Viezerikquote:Op donderdag 8 februari 2007 11:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Ordinaire terug vind post
1 |
1 2 3 | "SELECT * FROM x WHERE id IN (" . join( ',' , $arr ) . ")"; ?> |
Het is best al regelmatig voorbij gekomen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:30 schreef Desdinova het volgende:
OOMGGG.. als ik die JOIN eerder had gekend had ik echt uuuuureeen bespaard..
zelfde met de IN
een combinatie van euforie en melancholie.
tx!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | echo "<tr>"; } // tabel weergeven if ($teller % 2){ }else{ echo "</tr>"; } |
Wat dus ook zo kan:quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:33 schreef markiemark het volgende:
heb het als volgt opgelost: heel vies:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | echo "<tr>"; } // tabel weergeven if ($teller !% 2){ echo "</tr>"; } |
1 2 3 | echo "</tr>"; } |
Ik zit wel eens in SQL dumps te snuffelen die honderden MBs groot zijn. Duurt effe eer ze geopend zijn, maar zodra 't geladen is kun je aan de slag.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:28 schreef Xcalibur het volgende:
hoe kan ik makkelijk een kolom uit een csv halen met 100.000+ records? Ik kan het bestand niet eens in z'n geheel in Excel openen.... ik wil het bij voorkeur via LOAD DATA doen, omdat het anders zo lang gaat duren (moet ook dagelijks geautomatiseerd gaan gebeuren).
Ik ga maar eens om een goed bestand zeuren denk ik
1 2 3 4 | $fingerprint = "UNIEKE_TOKEN" . $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; $fingerprint = md5($fingerprint); ?> |
Zo'n fingerprint is toch niet uniek? IPV md5 kan je natuurlijk iets sterkers gebruiken als sha256.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:09 schreef SkaterSam het volgende:
Even vraagje, ben na een tijdje weer bezig met mijn weblogscriptjes, en nu ben ik bezig met de login. Nu geef ik in de login sessie een Fingerprint mee aan elke user, om te controleren of ze het wel zijn. Maar nu ik er naar kijk lijkt het me niet zo veilig meer...
[ code verwijderd ]
Dit is de unieke token dat gemaak wordt en telkens gecontroleerd op elke pagina in de Admin. Ik vroeg me af wat jullie er van vonden, en of je tips had wat betreft beveiliging.
1 2 3 4 | $plain = sprintf("%s-%s",$_SERVER['REMOTE_ADDR']."-".$zijninlognaam); $fingerprint = base64_encode(hash('sha256',$plain,true)); ?> |
Niet.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:59 schreef super-muffin het volgende:
Misschien lukt het niet omdat het zo laat is, maar hoe kan ik 2 strings returnen in een functie?
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 21:54 schreef smesjz het volgende:
[..]
Zo'n fingerprint is toch niet uniek? IPV md5 kan je natuurlijk iets sterkers gebruiken als sha256.
Maar verder kan je gewoon het IP versleutelen.
[ code verwijderd ]
1 2 3 | $plain = sprintf("%s-%s",$_SERVER['REMOTE_ADDR']."-".$zijninlognaam); ?> |
Oeps, zo dus:quote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:54 schreef Light het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
sprintf verwacht daar 2 strings, je geeft er maar 1.
1 2 3 | $plain = sprintf("%s-%s",$_SERVER['REMOTE_ADDR'],$zijninlognaam); ?> |
oke bedanktquote:Op zaterdag 10 februari 2007 10:55 schreef smesjz het volgende:
[..]
Niet.
Alleen:
return array($stringA,$stringB);
In PHP werkt dit bijv niet: echo foobar()[0];
Je moet dan iets gebruiken als dit:
$tmp = foobar();
echo $tmp[0] // Geeft $stringA
echo $tmp[1] // Geeft $stringB
1 |
1 |
Forum Opties | |