Het is volgens mij niet iets wat veel voorkomt maar ja narcoses blijven een risico.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 18:35 schreef Jetteketet het volgende:
mijn kleine miauw moet binnenkort ook onder het mes, vind het nu wel een beetje eng nu ik dit zo lees.![]()
Die gevallen die ik omschreef zijn al van behoorlijk wat jaartjes terug. Tegenwoordig is er veel vooruitgang geboekt op narcose gebied, dus trek je er niet al te veel van aan hoor. Het gaat meestal gewoon goed.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 18:35 schreef Jetteketet het volgende:
mijn kleine miauw moet binnenkort ook onder het mes, vind het nu wel een beetje eng nu ik dit zo lees.![]()
Snap ik niet. Stress tijdens een narcose? En door zuigen een maagtorsie? Wat is dat een maagtorsie?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 20:04 schreef Nies het volgende:
Mijn hond zuigt zichzelf uit stress een maagtorsie aan onder narcose
De dierenarts zit haar dus ook liever niet terug
Maagtorsie: dan draait de maag van de hond een slag. Gebeurt ook wel eens als een hond vlak voor het uitlaten eten krijgt of als bij een grote hond de voer/waterbak op de grond staat. Is nogal gevaarlijk.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 20:07 schreef tonja het volgende:
[..]
Snap ik niet. Stress tijdens een narcose? En door zuigen een maagtorsie? Wat is dat een maagtorsie?
Mensen met beesten vergelijken gaat mij toch wel iets te ver.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 20:20 schreef Turquaz52 het volgende:
Ze moeten jou castreren, dan weetje hoe hij zich voelt![]()
arm beest![]()
Kan je hond niet tegen de narcose prik of narcose in het algemeen?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 18:04 schreef doggiedog het volgende:
Mijn hond is vorige week donderdag gecastereerd. Kleine operatie, helaas kreeg hij tijdens de operatie een hartstilstand. Hij is gereanimeerd en heeft er niets aan overgehouden. Buiten een dagje sufheid dan. Volgens de dierenarts kan hij niet tegen de narcose (komt zelden voor), dus bij een volgende operatie moet daar mee worden rekening gehouden. Alles ging goed, tot afgelopen woensdag. Hoge koorts en rap naar de dierenarts. :'( Blijkt hij ook nog een virus te hebben opgelopen, waarschijnlijk ook tijdens de operatie (dat vermoeden ze, incubatietijd virus is een dag of zes), dus nu berg medicijnen. Het gaat nu weer wat beter met hem, koorts gezakt, hij drinkt weer en af en toe wat eten. Is er iemand die zoiets al eens heeft gehoord of meegemaakt??
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 20:20 schreef Turquaz52 het volgende:
Ze moeten jou castreren, dan weetje hoe hij zich voelt![]()
arm beest![]()
Volgens de dierenarts kan hij niet tegen de narcose......quote:Op vrijdag 2 februari 2007 20:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Kan je hond niet tegen de narcose prik of narcose in het algemeen?
Aan de pil zou ik zeggen!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 20:47 schreef doggiedog het volgende:
[..]
Vind het ook best zielig, maarrrrrrr heb je een andere oplossing om het overschot ongewenste honden/katten op te lossen??
![]()
Hij is platzak.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 20:54 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Aan de pil zou ik zeggen!
ff serieus: is die arme dier nou balleloos, of helemaal niks meer daaronderen?![]()
![]()
![]()
Je kan designer ballen laten inplanteren: http://www.neuticles.com/index1.htmlquote:Op vrijdag 2 februari 2007 20:54 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Aan de pil zou ik zeggen!
ff serieus: is die arme dier nou balleloos, of helemaal niks meer daaronderen?![]()
![]()
![]()
Vreemde omgeving, de baas is er niet, genoeg stress dus.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 20:07 schreef tonja het volgende:
[..]
Snap ik niet. Stress tijdens een narcose? En door zuigen een maagtorsie? Wat is dat een maagtorsie?
Jeetje wat heftig. Het gevaar van zo'n maagtorsie schuilt, neem ik aan, in een blokkade van de bloedtoevoer?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:14 schreef Nies het volgende:
[..]
Vreemde omgeving, de baas is er niet, genoeg stress dus.
Ze gaat dan lucht zuigen, dat hoopt zich op in haar maag, waarop haar maag kantelt, en voila; een maagtorsie.
De dierenarts vond het na drie keer terugdraaien wel welletjes en heeft 'r maar weer bij gespoten en gevraagd of ik d'r zo snel mogelijk weer op wilde halen![]()
Ook, bloedtoevoer wordt afgekneld, maar het zwelt ook erg snel op, alle organen inc longen komen in het gedrang, binnen een half uur beginnen de darmen af te sterven vanaf de knopen zeg maar...quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:35 schreef tonja het volgende:
[..]
Jeetje wat heftig. Het gevaar van zo'n maagtorsie schuilt, neem ik aan, in een blokkade van de bloedtoevoer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |