abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45865861
Naar aanleiding van dit topic: Kat zit min. 3weken in een kelder

Ik heb hier ook een kat die verwaarloosd wordt. Hij mag bij zijn eigen baas niet naar binnen omdat ze bang is dat hij de meubels kapot maakt, en verder krijgt hij wel af en toe eten, maar hij krijgt dat buiten. Hij mag alleen in de schuur slapen, waar geen kleed of wat dan ook ligt zodat hij op het beton moet slapen. Ik heb het hier al met haar over gehad, maar ze vindt het normaal om zo met katten om te gaan, dat deden ze bij haar ouders ook en daar krijgen ze ook niets van vind ze zelf.

Ik heb een kleine tent gekocht en daar wat handdoeken en truien in gelegd zodat hij in mijn portiek kan slapen, ik kan hem niet in huis halen vanwege mijn eigen katten. Nu heb ik dus een halve kat erbij, hij krijgt eten, drinken en een slaapplaats van mij, maar hij kan niet naar binnen met mijn andere katten, die houden niet zo van vreemde katten in huis.

De dierenbescherming doet er niets mee en ik vind het zielig, hij heeft ook recht op een knuffel af en toe. Het is een heel lief diertje, als ik zijn eten breng krijg ik altijd een paar kopjes en een kroel....

Waarom nemen zulke mensen een kat?????
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_45866026
Idd...wat heb je er dan aan?
Niets lekkerder dan zo'n lekkere zachte spinnende kat op schoot
Goed van je dat je iig over hem ontfermt
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_45866090
Brrr, vervelende situatie.. kan ze niet beter een ander baasje zoeken dan?
En maakt het beest dan ook echt meubels stuk of is z'n baasje gewoon getikt ofzo?
pi_45866140
  Moderator woensdag 31 januari 2007 @ 22:17:58 #5
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45866168
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:15 schreef NiGeLaToR het volgende:
En maakt het beest dan ook echt meubels stuk of is z'n baasje gewoon getikt ofzo?
Tsja, maar zo te lezen heeft het bazinnetje niet het gevoel dat ze iets verkeerd doet
Wat dat betreft is het wel jammer dat de lat van de dierenbescherming (naar mijn idee) niet zo hoog ligt, dit soort dingen zouden wat mij betreft best aangepakt mogen worden.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_45867095
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:15 schreef NiGeLaToR het volgende:
Sterker nog, ze had hiervoor ook al een kat en die is (terecht) weggelopen. Hierna nam ze weer een nieuwe kat die ook niet binnen mag. Hij zit dag en nacht in mijn portiek in zijn tent...... Hij heeft hier een warme mand en eten en drinken volgens mij komt hij bijna nooit meer thuis.....
pi_45868338
Rare manier van huisdieren hebben...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_45871667
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:41 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Sterker nog, ze had hiervoor ook al een kat en die is (terecht) weggelopen. Hierna nam ze weer een nieuwe kat die ook niet binnen mag. Hij zit dag en nacht in mijn portiek in zijn tent...... Hij heeft hier een warme mand en eten en drinken volgens mij komt hij bijna nooit meer thuis.....
Er moet toch meer te doen zijn,heel lief dat jij hem nu verzorgt maar hij is wel buiten.
Kun je niet het asiel in Hoorn even bellen en de situatie uitleggen,of bij het amivedi informeren.
Groetjes Vronie
pi_45872126
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 01:20 schreef vronie het volgende:

[..]

Er moet toch meer te doen zijn,heel lief dat jij hem nu verzorgt maar hij is wel buiten.
Kun je niet het asiel in Hoorn even bellen en de situatie uitleggen,of bij het amivedi informeren.
Groetjes Vronie
Ik hoop dat een van de buren hem in huis wil nemen, ik zou hem er wel bij willen, maar dan krijg ik gezeur met mijn katten.

daarnaast heeft de vorige zwerfkat die ik in huis haalde me gelijk 950 euro aan dierenartskosten gekost dus dat moet ik niet te vaak doen.
  donderdag 1 februari 2007 @ 02:06:57 #10
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45872229
da's onbegrijpelijk inderdaad. Mijn pa had destijds een dichte kattenbak geregeld waar hij kranten en stro in legde. Zo'n beetje elke buurtkat had er al een keer in geslapen en 's avonds werd er in die tuin 'vergaderd'. Da's vrij bizar als je op een klein lapje tuin zo'n 10 katten een beetje wezenloos voor zich uit te ziet staren, schijnbaar wachtend op de eerste tekenen van uitdaging. Één van die katten heb ik na het overlijden van mijn pa mee genomen, dat beest zakte zowat door zijn poten toen hij voor het eerst langskwam in de tuin. De buurvrouw heeft zich toen ontfermd over een andere kat, in overleg met de oorspronkelijke eigenaar. Inmiddels zijn het beiden hele vrolijke katten geworden gelukkig. Maar het is onvoorstelbaar hoe nonchalant mensen met hun dieren omgaan, alsof het levend vuil is.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_45872574
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 01:58 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ik hoop dat een van de buren hem in huis wil nemen, ik zou hem er wel bij willen, maar dan krijg ik gezeur met mijn katten.

daarnaast heeft de vorige zwerfkat die ik in huis haalde me gelijk 950 euro aan dierenartskosten gekost dus dat moet ik niet te vaak doen.
Die vrouw van deze kat moet echt eens goed toegesproken worden(wil ik ook wel doen hoor ik woon een 20 minuten van haar woonplaats)
Ik ga morgen of volgende week helpen in het asiel in Hoorn ,als knuffeloma om katten die schuw zijn meer zelfvertrouwen te geven.
Als ik kan zal ik jouw situatie even uitleggen.
Liefs Vronie
  Moderator donderdag 1 februari 2007 @ 08:38:33 #12
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45874133
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 02:39 schreef vronie het volgende:

[..]

Die vrouw van deze kat moet echt eens goed toegesproken worden(wil ik ook wel doen hoor ik woon een 20 minuten van haar woonplaats)
Ik ga morgen of volgende week helpen in het asiel in Hoorn ,als knuffeloma om katten die schuw zijn meer zelfvertrouwen te geven.
Liefs Vronie
Wat goed
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_45874231
quote:

[..]

Liefs Vronie
Hoorn
Daar komt onze kater ook vandaan.. hebben een 14 jaar oude kater met een dozijn gebreken uit het asiel daar gehaald.. zat er al een poos en niemand wilde hem hebben. Want ja, hijs oud en zielig. Nou, hij kost ons klauwen met geld, maar hij is zóóóó lief
Misschien dat ze hem nog wel kennen, hij heet Moppie. We hebben 'm al 2,5 jaar ofzo nu en gaat gestaag door naar de 17 lentes jong

Gekke beest heeft alleen schildklieraandoening en nierziekte... dus hebben al gedoe met zelf infuus aanleggen, medicijnen, onderzoeken en alles gehad.. was een aanslag op 't vakantiegeld en kost nu nog zo'n 40,- per maand aan dieetvoer en medicijnen. Maar, weet je, 't kan ons nix schelen want wij hebben een wandelend knuffeldier.. hijs zooooo liev

Maargoed, ik wist niet dat het in onze buurt was... straks gaan we 'n fok!ers united actie doen om buuf van TS duidelijk te maken dat dit niet kan
pi_45878032
quote:

[..]

Liefs Vronie
Dat heb ik dus ook een keer gedaan, tien minuten later stond haar tokkie-vader voor mijn deur te schreeuwen dat ik de buurt tegen zijn lieve dochter opzette...... Overigens zijn er al meerdere buren langs geweest na mij, maar zelf vind ze het normaal, tenslotte hebben haar ouders het ook al jaren zo.....
  donderdag 1 februari 2007 @ 16:41:27 #15
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_45887017
misschien wonen haar ouders op een boerderij ofzo? dan is het al iets anders...
als dat zo is kan ze die kat beter daar heen brengen...

Is de kat gechipt o.i.d.? Anders op laten halen of naar een asiel brengen dan komt ie bij haar niet meer terug.
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  donderdag 1 februari 2007 @ 17:45:14 #16
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45889295
Inderdaad, waarom nemen zulke mensen een kat Ik zou de oplossing hier zo gauw niet weten maar wil toch ff reageren, ts die een tent voor de kat heeft gekocht en voor 'm probeert te zorgen
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  donderdag 1 februari 2007 @ 17:54:30 #17
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_45889618
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 17:45 schreef Marietje_34 het volgende:
Inderdaad, waarom nemen zulke mensen een kat Ik zou de oplossing hier zo gauw niet weten maar wil toch ff reageren, ts die een tent voor de kat heeft gekocht en voor 'm probeert te zorgen
ja vreemd hm, eerst heeft ze een kat die nooit binnen mag, die kat loopt weg, en vervolgens neemt ze weer een nieuwe kat die ook niet naar binnen mag

Hoop dat er een goede oplossing komt TS
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_45890565
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 16:41 schreef kruimel_20 het volgende:
misschien wonen haar ouders op een boerderij ofzo? dan is het al iets anders...
als dat zo is kan ze die kat beter daar heen brengen...

Is de kat gechipt o.i.d.? Anders op laten halen of naar een asiel brengen dan komt ie bij haar niet meer terug.
Ik weet niet of ze een chip heeft, als ze dat niet heeft kan ik haar wel aan een kennis geven, maar dan moet ik wel eerst zeker weten dat ze niet gechiped is, tenslotte is het officieel haar dier Als iemand dat kan zien heel graag

[ Bericht 8% gewijzigd door Arnold_fan op 01-02-2007 18:30:21 ]
pi_45906065
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 18:24 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze een chip heeft, als ze dat niet heeft kan ik haar wel aan een kennis geven, maar dan moet ik wel eerst zeker weten dat ze niet gechiped is, tenslotte is het officieel haar dier Als iemand dat kan zien heel graag
Het lijken mij geen mensen die deze kat gechipt hebben.
Want dan is hij geregisteerd,en wat maakt het hun uit als hij weggelopen zou zijn en weer gevonden wordt op zijn chip nummer.
De dierenarts kan bekijken of de kat gechipt is.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 17:58:26 #20
121300 Goldfishie
life is what you make of it
pi_46046930
Ik lees dat hier mensen zijn die bij het asiel in Hoorn komen. Wil je ze de groetjes doen van het baasje van Lizzie? Mijn Lizzie komt uit dierentehuis hoorn en was een schuwe kitten. We hebben haar overstelpt met liefde, maar op een onbewaakt ogenblik is ze ontsnapt en buiten door een auto overreden. Ik ben er nog steeds kapot van want Lizzie was mijn eerste kat en ik was ondanks haar sociale handicap compleet gek op haar. Lieve Lizzie slaap lekker

Don't drink the water... Fish fuck in it!
pi_46047761
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 17:58 schreef Goldfishie het volgende:
Ik lees dat hier mensen zijn die bij het asiel in Hoorn komen. Wil je ze de groetjes doen van het baasje van Lizzie? Mijn Lizzie komt uit dierentehuis hoorn en was een schuwe kitten. We hebben haar overstelpt met liefde, maar op een onbewaakt ogenblik is ze ontsnapt en buiten door een auto overreden. Ik ben er nog steeds kapot van want Lizzie was mijn eerste kat en ik was ondanks haar sociale handicap compleet gek op haar. Lieve Lizzie slaap lekker

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb bijna dezelfde kat, alleen is bij die van mij het streepje op zijn neus iets breder, deze kat is bij ons komen aanlopen.
Overigens zie ik niets als je hier een nieuwe komt halen, kun je weer een kat gelukkig maken
  dinsdag 6 februari 2007 @ 18:33:06 #22
121300 Goldfishie
life is what you make of it
pi_46047966
Ik mag van mn vriend geen nieuwe meer halen er zitten hier al 3 katten.... als het aan mij ligt blijf ik katten halen en er lopen hier ook nog 3 kids.... wordt het beetje druk. Niemand vond Lizzie leuk omdat ze schuw was maar voor mij was ze de liefste kat ter wereld. Word dus ook heeeeel boos als ik dit soort verhalen hoor over katten die verwaarloosd worden.
Don't drink the water... Fish fuck in it!
pi_46067629
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 18:33 schreef Goldfishie het volgende:
Ik mag van mn vriend geen nieuwe meer halen er zitten hier al 3 katten.... als het aan mij ligt blijf ik katten halen en er lopen hier ook nog 3 kids.... wordt het beetje druk. Niemand vond Lizzie leuk omdat ze schuw was maar voor mij was ze de liefste kat ter wereld. Word dus ook heeeeel boos als ik dit soort verhalen hoor over katten die verwaarloosd worden.
Los daarvan is het natuurlijk zo dat ik niet weet of de kat een chip heeft anders had ik allang een goede plek voor hem gevonden.
pi_46191156
hoe ver is hoorn ??

een chip ??
ik denk niet dat als deze kat verdwijnt ze melding gaat maken hoor
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_46193242
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 10:40 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Los daarvan is het natuurlijk zo dat ik niet weet of de kat een chip heeft anders had ik allang een goede plek voor hem gevonden.
Ik vind het een hele goede zaak dat je dit beesje opvangt,maar ga even naar de DA of hij gechipt is.
Zoniet dan kan je hem een ander liefdevol huis aanbieden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')