Graag gedaanquote:Op maandag 12 februari 2007 12:13 schreef Nevermind het volgende:
Bedankt beide! Ik zit tijdelijk even op W2k tot ik XP weer geïnstalleerd heb, dus de eerste oplossing gaat nu niet werken. Het is wel iets netter om het via het register te doen, maar de eerste tijd kan ik tijdelijk Chandlers oplossing gebruiken. Ik kan weer verder, hartelijk dank
quote:Op maandag 12 februari 2007 13:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz, waarom matched hij ook vanalles voor en na de TD? Ik wil alleen dat wat tussen de td staat :{
1 2 3 | $inhoudVanDeTD = $matches[1]; } |
Ja precies, ik had hem nodig in ASP en daarmee was het ff zoeken hoe ik de juiste uit de array kon vissenquote:Op maandag 12 februari 2007 18:43 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
$matches[1] bevat alles wat tussen de 1e set haakjes staat. Dat zou moeten werken.
Omdat een regexp een regexp is en ik weet dat hier mensen zitten die veel weten van regexpsquote:Op maandag 12 februari 2007 19:25 schreef SuperRembo het volgende:
Waarom stel je die vraag dan hier en niet in dat APS(.NET) topic? (Waar alleen maar ouwe ASP meuk in staat)
Mjah het is geen kwestie van hardware ofzo. Maar het is een gemeente, die veranderen niet zomaarquote:Op maandag 12 februari 2007 19:49 schreef SuperRembo het volgende:
ASP.NET heeft minimaal Win2k Pro nodig. Dat lukt toch nog wel mag ik hopen?
Ik werk overdag en kom er dan niet aan toe om hier mee te lezenquote:Op maandag 12 februari 2007 19:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Omdat een regexp een regexp is en ik weet dat hier mensen zitten die veel weten van regexps
Ja ik kan het ook niet helpen dat het intranet nog op ASP3.0 draait
1 2 3 4 5 | if (!$_SERVER['PATH_TRANSLATED'] == "http://localhost/index.php") { header("Location: http://localhost/index.php?pagina=home"); } ?> |
En hoe doe ik dat precies?quote:Op donderdag 15 februari 2007 10:38 schreef super-muffin het volgende:
[ code verwijderd ]
Dat dus. Maar ik zou nog wel ergens de invoer van $pagina controleren.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | $pagina = 'home'; $bekende_paginas = array ('home', 'about', 'contact', 'producten'); if (isset($_GET['pagina']) && in_array ($_GET['pagina'], $bekende_paginas)) { $pagina = $_GET['pagina']; } ?> |
Bedankt.quote:Op donderdag 15 februari 2007 10:48 schreef CaPS_ het volgende:
[ code verwijderd ]
Zie ook dit artikeltje op scriptorama.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:02 schreef super-muffin het volgende:
en vergeet en geen else aan te hangen om de gebruiker door te sturen of iig een nette foutmelding te geven, mocht het voorkomen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | include("functies.php"); $pagina = $_GET['pagina']; switch ($pagina) { default: case "home": include("home.php"); break; case "telefoonboek": include("telefoonboek.php"); break; case "relatiegids": include("relatiegids.php"); break; case "admin": include("admin.php"); break; } ?> |
Die van mij heeft een bug...quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:29 schreef super-muffin het volgende:
Maar welke ga je nu gebruiken, die van CaPS of die van jou?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | include("functies.php"); $pagina = $_GET['pagina']; switch ($pagina) { case "home": include("home.php"); break; case "telefoonboek": include("telefoonboek.php"); break; case "relatiegids": include("relatiegids.php"); break; case "admin": include("admin.php"); break; default: include("404.php"); } ?> |
Als er nou geen waarde in de pagina is, dan pakt de switch toch default?quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:54 schreef Geqxon het volgende:
[ code verwijderd ]
Bingo, als je nog even een 404.php aanmaakt zou het moeten werken. Je default kun je het beste onderaan gooien
Die van CaPS is het makkelijkst.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:43 schreef Qunix het volgende:
[..]
Die van mij heeft een bug...
Heb jij anders een idee hoe ik de bug kan oplossen in mijn script?
Ik snap niet precies het CaPS script
Bvd.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | $pagina = $_GET['pagina']; //een lijst met pagina's die geinclude mogen worden //aanpassen naar de pagina's die je wilt $bekende_paginas = array ('home', 'about', 'contact', 'producten'); // als $pagina een waarde heeft, en in de waarde daar van in de array staat if (isset($pagina) && in_array ($pagina, $bekende_paginas)) { // include de pagina include($pagina . ".php"); } // als de statment hierboven false is, controleer of dit wel goed is else if($pagina == '') { include("home.php"); } // als beide statements false zijn else { include("404.php"); } ?> |
Jij snapt hemquote:Op donderdag 15 februari 2007 12:07 schreef Qunix het volgende:
[..]
Als er nou geen waarde in de pagina is, dan pakt de switch toch default?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |