abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56691753
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 15:59 schreef tevebe het volgende:

[..]

Wat veel mensen ook nog vergeten is dat je na de pilotenopleiding ook nog een opleiding moet doen voor een speciaal type vliegtuig. Dus na de 100k voor de opleiding komt er nog een behoorlijk bedrag bij. Als je dan begint met minimumloon duurt het lange tijd voor je de schuld hebt terug betaald. Alleen veel mensen die piloot worden hebben in veel gevallen rijke ouders die fors meebetalen.
De meerderheid van de maatschappijen betaalt die toch voor je, als ze je aannemen? Maar duur idd 25 k ofzo?

Maar als je het doet om de rooskleurige financiele vooruitzichten, zou ik bij de bank gaan werken..
pi_56698332
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:45 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

De meerderheid van de maatschappijen betaalt die toch voor je, als ze je aannemen? Maar duur idd 25 k ofzo?

Maar als je het doet om de rooskleurige financiele vooruitzichten, zou ik bij de bank gaan werken..
Sommige maatschappijen betalen het inderdaad voor je, maar sommige (vaak kleinere) niet. Dan moet je een x aantal euro betalen, wat flink kan oplopen. Soms krijg je dat (gedeeltelijk) terug (na een aantal jaren), soms ook niet. Soms betaal je een flinke hoop geld en dan gaat je maatschappij failliet.. Geen baan, en weg geld...

Of ze nemen je niet aan zonder een typerating (bevoegheid voor een bepaald type vliegtuig). Hoe je die haalt moet je zelf weten, maar als beginnend solicitant is de enige manier voor veel geld kopen...

Hier kun je een beetje opzoeken hoeveel je betaald krijgt, al is niet alles voor 100% correct.

[ Bericht 10% gewijzigd door The_stranger op 13-02-2008 10:03:38 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_56704722
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:45 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Ze betalen eventueel een gedeelte voor je. De opleiding voor een type vliegtuig loopt ook op tot zo'n 40k.
pi_56705056
Er zijn ook goedkopere alternatieven voor vliegopleidingen. Kijk eens op www.aircrewcenter.nl
pi_56705374
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:29 schreef oliver66 het volgende:
Er zijn ook goedkopere alternatieven voor vliegopleidingen. Kijk eens op www.aircrewcenter.nl
Belangrijk zinnetje van die website:
quote:
Daarbij moet een aankomende leerling verder willen kijken dan alleen maar Nederland en de KLM.
Op zich natuurlijk niets mis mee, maar weet wat je "koopt", helaas bepaalt de naam van de school nog steeds voor een groot gedeelte hoe makkelijk je het hebt met het solliciteren.

Aparte foto trouwens op die site:
lessen ze ook op zwevers?
hij heeft al wel vast de juiste bril
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_56706112
True, maar ze zijn iig eerlijk....in tegenstelling tot een heeeeeeeeeeeeeeeeeele boel andere scholen. Daarnaast heb ik liever 55k schuld en dok ik 25 mille voor een TypeRating bij Ryanair, dan dat ik 140k schuld heb en niet hoef te dokken bij KLeM.
pi_56706968
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 16:21 schreef Surferboy het volgende:
True, maar ze zijn iig eerlijk....in tegenstelling tot een heeeeeeeeeeeeeeeeeele boel andere scholen. Daarnaast heb ik liever 55k schuld en dok ik 25 mille voor een TypeRating bij Ryanair, dan dat ik 140k schuld heb en niet hoef te dokken bij KLeM.
Klopt, mits je dat inderdaad van te voren weet. Dan kan dit een prima oplossing zijn (even los van de kwaliteit en de beloftes waar ik natuurlijk gebaseerd op een website niets over kan zeggen)

Ik vraag me wel af hoe ze die prijs zo "laag" krijgen...

-edit- Oh, zie net dat ze maar 200 uur bieden in het basisprogramma, dat maakt het inderdaad goedkoper...
C. Sagan
pi_56708131
Als je met nog minder uren dan gemiddeld de markt opstroomt, is er dan nog wel iemand die jou aanneemt?
pi_56708193
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:44 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Belangrijk zinnetje van die website:
[..]

Op zich natuurlijk niets mis mee, maar weet wat je "koopt", helaas bepaalt de naam van de school nog steeds voor een groot gedeelte hoe makkelijk je het hebt met het solliciteren.

Aparte foto trouwens op die site:
[ afbeelding ]lessen ze ook op zwevers?
hij heeft al wel vast de juiste bril
bedankt dat je mijn foto erop hebt gezet

vergeet niet:
it´s never to dark to be cool!

[ Bericht 17% gewijzigd door paasei93 op 13-02-2008 18:24:00 ]
pi_56708483
Na Vastgoedkunde en Tandheelkunde wil je nu misschien piloot worden? Mmmm...
Je lijkt me een wijfelkont. Ik weet niet hoe oud je bent maar zou Defensie/Luchtmacht een idee zijn?
Men doet soms erg negatief, maar het over het algemeen een goede werkgever en ze zien graag mensen met een "hoger" profiel.

** ws. niet als vlieger, want ik zie net dat je lenzen draagt **
pi_56708767
Wat je ook kunt proberen is dat de maatschappij een groot gedeelte van alles betaald. Air France heeft zoiets.
pi_56718270
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 18:22 schreef jack4ya het volgende:
Na Vastgoedkunde en Tandheelkunde wil je nu misschien piloot worden? Mmmm...
Je lijkt me een wijfelkont. Ik weet niet hoe oud je bent maar zou Defensie/Luchtmacht een idee zijn?
Men doet soms erg negatief, maar het over het algemeen een goede werkgever en ze zien graag mensen met een "hoger" profiel.

** ws. niet als vlieger, want ik zie net dat je lenzen draagt **
Bepaalde ooglaserbehandelingen zijn toegestaan.
pi_56738576
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 00:28 schreef BarryK het volgende:

[..]

Als je civiel gaat vliegen mag je een bepaalde oogafwijking hebben.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 02:17:46 #39
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56740635
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 00:28 schreef BarryK het volgende:

[..]

Niet als militair vlieger. Kleine oogafwijking mag overigens wel.
pi_56740836
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 18:02 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Als je met nog minder uren dan gemiddeld de markt opstroomt, is er dan nog wel iemand die jou aanneemt?
Nee.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 13:05:05 #41
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_56747446
Ziet er allemaal niet erg aantrekkelijk uit zeg ... Ik wil ook pilootje worden doe nu eerst even Aviation Studies op HBO niveau, want ik vind mezelf nogal jong.(17) Dan maar eens kijken of het wat word, heb ik teminste nog iets achter de hand mocht het niks worden.

Toch wel grappig dat zoveel mensen piloot willen worden. Als je het zo bekijkt is er niks aantrekkelijks aan ^_^
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_56761463
Ik wil geen piloot worden hoor, Die metertjes, alleen al, help, ben blij dat ik die niet in de gaten hoef te houden.
pi_56763522
/tvp

Deze vraag kan misschien dom overkomen, maar ik ben nogal in de war. Het zit zo: Ik wil na de Havo proberen om door de tests van de Luchtmacht te komen maar ik ben even volledig de kluts kwijt om het maar zo te zeggen. Ik heb een E&M profiel (4Havo) met wiskunde A-totaal en geen Natuurkunde en Scheikunde. Nu had ik een tijdje terug op de Luchtmacht-site gelezen dat dat voldoende was om aan test mee te kunnen doen van Vliegenier.

Nu zei mijn decaan dat dat niet mogelijk was om met dit profiel de test in te mogen? Ik ben atm aan het zoeken naar het antwoord op mijn vraag, en als ik het vind delete ik deze post wel
lamheid heerst 8-|
quote:
Alle HAVO en VWO opleidingen moeten met minimaal een 5 als eindcijfer voor Nederlands, Engels en minimaal Wiskunde A zijn afgesloten.
?
pi_56764204
http://www.airwork.nl/bulletinboard/index.php

Dit forum heeft een kennisbank. Zoek daar eerst voor je vragen stelt, anders krijg je moppers.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 01:59:49 #45
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56764761
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 00:21 schreef laurencius het volgende:
/tvp

Deze vraag kan misschien dom overkomen, maar ik ben nogal in de war. Het zit zo: Ik wil na de Havo proberen om door de tests van de Luchtmacht te komen maar ik ben even volledig de kluts kwijt om het maar zo te zeggen. Ik heb een E&M profiel (4Havo) met wiskunde A-totaal en geen Natuurkunde en Scheikunde. Nu had ik een tijdje terug op de Luchtmacht-site gelezen dat dat voldoende was om aan test mee te kunnen doen van Vliegenier.

Nu zei mijn decaan dat dat niet mogelijk was om met dit profiel de test in te mogen? Ik ben atm aan het zoeken naar het antwoord op mijn vraag, en als ik het vind delete ik deze post wel
lamheid heerst 8-|
[..]

?
Je decaan loopt wat achter. Tegenwoordig kun je met elk profiel de selectie in. Al ben jij misschien wat aan de luie kant als je dit zelf niet uit kunt vinden
pi_56766111
Als je lui bent moet je vooral militair vlieger wil worden...
pi_56768602
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 01:59 schreef Nobu het volgende:

[..]

Je decaan loopt wat achter. Tegenwoordig kun je met elk profiel de selectie in. Al ben jij misschien wat aan de luie kant als je dit zelf niet uit kunt vinden
Ik ben aan de luie kant omdat ik dit zelf niet uit kan zoeken? Als je even mijn post goed leest dan kan je daaruit opmaken dat ik wel degelijk research heb gedaan mbt het antwoord op mijn vraag, ik was er alleen niet zeker van omdat mijn decaan iets anders zei. Nevermind & Thanks
  zaterdag 16 februari 2008 @ 18:35:39 #48
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56774742
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:32 schreef laurencius het volgende:

[..]

Ik ben aan de luie kant omdat ik dit zelf niet uit kan zoeken? Als je even mijn post goed leest dan kan je daaruit opmaken dat ik wel degelijk research heb gedaan mbt het antwoord op mijn vraag, ik was er alleen niet zeker van omdat mijn decaan iets anders zei. Nevermind & Thanks
Je had ook gewoon even kunnen bellen natuurlijk. Succes, enne blijf wel even van die groene plantjes in je sig af voordat je naar het CMH gaat
pi_56774942
In Florida zit er eentje 95.000-100.000 dacht ik en verblijf wordt betaald. Maar je kan natuurlijk ook gewoon de Luchtmacht joinen voor 4 jaartjes en dan wordt gewoon de hele opleiding voor je betaald.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 19:00:07 #50
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56775257
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 18:45 schreef DuTank het volgende:
In Florida zit er eentje 95.000-100.000 dacht ik en verblijf wordt betaald. Maar je kan natuurlijk ook gewoon de Luchtmacht joinen voor 4 jaartjes en dan wordt gewoon de hele opleiding voor je betaald.
Vier jaartjes?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')