abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45922248
Mijn hond is vorige week donderdag gecastereerd. Kleine operatie, helaas kreeg hij tijdens de operatie een hartstilstand. Hij is gereanimeerd en heeft er niets aan overgehouden. Buiten een dagje sufheid dan. Volgens de dierenarts kan hij niet tegen de narcose (komt zelden voor), dus bij een volgende operatie moet daar mee worden rekening gehouden. Alles ging goed, tot afgelopen woensdag. Hoge koorts en rap naar de dierenarts. :'( Blijkt hij ook nog een virus te hebben opgelopen, waarschijnlijk ook tijdens de operatie (dat vermoeden ze, incubatietijd virus is een dag of zes), dus nu berg medicijnen. Het gaat nu weer wat beter met hem, koorts gezakt, hij drinkt weer en af en toe wat eten. Is er iemand die zoiets al eens heeft gehoord of meegemaakt??
  vrijdag 2 februari 2007 @ 18:20:14 #2
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_45922400
Gelukkig gaat het weer beter nu. Wat zal je geschrokken zijn.

Ik heb het 1 keer bij de buren met een kat gezien, die heeft de narcose niet overleeft, ging ook om een castratie. Die kat is toen hij thuis was in slaap overleden. En van de cattery waar een van mijn katten vandaan komt is ook een keer een poes overleden tijdens de castratie. Gelukkig nog nooit bij mijn eigen huisdieren meegemaakt.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_45922450
Mijn zusje had het bij 1 van haar katten (ze heeft 2 broertjes)Salem, en die is er gelukkig ook boven opgekomen
Gaat het nu weer een beetje met het beestje ?
'En hoe gaat het met jou?' vroeg Winnie the Pooh.
Eeyore schudde heftig metzijn kop. 'Niet zo erg hoe,'
zei hij, 'ik voel me al een tijd niet helemaal hoe.'
pi_45922599
Het is een jonge jachthond van 8 maanden dus met genoeg weerstand. Vanmiddag issie weer begonnen met zijn favo bezigheid : slopen, dus ik denk dat het wel goed komt.
pi_45922674
mijn kleine miauw moet binnenkort ook onder het mes, vind het nu wel een beetje eng nu ik dit zo lees.
  Moderator vrijdag 2 februari 2007 @ 18:42:03 #6
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45922770
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 18:35 schreef Jetteketet het volgende:
mijn kleine miauw moet binnenkort ook onder het mes, vind het nu wel een beetje eng nu ik dit zo lees.
Het is volgens mij niet iets wat veel voorkomt maar ja narcoses blijven een risico.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_45924050
Mijn hond zuigt zichzelf uit stress een maagtorsie aan onder narcose
De dierenarts zit haar dus ook liever niet terug
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  vrijdag 2 februari 2007 @ 20:05:58 #8
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_45924082
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 18:35 schreef Jetteketet het volgende:
Die gevallen die ik omschreef zijn al van behoorlijk wat jaartjes terug. Tegenwoordig is er veel vooruitgang geboekt op narcose gebied, dus trek je er niet al te veel van aan hoor. Het gaat meestal gewoon goed.

[ Bericht 51% gewijzigd door tonja op 02-02-2007 20:39:47 ]
  vrijdag 2 februari 2007 @ 20:07:56 #9
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_45924113
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 20:04 schreef Nies het volgende:
Mijn hond zuigt zichzelf uit stress een maagtorsie aan onder narcose
De dierenarts zit haar dus ook liever niet terug
Snap ik niet. Stress tijdens een narcose? En door zuigen een maagtorsie? Wat is dat een maagtorsie?
pi_45924214
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 20:07 schreef tonja het volgende:

[..]

Snap ik niet. Stress tijdens een narcose? En door zuigen een maagtorsie? Wat is dat een maagtorsie?
Maagtorsie: dan draait de maag van de hond een slag. Gebeurt ook wel eens als een hond vlak voor het uitlaten eten krijgt of als bij een grote hond de voer/waterbak op de grond staat. Is nogal gevaarlijk.
pi_45924422
Ze moeten jou castreren, dan weetje hoe hij zich voelt
arm beest
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_45924805
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 20:20 schreef Turquaz52 het volgende:
arm beest
Mensen met beesten vergelijken gaat mij toch wel iets te ver.

Bovendien kampen we met een honden en katten -overschot, ik juich castreren/steriliseren alleen maar toe.

Soms is het in het voordeel van het dier, kan het ziektes voorkomen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_45924832
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 18:04 schreef doggiedog het volgende:
Mijn hond is vorige week donderdag gecastereerd. Kleine operatie, helaas kreeg hij tijdens de operatie een hartstilstand. Hij is gereanimeerd en heeft er niets aan overgehouden. Buiten een dagje sufheid dan. Volgens de dierenarts kan hij niet tegen de narcose (komt zelden voor), dus bij een volgende operatie moet daar mee worden rekening gehouden. Alles ging goed, tot afgelopen woensdag. Hoge koorts en rap naar de dierenarts. :'( Blijkt hij ook nog een virus te hebben opgelopen, waarschijnlijk ook tijdens de operatie (dat vermoeden ze, incubatietijd virus is een dag of zes), dus nu berg medicijnen. Het gaat nu weer wat beter met hem, koorts gezakt, hij drinkt weer en af en toe wat eten. Is er iemand die zoiets al eens heeft gehoord of meegemaakt??
Kan je hond niet tegen de narcose prik of narcose in het algemeen?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_45925065
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 20:20 schreef Turquaz52 het volgende:
arm beest
Vind het ook best zielig, maarrrrrrr heb je een andere oplossing om het overschot ongewenste honden/katten op te lossen??
pi_45925116
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 20:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Kan je hond niet tegen de narcose prik of narcose in het algemeen?
Volgens de dierenarts kan hij niet tegen de narcose......
pi_45925260
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 20:47 schreef doggiedog het volgende:

[..]

Vind het ook best zielig, maarrrrrrr heb je een andere oplossing om het overschot ongewenste honden/katten op te lossen??
Aan de pil zou ik zeggen!
ff serieus: is die arme dier nou balleloos, of helemaal niks meer daaronderen?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_45925413
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 20:54 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Hij is platzak.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 21:03:01 #18
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_45925543
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 20:54 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Je kan designer ballen laten inplanteren: http://www.neuticles.com/index1.html
In drie groottes ,en mate van stevigheid.
Klaar?
Ik niet!
pi_45925917
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 20:07 schreef tonja het volgende:

[..]

Vreemde omgeving, de baas is er niet, genoeg stress dus.
Ze gaat dan lucht zuigen, dat hoopt zich op in haar maag, waarop haar maag kantelt, en voila; een maagtorsie.

De dierenarts vond het na drie keer terugdraaien wel welletjes en heeft 'r maar weer bij gespoten en gevraagd of ik d'r zo snel mogelijk weer op wilde halen
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  vrijdag 2 februari 2007 @ 21:35:44 #20
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_45926607
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 21:14 schreef Nies het volgende:

[..]

Vreemde omgeving, de baas is er niet, genoeg stress dus.
Ze gaat dan lucht zuigen, dat hoopt zich op in haar maag, waarop haar maag kantelt, en voila; een maagtorsie.

De dierenarts vond het na drie keer terugdraaien wel welletjes en heeft 'r maar weer bij gespoten en gevraagd of ik d'r zo snel mogelijk weer op wilde halen
Jeetje wat heftig. Het gevaar van zo'n maagtorsie schuilt, neem ik aan, in een blokkade van de bloedtoevoer?
pi_45927092
Doh heeft toen hij een ontzettende bloedneuzen had vertranquil gekregen om zijn neus te kunnen tamponeren, toen we bij de uithof aankwamen met hond(van onze eigen dierenarts naar utrecht omdat hij misschien een bloedtransfusie moest) was zijn hart al helemaal op hol geslagen, bij elke 200 slagen waren er 100 polsslagen, 100 slagen die dus zeg maar "loos" waren, kwijt raakte op de een of andere manier, atriumfibrilatie noemde ze het geloof ik.

Hij had dus een hartprobleem die ontzettend versterkt werd door de vetranquil, achteraf gezien is het een geluk bij een ongeluk geweest, want met medicatie heeft hij toch nog ruim 4 jaar geleefd, anders hadden we het waarschijnlijk niet geweten totdat hij omviel, wat hoogstwaarschijnlijk vrij vlot was gebeurt.

Wat betrefd het niet tegen bepaalde verdovingen kunnen, windhonden kunnen niet tegen barbaten(zeg je dat zo?), die in de gewone, algemene verdovingen zitten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_45927166
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 21:35 schreef tonja het volgende:

[..]

Jeetje wat heftig. Het gevaar van zo'n maagtorsie schuilt, neem ik aan, in een blokkade van de bloedtoevoer?
Ook, bloedtoevoer wordt afgekneld, maar het zwelt ook erg snel op, alle organen inc longen komen in het gedrang, binnen een half uur beginnen de darmen af te sterven vanaf de knopen zeg maar...

Je moet er binnen een half uur echt wel bij zijn.

Soms gebeurt het ook redelijk spontaan, zonder voer in de buik, maar meestal heeft het te maken met te snel beweging na het voederen van middelgrote tot grote honden, stelregel is een uur voor en na het eten rust.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_45936422
Het kan ook bij mensen gebeuren, mijn vader heeft tijdens een operatie ook een hartstilstand gehad. Later bleek dat dit kwam omdat hij allergisch was voor een bepaald stofje dat gebruikt werd voor de narcose.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')