quote:Op maandag 9 april 2007 09:35 schreef ImmovableMind het volgende:
[..]
Volgens mij is het een ei van een houtduif. Dit zijn zo ongeveer dé slechtste nestbouwers ter wereld. Je vind regelmatig eieren van deze vogels op een plaats waar ze niet horen. Het kan natuurlijk ook een kado van de paashaas zijn.
precies.quote:Op donderdag 12 april 2007 09:26 schreef ImmovableMind het volgende:
Zoals Sunnythesun al heeft aangegeven kan het geen kraai of raaf zijn. Raven zijn groter dan de meeste Nederlandse roofvogels. Dit is waarschijnlijk een ekster. Ekster zijn vaak het slachtoffer van grotere uilen en roofvogels. Een kauw zou eventueel ook kunnen maar daar vind het schedel eigenlijk net iets te spits voor.
De Ree komt in Nederland ontzettend veel voor. Ze zitten op de raarste plekken en het is bij verre geen bedreigde diersoort. In sommige gebieden in Europa leeft hij echter ook in open landbouwgebieden, mits er voldoende beschutting en voedsel in de buurt is. Dit is vooral in Nederland het geval. In Nederland leven geen wolven, lynxen of beren dus de Ree heeft geen natuurlijk vijanden (behalve het Wild Zwijn, deze eet maar al te graag jonge kalfjes). De enige vijand van de Ree is .... juist .... de mens. In 1994 zijn er nog 11.000 exemplaren afgeschoten.
quote:Op maandag 16 april 2007 16:50 schreef Ferret1983 het volgende:
[afbeelding] [afbeelding]
Zonparkietjes, ik heb er 5![]()
Wat een mooie vogels, die met kuif is stoerquote:Op maandag 16 april 2007 22:33 schreef Pissie het volgende:
We hebben tegenwoordig een huis merel, deze meneer zingt dagelijks een mooi liedje op de schutting en komt ook graag ff badderen in het vogelbadje.
[afbeelding]
[afbeelding]
(foto is door het raam genomen, vandaar de ietwat slechtere kwaliteit)
En vanmiddag terwijl ik heerlijk van het zonnetje lag te genieten werd ik blij verrast door het zien van de fluitende nieuwe bewoners in ons nestkastje:
[afbeelding]
Mama pimpelmees
[afbeelding]
Papa pimpelmees
[afbeelding]
Stoere kuif hè?!
[afbeelding]
Papa rustte nog even uit op de tuindeur...
Na het zien van dit paartje en het zonnetje aan de lucht maakte voor mij dat de lente echt begonnen is...
Eh... ja idd. Ik weet dat je het bij Pimpelmeesjes heel moeilijk kan zien of het een mannetje of een vrouwtje is, dus trok ik maar de conclusie dat het vogeltje wat het huisje in ging het vrouwtje was, en degene die meer buiten bleef het mannetje....quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:18 schreef ImmovableMind het volgende:
Ik neem aan dat je het papa en mama onderscheid op de gok maakt?
Die veren lijken wel van een vrouwtjesfazant.....quote:Op zaterdag 7 april 2007 17:29 schreef Mirage het volgende:
Het zijn wel geen vogels, maar wel vogel gerelateerd.
Ik heb een paar veren en een ei en ben benieuwd bij welke vogels ze horen.
Mag ik dat hier vragen ?
Als er een beter topic voor is mag de post gewoon verplaatst worden hoor.
het ei:
[afbeelding]
[afbeelding]
en de veren
[afbeelding]
[afbeelding]
Het ei lag helemaal in takt op de bladeren in het bos,
geen nestje boven in de bomen te bekennen. (misschien in een gat in de boom ?)
De veren lijken op de foto's kleiner dan ze zijn.
Als je de laptop waar ze op liggen als "maatstaf" gebruikt krijg je denk ik een aardig idee.
toevoeging :ja ik weet het.. het klokje geeft niet de juiste tijd weer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |