Replace is eigenlijk een onding. Sowieso doet replace geen update. Als een waarde al bestaat dan wordt'ie doodleuk uit je database gegooid en er vervolgens opnieuw ingezet.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:36 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Dat lijkt heel erg op REPLACE. Heeft dat hetzelfde effect?
| 1 2 3 4 5 6 | if ($post == "") { $post = "leeg bericht.."; } ?> |
| 1 2 3 4 5 6 | if ($post == "bla") { $post = "je typte bla.."; } ?> |
Krijg ik dan geen problemen als ik bijv. enkele producten verwijder en dan later wil updaten mbv rangs? Dan zou je in sommige gevallen wel + 10 moeten doen....of als ik een product verwijder alle BOVENLIGGENDE (dus hoger dan de rank van het verwijderde product) - 1quote:Op maandag 19 februari 2007 11:05 schreef Siegfried het volgende:
Ik vermoed dat je een rang veld moet toevoegen in je DB.
GH2108 = 1
HG2122 = 2
GH2138 = 3
Als je op dat pijltje klikt moet je dat veld updaten, en van 3 -> 2 maken, en van 2 -> 3 maken.
Thanks!quote:Op zondag 18 februari 2007 15:42 schreef Geqxon het volgende:
Leuke opgave, ben even aan het knutselen geweest
[ code verwijderd ]
Uh, nee.. Gewoon:quote:Op maandag 19 februari 2007 11:11 schreef wobbel het volgende:
Jah heel leuk, ik kan bij 1 veld wel 2 + 1 = 3 doen, maar hoe moet ik dan die 3 - 1 doen? Gewoon 2 + 1 = 3, dan zoeken waar RANG 3 is en daar - 1?
En als ik een product toevoeg, moet ik de hoogste rang pakken en daar + 1 he?
Hou zoals eerder gezegd een rang of positie bij:quote:Op maandag 19 februari 2007 10:46 schreef wobbel het volgende:
Ik had het al een keer gevraagd, maar kwam er niet echt uit
Ik heb meerdere producten in een tabel ( in dit geval 3 stuks ) maar nu wil ik dat je de volgorde kan aanpassen. Dat ik bijv. op kolom "Rank" kan sorteren op ASC/DESC bijv.
Als ik bij de GH2138 op het pijltje omhoog doe dat de GH2138 op nr 2 komt en de GH2122 1tje naar beneden gaat, maar hoe laat ik dat nou mooi werken met PHP en MySQL?
[afbeelding]
Het dollarteken in de string is puur dat het op .txt moet eindigen. Zo uit mijn roestige hersenpan is het volgens mij zo dat als het ergens mee moet beginnen, dat het dollarteken dan aan het begin moet.quote:Op maandag 19 februari 2007 11:32 schreef Likkende_Lassie het volgende:
[..]
Thanks!(vanwaar die '$' in de string imagepatern? )
Wat als ik nou alles wil renamen / zien wat begint met iets?
Nee, dakje ^ is op het begin van de string, $ op het eind.quote:Op maandag 19 februari 2007 11:36 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het dollarteken in de string is puur dat het op .txt moet eindigen. Zo uit mijn roestige hersenpan is het volgens mij zo dat als het ergens mee moet beginnen, dat het dollarteken dan aan het begin moet.
Je hebt helemaal gelijk, ik was net bezig mijn stoffige schoolboeken over regular expressions er op na te slaan.quote:Op maandag 19 februari 2007 11:56 schreef JeRa het volgende:
[..]
Nee, dakje ^ is op het begin van de string, $ op het eind.
ik voeg altijd een veld 'ORDER' toe, waarbij ieder record een waarde krijgt met een meervoud van 10. Dus 10 / 20 / 30 / 40. Als je dan een record verplaatst doe je die ORDER + 11 (of -11), zodat hij voorbij de de volgende komt. Daarna update je in een loop *alle* records in de tabel zodat ze weer netjes een waarde met een veelvoud van 10 hebbenquote:Op maandag 19 februari 2007 10:46 schreef wobbel het volgende:
Ik had het al een keer gevraagd, maar kwam er niet echt uit
Ik heb meerdere producten in een tabel ( in dit geval 3 stuks ) maar nu wil ik dat je de volgorde kan aanpassen. Dat ik bijv. op kolom "Rank" kan sorteren op ASC/DESC bijv.
Als ik bij de GH2138 op het pijltje omhoog doe dat de GH2138 op nr 2 komt en de GH2122 1tje naar beneden gaat, maar hoe laat ik dat nou mooi werken met PHP en MySQL?
[afbeelding]
Tnx, ben wat verder nu idd!quote:Op maandag 19 februari 2007 12:22 schreef Tijn het volgende:
Je zou bijvoorbeeld fopen() kunnen gebruiken, veldmuis.
Jawel, met die twee functies kun je een bestand inlezen en voor de rest is het pure string manipulatiequote:Op maandag 19 februari 2007 12:33 schreef veldmuis het volgende:
[..]
fgets en fread lijken niet de oplossing als ik het zo zie op php.net?
quote:Op maandag 19 februari 2007 12:36 schreef Tijn het volgende:
Nou, je zou met fgets() wel de regel kunnen uitlezen en dan die regel door een sjieke reguliere expressie halen om je data eruit te filteren.
Hoe dat zit met die reguliere expressie moet je maar even aan iemand anders vragen, daar ben ik niet zo handig in :@
| 1 2 3 4 5 | $patern="#waarde1(.*?)</p>#i" preg_replace($patern,$string,$match); echo $match[1]; ?> |
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |