abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 mei 2007 @ 10:30:56 #53
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_48995301
Ik heb 2 jaar weer gerookt en ben keurig op gewicht gebleven tot ik weer stopte. Ik dieet normaal gesproken ook niet, dus ik durf dat wel uit te sluiten. Alleen heb ik wel het idee dat als je al eerder veel bent aangekomen, dat het er ook sneller tot dat gewicht weer aanzit.

Het is inderdaad geen supermakkelijk dieet, zoals iedereen wellicht denkt. Maar het is ook niet zwaarder dan andere dieeten. Je moet er altijd moeite voor doen om af te vallen en dat is met Cambridge niet anders.

Je mag trouwens wel erbij eten, maar dan gaat het afvallen langzamer. En je hebt kans dat je ineens wel weer honger krijgt, en dat wil je ook niet.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_48995613
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het gezond is. En ik vind het eng dat op die website de nadelen erg makkelijk weggewuifd worden.
Dat je geen honger hebt bij niets eten, is een kenmerk van anorexia patienten. Zou ik zelf niet willen.
Zelf ben ik 14 kg. afgevallen met discipline, ong. 1400 kcal per dag en wat steun van slank de zomer in. Natuurlijk weet ik niet hoe blijvend dat gewichtsverlies is, dat moeten we nog maar zien.
Het mooi kotsende meisje.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 10:45:28 #55
14746 k_i_m
pi_48995767
Oh, je hebt nog steeds wel honger rond de tijd dat je normaal zou gaan eten. Je hebt alleen voldoende aan die vervangers, ondanks dat het belachelijk weinig lijkt.
In my life
Why do I smile
pi_48997340
ik begrijp niet dat mensen voor een dieet kiezen
dat gewichtsverlies is vaak maar tijdelijk
als je weer stopt met het dieet kom je weer aan

gewoon gezond eten en sporten helpt het beste
pi_48997384
Dat is het beestje een andere naam geven. Gezond minderen en sporten is toch echt aan de lijn doen hoor.
pi_48997404
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:32 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Dat is het beestje een andere naam geven. Gezond minderen en sporten is toch echt aan de lijn doen hoor.
is gewoon gezond leven
geen een of ander raar dieet wat je tijdelijk doet
pi_49000344
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:32 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Gezond eten en sporten is inderdaad aan de lijn doen, maar geen dieet. Een dieet is iets tijdelijks, gezond leven en sporten kun je de rest van de leven doen. Ik noem het geen dieet, maar een gezonde leefwijze.
pi_49000622
Het ligt dus weer aan de definitie van dieet. Er zijn mensen die hun hele leven een bepaald dieet moeten volgen, meestal medisch gerelateerd. Atkins schijnt ook bedoeld als levensstijl, dus voor de rest van je leven. Maar dit is offtopic, het gaat erom dat ik cambridge een ronduit slecht dieet vind en het iedereen zal afraden.
pi_49029955
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:04 schreef k_i_m het volgende:
Ja sorry hoor. Je zegt net dat ik naar de HA moet en niet zelf gaan dokteren, maar ik moet wel effe jouw advies opvolgen .

Dat het niet gezond is is mijn eigen keuze. Dat het voor MIJ werkt heb ik al eerder gezien. Waarom jij elke keer wat anders moet verzinnen om voor jezelf gelijk te halen vind ik dan ook ietwat vreemd, zeker als ik al aangeef dat ik normaal gesproken slank ben en een normaal voedings- en bewegingspatroon heb.

Waarom eigenlijk dat grote gelijk halen?
kennelijk werkt het voor jou niet zo goed anders hoefde je het geen tweede keer te doen
je kan beter stoppen met roken, gezonder gaan eten en meer gaan sporten
anders ben je volgend jaar weer 20 kilo verder er moet je weer gaan hongerlijden
  zaterdag 5 mei 2007 @ 13:40:59 #62
14746 k_i_m
pi_49034919
Ik ben gestopt met roken, toen werd ik veel zwaarder, toen ben ik weer gaan roken en op dieet. Toen wilde ik weer stoppen met roken, en werd ik weer zwaarder. Om nu niet weer te wachten tot er weer heel veel kilo's af zouden moeten ben ik nu weer begonnen met het dieet om op gewicht te blijven.

Als ik blijf roken blijf ik op gewicht. Als ik stop met roken niet. Dat heeft toch niks met het dieet te maken?
In my life
Why do I smile
  zaterdag 5 mei 2007 @ 14:56:23 #63
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_49036810
Check!

Gedaan, beste wat ik ooit gedaan heb, en voor de mensen die 't niks vinden? Prima, jij je ding.
Ik heb dit gedaan en het is me 100% meegevallen. Ik ben er 25 kg mee afgevallen. Goed het is moeilijk vol te houden soms, zeker omdat ik kok ben, maar voor de tijd die ik 't gedaan heb viel het mee.

En ja het is weinig ja, nou en? En ja, goed is anders, als mensen zo graag moraal ridder willen spelen: ik heb 't onder begeleiding van mijn huisarts, mijn sportcoach en mijn dieetiste gedaan. Dus ik werd genoeg in de gaten gehouden. Ik ben er zo gemiddeld 2kg per week mee afgevallen. Mijn lichaam heeft zich compleet veranderd. Mijn smaak heeft zich compleet veranderd. En mijn eetpatroon is volledig veranderd. Ik ben nu bijna 9 maanden verder na mijn dieet en ik en nog 3 kg afgevallen. Heb heel even gejoj-d (periode van 2 weken en 3 kg) maar dat was om iets anders.

Ik let persoonlijk nu meer op mijn voeding wat ik binnenkrijg in relatie tot wat ik doe of ga doen.

Let op: een veel gehoorde fout is dat een dieet de oplossing is. Een dieet is slechts de kickstarter van een verandering in je leven. Een verandering in eten en bewegen.

Bij Cambridge mag je niet bewegen, je gaat er idd verrot uitzien, maar dat is een persoonlijke keuze. Ik wordt er moe van, dat er zoveel moraal ridders zijn die roepen dat sporten de enige uitweg is, dat is zo'n bullsit! Ik kreeg aanmoediging van mijn sportcoach. Natuurlijk moet je dit niet overdrijven. Maar met sport krijg je ook niet alles weg. Je kunt wel vet verbranden en spieren ervoor in de plaats laten komen, maar dat is negatieve energie wegsluizen en positieve energie erbij zetten. Als je alle negatieve energie weghaalt en daarna positieve energie daarvoor in de plaats zet, danpas ben je goed bezig.

Ik heb mijn lichaam gezien als een pak melk, al het overtollige is nu bijna weg en ik ben nu bezig met het opnieuw vullen. Nu door sporten. Voor mij is het een plan wat in totaal een jaar tot anderhalf jaar duurt. Ik denk dat je het zo (met begeleiding) aan moet pakken en niet lukaak moet beginnen aan een soortig dieet en denken dat het de oplossing is. Dat is het namelijk niet.

Een soortgelijk dieet is een kickstarter voor een verandering in je leven en die verandering kun alleen jij. De manier waarop die verandering in werking gezet wordt is voor iedereen verschillend. Het zou eens leuk zijn dat mensen o.a. hier op Fok dat eens accepteren ipv mensen meteen voor achterlijk en vuile vis uit te gaan maken als zij iets doen wat anderen niet doen.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_49037036
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 14:56 schreef zwahiel het volgende:

Bij Cambridge mag je niet bewegen, je gaat er idd verrot uitzien, maar dat is een persoonlijke keuze.
dus gezond kan het nooit zijn of begrijp ik dat verkeerd?
  zaterdag 5 mei 2007 @ 15:14:51 #65
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_49037238
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:06 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dus gezond kan het nooit zijn of begrijp ik dat verkeerd?
ga 's opzoeken wat je lichaam doet als je vet gaat verbranden.

Je lichaam gaat dan o.a. bloed uit je gezicht onttrekken waardoor je een bleke gloed krijgt. Dat doet 't doordat je je lijf in honger modus zet, waardoor het intern vet (en als dat op is idd ook spieren) gaat opgebruiken. Daardoor gaat je lijf in een soort van spaar modus. Veel functies worden uitgeschakeld of minder gebruikt. O.a. je geheugen. Je korte termijngeheugen gaat minder goed functioneren. Dit komt na verloop van tijd trouwens weer terug hoorde ik van te voren van mijn huisarts.

Dat je niet mag bewegen (lees sporten) is wel logisch toch? Je krijgt per dag 373 kCal binnen. Wat denk je zelf. Een Mars is geloof ik nog meer Dus sporten zit er niet in. Ik fietste wel elke dag naar school toendertijd maar kwam daar dan wel lijke wit aan en ik moest wel ff pauze houden voor ik weer wat kon doen. Het wordt gewoon afgeraden omdat je dan energie gaat gebruiken die je kortgezegd niet hebt. Dat is bij elk dieet. Ik ken geen lowcarb dieet waarbij je mag sporten, gewoon omdat je de energie niet hebt.

Zoals ik al zei is het iets van een moment en wat mensen zeggen naar je lichaam luisteren? Ik durf nu mijn hand in het vuur te steken dat ik beter naar mijn lichaam kan luisteren dan menig een in dit topique. Dat leer je namelijk wel! Je leert wat je wel en niet kan doen en hoe je lijf daarop reageerd. Ik weet dat mijn stoelgang ernstig verstoord werd door het alleen eten van vezels (dat zit er namelijk voornamelijk in 't dieet). En dat is geen pretje. Ik weet dat ik enorme energiestoten krijg op het moment dat mijn lichaam vet gaat verbranden, dat het een soort van high is waar je je in bevind.
Je leert je lijf beter begrijpen dan wie dan ook, je wordt als het ware 'een'

Het is niet iets wat (in mijn geval) je doet omdat je 't leuk vind, maar puur omdat je 't wil.

En om terug te komen op je vraag: ongezond is het niet. Je lichaam geeft een natuurlijke reactie op de dingen die komen. Gezond als in deze tijd en de normale dingen die je doet, dan nee. Ongezond alsin geprojecteerd op afbreuk van je lichaam? Uiteindelijk wel, als je doorslaat en je lijf spieren gaat verbranden dan wel ja, maar als je het goed doet niet nee.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_49037637
ja het is omdat je het wil en je persoonlijke keuze

maar ik vind die dingen die jij beschrijft dus echt niet gezond klinken
dan doe ik maar 4 jaar langer over 25 kilo af te vallen maar ik kan wel blijven sporten en zie er niet ziek uit
  zaterdag 5 mei 2007 @ 16:45:10 #67
14746 k_i_m
pi_49039171
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:14 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Dat je niet mag bewegen (lees sporten) is wel logisch toch? Je krijgt per dag 373 kCal binnen. Wat denk je zelf. Een Mars is geloof ik nog meer Dus sporten zit er niet in. Ik fietste wel elke dag naar school toendertijd maar kwam daar dan wel lijke wit aan en ik moest wel ff pauze houden voor ik weer wat kon doen. Het wordt gewoon afgeraden omdat je dan energie gaat gebruiken die je kortgezegd niet hebt. Dat is bij elk dieet. Ik ken geen lowcarb dieet waarbij je mag sporten, gewoon omdat je de energie niet hebt.
Ha fijn! Eindelijk een lotgenoot .

Merkte jij ook dat na een paar dagen door je suikerreserves was en ineens veel meer energie kreeg? Ik blijf dat wonderlijk vinden, nu ook weer. Ik fiets trouwens ook nog gewoon naar mijn werk, en ik heb eigenlijk nergens meer last van, nu ik de eerste paar dagen door ben gekomen. Ik heb juist meer energie dan ik hiervoor had .
In my life
Why do I smile
  zondag 6 mei 2007 @ 02:41:24 #68
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_49054157
Jep dat merkte ik ook ja! Mij is verteld dat elke 1 gram vet die je verbrand equalivent is aan 100 gram externe energie die je inneemt. Vandaar het verschijnsel energie-kick.

Vind het nogsteeds wonderlijk dat mensen roepen dat het niet gezond is, hallo! Elk dieet is ongezond, alleen het een wat meer dan het ander, maar dieeten is nooit gezond. Kom op heej!
pi_49055701
quote:
Op zondag 6 mei 2007 02:41 schreef zwahiel het volgende:
Jep dat merkte ik ook ja! Mij is verteld dat elke 1 gram vet die je verbrand equalivent is aan 100 gram externe energie die je inneemt. Vandaar het verschijnsel energie-kick.

Vind het nogsteeds wonderlijk dat mensen roepen dat het niet gezond is, hallo! Elk dieet is ongezond, alleen het een wat meer dan het ander, maar dieeten is nooit gezond. Kom op heej!
daarom hoef je ook niet te dieeten
gewoon je levenstijl aanpassen
pi_49055749
Het punt van een extreme verandering snap ik op zich wel. Ik had ook zoiets van 'ik heb even een klap voor m'n kop nodig om af te kicken van alle ongezonde tussendoortjes'. Radicaal stoppen dus daarmee. Voor mij werkte dat met een tijdje een 1000-1200 kcal dieet en nu eet ik weer meer.
Ik denk dus dat het helemaal niet nodig is om zo laag in je kcal te gaan zitten. Plus ik zou het geestelijk niet aankunnen denk ik. Dromen over taartjes enzo
Gelukkig is het geen enorme hype, maar misschien waait het toch snel over.
  zondag 6 mei 2007 @ 10:01:37 #71
14746 k_i_m
pi_49056002
quote:
Op zondag 6 mei 2007 02:41 schreef zwahiel het volgende:

Dat heb idee heb ik ook. Daarom kan je het naar mijn idee het best maar zo kort mogelijk doen. Plus dat ik liever een paar weken mezelf echt streng op dieet zet wat ik volhou waarna ik weer gewoon mijn eigen sport/leefpatroon op kan bouwen, dan dat ik hier jarenlang topics vol ga huilen dat ik soort van op dieet ben maar toch dat ene taartje niet kon laten staan etc. .

Ik ga trouwens als een speer! Ik merk al dat mijn bloesjes weer losser rond mijn armen komen te zitten, dus ik ben al vet aan het verbranden .
In my life
Why do I smile
pi_49056054
quote:
Op zondag 6 mei 2007 10:01 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Dat heb idee heb ik ook. Daarom kan je het naar mijn idee het best maar zo kort mogelijk doen. Plus dat ik liever een paar weken mezelf echt streng op dieet zet wat ik volhou waarna ik weer gewoon mijn eigen sport/leefpatroon op kan bouwen, dan dat ik hier jarenlang topics vol ga huilen dat ik soort van op dieet ben maar toch dat ene taartje niet kon laten staan etc. .

Ik ga trouwens als een speer! Ik merk al dat mijn bloesjes weer losser rond mijn armen komen te zitten, dus ik ben al vet aan het verbranden .
of spieren

en ik ga geen topics vol huilen hoor
  zondag 6 mei 2007 @ 10:14:07 #73
14746 k_i_m
pi_49056098
Ik heb het over mezelf hoor! .
In my life
Why do I smile
pi_49056106
quote:
Op zondag 6 mei 2007 10:14 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb het over mezelf hoor! .
maar denk je niet dat je over een tijd dan weer dit dieet moet doen?
  zondag 6 mei 2007 @ 10:17:50 #75
14746 k_i_m
pi_49056140
Nee, ik blijf nu gestopt met roken. Aan mijn stofwisseling gaat weinig meer veranderen, en omdat ik nu op zo'n lage calorie inname zit kan ik heel langzaam weer opbouwen totdat ik zie dat mijn gewicht gelijk blijft.

Dit is een laatste redmiddel, niet een makkelijke oplossing omdat ik vind dat ik te dik ben ofzo.
In my life
Why do I smile
pi_49056191
Dus je was de vorige keer op voorhand al tijdelijk gestopt met roken
  zondag 6 mei 2007 @ 10:28:30 #77
14746 k_i_m
pi_49056280
Nee, ik ben weer gaan roken omdat ik zoveel aankwam. Van maatje 36 naar 42 . Met de hoop dat het er weer af zou gaan als ik weer zou roken. Maar dat was dus niet zo .
In my life
Why do I smile
  zondag 6 mei 2007 @ 10:29:12 #78
14746 k_i_m
pi_49056291
Stoppen met roken an sich is nooit mijn probleem geweest, dat is redelijk makkelijk .
In my life
Why do I smile
  zondag 6 mei 2007 @ 20:46:06 #79
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_49075783
quote:
Op zondag 6 mei 2007 09:19 schreef Miss_S het volgende:

[..]

daarom hoef je ook niet te dieeten
gewoon je levenstijl aanpassen
Levensstijl aanpassen klinkt heel makkelijk en sommige mensen kunnen he took prima, maar het gros van de mensen kunnen dat niet zo makkelijk en hebben maatregelen nodig als deze...

En zeg nu zelf, snel resultaat en een beetje afzien. Of afzien maar traag resultaat. Dan is 't gewoon een gemakzuchtskwestie En ja makkelijk ja, heel erg makkelijk, maar zo werkt 't nu eenmaal ook weer aan de andere kant van de medaille.
quote:
Op zondag 6 mei 2007 09:26 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Het punt van een extreme verandering snap ik op zich wel. Ik had ook zoiets van 'ik heb even een klap voor m'n kop nodig om af te kicken van alle ongezonde tussendoortjes'. Radicaal stoppen dus daarmee. Voor mij werkte dat met een tijdje een 1000-1200 kcal dieet en nu eet ik weer meer.
Ik denk dus dat het helemaal niet nodig is om zo laag in je kcal te gaan zitten. Plus ik zou het geestelijk niet aankunnen denk ik. Dromen over taartjes enzo
Gelukkig is het geen enorme hype, maar misschien waait het toch snel over.
Ik ben kok en in de tijd dat ik het volgde werkte ik elke dag in de keuken... Dus makkelijk is 't anders hoor en wij hebben een heleboel lekkere gerechten op de kaart staan!!!
Natuurlijk is het niet nodig om zo laat te zitten, het is een keuze, je kunt 't als je wilt en je wil snel resultaat zien of gewoon kort dieeten en een goede nieuwe basis creeëren voor je verdere leven. Dat doet 't echt prima!

Ik vind 't vooral zo mooi dat mijn smaakpatroon zich compleet opnieuw ingesteld heeft, dat is wel zo prettig en nu eet ik eens een hoop dingen die ik daarvoor niet at of niet lekker vond.

Persoonlijk ben ik nog niet klaar, maar het laatste gedeelde wordt afgewikkeld in de sportschool en deels met een vereenvoudigd dieet, maar nu gebaseerd op het sporten. Zoals ik al 's postte was het bij mij een jaar tot anderhalf jaar plan en ik ben nu bijna klaar. Nu is het het laatste nog. De grote slag is al geleverd
pi_49075994
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:46 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Levensstijl aanpassen klinkt heel makkelijk en sommige mensen kunnen he took prima, maar het gros van de mensen kunnen dat niet zo makkelijk en hebben maatregelen nodig als deze...

En zeg nu zelf, snel resultaat en een beetje afzien. Of afzien maar traag resultaat. Dan is 't gewoon een gemakzuchtskwestie En ja makkelijk ja, heel erg makkelijk, maar zo werkt 't nu eenmaal ook weer aan de andere kant van de medaille.
[..]

het is inderdaad een makkelijke weg
maar ik zou het mijn lichaam niet aan willen doen
  zondag 6 mei 2007 @ 20:52:51 #81
14746 k_i_m
pi_49076286
Nee, dat heb je al een keer of 10 gezegd .
In my life
Why do I smile
pi_49077180
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:52 schreef k_i_m het volgende:
Nee, dat heb je al een keer of 10 gezegd .
sorry wist niet dat dat niet mocht
  zondag 6 mei 2007 @ 21:07:07 #83
14746 k_i_m
pi_49077337
Van mij wel, als jij je daardoor beter voelt . Een discussie lijkt mij echter leuker, in plaats van steeds hetzelfde te zeggen.
In my life
Why do I smile
pi_49077427
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:07 schreef k_i_m het volgende:
Van mij wel, als jij je daardoor beter voelt . Een discussie lijkt mij echter leuker, in plaats van steeds hetzelfde te zeggen.
ik kan moeilijk iets anders zeggen als dit mijn mening is
  zondag 6 mei 2007 @ 21:09:46 #85
14746 k_i_m
pi_49077504
Een mening geven is geen discussie he? .
In my life
Why do I smile
pi_49077642
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:09 schreef k_i_m het volgende:
Een mening geven is geen discussie he? .
klopt maar ik hoef ook geen discussie
jullie kiezen voor een korte ongezonde en makkelijke manier om af te vallen
en ik kies voor het tegenover gestelde
  zondag 6 mei 2007 @ 21:15:05 #87
14746 k_i_m
pi_49077770
Nou, wat doe je dan nog hier, als het toch niks voor je is? Als het je zo makkelijk lijkt zal het vast wel enorm frustreren dat het zo snel gaat .
In my life
Why do I smile
pi_49077842
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:15 schreef k_i_m het volgende:
Nou, wat doe je dan nog hier, als het toch niks voor je is? Als het je zo makkelijk lijkt zal het vast wel enorm frustreren dat het zo snel gaat .
nee hoor
ik kan met gemak ook maar zo weinig eten maar zoals ik zei ik wil dat mijn lichaam niet aan doen
zeker nu dat het op de gewone manier ook goed gaat
pi_49077845
Had beter 'het anorexia-dieet' kunnen heten denk ik.
  zondag 6 mei 2007 @ 21:17:36 #90
14746 k_i_m
pi_49077905
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:16 schreef Miss_S het volgende:

[..]

nee hoor
ik kan met gemak ook maar zo weinig eten maar zoals ik zei ik wil dat mijn lichaam niet aan doen
Maar wat doe je dan hier? .
In my life
Why do I smile
pi_49077956
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:17 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Maar wat doe je dan hier? .
omdat ik het wel interessant vind, waarom mensen die keuzes maken
  zondag 6 mei 2007 @ 21:20:44 #92
14746 k_i_m
pi_49078060
En, ben je er al achter?
In my life
Why do I smile
  zondag 6 mei 2007 @ 21:21:32 #93
14746 k_i_m
pi_49078100
Ik kan trouwens in het dagelijks leven zeker niet gemakkelijk net zo weinig eten als ik nu doe. Dat vind ik dan weer een beetje eng .
In my life
Why do I smile
pi_49078133
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:20 schreef k_i_m het volgende:
En, ben je er al achter?
ja makkelijk een snel resultaat
  zondag 6 mei 2007 @ 21:22:51 #95
14746 k_i_m
pi_49078163
Makkelijk? . .
In my life
Why do I smile
pi_49078231
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:22 schreef k_i_m het volgende:
Makkelijk? . .
ja
een jaar over 20 kilo doen is een stuk moeilijker
en niet eten wen je zo aan
  zondag 6 mei 2007 @ 21:28:10 #97
14746 k_i_m
pi_49078411
Ik heb nog nooit een dergelijke eating disorder gehad dat ik eraan kan wennen om niet te eten. Op dieet is gewoon afzien voor mij, net zoals met een ander dieet, net zoals iemand anders die een dieet doet.

Gewoon lekker relaxed sporten en op je eten letten en dan afvallen? Ik zou ervoor tekenen, als ik zeker zou weten dat ik een bepaald vast gewicht had bereikt waarna ik niet meer zwaarder zou worden .
In my life
Why do I smile
  zondag 6 mei 2007 @ 23:10:16 #98
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_49083318
Ik zou het ook zeker niet doen. Ben veel te veel gehecht aan dat beetje spier dat mijn nerd-lichaam heeft opgebouwd..
Maar ik heb wel heel veel respect voor de dicipline die nodig is om dit soort extreme dieten te volgen.
Ik hoop voor degenen die het doen dat hun discipline zo sterk wordt dat ze daarna ook een betere leefstijl bij elkaar gedisciplineerd hebben.

Wel opmerkelijk hoe sommige mensen de boom invliegen zodra het topic iets met dieten heeft te maken of lijkt te hebben... Beetje sjaggie van de koollhydraatgebrekken? Het is hier geen diet-wars hoor.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_49084723
Ik raad het je niet aan, maar doe vooral wat je niet laten kan!
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_49084802
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:16 schreef Miss_S het volgende:

[..]

nee hoor
Alles wat je lichaam te weinig binnen krijgt, slaat het op.
pi_49084878
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:47 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Alles wat je lichaam te weinig binnen krijgt, slaat het op.
hoe komt dat dit dieet dan wel werkt?
pi_49085177
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:50 schreef Miss_S het volgende:

[..]

hoe komt dat dit dieet dan wel werkt?
Ik zal het proberen duidelijk te maken.

Je lichaam krijgt voeding binnen. Maar met dit dieet zeer weining heb ik begrepen. Je lichaam gaat in de overlevingsstand, een erfenis van onze voorouders uit de grotten. Je valt af, maar je helpt je hele metabolisme om zeep.
Als je nu weer normaal gaat eten, denkt je lichaam: Voeding, snel sla het op, voordat er weer een tijd komt van weinig voeding en overleving!

Jojo effect. Je valt met dit dieet snel af, maar komt het weer snel aan. Ik raad mensen daarom niet aan om te dieten, ik raad mensen aan om hun levenstijl te veranderen, dus wat ze tot in de oneindigheid kunnen volhouden.
Ik neem aan dat je bij elke kilo die eraf gegaan is hebt gejuicht, vet, vocht of spier het maakt niet uit. Dit dieet is een onverstandige manier van afvallen omdat je deels spier en deels vet bent kwijt geraakt door de weinige kcal inname.

Maar als jij je er lekker bij voelt, en mij niet serieus wil nemen moet je gewoon verder gaan hiermee.
pi_49085618
Volgens mij probeerde ik dat een stuk of 80 posts terug ook te zeggen. Bovendien, spieren afbreken is niet slim, want spieren zijn juist de grote verbranders...

Sja, het is je eigen keuze. Aan mijn lijf geen Sonja, laat staan zulke extremiteiten...
  maandag 7 mei 2007 @ 00:36:50 #104
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_49086392
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:57 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Ik zal het proberen duidelijk te maken.

Je lichaam krijgt voeding binnen. Maar met dit dieet zeer weining heb ik begrepen. Je lichaam gaat in de overlevingsstand, een erfenis van onze voorouders uit de grotten. Je valt af, maar je helpt je hele metabolisme om zeep.
Als je nu weer normaal gaat eten, denkt je lichaam: Voeding, snel sla het op, voordat er weer een tijd komt van weinig voeding en overleving!

Jojo effect. Je valt met dit dieet snel af, maar komt het weer snel aan. Ik raad mensen daarom niet aan om te dieten, ik raad mensen aan om hun levenstijl te veranderen, dus wat ze tot in de oneindigheid kunnen volhouden.
Ik neem aan dat je bij elke kilo die eraf gegaan is hebt gejuicht, vet, vocht of spier het maakt niet uit. Dit dieet is een onverstandige manier van afvallen omdat je deels spier en deels vet bent kwijt geraakt door de weinige kcal inname.

Maar als jij je er lekker bij voelt, en mij niet serieus wil nemen moet je gewoon verder gaan hiermee.
Zal ik 't ff echt duidelijk maken?

Je lijf gaat idd in overlevingsstand. En je gaat niet meer normaal eten... Je bouwt het dieet af, dat duurt minimaal een maand, daarna ga je nog niet hetzelfde eten als voorheen. Op het moment dat je afbouwt krijgt je lichaam mondjesmaat steeds meer voeding binnen. Je lichaam went eraan, daardoor komt het uit de overlevingsstand en gaat het weer normaal functioneren. Alleen zit je zonder die kg's vet.

Zoals ik al zei als je doorslaat en te lang doorgaat zullen idd je spieren aangesproken worden, maar in eerstenstantie gaat je vetweefsel eraan omdat het lichaam dat 't makkelijkste kan verbranden. Pas na 4 weken begint je lichaam aan het spierweefsel. Vandaar dat je na 3,5 / 4 weken een pauze in moet lassen om dit tegen te gaan.
Je juicht niet bij kilo's als je juicht bij kilo's ben je een aap, iemand die 't niet snapt. Het gaat niet om kilo's. Denk je dat wel, dan moet je je 's na laten kijken. Het gaat om percentages, getallen, waardes.
Het gaat om een vet percentage, water percentage en spierpercentage. De eerste waarde wordt per week gemeten en natuurlijk ook het aantal kilo's. Maar het gaat om het aantal vet kilo's die moeten minder, niet de rest. Wanneer je alleen afvalt en het vetpercentage gelijk blijft of omhoog gaat moet je ook stoppen.

Veel vocht val je trouwens ook niet af, want je moet per dag minimaal 2,5 liter water drinken, persoonlijk zat ik per dag zo rond de 3,5 liter water. Dat komt omdat ik in een keuken werk boven de kachel en 't daar nogal warm kan worden. Alleen de eerste week val je vocht af, daarna niet meer. Ik moest elke week op een weegschaal staan die vet meette, vocht percentage en werd ongeveer 2 wekelijks gecontroleerd op spierweefsel in benen en armen door mijn sportcoach.

Soms vraag ik me af waarom mensen meteen in defensie gaan wanneer het woord dieet valt. Sorry hoor maar de helf van de reacties hier kunnen meteen de TC in...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')