemicky het volgende:
Die versie van SPSS die je gedownload hebt, is dat wel de complete versie? Het is namelijk een duur programma wat ik nergen compleet op internet kon vinden en dus via de uni heb gekocht (studentenlicentie, 50 euro per jaar). Maar, staat het op je school niet gewoon op de pc?

En, excel werkt ook prima. Maak een tabel met onder elkaar je proefpersonen (1-500) en daarnaast één kolom per enquetevraag. En dan ga je invullen, elke keuze heeft een nummertje (a =1, b=2 etc etc). Et voila... Een mooie tabel. Dan zoek je ff een excel op spss handleidinkje om de gewenste analyses te kunnen doen...
Spss kon ik via surfspot toen voor 15 euro kopen ofzo. Illegale versies zijn er wel maar dat is niet voor niets illegaal en voor 15 euro hoef je het niet te downloaden. Maar SPSS is echt HET programma om het makkelijk in te voeren, en grafisch uit te voeren zeg maar
pi_46162222
kheb laatst zelf iets van 83 enquetes, 16 vragen met 3-5 keuzes mogen invoeren.
heb toen de enquete nagemaakt in acces met groepsvakken.
toen elke enquete gewoon overgenomen en de tabel van acces die ik daaruit kreeg gekopieerd naar SPSS.
het invoeren van die enquetes kostte minder dan 45 min en scheelde ook heel wat cijfertjes intikken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')