quote:
Op vrijdag 6 april 2007 21:46 schreef vliegtuigje het volgende:Vraagje. Ik ben het afgelopen jaar ofzo niet aangekomen, maar mijn buik is opeens wel véél 'slapper' geworden. Waarschijnlijk komt dit omdat ik van 20km per dag goed doorfietsen naar 5 km per dag op een slakkengangetje ben gegaan. Verder deed ik toch al niet aan sport.
Nou vraag ik me af of dat 'slappe' weg te krijgen is door buikspieroefeningen. Of is het een beter idee om gewoon af te vallen?
Hangt ervan af. Als je verder blij bent met je lichaam en je hebt geen zin om te gaan 'vermageren' kun je beter wat buikspieroefeningen gaan doen zo nu en dan. Door de spieren die je dan ontwikkelt zal je buik toch wat minder slap gaan worden.
Als je redelijk doorfietst ga je toch vanzelf een techniek ontwikkelen waarbij je je buikspieren ook aanspreekt. Til je been maar eens op en voel maar aan je buik, je spieren spannen zich toch gedeeltelijk aan.... Dat gebeurt dus ook met fietsen als je probeert snel te gaan.
De beste manier is natuurlijk om wat af te vallen
en je buikspieren te gaan trainen. Je hebt nu nog even de tijd voor het weer goed strandweer is
![]()
Succes in ieder geval!