is gewoon gezond levenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:32 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Dat is het beestje een andere naam geven. Gezond minderen en sporten is toch echt aan de lijn doen hoor.
Gezond eten en sporten is inderdaad aan de lijn doen, maar geen dieet. Een dieet is iets tijdelijks, gezond leven en sporten kun je de rest van de leven doen. Ik noem het geen dieet, maar een gezonde leefwijze.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:32 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Dat is het beestje een andere naam geven. Gezond minderen en sporten is toch echt aan de lijn doen hoor.
kennelijk werkt het voor jou niet zo goed anders hoefde je het geen tweede keer te doenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:04 schreef k_i_m het volgende:
Ja sorry hoor. Je zegt net dat ik naar de HA moet en niet zelf gaan dokteren, maar ik moet wel effe jouw advies opvolgen.
Dat het niet gezond is is mijn eigen keuze. Dat het voor MIJ werkt heb ik al eerder gezien. Waarom jij elke keer wat anders moet verzinnen om voor jezelf gelijk te halen vind ik dan ook ietwat vreemd, zeker als ik al aangeef dat ik normaal gesproken slank ben en een normaal voedings- en bewegingspatroon heb.
Waarom eigenlijk dat grote gelijk halen?
dus gezond kan het nooit zijn of begrijp ik dat verkeerd?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:56 schreef zwahiel het volgende:
Bij Cambridge mag je niet bewegen, je gaat er idd verrot uitzien, maar dat is een persoonlijke keuze.
ga 's opzoeken wat je lichaam doet als je vet gaat verbranden.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 15:06 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dus gezond kan het nooit zijn of begrijp ik dat verkeerd?
Ha fijn! Eindelijk een lotgenootquote:Op zaterdag 5 mei 2007 15:14 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Dat je niet mag bewegen (lees sporten) is wel logisch toch? Je krijgt per dag 373 kCal binnen. Wat denk je zelf. Een Mars is geloof ik nog meerDus sporten zit er niet in. Ik fietste wel elke dag naar school toendertijd maar kwam daar dan wel lijke wit aan en ik moest wel ff pauze houden voor ik weer wat kon doen. Het wordt gewoon afgeraden omdat je dan energie gaat gebruiken die je kortgezegd niet hebt. Dat is bij elk dieet. Ik ken geen lowcarb dieet waarbij je mag sporten, gewoon omdat je de energie niet hebt.
daarom hoef je ook niet te dieetenquote:Op zondag 6 mei 2007 02:41 schreef zwahiel het volgende:
Jep dat merkte ik ook ja! Mij is verteld dat elke 1 gram vet die je verbrand equalivent is aan 100 gram externe energie die je inneemt. Vandaar het verschijnsel energie-kick.
Vind het nogsteeds wonderlijk dat mensen roepen dat het niet gezond is, hallo! Elk dieet is ongezond, alleen het een wat meer dan het ander, maar dieeten is nooit gezond. Kom op heej!
Dat heb idee heb ik ook. Daarom kan je het naar mijn idee het best maar zo kort mogelijk doen. Plus dat ik liever een paar weken mezelf echt streng op dieet zet wat ik volhou waarna ik weer gewoon mijn eigen sport/leefpatroon op kan bouwen, dan dat ik hier jarenlang topics vol ga huilen dat ik soort van op dieet ben maar toch dat ene taartje niet kon laten staan etc.quote:Op zondag 6 mei 2007 02:41 schreef zwahiel het volgende:
Jep dat merkte ik ook ja! Mij is verteld dat elke 1 gram vet die je verbrand equalivent is aan 100 gram externe energie die je inneemt. Vandaar het verschijnsel energie-kick.
Vind het nogsteeds wonderlijk dat mensen roepen dat het niet gezond is, hallo! Elk dieet is ongezond, alleen het een wat meer dan het ander, maar dieeten is nooit gezond. Kom op heej!
of spierenquote:Op zondag 6 mei 2007 10:01 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat heb idee heb ik ook. Daarom kan je het naar mijn idee het best maar zo kort mogelijk doen. Plus dat ik liever een paar weken mezelf echt streng op dieet zet wat ik volhou waarna ik weer gewoon mijn eigen sport/leefpatroon op kan bouwen, dan dat ik hier jarenlang topics vol ga huilen dat ik soort van op dieet ben maar toch dat ene taartje niet kon laten staan etc..
Ik ga trouwens als een speer! Ik merk al dat mijn bloesjes weer losser rond mijn armen komen te zitten, dus ik ben al vet aan het verbranden.
Levensstijl aanpassen klinkt heel makkelijk en sommige mensen kunnen he took prima, maar het gros van de mensen kunnen dat niet zo makkelijk en hebben maatregelen nodig als deze...quote:Op zondag 6 mei 2007 09:19 schreef Miss_S het volgende:
[..]
daarom hoef je ook niet te dieeten
gewoon je levenstijl aanpassen
Ik ben kok en in de tijd dat ik het volgde werkte ik elke dag in de keuken... Dus makkelijk is 't anders hoor en wij hebben een heleboel lekkere gerechten op de kaart staan!!!quote:Op zondag 6 mei 2007 09:26 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Het punt van een extreme verandering snap ik op zich wel. Ik had ook zoiets van 'ik heb even een klap voor m'n kop nodig om af te kicken van alle ongezonde tussendoortjes'. Radicaal stoppen dus daarmee. Voor mij werkte dat met een tijdje een 1000-1200 kcal dieet en nu eet ik weer meer.
Ik denk dus dat het helemaal niet nodig is om zo laag in je kcal te gaan zitten. Plus ik zou het geestelijk niet aankunnen denk ik. Dromen over taartjes enzo![]()
Gelukkig is het geen enorme hype, maar misschien waait het toch snel over.
het is inderdaad een makkelijke wegquote:Op zondag 6 mei 2007 20:46 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Levensstijl aanpassen klinkt heel makkelijk en sommige mensen kunnen he took prima, maar het gros van de mensen kunnen dat niet zo makkelijk en hebben maatregelen nodig als deze...
En zeg nu zelf, snel resultaat en een beetje afzien. Of afzien maar traag resultaat. Dan is 't gewoon een gemakzuchtskwestieEn ja makkelijk ja, heel erg makkelijk, maar zo werkt 't nu eenmaal ook weer aan de andere kant van de medaille.
[..]
ik kan moeilijk iets anders zeggen als dit mijn mening isquote:Op zondag 6 mei 2007 21:07 schreef k_i_m het volgende:
Van mij wel, als jij je daardoor beter voelt. Een discussie lijkt mij echter leuker, in plaats van steeds hetzelfde te zeggen.
klopt maar ik hoef ook geen discussiequote:
nee hoorquote:Op zondag 6 mei 2007 21:15 schreef k_i_m het volgende:
Nou, wat doe je dan nog hier, als het toch niks voor je is? Als het je zo makkelijk lijkt zal het vast wel enorm frustreren dat het zo snel gaat.
Maar wat doe je dan hier?quote:Op zondag 6 mei 2007 21:16 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee hoor
ik kan met gemak ook maar zo weinig eten maar zoals ik zei ik wil dat mijn lichaam niet aan doen
zeker nu dat het op de gewone manier ook goed gaat
ja makkelijk een snel resultaatquote:Op zondag 6 mei 2007 21:20 schreef k_i_m het volgende:
En, ben je er al achter?
Alles wat je lichaam te weinig binnen krijgt, slaat het op.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:16 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee hoor
ik kan met gemak ook maar zo weinig eten maar zoals ik zei ik wil dat mijn lichaam niet aan doen
zeker nu dat het op de gewone manier ook goed gaat
hoe komt dat dit dieet dan wel werkt?quote:Op zondag 6 mei 2007 23:47 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Alles wat je lichaam te weinig binnen krijgt, slaat het op.
Ik zal het proberen duidelijk te maken.quote:
Zal ik 't ff echt duidelijk maken?quote:Op zondag 6 mei 2007 23:57 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Ik zal het proberen duidelijk te maken.
Je lichaam krijgt voeding binnen. Maar met dit dieet zeer weining heb ik begrepen. Je lichaam gaat in de overlevingsstand, een erfenis van onze voorouders uit de grotten. Je valt af, maar je helpt je hele metabolisme om zeep.
Als je nu weer normaal gaat eten, denkt je lichaam: Voeding, snel sla het op, voordat er weer een tijd komt van weinig voeding en overleving!![]()
Jojo effect. Je valt met dit dieet snel af, maar komt het weer snel aan. Ik raad mensen daarom niet aan om te dieten, ik raad mensen aan om hun levenstijl te veranderen, dus wat ze tot in de oneindigheid kunnen volhouden.
Ik neem aan dat je bij elke kilo die eraf gegaan is hebt gejuicht, vet, vocht of spier het maakt niet uit. Dit dieet is een onverstandige manier van afvallen omdat je deels spier en deels vet bent kwijt geraakt door de weinige kcal inname.
Maar als jij je er lekker bij voelt, en mij niet serieus wil nemen moet je gewoon verder gaan hiermee.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |