helaas, blues speel je niet op een ibanez!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:23 schreef Dribbel_ het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=4L5HSHLQaOg
wtf![]()
tofquote:Op zondag 4 februari 2007 11:21 schreef Mich92 het volgende:
Ik ga ook gitaren binnenkort. A.s. woensdag krijg ik mn gitaar
.
Hoe dunner hoe minder klank je er uit kan halen he onthou dan welquote:Op zondag 4 februari 2007 13:07 schreef Bafnek het volgende:
Heuj,
Weten jullie wat de dunste snaren zijn die je op een akoestische gitaar kunt zetten (Ibanez AEL10E)?
Hmmz, .12 is volgens mij voor acoustisch een beetje normaal, en .10 zijn volgens mij het dunst.quote:Op zondag 4 februari 2007 13:07 schreef Bafnek het volgende:
Heuj,
Weten jullie wat de dunste snaren zijn die je op een akoestische gitaar kunt zetten (Ibanez AEL10E)?
ik heb ernie ball power slinky (0.11, elec guitar snaren) op me accoustische gezet. Klinkt nu heel er g cool, misschien ook een tip om uit te proberen, en ze zijn heel dun te krijgen ook (.08 toch?)quote:Op zondag 4 februari 2007 13:33 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Hmmz, .12 is volgens mij voor acoustisch een beetje normaal, en .10 zijn volgens mij het dunst.
Das de mijne al........dus die kan jij niet hebbenquote:Op zondag 4 februari 2007 13:34 schreef Mich92 het volgende:
[..]
Gewoon, zon standaart acoustische.
wacht, k zou even zoeken..
[afbeelding]
Wel n andere kleur.
Richwood idd,quote:Op zondag 4 februari 2007 13:34 schreef Mich92 het volgende:
[..]
Gewoon, zon standaart acoustische.
wacht, k zou even zoeken..
[afbeelding]
Wel n andere kleur.
Mja stalen snaren is over het algemeen niet aan te raden om mee te beginnen...quote:Op zondag 4 februari 2007 14:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Richwood idd,
Zoeen heb ik er ook gehad.. was destijds afgeprijsd, de goedkoopste die ze hadden. Op zich best een aardige instapgitaar maar ik had achteraf toch liever een spaanse uitvoering gehad om het te leren. Je drukte je vingers naar de vernieling op dat ding, wellicht ook gebrek aan eelt op de vingers, maar dan nog
ach, als je weet dat je toch naar staalsnarig/electrisch wilt gaan, kun je daar net zo goed bij beginnen.quote:Op zondag 4 februari 2007 14:40 schreef elixer het volgende:
[..]
Mja stalen snaren is over het algemeen niet aan te raden om mee te beginnen...
Ik heb ook een Rochwood gitaar (nou ja, Grimshaw 'by Richwood') Wel een geinig gitaartje.
Kheb m nog niet eens en die staat in de winkelquote:Op zondag 4 februari 2007 14:12 schreef mirelia het volgende:
[..]
Das de mijne al........dus die kan jij niet hebben
Wat is nu precies het verschil tussen stalen en nylon dan.quote:Op zondag 4 februari 2007 14:40 schreef elixer het volgende:
[..]
Mja stalen snaren is over het algemeen niet aan te raden om mee te beginnen...
Ik heb ook een Rochwood gitaar (nou ja, Grimshaw 'by Richwood') Wel een geinig gitaartje.
Misschien niet helemaal wat je bedoelde, maar toch.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:48 schreef imported_sphinx het volgende:
maar hoe neem je nou teringveel distortion op zonder dat het kut klinkt?
(zonder dat het nog kutter klinkt dan normaal ha-ha)
Welkom!quote:Op zondag 4 februari 2007 15:10 schreef Klaasvaker het volgende:
Zal ook maar een duit in het zakje doen.
Speel gitaar sinds 1977. Heb nu Am.Fender Strat 1992 met Sperzel mechanieken, verder origineel en ENGL 570 preamp. Geen eindversterkers, ga rechtstreeks stereo de tafel in. Voor gewenste feedback kan ik een combo erbij aansluiten. Verder nog Ibanez basgitaar, 6 en 12 snarig akoustisch. Zoek nog een bescheiden scheurgitaar. Weet nog niet wat dat moet worden. Al mijn gitaren zijn linkshandig. Linkshandig op een rechtshandige strat spelen vind ik aanmatigend als je niet het niveau van Hendrix haalt. Omgekeerd vind ik ook stom. Geef die gitaar dan maar gewoon aan mij.
Verder heb ik een home studio met Cubase SX, Yamaha 01v96 + i88x, PC (AMD 3800 X2, K8NF9 Ultra, 2GB, 3x 320GB 16MB), Roland JD-800, Alesis QS6.1, Korg WaveSR, Roland R8m. Best veel synths voor een gitarist.
Zit nu nog in coverband, maar stop daar binnenkort mee. Ga Audio Engineering doen bij SAE. Ook net gisteren vader geworden. Dat is allemaal een beetje moeilijk te combineren met een band erbij. Blijf wel muziek maken, maar zal dan gewoon mijn eigen creaties in mijn eigen studio gaan opnemen en met andere bands werken tijdens (en wellicht ook na) mijn opleiding bij SAE.
Stijl: Veel rock georiënteerde dingen, maar lang niet alles. Compositie staat centraal. Luister liever naar Crowded House dan Yngwie, al is dat af en toe gezond. Gitaar hoeft van mij niet altijd een even prominent instrument te zijn. Houd bijvoorbeeld ook van Tori Amos. Favo bands: Rush, Marillion, Yes, Crowded House, Rolling Stones, Prefab Sprout, Aimee Mann, Deep Purple, The Fixx, Boston verder alles wat daar qua niveau omheen draait.
1) Gefeliciteerd met de geboorte van je kindquote:Op zondag 4 februari 2007 15:10 schreef Klaasvaker het volgende:
*Knip*
quote:Op zondag 4 februari 2007 17:02 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
1) Gefeliciteerd met de geboorte van je kind![]()
2) Welkom
Ga slapen danquote:Op zondag 4 februari 2007 19:59 schreef imported_sphinx het volgende:
ik heb sinds zaterdag ochtend net 1 uurtje geslapen, en ik kan niks meer fatsoenlijk spelen,
gek he..
Koop er maar een als de inkomsten van je band hoog zijn en je een unpluggedalbum gaat maken.quote:Op zondag 4 februari 2007 21:41 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb m'n akkoestische weggedaan en nu heb ik geen geld voor een neiuwe![]()
ow dan heb ik nog 10 jaarquote:Op zondag 4 februari 2007 21:42 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Koop er maar een als de inkomsten van je band hoog zijn en je een unpluggedalbum gaat maken.
speel je eigenlijk in een band ?quote:Op zondag 4 februari 2007 21:49 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Na mijn eerste 1000 euro stuur ik je een Blokker-gitaar.
fatsoenlijk spelen kon je toch al nietquote:Op zondag 4 februari 2007 19:59 schreef imported_sphinx het volgende:
ik heb sinds zaterdag ochtend net 1 uurtje geslapen, en ik kan niks meer fatsoenlijk spelen,
gek he..
Lastig te benoemen, beetje progressieve standaard rock met tinten van andere stromingen als jazz ende blues.quote:
De standaard is nog niet gezet, zeg maar.quote:Op zondag 4 februari 2007 21:58 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Lastig te benoemen, beetje progressieve standaard rock met tinten van andere stromingen als jazz ende blues.
Ik wou em niet inkoppenquote:Op zondag 4 februari 2007 21:56 schreef Maaark het volgende:
[..]
fatsoenlijk spelen kon je toch al niet
ben benieuwdquote:Op zondag 4 februari 2007 21:58 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Lastig te benoemen, beetje progressieve standaard rock met tinten van andere stromingen als jazz ende blues.
Neuh, ik speel voornamelijk akoestisch ook. Ik vind het fijner, al die effecten vind ik niet zo nodig. Ik heb nu een Ibanez akoestische gitaar van rond de 130 euro, een Les Paul van 70 euro en een Squier Fat Strat van 200 euro ofzo.quote:Op zondag 4 februari 2007 21:39 schreef Zyggie het volgende:
Ik ben zeker de enige die ook werkelijk akoustisch speelt.![]()
Het ruwe begin met bier drinken en filosoferen.quote:Op zondag 4 februari 2007 21:59 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik wou em niet inkoppen![]()
[..]
ben benieuwd
en wat is het "vormingsproces" ? nog niet alle leden bij elkaar ? of geowon net begonnen pas ?
Nee ik zou het als een vlek op m'n ego beschouwen al zou ik zulke makkelijke inkoppers gebruiken om m'n ego te strelenquote:Op zondag 4 februari 2007 22:01 schreef Maaark het volgende:
[..]
Ik dacht al... ff invallen voor Dribbel_. Heb je je dag niet?
...klootzakquote:Op zondag 4 februari 2007 22:03 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee ik zou het als een vlek op m'n ego beschouwen al zou ik zulke makkelijke inkoppers gebruiken om m'n ego te strelen![]()
weltrustequote:Op zondag 4 februari 2007 22:08 schreef Dribbel_ het volgende:
-Ik heb zin om te gitaren
-Maar dat heb ik de hele dag al gedaan
-En daarom heb ik geen zin meer
-punt 1 is tegenstrijdig met punt 3
-tot zover mijn 4 punten voor deze avond
-5 6
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |