abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 april 2007 @ 16:07:25 #201
34156 Mirage
Smile !!!
pi_48219466
quote:
Op maandag 9 april 2007 09:35 schreef ImmovableMind het volgende:

[..]

Volgens mij is het een ei van een houtduif. Dit zijn zo ongeveer dé slechtste nestbouwers ter wereld. Je vind regelmatig eieren van deze vogels op een plaats waar ze niet horen. Het kan natuurlijk ook een kado van de paashaas zijn.
dat zei mijn middelste ook

Duif, dat was ook waar wij bij bleven steken inderdaad.

En dit schedeltje ?

Een raaf/kraai ofzo ?

vanmiddag gevonden, en ja ik sleep alles mee naar huis

de Fazanten hier achter in het bos lijken de laatste dagen non stop "ruzie" te maken.
Wat een kabaal !!

en mag ik iets offtopics melden ?
mag het ? mag het ?

Er loopt in het "bos" hierachter, potverdorie op 2 minuutjes loopafstand.....
een ree !!
Ik heb hem nu twee maal gezien, het is geweldig !
Hij "hoort" hier eigenlijk helemaal niet, hij zal wel "over gelopen" zijn.
Als hij nu twee hindes trekt, dan krijgen we hier gewoon een (kleine) populatie !!

...ik begon al bijna aan mijzelf te twijfelen... een ree mijn buren hebben hartelijk gelachen. "er lopen hier geen reeën"
Gelukkig kwam ik een dame tegen die regelmatig met haar camera in het bos rondstruint tegen (ze maakt foto's van vogels en stelt ze af en toe ook ten toon) zij heeft de ree ook gezien en zelfs op foto vast weten te leggen !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_48222121
Ziet er kauwtjesachtig uit. Raaf lijkt me sterk: die zijn veel groter en erg zeldzaam. Kraai zou ook nog kunnen..

Had net wel een leuke waarneming: een boomkruipertje die hier midden in de woonwijk aan een schuurtje hing.
pi_48245336
Zoals Sunnythesun al heeft aangegeven kan het geen kraai of raaf zijn. Raven zijn groter dan de meeste Nederlandse roofvogels. Dit is waarschijnlijk een ekster. Ekster zijn vaak het slachtoffer van grotere uilen en roofvogels. Een kauw zou eventueel ook kunnen maar daar vind het schedel eigenlijk net iets te spits voor.

De Ree komt in Nederland ontzettend veel voor. Ze zitten op de raarste plekken en het is bij verre geen bedreigde diersoort. In sommige gebieden in Europa leeft hij echter ook in open landbouwgebieden, mits er voldoende beschutting en voedsel in de buurt is. Dit is vooral in Nederland het geval. In Nederland leven geen wolven, lynxen of beren dus de Ree heeft geen natuurlijk vijanden (behalve het Wild Zwijn, deze eet maar al te graag jonge kalfjes). De enige vijand van de Ree is .... juist .... de mens. In 1994 zijn er nog 11.000 exemplaren afgeschoten.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_48247518
quote:
Op donderdag 12 april 2007 09:26 schreef ImmovableMind het volgende:
Zoals Sunnythesun al heeft aangegeven kan het geen kraai of raaf zijn. Raven zijn groter dan de meeste Nederlandse roofvogels. Dit is waarschijnlijk een ekster. Ekster zijn vaak het slachtoffer van grotere uilen en roofvogels. Een kauw zou eventueel ook kunnen maar daar vind het schedel eigenlijk net iets te spits voor.

De Ree komt in Nederland ontzettend veel voor. Ze zitten op de raarste plekken en het is bij verre geen bedreigde diersoort. In sommige gebieden in Europa leeft hij echter ook in open landbouwgebieden, mits er voldoende beschutting en voedsel in de buurt is. Dit is vooral in Nederland het geval. In Nederland leven geen wolven, lynxen of beren dus de Ree heeft geen natuurlijk vijanden (behalve het Wild Zwijn, deze eet maar al te graag jonge kalfjes). De enige vijand van de Ree is .... juist .... de mens. In 1994 zijn er nog 11.000 exemplaren afgeschoten.
precies.
de mens.
Daarom vond ik het ook erg vreemd dat ik hier een ree tegen kom.
Gewoon aan de rand van een woonwijk (kleine stad).
Je zou verwachten dat het hier te druk/menselijk is en het "bos" te klein.
Wat ik jammer vind is dat wat men allemaal dumpt in het bos.
Van stukken prikkelhekken tot halve bankstellen aan toe.

De kinderen vinden het in ieder geval ook erg leuk !
Ze lopen nu extra zachtjes om de ree niet weg te jagen als hij in de buurt kan zijn

Het koppie blijft dus een beetje onduidelijk van wie het is.
Ze vonden het in ieder geval wel leuk om te zien hoe het snaveltje "scharniert" en waar het oog heeft gezeten.
De schoenendoos met vondsten staat trots op het bureautje
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_48261710
Ik heb weer een eend met kuikens gezien (6 dit keer)! Die moedereend was wel oerstom bezig, want ze wilde graag een drukke weg oversteken zonder goed uit te kijken. Ze was nog wel aan het twijfelen, maar toen ging ze toch maar de straat op. Een van de kuikens rende daarom ook heel ijverig de weg op, maar het tijdstip was niet zo handig aangezien er net een auto aankwam. De moeder eend kon nog net achteruit springen, maar dat kuikentje kwam onder de auto terecht. Gelukkig past zo'n beestje wel onder een auto, dus uiteindelijk was het toch nog een happy end (voorlopig...).

Naast de gebruikelijke vogels heb ik ook nog een koppeltje Vlaamse gaaien gezien. Ik neem ten minste aan dat ze een paartje vormen aangezien ze vrij dicht bij elkaar zaten en ik ze normaal gesproken in hun eentje zie.
  maandag 16 april 2007 @ 09:43:21 #206
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_48372553
Gisteren naar Engbertsdijksvenen geweest en de volgende waarnemingen gedaan:
Geen van de foto's zijn zelf gemaakt.

Witgatje:

Roodborsttapuit:

Paapje:

Geelgors:

Slobeend:

Zomertaling:

Boomvalk:

Groenpootruiter:

Het gebied ziet er zo uit:

pi_48372641
een mus!
pi_48385406

Zonparkietjes, ik heb er 5

[ Bericht 25% gewijzigd door Ferret1983 op 16-04-2007 17:03:19 ]
pi_48385527
Die foto van die boomvalk is tof!
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 16 april 2007 @ 22:33:47 #210
27084 Pissie
Like duh....
pi_48398446
We hebben tegenwoordig een huis merel, deze meneer zingt dagelijks een mooi liedje op de schutting en komt ook graag ff badderen in het vogelbadje.

(foto is door het raam genomen, vandaar de ietwat slechtere kwaliteit)

En vanmiddag terwijl ik heerlijk van het zonnetje lag te genieten werd ik blij verrast door het zien van de fluitende nieuwe bewoners in ons nestkastje:

Mama pimpelmees

Papa pimpelmees

Stoere kuif hè?!

Papa rustte nog even uit op de tuindeur...

Na het zien van dit paartje en het zonnetje aan de lucht maakte voor mij dat de lente echt begonnen is...
Dankzij ivf zijn wij op 02-07-2013 de trotse ouders geworden van onze zoon Bram!
  dinsdag 17 april 2007 @ 09:18:17 #211
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_48407490
Ik neem aan dat je het papa en mama onderscheid op de gok maakt?
pi_48407619
Gisteren op TV gezien

| ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^|
| who gives a fuck-truck | '|""";.., ___.
|_... _ ... _11:11__ = = = | = _|__|..., ]
"(@ )'(@ )" " " " * | (@ )(@ )* * * * * (@ )
  Moderator dinsdag 17 april 2007 @ 09:35:47 #213
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_48407992
quote:
Op maandag 16 april 2007 16:50 schreef Ferret1983 het volgende:
[afbeelding] [afbeelding]

Zonparkietjes, ik heb er 5

Wat een leukerds
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator dinsdag 17 april 2007 @ 09:37:14 #214
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_48408019
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:33 schreef Pissie het volgende:
We hebben tegenwoordig een huis merel, deze meneer zingt dagelijks een mooi liedje op de schutting en komt ook graag ff badderen in het vogelbadje.

[afbeelding]

[afbeelding]
(foto is door het raam genomen, vandaar de ietwat slechtere kwaliteit)

En vanmiddag terwijl ik heerlijk van het zonnetje lag te genieten werd ik blij verrast door het zien van de fluitende nieuwe bewoners in ons nestkastje:

[afbeelding]
Mama pimpelmees

[afbeelding]
Papa pimpelmees

[afbeelding]
Stoere kuif hè?!

[afbeelding]
Papa rustte nog even uit op de tuindeur...

Na het zien van dit paartje en het zonnetje aan de lucht maakte voor mij dat de lente echt begonnen is...
Wat een mooie vogels, die met kuif is stoer
  dinsdag 17 april 2007 @ 20:11:59 #215
27084 Pissie
Like duh....
pi_48433041
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 09:18 schreef ImmovableMind het volgende:
Ik neem aan dat je het papa en mama onderscheid op de gok maakt?
Eh... ja idd. Ik weet dat je het bij Pimpelmeesjes heel moeilijk kan zien of het een mannetje of een vrouwtje is, dus trok ik maar de conclusie dat het vogeltje wat het huisje in ging het vrouwtje was, en degene die meer buiten bleef het mannetje....
Dankzij ivf zijn wij op 02-07-2013 de trotse ouders geworden van onze zoon Bram!
pi_48433167
Geen foto's, maar ik moest vandaag weer een reiger wegjagen van de vijver. ( )
En er zat gisterenavond gewoon weer een valkje in de heg! Mooi ding was het en hij trok zich helemaal niets van ons aan. (Want we zaten er gewoon 2 meter vanaf!)
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_48509333
ik heb een puttertje gezien (en gehoord)

een boel eksters,
een kraai op een nest,
twee kauwtjes die met takjes rommelen onder de dakgoot,
verschillende eksters,
een reiger en mama eend met 10 ! kuikens (arme mams )
Sir Winston Churchill
pi_48510352
Fietste afgelopen zaterdag tegen de avond richting mijn ouder toen ik van afstand iets in een antennemast midden in een woonwijk zag zitten. Eerste gedachte "hoe komt die kat in godsnaam in die mast"

Toen ik dichterbij kwam nog eens goed gekeken, zit er dus een Ransuil op klaarlichte dag midden in een woonwijk in een radiomast bij mensen in de achtertuin. Onverstoorbaar, ondanks de spelende kinderen er vlak omheen.

Vaak genoeg een eindje verderop aan de rand van de stad die beesten gehoord 's avonds laat, maar zelden daadwerkelijk gezien. En als we ze zagen dan was het altijd in de bomen, nooit zo midden in de wijk.
A mind with a heart of it's own
pi_48589290
In Zeeland iets gezien wat verdacht veel op een kiekendief leek. Helaas niet heel goed kunnen bekijken.
pi_48845626
Ijsvogel(s)
mandarijeend ( Foto's van vogels deel 7 )
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_49136596
Gisteren zagen we een aalscholver zielig aan de kant van de vijver zitten,we hebben hem mee naar huis genomen en de dierenambulance gebeld,helaas is hij/zij hier overleden....

En vanmorgen zag ik toen ik van Groningen naar Haren fietste een putter op een hekje zitten,ben even stil blijven staan en heb hem even bewonderd,hij zingt erg leuk en zag er erg mooi uit.
pi_49168736
vandaag gezien bij Bunnik in de buurt:
- reigers
- fazanten
- meerkoeten
- wilde eenden
- kievieten
- kauwtjes
- knobbelzwanen
- kraaien
- vlaamse gaai

Oja die schedel van een stukje terug is zeker geen raaf, ik denk een kauwtje of ekster.

[ Bericht 3% gewijzigd door WitteWaker op 09-05-2007 00:37:59 ]
pi_49168863
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 17:29 schreef Mirage het volgende:
Het zijn wel geen vogels, maar wel vogel gerelateerd.
Ik heb een paar veren en een ei en ben benieuwd bij welke vogels ze horen.
Mag ik dat hier vragen ?

Als er een beter topic voor is mag de post gewoon verplaatst worden hoor.

het ei:

[afbeelding]

[afbeelding]

en de veren

[afbeelding]

[afbeelding]

Het ei lag helemaal in takt op de bladeren in het bos,
geen nestje boven in de bomen te bekennen. (misschien in een gat in de boom ?)

De veren lijken op de foto's kleiner dan ze zijn.
Als je de laptop waar ze op liggen als "maatstaf" gebruikt krijg je denk ik een aardig idee.

toevoeging : ja ik weet het.. het klokje geeft niet de juiste tijd weer
Die veren lijken wel van een vrouwtjesfazant.....
pi_49348797
Vandaag de Bonte Vliegenvanger gezien, nestelt in een nestkast in een stuk bos wat we met de familie beheren in Friesland
pi_49398727
5 minuten geleden de eerste gierzwaluw gehoord en gespot (Den Haag). Dat betekent dat het zomer is
pi_49411325
een zwaluw maakt nog geen zomer!
je moet er minimaal 2 tellen :-P
Good morning! And in case I don't see you anymore: good afternoon, good evening and good night!
  † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2007 @ 22:01:21 #227
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49420100
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 18:50 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:
dan is het hier al een tijdje zomer.
er gieren er hier heel wat voorbij.
  † In Memoriam † woensdag 16 mei 2007 @ 07:52:16 #228
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49430344
mijn buurman heeft japanse nachtegalen.
er is een stel aan het broeden en de eitjes staan op uitkomen.
ik vind het wel leuk, alleen mogen we nu even geen schuur bouwen ivm eventuele geluidsoverlast.
nou ja, daar komen we ook wel weer overheen.
aan de andere kant zit een stel koolmezen in een nestkastje. die storen zich nergens aan. die zie ik de hele dag af en aan vliegen.
er zitten trouwens best veel koolmezen in onze tuin, ik dacht dat ze zo territoriumgevoelig waren, maar kennelijk valt dat dus wel mee. (ik heb nu ook een nestkastje opgehangen, maar dat zal dit jaar wel niks meer worden
en musjes die zie ik hier ook regelmatig op de pergola
vogeltjes zijn geweldig
(maar mijn kippen zijn het leukst )
pi_49431282
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 18:50 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:
Gisteravond rond een uurtje of acht werd de lucht plotseling zwart van een zwerm, dus het is zomer Ik heb nog even gecheckt op waarneming.nl en daar is de eerste gierzwaluw dit jaar begin april al gespot in de Biesbosch, die dieren zijn eigenlijk vliegende Joop den Tonkelaar / Gerrit Hiemstra's!
pi_49459563
mooie beestjes he...vandaag ook nog een paar gezien.
samen met een boomklever, vlaamse gaai, ooievaars en nog een buizerd.
Good morning! And in case I don't see you anymore: good afternoon, good evening and good night!
pi_49828233
vandaag gezien , heb alleen geen idee welk merkje ik er aan vast kan plakken.
Thank Drunk I'm a Goddess!
  zondag 27 mei 2007 @ 20:02:35 #232
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_49829519
Dat is zonder enige twijfel een Kievit
pi_49830193
quote:
Op zondag 27 mei 2007 20:02 schreef ImmovableMind het volgende:
Dat is zonder enige twijfel een Kievit
weer wat geleerd
dank je
pi_52703386
Onlangs deze reiger gespot.
Betekent het nog iets, dat ie z'n vleugels zo heeft, of zou ie gewoon van de zon genieten?

Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  Moderator zondag 26 augustus 2007 @ 18:13:22 #235
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52703719
Wat grappig, lijkt net alsof hij in kleermakerszit zit.
pi_52703728
een dood valkje
pi_52707334
vorige week kwam ik een specht tegen... En een uit de kluiten gewassen roofvogel.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_52753346

Oude foto, genomen op Schiermonnikoog, had een kwartier nodig om eenvan die krengen enigzins goed op de foto te krijgen

maar ik zag vandaag 2 musjes op het dak fluiten!
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
  Moderator dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:38:04 #239
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52754330
Ik heb het idee dat er momenteel weer meer musjes komen.
En ik hoop ook echt dat dat zo is want het zijn wel hele leuke vogeltjes.
pi_52756784
een vroege vogel
en een vreemde vogel
Sir Winston Churchill
pi_52757551
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 15:38 schreef senesta het volgende:
Ik heb het idee dat er momenteel weer meer musjes komen.
En ik hoop ook echt dat dat zo is want het zijn wel hele leuke vogeltjes.
ADHD vogeltjes
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
  maandag 17 september 2007 @ 23:22:13 #242
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_53259285
Spreeuwen, behoorlijk wat. Volgens mij zijn ze zich aan het verzamelen om te trekken? Ach, ik zou ook boeken naar warmere oorden als ik hen was idd.
pi_53765163
2 (x een) ijsvogel(s)
2 Casarca's
8 smienten
1 jonge fuut
1 jonge buizerd
2 zwanen
6 tot 8 reigers
hoop eenden
een portie aalscholvers
groot aantal canadese ganzen
zeer groot aantal grauwe ganzen

[ Bericht 17% gewijzigd door -CRASH- op 07-10-2007 16:05:03 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  † In Memoriam † zondag 7 oktober 2007 @ 18:12:40 #244
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53769969
waar is dit topic als ik het nodig heb?

vandaag was-ie er niet, maar gisteren (en afgelopen week wel vaker) had ik dit pietje aan mijn pindanetjes hangen.
volgens senesta is het een parkiet

helaas niet zo'n mooie foto, maar ik heb m vanuit de huiskamer door dubbel glas heen vastgelegd.
pi_53772938
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:08 schreef -CRASH- het volgende:
2 ijsvogels

2 ijsvogels dus
Ben nog eens terug geweest om 17:30
zag er eerst 1 langs de kant zitten.
ff later stak ie het water over, en weg was ie.
nummer 2 was de oorzaak dat nummer 1 het
water overstak.

Kwaliteit is om te .....Maar morgen een nieuwe kans
  Moderator zondag 7 oktober 2007 @ 20:05:18 #246
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53773206
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 18:12 schreef lady-wrb het volgende:
waar is dit topic als ik het nodig heb?

vandaag was-ie er niet, maar gisteren (en afgelopen week wel vaker) had ik dit pietje aan mijn pindanetjes hangen.
volgens senesta is het een parkiet

[afbeelding]

helaas niet zo'n mooie foto, maar ik heb m vanuit de huiskamer door dubbel glas heen vastgelegd.

kijk maar http://www.parkieten-frea(...)Halsbandparkiet.html

Wel heel leuk, ik heb ze nog niet gezien.
  Moderator zondag 7 oktober 2007 @ 20:06:19 #247
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53773231
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 19:55 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

2 ijsvogels dus
Ben nog eens terug geweest om 17:30
zag er eerst 1 langs de kant zitten.
ff later stak ie het water over, en weg was ie.
nummer 2 was de oorzaak dat nummer 1 het
water overstak.

Kwaliteit is om te .....Maar morgen een nieuwe kans
[afbeelding]

Wat mooi
  zondag 7 oktober 2007 @ 21:07:16 #248
150847 RiesAmaris
'Dracarys.'
pi_53775028
Ik kwam vandaag een leuke vogel tegen in de Apenheul, een kaalkop Ibis, als ik het goed zeg..Heb er een foto van gemaakt:

Ook is er pas geleden een vogeltje tegen ons raam gevlogen, we woonden er net 1 week, was echt een zielige binnenkomer . Weet één van jullie wat voor slachtoffertje ons raam gemaakt heeft?
pi_53775803
Grote lijster.

We hebben hier af-en-toe nog wel eens een merel tegen de ruiten zitten. Nooit eentje dood onder de ruit gevonden, gelukkig.
Meestal kan je helemaal een afdruk zien (ligt er een beetje aan hoe vet de vogel de veren heeft). Echt zo'n afdruk op de ruit van zo'n vogel met de vleugels gespreid en de zijkant van z'n kop. Ik vind het altijd wel een geinig gezicht. Als 'ie dood is, is het zielig.. Anders is het leedvermaak...
  zondag 7 oktober 2007 @ 21:39:24 #250
150847 RiesAmaris
'Dracarys.'
pi_53775963
We hebben geen afdruk gevonden, er stond wel een 12 jarig geshoqueerd krantenmeisje onder het raam, de vogel was bijna op haar hoofd gevallen
pi_53776042
De vogel heeft wel een beetje dikke knie, trouwens...
  zondag 7 oktober 2007 @ 21:48:09 #252
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_53776193
Bonte Specht.
Wat roofvogels. Denk dat het haviken waren.
pi_53782094
Meneer Merel, die normaal altijd gezellig komt socializen bij het vogelbadje, heeft een volledig kale kop. We denken dat het komt door al die teken waar hij eerst een tijdje mee rond heeft gevlogen.
Aan de ene kant sneu, maar hij lijkt net op zo'n monnik.
(Hij en Mevrouw Merel doen het verder gewoon helemaal okay. )
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_53792504
quote:
Op zondag 27 mei 2007 19:23 schreef prupke het volgende:
vandaag gezien , heb alleen geen idee welk merkje ik er aan vast kan plakken.
[ afbeelding ]
Jij komt niet uit friesland he?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_53821184
Ik heb gisteren iets vreemds gezien...
Ik liep met de hond en toen zag ik iets blauws vliegen bij een boom boven het wateroppervlak,ik ken geen ander blauw vogeltje dan een ijsvogel,dat zou echt gaaf zijn hier zo vlakbij in de stad !
pi_53846430
Na het werk weer ff gaan kijken of ik een betere foto kon krijgen van de
ijsvogel..... En natuurlijk kiest ie net de andere tak achter het riet...

(gecropte foto's)

En gisteren waren er nog 2 zilverreigers...

[ Bericht 10% gewijzigd door -CRASH- op 10-10-2007 20:32:31 ]
pi_54007441
Wow wat mooi die zilverreigers.....
En ik denk idd dat het een ijsvogel is geweest,nu ik jou foto's zie.
  † In Memoriam † dinsdag 23 oktober 2007 @ 01:47:26 #258
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_54102513
Een ijsvogeltje in Capelle aan de IJssel, was helaas al weer weg voor ik een foto kon maken. Wel op tijd was ik voor dit vinkje, ook in Capelle:
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_54102875
Ik heb de rare vogel gezien.
pi_54111727
Ik had zondag een dood vogeltje achter in mijn mond
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_54199227
Roerdomp, vloog vlak bij mij weg. Mooi man
"When I shit my enemies cry, when I speak they die." (Lee 'Scratch" Perry)
pi_54200541
Voorgisteren op het werk vloog er en lijster tegen het raam
Zelf zag ik het niet gebeuren maar hoorde wel de
bonk en zag nog wel de veren rond dwarrelen.
Ben met een colega naar buiten gegaan om te kijken wat het
deze keer voor een was. Een lijster dus.....

Hij/zij lag er verdoezeld bij maar we dachten die is dood.
Zijn dus weer naar binnen gegaan maar ik kon het niet laten
om toch nog ff te gaan kijken..... En raad eens......
Dat beestje zat weer recht overeind.
Ik weer naar buiten kijken hoe erg ie eraan was.
Linkeroog was doorbloed (niet kapot)
Heb em opgepakt en bij wat struiken neergezet
en ben toen weer aan m'n werk gegaan.
Zo kon ik em van binnenuit in de gaten houden.
Hij/zij heeft een paar uurtjes geslapen.
En nog wat later was ie weer vertrokken.
pi_54206681
I feel kinda Locrian today
pi_54206793
1 Papagaai
2 rood ruggen
18 grasparkieten
6 valk parkieten
4 agaporno's

een paar musjes , hier en daar een eendje , en een buizert
pi_54285442
Zojuist een groepje goudhaantjes gezien... (minimaal drie , maar ik denk eigenlijk dat het er meer waren)

(ik zal 'ns kijken of ik zelf een foto kan maken, want ze waren behoorlijk tam...).

Goudhaantjes zijn tof... En de kleinstje vogeltjes van Europa.
pi_54287571
wat zonnebloempitten en ander vogel voer in de tuin gegooit, resultaat;
bonte specht (hoewel ik niet zeker weet of die er op af kwam.)
een vinkje
drie mussen
winterkoninkje
twee eksters
twee kauwtjes
twee koolmeesjes
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
  zondag 4 november 2007 @ 21:47:34 #267
25671 GraPghaST
Man met het Glimmend Voorhoofd
pi_54366547
Gisteren nog een IJsvogel in de vijver voor het Diaconesse Huis (Ziekenhuis in Leiden). Ligt het nu aan mij, of zijn er nu best veel al, dit najaar?
Zelfs Christus aan het kruis had het beter dan ik thuis..
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 4 november 2007 @ 22:13:53 #268
163650 Greys
pi_54367300
Sinds 3 weken regelmatig in onze tuin
Zoals je aan de foto kunt zien vind ik Ekkie nog een beetje eng om op mijn schouder te laten landen

[ Bericht 24% gewijzigd door Greys op 04-11-2007 22:36:30 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † maandag 5 november 2007 @ 08:44:13 #269
37843 lady-wrb
kortaf
pi_54373278
wat leuk, zo'n tamme ekster.
zo tam zijn de vogels hier niet.
van de zomer kwamen ze wel doodleuk het huis binnenwandelen om de kattenvoerbak te plunderen, maar zodra ik dan maar een voet bewoog, waren ze alweer gevlogen.
  † In Memoriam † maandag 5 november 2007 @ 08:46:29 #270
37843 lady-wrb
kortaf
pi_54373307
ik heb overigens wel een tuin vol vogels.
het lijkt wel of er met de tamtam doorgegeven wordt dat er hier altijd wel wat te snacken valt.
mijn tuin wordt ondertussen regelmatig bezocht door: vlaamse gaaien, eksters, spreeuwen, merels, mussen, diverse soorten mezen en ik heb onlangs zelfs een roodborstje voorbij zien schuiven.

o en die groene halsbandparkiet heeft onlangs zijn vriendje meegebracht
  † In Memoriam † donderdag 6 maart 2008 @ 10:44:54 #271
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_57192457
Kickje ('t zal binnenkort hier wel weer jonge vogeltjes gaan regenen )

Gisteren vloog er een houtsnip tegen een raam van m'n kantoor, toen die na een uur of twee nog niet van z'n plek was hebben we 'm maar gevangen (waarbij bleek dat hij hinkte en nauwelijks z'n vleugels gebruikte) en naar de opvang gebracht. Natuurlijik heb ik eerst een foto gemaakt .

Volgens de laatste berichten maakt Henk het goed.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  † In Memoriam † donderdag 13 maart 2008 @ 13:40:37 #272
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_57350726
De snip heeft het toch niet gered

Maar vandaag wel een Grote Bonte Specht gezien (niet deze):

woensdag 7 januari 2009 @ 15:22:22 #273
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_64772055
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 13:40 schreef Barbaaf het volgende:
De snip heeft het toch niet gered

Maar vandaag wel een Grote Bonte Specht gezien (niet deze):

[ afbeelding ]
Vandaag bij mij in de tuin! Ik kan alleen niet zo dichtbij komen

Wat is het toch een mooie vogel
  † In Memoriam † woensdag 7 januari 2009 @ 20:07:20 #274
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_64784342
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:22 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Daar hebben ze telelenzen voor uitgevonden (voor 200 euro heb je al een redelijke telezoom voor je Nikon D40). Toch mooie foto's hoor
pi_64784987
Ik zag 2 meeuwen een reiger aanvallen reiger veel groter maar doodsbang volgens mij...
pi_64785236
Ik heb vandaag een roodborstje gezien.
Ik gooide een stuk brood op de grond wat ongeveer net zo groot was als het roodborstje zelf, hij pakt het op en vliegt er, met moeite, mee weg.

Lief!

[ Bericht 1% gewijzigd door Jenneh op 08-01-2009 13:17:42 ]
A reality is just what we tell each other it is.
Did everything just taste purple for a sec?
  † In Memoriam † woensdag 7 januari 2009 @ 23:45:53 #277
37843 lady-wrb
kortaf
pi_64794635
ik heb een spreeuw gezien. helaas had mijn kat m eerder gezien en lag-ie dood op de mat
kutbeest
  donderdag 8 januari 2009 @ 12:30:28 #278
136343 BasEnAad
pi_64806187
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:07 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Daar hebben ze telelenzen voor uitgevonden (voor 200 euro heb je al een redelijke telezoom voor je Nikon D40). Toch mooie foto's hoor
Stalk je mij, dat je weet dat ik een Nikon D40 heb?
Telelens is inderdaad een goed idee, ik wist alleen nog niet of ik iets met fotograferen zou gaan doen.
  † In Memoriam † donderdag 8 januari 2009 @ 13:33:21 #279
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_64808315
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:30 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Stalk je mij, dat je weet dat ik een Nikon D40 heb?
Telelens is inderdaad een goed idee, ik wist alleen nog niet of ik iets met fotograferen zou gaan doen.
ALs je iets met fotograferen wil gaan doen is één van de dingen die je leert te kijken naar de Exif informatie van een opname. In Windows (ervan uitgaande dat je dat gebruikt, al is er geloof ik ook Photoshop voor de Mac) moet je maar 'ns de eigenschappen van de foto opvragen en dan kijken bij 'geavanceerd oid'. Daar staat info over cameratype, sluitertijd, diafragma, objectieflengte (kitlensje gebruikt?), evt. gebruikte bewerkingssoftware etc.
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:42:56 #280
136343 BasEnAad
pi_64808684
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:33 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

ALs je iets met fotograferen wil gaan doen is één van de dingen die je leert te kijken naar de Exif informatie van een opname. In Windows (ervan uitgaande dat je dat gebruikt, al is er geloof ik ook Photoshop voor de Mac) moet je maar 'ns de eigenschappen van de foto opvragen en dan kijken bij 'geavanceerd oid'. Daar staat info over cameratype, sluitertijd, diafragma, objectieflengte (kitlensje gebruikt?), evt. gebruikte bewerkingssoftware etc.
Ik zie het ja! De foto heb ik idd gewoon gemaakt met autofunctie met de standaardlens. In de andere functies moet ik mij nog verdiepen .Bedankt!
  donderdag 8 januari 2009 @ 15:34:27 #281
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_64813493
Ik stond net even stiekem vanaf boven naar de boom te kijken (zodra je beweegt stuift alles weg), waar we de pinda's enzo ophangen, en opeens viel mn oog op een vogeltje wat ik nog nooit eerder gezien had ! Toen ik wat beter keek, zat er gewoon een hele kudde (zeker 10) in de boom.
Maar ik kan nou nergens vinden wat het nou zou moeten zijn

Het leek qua 'model' (dik, opgepropt, klein) een Goudhaantje, maar qua kleuren (en de patronen daarvan) weer meer een Tapuit of een Zwarte Mees (ja die tapuit is een totaal ander soort vogel, ik weet, gaat me om de kleurtjes )

Uiteraard had ik geen fototoestel bij de hand, en nu is alles weer gevlogen, iemand enig idee wat er nieuw in mijn tuin is komen wonen ?

*weer gewapend met fototoestel bij het raam zitten gaat*
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 8 januari 2009 @ 16:30:17 #282
136343 BasEnAad
pi_64815874
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vanochtend zag werd ik blij verrast met een nieuwe bezoeker. De foto is bagger, maar het bewijs is er toch duidelijk!

Twee grote bonte spechten!
  † In Memoriam † donderdag 8 januari 2009 @ 17:27:56 #283
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_64818025
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:34 schreef Nonneke het volgende:
Ik stond net even stiekem vanaf boven naar de boom te kijken (zodra je beweegt stuift alles weg), waar we de pinda's enzo ophangen, en opeens viel mn oog op een vogeltje wat ik nog nooit eerder gezien had ! Toen ik wat beter keek, zat er gewoon een hele kudde (zeker 10) in de boom.
Maar ik kan nou nergens vinden wat het nou zou moeten zijn

Het leek qua 'model' (dik, opgepropt, klein) een Goudhaantje, maar qua kleuren (en de patronen daarvan) weer meer een Tapuit of een Zwarte Mees (ja die tapuit is een totaal ander soort vogel, ik weet, gaat me om de kleurtjes )

Uiteraard had ik geen fototoestel bij de hand, en nu is alles weer gevlogen, iemand enig idee wat er nieuw in mijn tuin is komen wonen ?

*weer gewapend met fototoestel bij het raam zitten gaat*
Waarom zou het geen Zwarte Mees geweest kunnen zijn? Of een Staartmees?
  donderdag 8 januari 2009 @ 17:29:30 #284
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_64818078
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:27 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Waarom zou het geen Zwarte Mees geweest kunnen zijn? Of een Staartmees?
Jaaaaaaaaaaa die staartmees ! dat was um !
Thanks !
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_64862213
vandaag maar liefst twee!! kerkuilen gezien, en een ransuil.
wat zijn ze toch prachtig!
  zondag 13 december 2009 @ 14:54:51 #286
25671 GraPghaST
Man met het Glimmend Voorhoofd
pi_75578385
Jeetje, mensen kijken ook niet veel rond ..

Smienten, Slobeende, Wintertalingen, Krakeenden, Wilde Eenden, allemaal in een plas in Leeuwenhorstbos. Wist niet dat er zoveel eendjes zaten! Ook Dodaars dobberde er rond .. leuk!
Zelfs Christus aan het kruis had het beter dan ik thuis..
pi_75704718
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

mooie vogel
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_75711986
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:54 schreef GraPghaST het volgende:
Jeetje, mensen kijken ook niet veel rond ..

Smienten, Slobeende, Wintertalingen, Krakeenden, Wilde Eenden, allemaal in een plas in Leeuwenhorstbos. Wist niet dat er zoveel eendjes zaten! Ook Dodaars dobberde er rond .. leuk!
Ik heb veel te weinig tijd om rond te kijken ,,,,,,

hier zijn het duiven en meeuwen en kauwen?
en als ik geluk heb heb ik de grote gele kwikstaart in mijn vizier (en dat vind ik mooi )
  zaterdag 19 december 2009 @ 16:30:56 #289
280121 Bostrol
Paranoia Querulans
pi_75806809
Ok, aanwezigheid nu as we speak:

-4 koolmezen
-2 pimpelmezen
-1 vink
-1 mus
- 1 roodborst
- 2 kwikstaarten
-1 winterkoning
-2 eksters
-3 kauwen
-1 waterkip
-1 spreeuw

Vanmorgen 1 ijsvogel en 1 reiger, zijn onverhoeds weer vertrokken wegens ontoegankelijke vijver.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can’t eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
pi_75806854
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 16:30 schreef Bostrol het volgende:
Ok, aanwezigheid nu as we speak:

-4 koolmezen
-2 pimpelmezen
-1 vink
-1 mus
- 1 roodborst
- 2 kwikstaarten
-1 winterkoning
-2 eksters
-3 kauwen
-1 waterkip
-1 spreeuw

Vanmorgen 1 ijsvogel en 1 reiger, zijn onverhoeds weer vertrokken wegens ontoegankelijke vijver.
ik ben jaloers
  zaterdag 19 december 2009 @ 16:40:08 #291
280121 Bostrol
Paranoia Querulans
pi_75807062
Tja en ik zit hier midden in de stad.... Wel aan een water met wat bossage. En een voorraadje bollen, nootjes en brood.

Nu ook een koppeltje tortels en een vlaamse gaai.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can’t eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 19 december 2009 @ 16:42:08 #292
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75807116
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  † In Memoriam † zondag 20 december 2009 @ 17:02:12 #293
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_75842904
Een eenzame zwarte merel in de sneeuw

Maar daar heb ik geen foto van, dus hier eentje die ik van de zomer gemaakt had (en vergeten ben hier te melden )

pi_75843086
ik heb gisteren een gele kwikstaart en een witte reiger gezien, maar helaas geen foto's
ik wist niet eens dat er een gele kwikstaart bestond, heb gegoogled om erachter te komen wat ik nou eigenlijk gezien had
  zondag 20 december 2009 @ 17:44:00 #295
136343 BasEnAad
pi_75844630
Weer eten in de tuin gehangen.
Vandaag gezien:
Kauw
Grote bonte specht
Vlaamse gaai
Huismus
Koolmees
Pimpelmees
Merel
Vink
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 20 december 2009 @ 18:05:59 #296
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75845414
Hier ook altijd veel vogeltjes om het voer heen Vandaag gezien:

- koolmeesjes
- pimpelmeesjes
- merel
- roodborstje
- vinkjes
- heggemusjes

Voederplaats
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 28 december 2009 @ 19:50:40 #297
183230 MiVer
a.b.s.mp3.dance
pi_76153398
Tussen 16:00 en 17:00 een uur vogels wezen kijken bij de Middelplaten aan het Veerse meer.

Lokatie: Middelplaten

Het plezier van de middag waren 2: Pijlstaarten.

Verder: Brilduikers, Krakeenden, Smienten, Rotganzen, Kluten, Bonte strandlopers, Zwarte ruiters....

Het zag er daar zo uit (simpele Canon A430 camera):

Multiversum, ego's, erwten....haha....erwten zijn voedzaam!
  maandag 18 januari 2010 @ 19:58:46 #298
183230 MiVer
a.b.s.mp3.dance
pi_76980903
Weer geweest bij de Middelplaten aan het Veerse meer.
Mistig en slechts een Zeiss-kijkertje die 8x vergroot.
Dus lang niet alles op naam kunnen brengen.

Wat wel opviel ten opzichte van vorige keer: immense aantallen.
Letterlijk tienduizenden.

Met zekerheid:
3 Nijlganzen, 1000+ Brandganzen in 1 groep op land en...

(simpel 130 euro cameratje, met 14x digitale trilzoom...) ->

3 Wilde zwanen (met Zeiss-kijker was gele snavel te zien, dit slechts foto als indruk..)
Links ervan Rotganzen

Rotganzen van dichtbij vanuit de auto:
Multiversum, ego's, erwten....haha....erwten zijn voedzaam!
pi_77097896
Nonnetje gezien en een grote groep kleine zwanen die over kwamen vliegen

leuk topic
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_77145162
een grote groep meeuwen, al vraag ik me af wat die op den buiten komen doen.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')