abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46196459
Die Paterns EP vind ik nou niet echt wereldschokkend, ik verwacht ieder moment de bassdrum die vervolgens niet komt. Ook zodiakk's betoog over golfjes laat mijn hart niet sneller kloppen bij het beluisteren van de EP.
Aldus.
pi_46196839
quote:
Op zondag 11 februari 2007 02:19 schreef Bazyx het volgende:
Begrijp ik dus goed dat je een grote afstand bewaart tot de geluiden en dat je je gevoel er niet bij betrekt?
Nee, tenzij je 'verrassen, boeien en nieuwsgierig maken' geen emoties vindt.
  zondag 11 februari 2007 @ 11:34:55 #53
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_46196846
Nu ja, z'n betoog over golfjes rammelt, technisch gezien, ook wat. Maar ik snap wel wat hij met prikkelend bedoeld..

Misschien Z, moet je ook niet gaan wachten op een bassdrum, en genieten van wat je wel krijgt
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_46196949
quote:
Op zondag 11 februari 2007 11:09 schreef Z het volgende:
Die Paterns EP vind ik nou niet echt wereldschokkend, ik verwacht ieder moment de bassdrum die vervolgens niet komt. Ook zodiakk's betoog over golfjes laat mijn hart niet sneller kloppen bij het beluisteren van de EP.
Nee, duh. Ik geef eerder in dit topic aan dat deze muziek geen handleiding heeft. Het trekt je aan, of niet. En het is bijzonder moeilijk uit te leggen wat dat dan precies is. Als mij dan gevraagd wordt waarom het mij aantrekt, dan probeer ik wel wat toelichting te geven, maar uiteindelijk levert het geen dieper begrip op van de muziek.
pi_46196966
quote:
Op zondag 11 februari 2007 11:34 schreef Automatic_Rock het volgende:
Misschien Z, moet je ook niet gaan wachten op een bassdrum, en genieten van wat je wel krijgt
Of juist niet. Je hoeft het niet mooi te vinden.
pi_46197765
Misschien wil ik het inderdaad wel te graag mooi vinden.
Aldus.
  maandag 12 februari 2007 @ 02:07:37 #57
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_46227361
Zeg, zodiakk, neem je al dat gelul van je zelf ook serieus, of zal ik dan maar zeggen dat het eigenlijk een grapje is, allemaal.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_46229427
Rot toch lekker op, JAM.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 12 februari 2007 @ 11:35:50 #59
10710 gday
propria cures
pi_46232378
Het voornaamste effect tot nu toe is dat huisdieren heel apart kunnen reageren op deze muziek geluiden.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  maandag 12 februari 2007 @ 16:10:09 #60
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_46240805
JAM, doe je even een beetje rustig jongen!
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_46250852
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:35 schreef gday het volgende:
Het voornaamste effect tot nu toe is dat huisdieren heel apart kunnen reageren op deze muziek geluiden.
Nr. 1 was meer geďnteresseerd in de kast.
Nr. 2 wist even niet wat hij ermee moest, maar leek wél geboeid.
Nr. 3 bleef op veilige afstand.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 17:26:23 #62
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_46373359
Zodiakk, had je dit al gezien?
  maandag 19 februari 2007 @ 01:39:41 #63
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_46447681
Kijk, dát is nou wel leuke zodiakkmuziek, MT.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_46451411
quote:
Op maandag 19 februari 2007 01:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Kijk, dát is nou wel leuke zodiakkmuziek, MT.
De zodiakk die jij kent en waarmee jij 8bit-muziek associeert is al een tijd dood.
  maandag 19 februari 2007 @ 10:43:13 #65
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_46451438
Wil je er over praten?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 19 februari 2007 @ 11:29:26 #66
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_46452546
He, Gagarin!
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  maandag 19 februari 2007 @ 18:47:59 #67
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46464872
quote:
Op maandag 19 februari 2007 10:41 schreef zodiakk het volgende:

[..]

De zodiakk die jij kent en waarmee jij 8bit-muziek associeert is al een tijd dood.
Wij hebben hem gedood, -- jullie en ik! Wij allen zijn zijn moordenaars!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_54423713
Op de 3voor12 luisterpaal is COH - Strings te beluisteren. Ik kan er nog steeds weinig mee.
Aldus.
  woensdag 7 november 2007 @ 22:00:26 #69
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_54441210
Goeie tip, Z. Ik heb hem pas één keer geluisterd, maar voorlopig vind ik het wel een fijn plaatje.
pi_55256776
Een interview met de mannen achter Raster-Noton HIER.
  donderdag 13 december 2007 @ 23:50:59 #71
10710 gday
propria cures
pi_55258709
404
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  donderdag 13 december 2007 @ 23:57:33 #72
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_55258868
Een uurtje geleden stond hij er nog wel.
pi_55259168
Wat ik zo van Youtube hoor (ik ben niet zo'n held in downloaden) is prachtig. Kippenvel en pijn op mijn borst. Best raar, maar dat heb ik ook bij Canon van Pachelbel. Auw.
pi_59053228
En wederom is Raster-Noton in 'full swing' met albums van Kangding Ray (zeer toegankelijk en smaakvol), Alva Noto en natuurlijk de onvergelijkelijke Ryoji Ikeda. Die laatste heeft met 'Test Patterns' wederom een overdonderend avontuur in de digitale glitch gemaakt.

Er is een uitgebreide review gepubliceerd van 'Test Pattern' in The Wire, waarin duidelijk wordt waarom dit veel meer is dan pretentieuze ruis:
quote:
The Wire Magazine, # 292, june 2008,

Ikeda's latest Datamatics release channels raw digital information into eardrum - bursting al By David Stubbs

Ryoji Ikeda
Test Patterns
RASTER-NOTON CD

The New Yorked based Japanese composer Ryoji Ikeda has always been concerned with the nature of sound, from its basic constitution to its outer limits, as well as testing the very act of listening itself. On his 1996 album +/- he took music to the threshold of inaudibility, culminating in a high frequency tone which, Ikeda stated in his sleevenotes, "the listener becomes aware of only upon its disappearance". Paradoxically, 'listening' is not exactly what one does to the sound data generated by Ikeda, with all the dumb envelopment that term implies.
This is the second CD release as part of Ikeda's ongoing Datamatics project - the first was Dataplex, also released on Raster-Noton in 2005, Contemporary digital life is buoyed along on a vast, invisible wash and flow of data, in the form of texts, music, photos, films and so on. The idea of Test Patterns is to take extracts of this data and convert it into binary patterns, as demonstrated in the album's barcode cover artwork, and then into digital audio files. To listen to Test Patterns is to listen to the very stuff, the hitherto unheard chatter of the modern world.
All of this is granular grist to Raster-Noton, many of whose releases deal in lower case minimal extremism, raw essences and music as numeracy, The results can be as dry as dead mathematicians' bones. Test Patterns is certainly not that. It is exhilarating, shocking, wholly satisfying. You are warned - a sticker on the album cover advises against high volume listening to Test Patterns, as this may cause damage both to your electronic equipment and your eardrums. There are 16 tracks. From opener "test pattern #0001" through to "test pattern #0000", their titles represent all the possible permutations of a four digit sequence using the numbers one and zero. Attempts to convey imagistically what is going on bounce off these frictionless sound surfaces: the likes of "test pattern 1111" spurt spider's kneecap-sized particles in a fury of straight lines and intricately patterned intervals, black, white, black, black, black, white,
But what is going on, what struggles to go on, is quite astonishing. The rapidfire patter comes at you from an angle, at a pace, with an insistence that begs a new mode of listening. It's as if the very fur of the eardrum is being pricked upright for the very first time. That's down to the sheer velocity of these audio files, which proceed at a rate of some hundreds of frames per second.
By the fourth track, "test pattern #0100", the seemingly irregular but mathematically determined sequences take on remotely funky properties, of riffs and loops. Momentarily, you could be listening to Autechre - the sound matter begins to make sense as music, and as the logical patterns emerge, they excite a cerebral equivalent of the butt twitch, This is at once warmly welcomed and a little disappointing: it's a relief, but you don't want these pieces to settle into precedent grooves, you want its pristine alienness to be preserved. One harbours similarly ambivalent feelings about "test pattern #1010", which threatens to fall into the clavichord funk mode of Steve Wonder's "Superstition". That it doesn't is all the better - one of the great joys of Test Patterns is that of pleasure glimpsed through the bars of digital code, but categorically and altogether denied.
If this is not exactly music, then there are certainly parallels - the way the album accrues momentum as it carries through, culminating in the seismographic fury and granular whirlwind of "test pattern #1001" and the dousing frenzy of "test pattern #0000". But Test Patterns, in its own, scrupulous, methodical way does pose questions about the relationship between the listener and the listened-to. It's to be distinguished from certain extreme noiseniks, or the likes of Mattin, where the music is too often no more than a sado-masochistic test of endurance. Catch Test Patterns in the wrong frame of mind, or with inappropriate expectations, and it will probably seem waspishly, pointlessly dissonant, too intrusive to be Ambient, too lacking in obvious handles for it to serve any other function. This is not an album to be 'used' in that way. Rather, it asks to be contemplated. There are doubts as to what is sound art and what is not - Test Patterns undoubtedly is, and as such, its place (home? Headphones? Visual art gallery?) has not yet quite been found.
But then, what does contemplation of Test Patterns yield? On one level it could be seen as a critique of digital sound. These tracks bring home the fundamental limitations of its binary system one and zero, that's your lot. No nuance, no shades of grey, no waste product, no arcs or bends, none. of the myth of grace or spheres, and, lower case god forbid, no tunes. However, what it does achieve in spite of those limitations is breathtaking. Following exposure to Test Patterns, you feel not only that your capacity to experience contemporary sonic ranges has been enlarged, but also that your capacity to take in sound has been encouraged to a pinpoint sharpness. You come away, immaterially, a little richer and wiser.
pi_59053279
quote:
Op zondag 1 juni 2008 19:01 schreef zodiakk het volgende:

Er is een uitgebreide review gepubliceerd van 'Test Pattern' in The Wire, waarin duidelijk wordt waarom dit veel meer is dan pretentieuze ruis:
[..]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')