abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60024615
Een paar weken geleden is er een artikel over Raster-Noton verschenen in de Groene Amsterdammer. http://www.groene.nl/2008/25/POPMUZIEK_Raster-Noton .
  vrijdag 11 juli 2008 @ 12:27:40 #77
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_60038727
Zodiakk, ik woon nu in Berlijn en hier geven ze regelmatig gratis concerten met experimentele muziek waar jij ongetwijfeld hitsig van zou worden.
pi_60039397
Verkapte 'kijk mij eens in Berlijn wonen' post.

Ik dacht laatst een nieuwe Raster-Noton te horen, bleek het de droge kogellagers van de kinderwagen te zijn.
Aldus.
pi_60043518
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 12:59 schreef Z het volgende:
Ik dacht laatst een nieuwe Raster-Noton te horen, bleek het de droge kogellagers van de kinderwagen te zijn.
Het brengt je blijkbaar voldoening om flauwe grapjes te maken over Raster-Noton. Maar het maakt niet uit, het is vaak zo dat als iemand iets niet begrijpt hij een reden zoekt waarom hij het niet wil begrijpen, om zo geen gezichtsverlies te hoeven lijden. Heel menselijk, maar niettemin kleinzielig.
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 12:27 schreef MeneerTim het volgende:
Zodiakk, ik woon nu in Berlijn en hier geven ze regelmatig gratis concerten met experimentele muziek waar jij ongetwijfeld hitsig van zou worden.
Been there, done that, MeneerTim . En ik word niet hitsig van experimentele muziek, maar blijkbaar bedoel je het zelfde als wanneer je iets subliems ervaart. Of zoals Ryoji Ikeda zegt over zijn in Amsterdam tentoongestelde lichtblokken: "Zo zal het kunstwerk het gevoel opwekken van iets onbeschrijflijks, onvergetelijks en onaards. Het zal subliem zijn."
pi_60044191
Als kleinzielig zou jouw reactie ook getypeerd kunnen worden, niettemin is het natuurlijk een flauw grapje, en nog gejat ook. Het is niet een kwestie van willen begrijpen denk ik, de muziek spreekt me gewoon niet aan.
Aldus.
pi_60044203
En ik begrijp wel dat je dit fantastisch zou kunnen vinden.
Aldus.
pi_66547107
Zo, ik wil jullie even wijzen op nieuwe releases van Raster-Noton. Als eerste Atom, ofwel Uwe Schmidt (die onder zijn Senor Coconut-alias (relatief) bekend werd met latin-covers van Kraftwerk-nummers). Daarnaast is er nog SND, die met "Atavism" die technomuziek herinterpreteert, minimaliseert en digitaliseert. Aanraders!
pi_67013237
Was Atom ook niet diegene die de firmware van CD-spelers herprogrammeerde om met allerhande generatieve algrorithmes de inhoud van audio-cd's volautomatisch te recyclen tot nieuwe tracks of verwar ik hem met een andere held?
De schoolmelkregeling is een door de Europese Unie in alle lidstaten gesubsidieerde verstrekking van schoolmelk aan het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs.
pi_67013906
Om mijn vraag te beantwoorden: Nee, je bent in de war met Oval (Markus Popp). Atom is de man die ondermeer ook bekend is onder de naam Atom Heart en samen met Peter Kuhlmann ook wat briljantjes op z'n naam heeft staan.
De schoolmelkregeling is een door de Europese Unie in alle lidstaten gesubsidieerde verstrekking van schoolmelk aan het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs.
pi_67014777
Bakkei! De man van het servertje! .
pi_67031416
Ik ben in mijn nopjes met het feit dat mijn naam die associatie oproept. Blijkbaar zijn mijn zondes nu eindelijk in vergetelheid geraakt.

Ergens ligt nog een harde schijf met een directory \Upload_#Filosofie;. Een mooi verzameling van drs. P., minimale techno, Bach en marsmuziek.
pi_67031487
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 17:28 schreef Gellius het volgende:
Bakkei! De man van het servertje de magnetronkoffie! .
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_67031709
*Zucht*. Hoe jammer.

Maar om terug te komen op Atom: Ik ben ondertussen thuis en heb kunnen grasduinen in de kast op zoek naar wat werk van Atom en kwam daar tegen "Jet Chamber IV" van Atom Heart en Pete Namlook. Een album wat bij mij de laatste jaren een tikje in de vergetelheid was geraakt maar nu mijn woonmaker weer heerlijk vult. De eerste track "Zappel Jazz" bewijst op niet misteverstane wijze dat een EMS VCS-3 buitengewoon geschikt is als jazz instrument.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')