Ok wat ik momenteel op de planning heb staan.
De km afstanden zijn elke keer de totale afstanden voor die dag (dus heen en terug samengeteld indien van toepassing)
quote:
DAG 1: Amsterdam (Schiphol) – Toronto
Aankomst in Toronto. Huurwagen ophalen en richting hotel
DAG 2: Toronto
Bezoek aan de stad Toronto.
Bezienswaardigheden:
- Chinatown (chinese wijk)
- de CN Tower (hoogste vrijstaande toren ter wereld)
- het Sky Dome Stadium (baseball stadium)
- Casa Loma (kasteel uit 1911)
- Fort York (18de eeuws oorlogsfort)
- Eaton Center (grootste winkelcentrum in Oost Canada)
- Royal Ontario Museum (natuur-historisch museum)
- Harbourfront (haven)
DAG 3: Toronto – Simcoe - Toronto (288km)
Bezoek aan kennis in Simcoe
Dag 4: Toronto – Niagara Falls – Toronto (300km)
Voormiddag:
Bezoek aan de Niagara Watervallen, met mogelijkheid om een boottocht naar de voet van de watervallen te maken.
Middag:
middagmaal in de buurt van de Niagara Watervallen (indien prijs het toelaat)
Namiddag:
Op de terugweg naar het hotel in Toronto een kort bezoek aan Niagara-on-the-Lake, een historische stadje aan de monding van de Niagara Rivier. De weg tussen de watervallen en Niagara-on-the-Lake is bezaaid met wijngaarden, dus eventeel ook een wijngaard bezoeken onderweg.
Dag 5: Toronto – Algonquin Park (301km)
Vertrek uit Toronto naar het provincial natuurpark “Algonquin Park”.
Aankomst rond middag.
Dag 6: Algonquin Park
Een dag rust in de natuur aan de rand van het meer, of een dag de mogelijkheid om de natuur te verkennen in het park.
Mogelijkheid om wandelingen te maken, fietstochten te maken, kanotochten te maken, tentoonstelling te bezoeken over het park, enz.
Dag 7: Algonquin Park – Ottawa - Montreal (375km)
Vertrek uit Algonquin Park naar Montreal met tussenstop in Ottawa (hoofdstad canada).
Bezienswaardigheden Ottawa:
- Neo-Gotische Parliament Buildings (parlementsgebouwen) met “eternal flame” (het eewige vuur)
- Spark Street Mall: 5 huizenblokken tellend overdekt voetgangersgebied. Kenmerkend voor deze buurt zijn
fonteinen, kunstwerken, cafés en een stenenverzameling met stenen uit heel canada.
Dag 8: Montreal - Quebec (249km)
In de voormiddag bezoek aan Montreal, tegen de late namiddag vertrek richting Quebec
Bezienswaardigheden Montreal:
- De Notre Dame basiliek
- Biodome (soort grote overdekte zoo, zie verder)
- ondergronds winkelcentrum (3km opp, 29km wandelpaden, 2000 winkels)
- …
Dag 9: Quebec
Bezoek aan de stad Quebec (2de grootste Franstalige stad, na Parijs)
Bezienswaardigheden:
- Basilica (kathedraal)
- Place Royale (plein met huizen uit de Franse tijd)
- de Citadel
- Chateau Frontenac (een hotel uit 1893 in de stijl van een kasteel)
- Quartier Latin (café’s, restaurants, etc)
- …
Dag 10: Quebec – Tadoussac - Quebec (444km)
Vertrek vanuit Quebec richting Tadoussac: whale watching
Nadien terug richting Quebec
Dag 11: Quebec – Schiphol (Amsterdam)
In Quebec terugvlucht naar Schiphol (Amsterdam)
Zijn er dingen die ik mis in deze lijst en die ik absoluut moet gezien hebben (of gewoon een aanrader zijn) ?
Als ik de prijzen erbij neem kom ik uit rond de 1700-2000 euro pp. Ik vind dit eigenlijk best wel prijzig voor "slechts" een goeie 10 dagen. Ik heb wel elke keer een hotel in het centrum van de stad gerekend (waar ook nog eens apart per dag een parkingfee bijkomt van rond de 10 euro
![]()
).
Weet iemand of het mogelijk is om net buiten deze steden iets van een bulagow of chalet achtig iets te huren ipv een hotelkamer ?
Voor de huurauto heb ik gerekend op een 600-800 euro voor de volledige reis, heb absoluut geen idee of dat realistisch is of niet aangezien ik enkel Hertz ken als huurmaatschappij.
Alvast bedankt voor de eventuele tips