abonnement Unibet Coolblue
pi_45946783
Hoi iedereen!!!

Ik wil graag jullie mening, eventueel ervaringen horen over het cambridge diet.

Voor die mensen die het nog niet weten wat het precies is: www.cambridgediet.nl

Er zijn een paar mensen op m'n werk die het gevolgd hadden en ze zijn inderdaad veel afgevallen
en tot nu toe nog wel op gewicht kunnen blijven.

Ik zit dus te denken om het ook te gaan volgen...

Wie heeft er hier ervaring mee? Is het een aanrader of juist niet??? En waarom...

Geef je mening dus hier...

Grtz.Gabika

Voor foto's van m'n tatoeage verwijdering, klik op: deze link
  zaterdag 3 februari 2007 @ 18:59:59 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_45948431
Lijkt mij een commerciële toestand.
The love you take is equal to the love you make.
pi_45948525
SPAM
uit een aspergernest
pi_45948617
En lees ik die 450 kaloriën per dag goed?
Dat is wel bizar weinig.
Always shoot for the moon!
Even if you miss, you'll land among the stars.
pi_45948857
Sport je wel? Zo niet: ga sporten.
pi_45949287
@ honderd:

Ik heb hier voor meningen gevraagd over het cambridge diet...Dus niet ervoor wat ik nog zou moeten doen...

En for the record: ik ben niet dik, alleen een paar kilo'tjes moeten eraf....En ja, ik beweeg veel.

Verder twijfel ik daar ook aan als dit de juiste methode is, daarom vraag ik het aan jullie mensen.
Voor foto's van m'n tatoeage verwijdering, klik op: deze link
  zaterdag 3 februari 2007 @ 19:37:47 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_45949593
Nee, dit is niet de juiste methode. En ik begrijp dat je niet geïnteresseerd bent in wat dan wél een goede methode is. Raar.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 5 februari 2007 @ 15:09:47 #8
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_46008116
Ik ben er sinds gister mee begonnen. Ben iemand die 6 uur in de week sport, gezond eet en niet veel snoep. Ben de afgelopen 3 jaar 10 kilo aangekomen (ben 26 jaar en gister 75 kilo) door veranderingen in mijn prive-leven (samenwonen ed.)
Heb veel geprobeerd maar blijf op gewicht en door het sporten krijg ik alleen spiermassa erbij en word er niet veel lichter van.
Ben nu op dag 2 en moet zeggen dat ik me wel raar voel, mijn maag moet erg wennen aan het weinige eten, maar opzich gaat het best.
Was vanochtend ruim 2,5 kilo lichter, grotendeels vocht en afvalstoffen de eerste week, maar toch. Het is meer dan de afgelopen 10 weken veel sporten enzo. (daaardoor namelijk 1 kilo afgevallen en alleen gespierdere bovenbenen gekregen)

Ik weet niet of dit dieet voor iedereen is, als je het kan met veel sporten en minder eten zou ik dat eerst doen. Maar voor mij was het tijd om eens iets drastisch te proberen.
Succes met je beslissing!
It's all a blur!!!
pi_46010266
Maximaal 500 kcal per dag. Klinkt héél gezond. .
quote:
Kan een lichaam wel optimaal functioneren bij een inname van 500 kilocalorieën per dag? Niet volgens het Voedingscentrum dat een minimum van 1200 kcal hanteert. Consulente Els Dijkstra: 'een lichaam kan niet teren op 500 kcal per dag'. Bij het Voedingscentrum heeft zich een aantal dieetvolgers met klachten als hoofdpijn, duizeligheid, obstipatie of juist diarree en misselijkheid gemeld. Het Cambridge dieet werkt met maaltijdvervangers, terwijl je een cliënt juist moet leren met (gewone) voedingsmiddelen om te gaan.
Wanneer je ervoor kiest het Cambridge dieet te volgen, ben je verplicht om na drie weken een tussenweek in te voeren. Je volgt immers een dieet waarbij je maaltijden vervangt door soepen, shakes of repen en daar moet je af en toe (normaal) voedsel aan toevoegen. In de tussenweek mag je daarom naast de drie maaltijdvervangers een lichte avondmaaltijd gebruiken
Nee, echt, klinkt heel gezond!

Oh, en alleen maaltijdvervangers van hun eigen merk hè! Niet uit de supermarkt halen, want die zijn niet goed. Heeft verder niks te maken met geldklopperij, maar gewoon... euh... die zijn echt beter!
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_46010316
Na drie weken pas weer vaste voeding. .

Mijn God, is je lijf na alle maag- en darmklachten rustig, stort het weer in, omdat het ineens weer vaste voeding moet verwerken.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_46010366
Ze zouden het diëten uberhaupt moeten verbieden, deze nieuwe regering
quote:
Geen dieet - toch afvallen

Om af te vallen moet je meer verbranden dan je eet. Dat kan door minder te eten en meer te bewegen.

Minder eten, anders eten

Bepaalde dingen kun je beter laten staan of verminderen

suiker, frisdrank, kant en klaar koek en gebak, vette sauzen, kazen, boter en alcohol

De volgende producten kan je wel nemen:

noten (geen pinda's), bessen, gekruid, pittig eten (versneld het metabolisme), mager vlees, vis, yoghurt.



Slimme keuzes


Ga voor yoghurt met fruit, in plaats van ijs, kies rijstevlaai i.p.v. slagroomtaart. Neem een portie gemengde noten i.p.v. tortillachips enz. Kies gegrild i.p.v. gefrituurd. Kies olijfolie i.p.v. andere vetten.

Het is daarvoor handig om eens een caloriëntabel te bekijken. Als voorbeeld: 100 g appeltaart bevat zo'n 230 caloriën terwijl 100 g boterkoek 520 caloriën bevat. En smeerkaas bevat de helft van de caloriën dan een gewone plak kaas.

Zorg dat je geen vette, zoete dikmakers in huis hebt, dan kan je ook niet in de verleiding komen.



Sla geen maaltijden over


Ook niet het ontbijt. Je hoeft dan geen honger te lijden en komt minder snel in de verleiding om vette of zoete snacks te pakken. Bovendien vertraag je door lange tijd niet te eten het metabolisme. Verklein liever de grootte van de porties. Probeer je aan drie maaltijden en drie tussendoortjes te houden.



Meer verbranden


Meer caloriën verbranden, doe je door meer te bewegen. Een goeie tip is dat je 's ochtends meer caloriën verbrandt dan op een ander moment van de dag. Sta desnoods een half uurtje eerder op ;-). Maar ook als je geen tijd hebt kun je wel wat dingen bedenken. Ga touwtje springen als je tv kijkt. Maak een wandeling in de pauze van je werk. Schaf een paar gewichten aan en gebruik ze als je zit te telefoneren.


Eet met aandacht


Als je eet, eet dan met aandacht, kauw wat vaker en ben je bewust dat je eet en wat je eet. Je maag zal het eten beter en sneller verteren, bovendien geef je je maag de kans om op tijd een seintje te geven dat je vol zit.



Neem geen kauwgom


Kauwgom lijkt het ideale middel om te doen of je eet terwijl je geen caloriën binnenkrijgt, maar in werkelijkheid vergroot kauwgom het hongergevoel. Door het kauwen van kauwgom krijgt je maag het idee dat er eten onderweg is en gaat stoffen aanmaken die de spijsvertering in gang zetten. Dit veroorzaakt honger.



Neem de tijd

Blijvend gewicht verliezen heeft tijd nodig. Trek er een paar weken voor uit. Verwacht niet na twee dagen al resultaat.



Beweeglijk


Mensen die van nature beweeglijk zijn, dus wiebelen, schommelen, friemelen, tikken enz. verbranden meer en efficiënter caloriën dan mensen die rustig stil zitten. Een actief persoon verbrandt per uur al snel 10% meer caloriën. Dus zet jezelf in beweging.



Water

Water is een dorstlesser zonder caloriën. Bovendien zorgt water ervoor dat vitaminen en mineralen opgelost kunnen worden. Verder vervoert water de voedingstoffen naar en afvalstoffen van de cellen. Probeer eens een glas water te drinken nadat je een tussendoortje hebt gegeten waar je eigenlijk wel meer van wilde. Een glas water geeft je dan een vol gevoel waardoor je je eetneiging eerder onder controle.

Eten en emotie

Eet niet als je gestresst, of om je frustratie weg te eten. Je eet dan niet uit een hongergevoel en na afloop voel je je extra gefrustreerd.

Doe het samen


Gedeelde smart is nog altijd halve smart. Pep elkaar op en hou elkaar gemotiveerd.


[ Bericht 93% gewijzigd door Blues op 05-02-2007 16:25:52 ]
  maandag 5 februari 2007 @ 16:37:37 #12
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_46011061
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 17:59 schreef Gabika het volgende:

Er zijn een paar mensen op m'n werk die het gevolgd hadden en ze zijn inderdaad veel afgevallen
en tot nu toe nog wel op gewicht kunnen blijven.
Want ze zijn inmiddels overleden?
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_46011291
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:37 schreef horney_dorney het volgende:


Want ze zijn inmiddels overleden?
  maandag 5 februari 2007 @ 16:45:16 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46011324
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:18 schreef Bluezz het volgende:
Ze zouden het diëten uberhaupt moeten verbieden, deze nieuwe regering
[..]

Benieuwd naar de bron. Klinkt aardig, toch wel een beetje vreemd dat ze het woord calorieën niet weten te spellen.
The love you take is equal to the love you make.
  Licht Ontvlambaar maandag 5 februari 2007 @ 16:48:08 #15
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46011405
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:09 schreef xxjosjex het volgende:
Ik ben er sinds gister mee begonnen. Ben iemand die 6 uur in de week sport, gezond eet en niet veel snoep. Ben de afgelopen 3 jaar 10 kilo aangekomen (ben 26 jaar en gister 75 kilo) door veranderingen in mijn prive-leven (samenwonen ed.)
Heb veel geprobeerd maar blijf op gewicht en door het sporten krijg ik alleen spiermassa erbij en word er niet veel lichter van.
Ben nu op dag 2 en moet zeggen dat ik me wel raar voel, mijn maag moet erg wennen aan het weinige eten, maar opzich gaat het best.
Was vanochtend ruim 2,5 kilo lichter, grotendeels vocht en afvalstoffen de eerste week, maar toch. Het is meer dan de afgelopen 10 weken veel sporten enzo. (daaardoor namelijk 1 kilo afgevallen en alleen gespierdere bovenbenen gekregen)

Ik weet niet of dit dieet voor iedereen is, als je het kan met veel sporten en minder eten zou ik dat eerst doen. Maar voor mij was het tijd om eens iets drastisch te proberen.
Succes met je beslissing!
Gisteren begonnen en vandaag 2,5 kilo lichter Klinkt gezond
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_46011852
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:45 schreef Lienekien het volgende:


Benieuwd naar de bron. Klinkt aardig, toch wel een beetje vreemd dat ze het woord calorieën niet weten te spellen.



Hier nog iets leuks om te lezen.
http://www.dedietisten.nl/index_voeding.html
http://www.voedingscentru(...)icht/overgewicht.htm

Handig om een paar weken bij te houden hoeveel calorieën je binnenkrijgt op www.caloriechecker.nl .
pi_46012931
Als je gezond en verantwoord af wilt vallen ga je naar een dietiste en ga je sporten. Er is tot nu toe verder nog geen één dieet geweest wat "goed" te noemen was van al die dieten die voorbij zijn gekomen. In mijn ogen kun je daar wel een conclusie uit trekken.

Mensen hebben een bepaalde hoeveelheid calorieen nodig op een dag, en je hebt gewoon ook afwisselende voeding nodig.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_46015608
@ xxjosjex

Heel veel succes met het volhouden van dit dieet!
Voor foto's van m'n tatoeage verwijdering, klik op: deze link
pi_46016950
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:57 schreef Gabika het volgende:
@ xxjosjex

Heel veel succes met het volhouden van dit dieet!
Ah, je leest dus alleen wat je wilt lezen? Vraag dan niet naar meningen. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_46017669
Ik heb alles gelezen wat hier staat, hoor.

Het verschil is dat hij/zij uit ervaring praat.
Voor foto's van m'n tatoeage verwijdering, klik op: deze link
  Licht Ontvlambaar maandag 5 februari 2007 @ 19:58:53 #21
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46017923
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:51 schreef Gabika het volgende:
Ik heb alles gelezen wat hier staat, hoor.

Het verschil is dat hij/zij uit ervaring praat.
Ja... ze is per slot van rekening ook al twee dagen bezig. En wij hebben nog nooit een dieet van dichtbij bekeken Vier jaar voedingsleer op hboniveau vertellen mij in elk geval dat het geen goed idee is om dit te gaan doen, dan kun je nog beter gaan Sonja Bakkeren...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_46018022
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:51 schreef Gabika het volgende:
Ik heb alles gelezen wat hier staat, hoor.

Het verschil is dat hij/zij uit ervaring praat.
.

*adem in adem uit*

Je vroeg naar meningen en eventueel ervaringen, dus misschien leuk als je ook op de rest reageert.

Heb je wel ECHT gelezen wat we gepost hebben? Heb je die 'ervaring' (twee dagen . ) wel goed gelezen? Die persoon is met dag 2 (!!!) bezig en voelt zich al niet goed. Da's ook niet zo gek als je niet eet.

Zelfs op hun eigen site geven ze die idiote bijwerkingen op. Vind je dat normaal bij een dieet? Zou je niet gewoon wat bewuster gaan eten en bewegen i.p.v. je lichaam ineens in zo'n crash dieet te gooien?
Man, iemand met een eetstoornis eet nog meer op een dag. ,
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_46018088
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:58 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ja... ze is per slot van rekening ook al twee dagen bezig.
Ja, die moet nu snel reageren, want ze is net twee dagen bezig en voelt zich nu al niet goed. Over drie dagen ligt ze bewusteloos op de grond en kan ze haar 'ervaring' niet meer met ons delen. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_46025939
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:02 schreef MUUS het volgende:


Ja, die moet nu snel reageren, want ze is net twee dagen bezig en voelt zich nu al niet goed. Over drie dagen ligt ze bewusteloos op de grond en kan ze haar 'ervaring' niet meer met ons delen. .
In sommige eetstoornisklinieken hebben ze internet hoor
  dinsdag 6 februari 2007 @ 15:00:36 #25
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_46040880
hahahaha stelletje lolbroeken....
Maargoed, ieder zijn ding en zijn mening.
Ondertussen gaat het al een stuk beter. Heb erg goed geslapen vanacht en ben weer vol energie!
Mijn lichaam is nu meer gewend aan het weinige voedsel. Heb me dus twee dagen wel minder gevoelt. Maar daar was ik op ingesteld.
Weetje, er zijn altijd voor en tegenstanders voor alle dieten. Ik hecht persoonlijk meer waarde aan de mensen in mijn omgeving die goede ervaringen hebben.

Dus @ Gabika, succes met wat je gaat doen!

[ Bericht 0% gewijzigd door xxjosjex op 06-02-2007 15:11:49 ]
It's all a blur!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')