abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46724891
Heb je die poppetjes ook zelf getekend?
  dinsdag 27 februari 2007 @ 16:31:06 #227
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46736550
Sorry kroegtijger, kzal om het goed te maken vanavond wat verder doen . Op de valreep kom ik nog te weten dat ik vanavond toch langer kan werken dan gisteren omdat het kiendje nu ergens anders blijft slapen. Fijn zo die last-minute wijzigingen, het houdt de boel levendig
Ondertussen wel nog een tegenslag op het thuisfront (zie slowchat) maar voorlopig kan ik er niets aan doen dus werk ik lekker verder aan de zolder.

Bieke vindt het met de gaatjes ook leuk, al vond ze de gotische ramen ook wijs. Fieke (het kiendje) vind het ook erg leuk, leuker dan die grote ramen alleszins, en heeft de popjes in beslag genomen
Die poppetjes zijn gewoon afgeprinte comic-figuren gevonden op google images en afgeprint op de juiste hoogte.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 22:47:45 #228
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46753191
Et voila, weer gedaan, kheb het niet te lang gerekt dus, maar er is wel al het een en ander gebeurd:

Horizontale balkjes weg, dat ziet er al iets beter uit

Die kant is nu ook al gedaan (nog zonder de damptape)

En het timmerwerk is al halverwege van het resterende gedeelte van de zolder.
pi_46761847
hoi MMach : bij ons heeft de timmerman eerst de nieuwe Velux dakramen geinstalleerd en daarna het schuine dak geisoleerd, zoals jij nu ook bezig bent.
Er komt toch meer dan een dakraam in op de zolder ?

Kweet niet of dat wat uitmaakt in makkelijker / efficienter werken? het valt mij op.
Als je in het topic wilt kijken : ergens bij 10 mei staat iets hierover.
  woensdag 28 februari 2007 @ 17:40:41 #230
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46778770
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:13 schreef AnneX het volgende:
hoi MMach : bij ons heeft de timmerman eerst de nieuwe Velux dakramen geinstalleerd en daarna het schuine dak geisoleerd, zoals jij nu ook bezig bent.
Er komt toch meer dan een dakraam in op de zolder ?

Kweet niet of dat wat uitmaakt in makkelijker / efficienter werken? het valt mij op.
Als je in het topic wilt kijken : ergens bij 10 mei staat iets hierover.
Er zijn 2 dakramen (veluxen) van 1m20 op 1m20, geschrankt tegenover elkaar, en er komen er geen meer bij. Het zou inderdaad niet al te slim zijn om eerst te isoleren en dan de dakramen te plaatsen.
  donderdag 1 maart 2007 @ 21:51:32 #231
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46823624
Alweer gestopt, het hout is op. Het frame is bijna voltooid, nog een klein stukje in de hoek. Eens de isolatie afgewerkt is kan ik dan beginnen aan het echte werk.

Geen zin om een echt fototoestel te gaan halen
  vrijdag 2 maart 2007 @ 20:16:13 #232
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46857846
Zo, vandaag de betimmering afgewerkt zodat alle isolatie er tegen kan.

En voor vandaag stop ik hier, om nog wat te hebben van m'n vrijdagavond

Ik kijk al uit naar het echte werk.

Fieke kwam ook es inspecteren en ze zag dat het goed was (denk ik )
'waarom doe jij al dat zilver tegen het plafond?'
'en hoe doet ge dat er dan aan'
etc.

Vandaag ook een boete gehad voor foutparkeren, ik stond op het voetpad met de camionette om uit te laden (en eventueel vallende brokstukken op te vangen ) aan het andere huis (daar werk ik momenteel ook even aan), en lap, zware overtreding, minstens 150¤
Toch even beroep aantekenen want ik vind niet dat ik geparkeerd was, maar stil stond. Met de deur op een kier en de schuifdeur open is het toch duidelijk dat die er maar even stil staat en niet geparkeerd is denk ik. Nu ja, we zien wel.

En last but not least: een timelapsje , twas weer eens lang geleden. U ziet ongeveer 2u.

En nu ben ik ervandoor, het filmpje werkt straks wss wel
pi_46859369
AlleMMachies!

boete is wel weer een tegen valler.. maar goed
pi_46860955
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 20:16 schreef MMach het volgende:

Vandaag ook een boete gehad voor foutparkeren, ik stond op het voetpad met de camionette om uit te laden (en eventueel vallende brokstukken op te vangen ) aan het andere huis (daar werk ik momenteel ook even aan), en lap, zware overtreding, minstens 150¤
Toch even beroep aantekenen want ik vind niet dat ik geparkeerd was, maar stil stond. Met de deur op een kier en de schuifdeur open is het toch duidelijk dat die er maar even stil staat en niet geparkeerd is denk ik. Nu ja, we zien wel.
Daar kan ik me nou GVD zo kwaad om maken. Ze zien toch dat je aan het laden en lossen bent.
Hebben die niks anders te doen?
pi_46864699
Wat ik me nu eigenlijk afvraag... betalen ze jou wel (goed) voor deze tijdrovende klus?
pi_46864783
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 23:19 schreef Yeahinho het volgende:
Wat ik me nu eigenlijk afvraag... betalen ze jou wel (goed) voor deze tijdrovende klus?
Lezen Lezen lezen. Trouwens dit is pas het begin.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:06:49 #237
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46873472
De ronde gaten zullen verlicht zijn en gaan waarschijnlijk zo zijn opgebouwd:

Het zijn dus stukken die zo in blokvorm zullen gemaakt worden en die dan in de muur gaan passen. De voorkant wordt 1 met de muur.
Doorsnede:

En een exploded view:

Achteraan (helemaal rechts op tekening) de reflector in witgeschilderd MDF
Daarna het matte plexiglas, zowel een vlak stuk als een rond stuk, de opstaande rand
Daarna de CCFL's, korte neonachtige lichtjes, vaak gebruikt in computers. 12V, laag verbruik, levensduur van soms wel 20 jaar, uitstekend aan/uit te schakelen, niet dimbaar, zeer fel.
En daarna de voorkant van het geheel; welke dus zal gelijk komen met de scheidingswand.

Welk effect zal dit vermoedelijk hebben? Je zal een witte scheidingswand hebben met ronde matte plexiglazen ruitjes, waarvan de rand verlicht zal zijn. Het zal de opstaande rand zijn die verlicht is, die opstaande rand springt iets in ten opzichte van de grote ronde uitsparing.Een beetje zoals je kan zien in de typische ronde bedieningsknop van de Harman Kardon hifi-stukken:

Het fabriceren zal moeilijk zijn, want er is veel nauwkeurigheid nodig en er moet precies worden gelijmd met het kankerverwekkende en verdovende chloroform. Een zeer goede methode om plexiglas te lassen is dat met nagenoeg onzichtbare naden. Dat vereist wel erg precies passende stukken omdat het niet spleetvullend is. Het moet haalbaar zijn, maar het kan evengoed te moeilijk zijn om te maken, dat zien wel later wel weer. Eventueel kan die opstaande plexi rand wel weg, als ik de ccfl's zodanig kan plaatsen dat ze vanuit geen enkel standpunt te zien zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door MMach op 03-03-2007 12:16:17 ]
pi_46873938
Mss een idee. Als je die ronde nou eens achtkant maakt(moer). Kun je die ccfl's er tegen leggen.
Hoef je die plaat niet zo moeilijk rond te maken.
De achtkant dan met een paar kleine dotjes silicone op de vierkante drukken.
Het plaatje hout links met een paar kleineplatkopschoefjes(chroom kleur) vastzetten Kunje de lampjes eventiueel ook nog eens verwisselen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Solingjan op 03-03-2007 14:58:30 ]
  Moderator / Miss SHO zaterdag 3 maart 2007 @ 13:28:40 #239
22592 crew  Ole
pi_46875176
doet me beetje denken aan de kantine op mijn werk, met die gaten

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 5 maart 2007 @ 21:30:18 #240
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46956725
En finally done. Alleen nog de naden afplakken met die tape en we kunnen beginnen aan leukere werkjes.

Isoleren is saai, niet tof en trage vooruitgang, maar het is wel goed voor de portomonnee, hoezee
En nog wat specs:
+-3500 manuele schietnietjes voor de glaswolisolatie,
+-150 planken voor het frame
en 12 glaswolrollen van 4,2m² gesneden in 84 stukken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')