bonke | zaterdag 3 februari 2007 @ 22:52 |
de schuif van mijn openhaard om de doorvoer te stellen was helemaal verroest en weinig meer van over nu heb ik zelf eenschuif gemaakt die goed werkt maar ik dacht dat dehelft van het kanaal gewoon dicht hoorde te zijn het is een vierkant gat van 20x20 cm de ene helft heb ik dicht gemaakt en de andere helft kan ik open en dicht zetten nu is dat waarschijnlijk te weinig want de rook komt in de kamer als de schuif helemaal open staat nu kan ik het dichte deel weer open maken maar weet niet of ie helemaal weg moet of idat ik er gewoon de helft af kan halen wie weet raad ? ![]() | |
beerten | zaterdag 3 februari 2007 @ 23:04 |
Maak een 2 schuiven constructie. Een waarmee je permanente afsluiting regelt, voor het afstellen. En de ander, nou, ja de ander die er normaal ook is. Probeer het uit zou ik zeggen. | |
bonke | zaterdag 3 februari 2007 @ 23:28 |
pfft weet je wel hoe klote et is om in et gat van een openhaard zoiets te maken ![]() schuif zit zowat een meter hoog ![]() [ Bericht 29% gewijzigd door bonke op 03-02-2007 23:39:11 ] | |
bonke | zondag 4 februari 2007 @ 09:49 |
iemand die weet hoeveel cm2 een rookkanaal standaard open hoort te staan ? ![]() | |
Solingjan | zondag 4 februari 2007 @ 11:01 |
quote:Helemaal. Doordat je de helft afsluit ontstaat aan de bovenkant van het gesloten stuk een terugslag welke voor ophoping zorgt. Kun je een tekening maken hoe je die klep gemaakt hebt. Is openhakken van de voorkant geen optie? Is wat breekwerk maar dat is met stuckwerk weer te repareren. Nu verlies je dus warmte wegens de openstaande klep en je hebt terugslag als hij brand. | |
bonke | zondag 4 februari 2007 @ 11:09 |
zal ff kijke of ik een tekeningetje kan maken ![]() tadaaa ![]() zou ik het dichte deel voor de helft open moeten maken ?? of moet die juist helemaal open zodat de openhaard als de klep openstaat helemaal openstaat ik kan hem dan met de klep weer half dicht zetten als het nodig is [ Bericht 28% gewijzigd door bonke op 04-02-2007 11:24:44 ] | |
bonke | zondag 4 februari 2007 @ 11:31 |
![]() vond een plaatje van hoe het moet ![]() lastig want het scharnierpunt in het midden is bij mij helemaal weggerot | |
kingofcool | zondag 4 februari 2007 @ 12:20 |
Misschien een beetje raar maar heb je wel genoeg trek??? En dan bedoel ik natuurlijk niet of je honger heb. ![]() | |
Solingjan | zondag 4 februari 2007 @ 12:25 |
Je kunt lassen?? | |
bonke | zondag 4 februari 2007 @ 12:26 |
nou, omdat de hele boel doorgeroest was had ik trek zat ![]() maar een openhaard moet iets langer branden dan een kwartiertje met een berge hout erin doordat ik de trek niet kan regelen was et allemaal zo op ![]() maar ben bezig met een systeempje zoals het is op de onderste foto ![]() als et klaar is zal ik wel eenpaar fotootjes posten ![]() ps: mooi spul dat cv leiding ![]() scharnier heb ik al gemaakt van 16 mm en 22 mm leiding | |
bonke | zondag 4 februari 2007 @ 12:26 |
quote:keb een tico mig lassapperaat staan hier ![]() | |
Solingjan | zondag 4 februari 2007 @ 12:38 |
Ik heb een klep die zit precies in het midden. Opzij kan ik deze open en dicht draaien. Als je besluit om eventueel in de toekomst een inbouwkachel/ inbouwhaard aan te schaffen moet je dus zo een systeem hebben. Een inbouwhaard is zeker aan te bevelen. Meer rendement , warmer, minder rook/roet in de kamer veiliger. | |
bonke | zondag 4 februari 2007 @ 12:49 |
ik ben bijna klaar ![]() nu moet ik met lasapperaat en al de openhaard in om die zooi nog een beetje vast te kunnen krijgen ![]() | |
Solingjan | zondag 4 februari 2007 @ 12:55 |
Nou maak je het wel erg spannend. ![]() | |
bonke | zondag 4 februari 2007 @ 13:13 |
quote:half uurtje en dan komt mijjn fotoreportage ![]() eerst ff happie doen ![]() | |
bonke | zondag 4 februari 2007 @ 13:38 |
dit had ik eerst gefrabriceerd ![]() ![]() toen de boel er maar weer uit gesloopt ![]() daarna dit ff gemaakt ![]() toen me lasapperaat geinstalleerd ![]() dicht ![]() open ![]() en de fik derin ![]() mooi he? ![]() | |
Solingjan | zondag 4 februari 2007 @ 14:04 |
G e w e l d i g ![]() ![]() ![]() ![]() De perfecte oplossing Maar kijk maar eens voor een inbouw. Wat is dat schuine stuk. Kan dat niet weg? | |
bonke | zondag 4 februari 2007 @ 14:21 |
dat schuine stuk met die lasjes derop kan niet weg die heb ik expres zo gedaan omdat ik toch op een redelijk schoon stukje moest gaan lassen de binnenkant is namelijk beetje erg roestig en om daar nu met een slijptol naar binnen te gaan om ff schoon te maken zag ik niet zitten ![]() maar dat schuine stuk zie je toch nooit meer terug of je moet er met je kop in gaan zitten ![]() | |
Solingjan | zondag 4 februari 2007 @ 14:27 |
quote:En? Trekt hij nou beter? | |
bonke | zondag 4 februari 2007 @ 14:40 |
quote:ow menn hou op schei uit ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 4 februari 2007 @ 14:42 |
ik vind het zeer creatief opgelost ![]() | |
bonke | zondag 4 februari 2007 @ 14:52 |
quote:en dat alles met een plaatje staal van 2 mm en twee stukkies cv leiding ![]() een creatief mens heeft de halve wereld he ![]() | |
gateway | zondag 4 februari 2007 @ 15:09 |
quote: ![]() | |
klipper | zondag 4 februari 2007 @ 15:57 |
Ik wist het wel, dat je dit prima zelf kon oplossen. Maareh ga er niet te dicht bij staan, zeker niet als die zo trekt ![]() |