Zegt iemand die in Heerlen woont.quote:
Ouwhoerzeg! Niet iemand uit Heerlen dissen, das hendig ram niet vet!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:57 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Zegt iemand die in Heerlen woont.
Adieu wah![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 14:08 schreef Beelzebub85 het volgende:
Heerlen....
'' Hasse nieks zu pieffen auf dr tesj? Doe hoore zak cemint!''
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 14:08 schreef Beelzebub85 het volgende:
Heerlen....
'' Hasse nieks zu pieffen auf dr tesj? Doe hoore zak cemint!''
stoute nijmegenarenquote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:13 schreef Xbox_360 het volgende:
De trein van Roermond richting Nijmegen zegt al genoeg:
[afbeelding]
![]()
Ah! 1975, mooi jaar!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:22 schreef wdn het volgende:
Tism: ik ken al die plekken
*woont al sinds 1975 in Roermond*
Qua winkelen zijn er weinig steden beter![]()
Qua uitgaan zuigt Roermond tegenwoordig zwaar. In de jaren 80, begin 90 was de veldstraat nog leuk maar tegenwoordig niet meer
Klopt, Helaas!quote:Qua uitgaan zuigt Roermond tegenwoordig zwaar. In de jaren 80, begin 90 was de veldstraat nog leuk maar tegenwoordig niet meer
je hebt serieus speciaal voor dit topic een rondje binnenstad gedaan ? Of moest je naar A La Cartequote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:12 schreef Tism het volgende:
Bij deze nog een paar impressies van Remunj (Roermond), het mooie stadje aan de Roer/Maas!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
nee naar 't Brunkequote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:30 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
je hebt serieus speciaal voor dit topic een rondje binnenstad gedaan ? Of moest je naar A La Carte
Je bent gewoon jaloers dat JIJ niet in zo'n ubervette gangster-town woont maar in Shitterd.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:30 schreef postmortum het volgende:
Roermond krijgt 'discipline-Mavo'
pwnd bis unne noob![]()
ik weet hetquote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:31 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Je bent gewoon jaloers dat JIJ niet in zo'n ubervette gangster-town woont maar in Shitterd.
Zo jij bent actief geweest.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:12 schreef Tism het volgende:
Bij deze nog een paar impressies van Remunj (Roermond), het mooie stadje aan de Roer/Maas!
![]()
Moest ff naar de groenteboer in de Zwartbroekstraat!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:30 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
je hebt serieus speciaal voor dit topic een rondje binnenstad gedaan ? Of moest je naar A La Carte
net of jij dat nietquote:
Welke groentertsboer dan ? Daar ligt heul geen groentertsboer.....quote:
Die groenteboer ligt naast zaal 8!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:41 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Welke groentertsboer dan ? Daar ligt heul geen groentertsboer.....
Yeah right net of je het Brunke niet kent![]()
Even kijken of ik het rijtje nog weer. Ik heb gewoond in Roermond op de volgende straten:quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:29 schreef Tism het volgende:
[..]
Ah! 1975, mooi jaar!![]()
[..]
Klopt, Helaas!
Vroeger was 't qua stappen iid beter, er zijn veel toffe kroegen verdwenen!
En toen waren we ook wat jonger, he!?
Ben zelf eigenlijk vroeger nooit veel in de Veldstraat op stap geweest! Ik was meer te vinden in de Zwartbroekstraat en op de Roerkade!![]()
Swalmerstraatquote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zo jij bent actief geweest.
Die route komt me wel bekend voor
Eeuwig zonde dat het trapke als friettent er niet meer zit.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:43 schreef Tism het volgende:
[..]
Die groenteboer ligt naast zaal 8!![]()
En van 't Brunke heb ik nog nooit gehoord!![]()
Volgens mij was het toch echt niet de swalmerstraat.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:48 schreef wdn het volgende:
[..]
Swalmerstraat![]()
Overigens woont in die straat niet een prinses van Oranje(?).
Inderdaad!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:49 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Haha. Je moest wiet hebben bij Skunk
Het zijn allemaal lokaties in de buurt van toch.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens mij was het toch echt niet de swalmerstraat.Die zag er toch wat anders uit.
Ik heb alleen maar op de florasingel in roermond gewoond, daarna ben ik naar nog wat grotere steden gegaan.
Nou volgens mij is tism vanaf de roerkade naar de zwartbroekstraat gelopen en de swalmerstraat loopt toch bijna omhoog ongeveer tov zijn route. Een soort L zal ik maar zeggen.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:52 schreef wdn het volgende:
[..]
Het zijn allemaal lokaties in de buurt van toch.
Muv die ene op de Minderbroedersingel (wat in principe ook 'in de buurt is')
Basp kijkt in zijn grote glazen bol en ziet dat tism huismeester is in de arloflat of had hij gewoon zijn auto daar geparkeerd? de bol is wat wazigquote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:58 schreef wdn het volgende:
Bij het kanon? Hmmm een Mac, Tankstation met junkfood. Enne een bushalte. De boot meert daar aan
Misschien woontie in de Friki flat (kennen jullie die??) of ookwel de Anta-Flu flat genaamd
* Friki stond ooit als reclame bord bovenop die flat.Daarna was het 'Anta-Flu'.
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:10 schreef wdn het volgende:
Roermotnd heeft tenminste een kathedraal. En dat kunnen niet veel Nederlandse steden claimen.
Ik wil wel een weddenschap aangaan dat niemand er 2 kan noemen buiten Roermond
Niet helemaal waar...quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:43 schreef Tism het volgende:
[..]
Idioot!![]()
De naam Roermond heeft een Latijnse oorsprong. Immers is Roermond afgeleid van Mundium, dat versterking of versterkte plaats betekent.
Roermond wil dus zeggen: Stad aan de Roer en niet zoals veelal wordt gedacht de uitmonding van de rivier de Roer in de Maas of een activiteit van zogenaamde cum-dodgers, waarbij de man en vrouw de sperma van de man rijkelijk door beide monden laten vloeien alsof het niks is.![]()
Brug van Rura, Godin van het water. Klinkt spectaculair vind je niet?quote:Naam
Hoewel de naam doet vermoeden dat zij naar de monding van de Roer verwijst, is dat niet zo. Het tweede woorddeel komt mogelijk van monte ("landschappelijke verhoging"). Daarmee wordt gedoeld op een verhoging waarop een burcht gevestigd kon worden, een zogenaamde motte. Roermond betekent dan eigenlijk "Roerburg". Anderen leiden het terug op het Keltisch-Germaanse monde, wat "brug" betekende. De rivier de Roer is genoemd naar Rura, een oude Keltisch-Germaanse godin die met water in verband werd gebracht. De naam Roermond zou dan "brug van Rura" kunnen betekenen. De betekenis "monding" moet echter worden uitgesloten. Aan de monding van de Roer lag de plaats oorspronkelijk niet. Pas in 14e eeuw werd de Maas kunstmatig ongeveer 7 km oostelijk naar de stad toe verlegd.
Hmm er zijn er 7quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:15 schreef Tism het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?![]()
Dat er geen andere steden zijn met een Kathedraal?
Ja, dat staat op Wikki, he!? Had 't ook gelezen!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:27 schreef wdn het volgende:
[..]
Niet helemaal waar...
[..]
Brug van Rura, Godin van het water. Klinkt spectaculair vind je niet?![]()
Ja!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:30 schreef wdn het volgende:
[..]
Hmm er zijn er 7
Als nu iemand met me had gewed had ik verloren
edit: volledige lijst:
Utrecht St. Catharina
Groningen St. Jozef
Haarlem Sint Bavo
Rotterdam HH. Laurentius en Elisabeth
Breda H. Antonius van Padua
Den Bosch St. Jan Evangelist
Roermond Sint Christoffel