abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45951054

Concert Shakira afgelast

ARNHEM - Het concert van Shakira, dat zaterdagavond in Gelredome in Arnhem zou worden gehouden, is op de valreep afgelast. De Colombiaanse zangeres heeft dusdanig last van haar keel dat ze niet kan optreden. Dat heeft organisator Mojo Concerts bekendgemaakt.

(ANP)

nieuwe datum 17 maart

Vorige deel :

Shakira

Shakira Isabel Mebarak Ripoll (Barranquilla, Colombia, 2 februari 1977) is een Colombiaanse zangeres en goodwill-ambassadeur voor Unicef. Ze brak wereldwijd door in 2002 met het nummer Whenever wherever. Met haar stichting Pies Descalzos komt ze op voor straatkinderen in Colombia.

Biografie

Shakira is half Libanees en half Colombiaans.Ze groeide op in Colombia. Op jonge leeftijd maakte Shakira een aantal niet erg succesvolle albums, totdat zij in 1996 het album Pies descalzos (blote voeten) uitbracht. Deze ging ruim vier miljoen keer over de toonbank en zorgde ervoor dat ze in Latijns-Amerika doorbrak. In 1997 volgde een remix-cd en in 1998 brak ze ook door in de V.S., Argentinië, Colombia, Chili, Paraguay, Centraal-Amerika en Mexico met het album ¿Dónde Están Los Ladrones?, geproduceerd door Shakira en Emilio Estefan. Toen ze voor dat album ook een Grammy Award en twee Latin Grammy Awards kreeg, was ze uitgegroeid tot een superster.

In 2001 bracht ze haar eerste Engelstalige album Laundry Service uit. Met dit album brak Shakira wereldwijd door. De nummers Whenever wherever, Underneath your clothes en Objection (Tango) werden wereldhits. Het idee om een Engels album te maken ontstond toen Shakira samenwerkte met Gloria en Emilio Estefan. Gloria bracht het proces op gang toen ze het nummer Ojos así, afkomstig van ¿Dónde Están Los Ladrones? vertaalde.

In juni 2005 bracht Shakira een geheel Spaanstalig album op de wereldmarkt, Fijación Oral vol. 1. Zij is een van de weinige Spaanstalige artiesten die hiermee succes hebben gehad. Op dit Spaanstalig album volgde op 29 november het Engelstalige Oral Fixation vol. 2.

Voorafgaand aan de finale van het Wereldkampioenschap voetbal 2006 op 9 juli 2006, bracht Shakira Hips Don't Lie (Bamboo Version) ten gehore.

In 2006 is het nummer "Hips don't lie" een grote hit geworden, en er zijn meer dan 3,3 miljoen exemplaren van verkocht.

In juli 2006 riep Shakira, wiens vader Libanees is, Israël op om vrede te sluiten met Libanon.

Ze spreekt ook verscheidene talen. Ze spreekt inmiddels al Spaans, Engels, Portugees en half Italiaans. In het Nederlandse tv-programma Jensen! gaf ze aan na Italiaans ook Nederlands te willen leren spreken.

[ Bericht 37% gewijzigd door vitessezuid113 op 03-02-2007 20:53:04 ]
pi_45951081
Gewoon een kater. Gister was ze jarig..
pi_45951092
Ze kan toch playbacken, deed ze bij de opening van het WK 2006 ook zo mooi
pi_45951167
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:13 schreef KonnieKipke het volgende:
Daar had ik nog niet aan gedacht , maar dat kan ook nog
pi_45951240
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:01 schreef jorienvdherik het volgende:
Hoe kunnen ze zo snel het gelredome verbouwen dan
gewoon keihard doorwerken met zoveel mogelijk man / vrouw , ze hebben het al eens vaker moeten doen. alleen was dit wel de eerste megaklus ( maar ze hebben nu dus mooi meer tijd )
pi_45951373
Had m'n kaartje gelukkig al verkocht.. maar een paar vriendinnen van me zijn er wel heen, komen uit Noord Holland Werd net ook gesmst.. best lullig op z'n zachtst gezegd
pi_45951484
last van keel
pi_45951520
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:13 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik denk dat ze op het feestje in Arnhem was waar ik gisteravond ook was... iedereen heeft een hangover vandaag.
Erg lullig voor iedereen die (van ver) voor haar is gekomen,.. ik ga nu maar richting Arnhem, mijn vrienden uit het land kunnen nu dus eerder een biertje drinken downtown.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 20:26:29 #9
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_45951700
die keel heeft ze wel nodig ja met die holle stem van d'r
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
  zaterdag 3 februari 2007 @ 20:35:01 #10
132411 Mr_Booze
Mollenklem leggen met Jantien
pi_45952034
Kut dat het afgelast is en kut dat ik de OP niet heb kunnen maken zou vitesse zuid effe een kleine biografie erin kunnen plakken. Zo een beetje zoals het John Mayer topic OP die is vet.
This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
pi_45952107
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:35 schreef Mr_Booze het volgende:
Kut dat het afgelast is en kut dat ik de OP niet heb kunnen maken zou vitesse zuid effe een kleine biografie erin kunnen plakken. Zo een beetje zoals het John Mayer topic OP die is vet.
WTF?
  zaterdag 3 februari 2007 @ 20:38:17 #12
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_45952158
Slap! Heel gemeen!
Een vriend van me is/was er heen. Hij was om 1700 nog vertrokken, hoe laat was het bekend?
pi_45952177
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:35 schreef Mr_Booze het volgende:
ik zal eens ff gaan googelen zodadelijk
quote:
Concert Shakira op laatste moment afgelast

De 25.000 bezoekers aan het concert waren reeds in het Arnhemse stadion toen bekend werd gemaakt dat het optreden van de in Colombia opgegroeide zangeres niet kon doorgaan. Bezoekers reageerden boos en teleurgesteld, mede omdat de reden van de afgelasting in eerste instantie niet bekend werd gemaakt.

De Shakira-fans beklaagden zich eveneens over het feit dat ze veel geld aan trein- of autoreis en in een enkel geval ook overnachting hadden uitgegeven.

Inmiddels is duidelijk dat de gedupeerde bezoekers op zaterdag 17 maart een herkansing krijgen. Shakira komt dan andermaal naar Gelredome om het afgelaste concert in te halen.

De Gelderlander
Wat ik al zei in deel 1 , ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 20:40:46 #14
132411 Mr_Booze
pi_45952280
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:37 schreef queenme het volgende:

[..]

WTF?
Jeweetwel een leuke topic lay-out.

Ik zie hieronder dat Vitesse zuid dat gaat doen dus thanks.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 20:40:49 #15
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_45952282
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:38 schreef pfaf het volgende:
Slap! Heel gemeen!
Een vriend van me is/was er heen. Hij was om 1700 nog vertrokken, hoe laat was het bekend?
volgens nieuwsbericht op de tijd dat het moest beginnen
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_45952842
kwartier van tevoren idd
pi_45952911
@ Mr_Booze , zo al beter
pi_45953069
Tjee, ze hebben toch wel een band achter de hand waardoor ze gewoon kan playbacken.
pi_45953488
Alsof je zoveel geld zou willen betalen voor een playbackshow.
pi_45955013
http://www.telegraaf.nl/p(...)niet_door.html?p=1,1

die reacties
quote:
Uit betrouwbare bron vanuit t Gelredome: Shakira was aanwezig maar is met de ambulance afgevoerd! Boze tongen hadden t over oppepmiddelen na een zwaar verjaardagsfeestje
quote:
Zij is helemal niet ziek, ik heb haar nog gezien. "mensen" gewoon niet meer naar toe gaan!!!
pi_45955107
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:57 schreef schatje het volgende:
Tjee, ze hebben toch wel een band achter de hand waardoor ze gewoon kan playbacken.
Tis Britney Spears niet... liever dit dan een playback show! Nou is het wel zo dat ik dichtbij woon en het dus niet zo erg vond, maar ik denk dat je wel flink baalt als je van ver bent gekomen of voor de deur hebt geslapen.

Je zal je kaartje maar weggegooid hebben na de toegangscontrole
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_45955356
quote:
Kansloos
quote:
Uit betrouwbare bron vanuit t Gelredome: Shakira was aanwezig maar is met de ambulance afgevoerd! Boze tongen hadden t over oppepmiddelen na een zwaar verjaardagsfeestje! Zaten wij daar in t stadion voor jan met de korte achternaam!Allemaal huilende meisjes!! 17 maart 2e poging!
Er kwam inderdaad wel een ambulance vanaf het Gelredome rijden... maar ja of zij daar in lag...
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_45955801
Das balen als je daar zat....

Beetje verdacht ook om de dag na je verjaardag ziek te zijn, maar 't kan gebeuren - half NL loopt te snotteren dus ze zou niet de enige 'zieke' zijn. Shakira lijkt me niet iemand die zomaar opgeeft en haar fans in de steek laat, ik denk dat ze gewoon op wilde treden, maar dat pas vlak van te voren besloten werd dat het onverantwoord was. Niet alleen vervelend voor de fans maar ook voor haar. Een concert afzeggen doe je niet zomaar...
Ik zoek niet, ik vind.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 22:44:14 #24
132411 Mr_Booze
pi_45956786
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:54 schreef vitessezuid113 het volgende:
@ Mr_Booze , zo al beter
Much better.
pi_45956820
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 21:52 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Kansloos
[..]

Er kwam inderdaad wel een ambulance vanaf het Gelredome rijden... maar ja of zij daar in lag...
idd op ad.nl ook

Een stukje uit een ander uitgebreider verslag van De Gelderlander.
quote:
De zangeres liet zaterdagavond zelf een communique rondgaan:

,,I am very sad I cannot perform tonight.
Holland is one of my favourite places on earth and I have been looking forward to doing this show for a long time. I promise I will make it up to you when I come back in March to give you the concert that the Dutch people deserve. Thanks for your understanding.
All my love, Shakira."
Hier verder te lezen :

http://www.gelderlander.nl/arnhem/article1074207.ece?start=3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')