quote:Op maandag 9 april 2007 09:35 schreef ImmovableMind het volgende:
[..]
Volgens mij is het een ei van een houtduif. Dit zijn zo ongeveer dé slechtste nestbouwers ter wereld. Je vind regelmatig eieren van deze vogels op een plaats waar ze niet horen. Het kan natuurlijk ook een kado van de paashaas zijn.
precies.quote:Op donderdag 12 april 2007 09:26 schreef ImmovableMind het volgende:
Zoals Sunnythesun al heeft aangegeven kan het geen kraai of raaf zijn. Raven zijn groter dan de meeste Nederlandse roofvogels. Dit is waarschijnlijk een ekster. Ekster zijn vaak het slachtoffer van grotere uilen en roofvogels. Een kauw zou eventueel ook kunnen maar daar vind het schedel eigenlijk net iets te spits voor.
De Ree komt in Nederland ontzettend veel voor. Ze zitten op de raarste plekken en het is bij verre geen bedreigde diersoort. In sommige gebieden in Europa leeft hij echter ook in open landbouwgebieden, mits er voldoende beschutting en voedsel in de buurt is. Dit is vooral in Nederland het geval. In Nederland leven geen wolven, lynxen of beren dus de Ree heeft geen natuurlijk vijanden (behalve het Wild Zwijn, deze eet maar al te graag jonge kalfjes). De enige vijand van de Ree is .... juist .... de mens. In 1994 zijn er nog 11.000 exemplaren afgeschoten.
quote:Op maandag 16 april 2007 16:50 schreef Ferret1983 het volgende:
[afbeelding] [afbeelding]
Zonparkietjes, ik heb er 5![]()
Wat een mooie vogels, die met kuif is stoerquote:Op maandag 16 april 2007 22:33 schreef Pissie het volgende:
We hebben tegenwoordig een huis merel, deze meneer zingt dagelijks een mooi liedje op de schutting en komt ook graag ff badderen in het vogelbadje.
[afbeelding]
[afbeelding]
(foto is door het raam genomen, vandaar de ietwat slechtere kwaliteit)
En vanmiddag terwijl ik heerlijk van het zonnetje lag te genieten werd ik blij verrast door het zien van de fluitende nieuwe bewoners in ons nestkastje:
[afbeelding]
Mama pimpelmees
[afbeelding]
Papa pimpelmees
[afbeelding]
Stoere kuif hè?!
[afbeelding]
Papa rustte nog even uit op de tuindeur...
Na het zien van dit paartje en het zonnetje aan de lucht maakte voor mij dat de lente echt begonnen is...
Eh... ja idd. Ik weet dat je het bij Pimpelmeesjes heel moeilijk kan zien of het een mannetje of een vrouwtje is, dus trok ik maar de conclusie dat het vogeltje wat het huisje in ging het vrouwtje was, en degene die meer buiten bleef het mannetje....quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:18 schreef ImmovableMind het volgende:
Ik neem aan dat je het papa en mama onderscheid op de gok maakt?
Die veren lijken wel van een vrouwtjesfazant.....quote:Op zaterdag 7 april 2007 17:29 schreef Mirage het volgende:
Het zijn wel geen vogels, maar wel vogel gerelateerd.
Ik heb een paar veren en een ei en ben benieuwd bij welke vogels ze horen.
Mag ik dat hier vragen ?
Als er een beter topic voor is mag de post gewoon verplaatst worden hoor.
het ei:
[afbeelding]
[afbeelding]
en de veren
[afbeelding]
[afbeelding]
Het ei lag helemaal in takt op de bladeren in het bos,
geen nestje boven in de bomen te bekennen. (misschien in een gat in de boom ?)
De veren lijken op de foto's kleiner dan ze zijn.
Als je de laptop waar ze op liggen als "maatstaf" gebruikt krijg je denk ik een aardig idee.
toevoeging :ja ik weet het.. het klokje geeft niet de juiste tijd weer
dan is het hier al een tijdje zomer.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:50 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:
een zwaluw maakt nog geen zomer!
je moet er minimaal 2 tellen :-P
Gisteravond rond een uurtje of acht werd de lucht plotseling zwart van een zwerm, dus het is zomerquote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:50 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:
een zwaluw maakt nog geen zomer!
je moet er minimaal 2 tellen :-P
weer wat geleerdquote:Op zondag 27 mei 2007 20:02 schreef ImmovableMind het volgende:
Dat is zonder enige twijfel een Kievit
ADHD vogeltjesquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:38 schreef senesta het volgende:
Ik heb het idee dat er momenteel weer meer musjes komen.
En ik hoop ook echt dat dat zo is want het zijn wel hele leuke vogeltjes.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 15:08 schreef -CRASH- het volgende:
2 ijsvogels
quote:Op zondag 7 oktober 2007 18:12 schreef lady-wrb het volgende:
waar is dit topic als ik het nodig heb?
vandaag was-ie er niet, maar gisteren (en afgelopen week wel vaker) had ik dit pietje aan mijn pindanetjes hangen.
volgens senesta is het een parkiet
[afbeelding]
helaas niet zo'n mooie foto, maar ik heb m vanuit de huiskamer door dubbel glas heen vastgelegd.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 19:55 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
2 ijsvogels dus![]()
Ben nog eens terug geweest om 17:30
zag er eerst 1 langs de kant zitten.
ff later stak ie het water over, en weg was ie.
nummer 2 was de oorzaak dat nummer 1 het
water overstak.
Kwaliteit is om te.....Maar morgen een nieuwe kans
[afbeelding]
Jij komt niet uit friesland he?quote:Op zondag 27 mei 2007 19:23 schreef prupke het volgende:
vandaag gezien , heb alleen geen idee welk merkje ik er aan vast kan plakken.
[ afbeelding ]
Vandaag bij mij in de tuin! Ik kan alleen niet zo dichtbij komenquote:Op donderdag 13 maart 2008 13:40 schreef Barbaaf het volgende:
De snip heeft het toch niet gered![]()
Maar vandaag wel een Grote Bonte Specht gezien (niet deze):
[ afbeelding ]
Daar hebben ze telelenzen voor uitgevondenquote:Op woensdag 7 januari 2009 15:22 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Vandaag bij mij in de tuin! Ik kan alleen niet zo dichtbij komen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat is het toch een mooie vogel
Stalk je mij, dat je weet dat ik een Nikon D40 heb?quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:07 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Daar hebben ze telelenzen voor uitgevonden(voor 200 euro heb je al een redelijke telezoom voor je Nikon D40). Toch mooie foto's hoor
ALs je iets met fotograferen wil gaan doen is één van de dingen die je leert te kijken naar de Exif informatie van een opname. In Windows (ervan uitgaande dat je dat gebruikt, al is er geloof ik ook Photoshopquote:Op donderdag 8 januari 2009 12:30 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Stalk je mij, dat je weet dat ik een Nikon D40 heb?![]()
Telelens is inderdaad een goed idee, ik wist alleen nog niet of ik iets met fotograferen zou gaan doen.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:33 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
ALs je iets met fotograferen wil gaan doen is één van de dingen die je leert te kijken naar de Exif informatie van een opname. In Windows (ervan uitgaande dat je dat gebruikt, al is er geloof ik ook Photoshopvoor de Mac) moet je maar 'ns de eigenschappen van de foto opvragen en dan kijken bij 'geavanceerd oid'. Daar staat info over cameratype, sluitertijd, diafragma, objectieflengte (kitlensje gebruikt?), evt. gebruikte bewerkingssoftware etc.
Vanochtend zag werd ik blij verrast met een nieuwe bezoeker. De foto is bagger, maar het bewijs is er toch duidelijk!quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:22 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarom zou het geen Zwarte Mees geweest kunnen zijn? Of een Staartmees?quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:34 schreef Nonneke het volgende:
Ik stond net even stiekem vanaf boven naar de boom te kijken (zodra je beweegt stuift alles weg), waar we de pinda's enzo ophangen, en opeens viel mn oog op een vogeltje wat ik nog nooit eerder gezien had ! Toen ik wat beter keek, zat er gewoon een hele kudde(zeker 10) in de boom.
Maar ik kan nou nergens vinden wat het nou zou moeten zijn![]()
Het leek qua 'model' (dik, opgepropt, klein) een Goudhaantje, maar qua kleuren (en de patronen daarvan) weer meer een Tapuit of een Zwarte Mees (ja die tapuit is een totaal ander soort vogel, ik weet, gaat me om de kleurtjes)
Uiteraard had ik geen fototoestel bij de hand, en nu is alles weer gevlogen, iemand enig idee wat er nieuw in mijn tuin is komen wonen ?
*weer gewapend met fototoestel bij het raam zitten gaat*
Jaaaaaaaaaaa die staartmees ! dat was um !quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:27 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Waarom zou het geen Zwarte Mees geweest kunnen zijn? Of een Staartmees?
mooie vogelquote:Op woensdag 7 januari 2009 15:22 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb veel te weinig tijd om rond te kijken ,,,,,,quote:Op zondag 13 december 2009 14:54 schreef GraPghaST het volgende:
Jeetje, mensen kijken ook niet veel rond ..
Smienten, Slobeende, Wintertalingen, Krakeenden, Wilde Eenden, allemaal in een plas in Leeuwenhorstbos. Wist niet dat er zoveel eendjes zaten! Ook Dodaars dobberde er rond .. leuk!
ik ben jaloersquote:Op zaterdag 19 december 2009 16:30 schreef Bostrol het volgende:
Ok, aanwezigheid nu as we speak:
-4 koolmezen
-2 pimpelmezen
-1 vink
-1 mus
- 1 roodborst
- 2 kwikstaarten
-1 winterkoning
-2 eksters
-3 kauwen
-1 waterkip
-1 spreeuw
Vanmorgen 1 ijsvogel en 1 reiger, zijn onverhoeds weer vertrokken wegens ontoegankelijke vijver.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |