dat gaat dus helemaal niet werken, want als ik bij 1 product rank + 1 doe, hoe weet ik dan welk product er dan 1 af moet?quote:Op maandag 19 februari 2007 11:34 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Uh, nee.. Gewoon:
UPDATE `tabel` SET `rang` = '3' WHERE `id` = 'GH2122 ' LIMIT 1
UPDATE `tabel` SET `rang` = '2' WHERE `id` = 'GH2138' LIMIT 1
Lijkt mij
quote:Op maandag 19 februari 2007 12:53 schreef veldmuis het volgende:
Ik zou toch graag een iets hardere schop in de goeie richting willen :P.
Van stringmanipulatie en reguliere expressies snap ik niets :@.
Als ik nou de inhoud tussen Waarde1: en </P> zou willen uitlezen, hoe doe ik dat dan? :@.
| 1 2 3 4 5 6 | $inhoud = file_get_contents('bestandsnaam'); $matches = array(); preg_match('#^Waarde1:(.*)</P>#Ui', $inhoud, $matches); echo $matches[1]; ?> |
$matches is in eerste instantie een lege array maar wordt gevuld met strings door de functie preg_match(). Daarna is $matches[1] gelijk aan de eerste subset in de regular expression in preg_match() (als je dat niet snapt maakt het niet uitquote:Op maandag 19 februari 2007 13:04 schreef veldmuis het volgende:
Dank allen! Ik ga verder proberen!![]()
Nou ben ik alleen nog nieuwsgierig wat de [1] achter $matches/$match doet?
Zou dat dan geen [0] moeten zijn?quote:Op maandag 19 februari 2007 13:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
^waarde1: betekent toch dat de string daarmee begint?
Mjah, als test. Maar als hij ook waarde2, waarde3 etc wil matchen moet er toch een andere expression komenquote:Op maandag 19 februari 2007 13:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
^waarde1: betekent toch dat de string daarmee begint?
Maar het betekent toch ook dat de string er zo uit moet zien: "Waarde1:....." Op het moment dat de string niet met Waarde1 begint matched hij toch niet? dus de ^ moet toch gewoon weg?quote:Op maandag 19 februari 2007 13:12 schreef JeRa het volgende:
[..]
Mjah, als test. Maar als hij ook waarde2, waarde3 etc wil matchen moet er toch een andere expression komen
quote:Op maandag 19 februari 2007 13:15 schreef veldmuis het volgende:
"Call to undefined function preg_match()"
Betekent dat dat m'n PHP de preg_match() niet ondersteunt of dat ik gewoon iets fout doe in de code?.
| 1 2 3 | (PHP 3 >= 3.0.9, PHP 4, PHP 5) |
Je zou denken dat eerste, maar het lijkt me sterk dat je met PHP 3 bezig bentquote:Op maandag 19 februari 2007 13:15 schreef veldmuis het volgende:
"Call to undefined function preg_match()"
Betekent dat dat m'n PHP de preg_match() niet ondersteunt of dat ik gewoon iets fout doe in de code?.
quote:Op maandag 19 februari 2007 13:17 schreef veldmuis het volgende:
PHP Version 5.0.5, maar het zou zomaar kunnen dat het een ERG beperkte PHP is.
Post je code eens dan.quote:Afhankelijkheden
Deze functies zijn beschikbaar als onderdeel van de standaard module die altijd beschikbaar is.
bron
Of het is om een wazige reden zonder pcre gecompiledquote:Op maandag 19 februari 2007 13:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Dan zou je php versie onder 3.0.9 moeten liggen en DAT lijkt me niet.
Dat zou eventueel kunnen, voor de size-obsessed compileerders onder ons die denken genoeg te hebben aan de ereg_*-functiesquote:Op maandag 19 februari 2007 13:23 schreef Tiemie het volgende:
[..]
Of het is om een wazige reden zonder pcre gecompiled.
--without-pcre-regex
Ik heb deze gepakt:quote:Op maandag 19 februari 2007 13:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Post je code eens dan.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | #!/usr/bin/php $inhoud = file_get_contents('test'); $matches = array(); preg_match('#^Waar:(.*)</P>#Ui', $inhoud, $matches); echo $matches[1]; ?> |
Ow, dan is dat het. De reden is ruimtegebrek. Gok ik.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:23 schreef Tiemie het volgende:
[..]
Of het is om een wazige reden zonder pcre gecompiled :{ .
--without-pcre-regex
Is het daarmee te doen?quote:Op maandag 19 februari 2007 13:25 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat zou eventueel kunnen, voor de size-obsessed compileerders onder ons die denken genoeg te hebben aan de ereg_*-functies
http://nl2.php.net/manual/nl/function.ereg.phpquote:
Ja dat kanquote:Op maandag 19 februari 2007 13:36 schreef wobbel het volgende:
Kan ik ook een join doen in een delete?
Dus dat ik gegevens verwijder uit 2 tabellen die een relatie met elkaar hebben dmv ID?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |