abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45857075
Vorige week een paar daagjes op het eiland geweest. Het was erg koud, maar zeker fotografeerbaar.

1:

2:

3:

4:

5:

6:

7:

8:

9:
pi_45857786
Nummer 3, 8 en 9 zijn voor mij absoluut favoriet .
#1 Ik weet niet wat je met deze probeert te bereiken, maar voor mij lijkt de hele foto onscherp.
pi_45857951
Wow An, mooie foto's hoor!

1) Mooi gebruik van DOF, prima compo, en lekkere kleur licht. Fijne plaat.

2) zegt me wat minder, licht en kleuren een beetje vlak, en ik zoek een focuspunt

3) Die weer wel, de lichtstralen uit de wolken worden beneden voortgezet. Klopt gewoon

4, 5) Leuk. Valt niet zo gek veel over te zeggen.

6) Me like. Kleur van de wolken en het gras steken goed af tegen elkaar en tegen het wit van de sneeuw. Horizon in het midden? Who cares? Dat brengt de kleuren juist mooi in balans. Nog even het rood van de vuurtoren een zwieper geven in PS misschien.

7) Mag in een fotocursus onder het hoofdstuk 'Hoe verbeter ik mijn foto met een invulflits'. Erg 14.gif zoals dat hoofd los komt van de lucht erachter. Een tipje meer licht op het oog was nog mooier geweest

8) Lekker dramatisch. Goed gezien! En heel goed gezien dat je door de knietjes moest. Fijn nabewerkt ook

9) zie 4, 5

Sorry dat ik zo weinig verbeterpunten aan kan dragen
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_45858045
@ Zapper: bij foto 1 wilde ik dromerig sfeertje maken, juist door geen vaste focus te zoeken...alsof je wakker wordt onder de toren zeg maar.

@VV: thanks, wordt er helemaal verlegen van
pi_45858704
Oeh! Mooi!
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_45859241
7 ab-so-luut mijn favoriet...wow!
www.debbykrans.nl ...mijnfotografie website
Usericon made by Xilantof
<||..Nobody is Perfect...Nobody is Imperfect..||>
  FOK!fotograaf woensdag 31 januari 2007 @ 20:28:24 #7
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45861670
@1
Mooi. Erg mooi. Heel erg mooi.
@2
Beetje te weinig wat eruit spring. Ik ben een beetje aan het zoeken waar ik moet kijken in deze plaat.
@3
Echt gaaf zeg, lijkt bijna HDR met een 12mm of zo Heerlijk die lichtharpen.
@4
Super lekker plaat weer, kan er echt niets verder over zeggen.
@5
Misschien de kleuren iets feller of zo, maar het is ook gewoon een lekker plaatje.
@6
Ik zou de horizon op 1/3e gooien, dus OF gras afsnijden, OF strook lucht weg.
@7
Zoals ik al eerder heb gezegd... LOVE IT!!
@8
Lijkt bijna wel HDR zeg, super, imo de beste...
@9
Heerlijke verdeling van land en lucht.

An, het is bijna eentonig, maar wat een waanzinnig mooie serie. Je bent echt enorm vooruit gegaan zeg, was er echt stil van!!

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_45861992
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 20:28 schreef freud het volgende:

@6
Ik zou de horizon op 1/3e gooien, dus OF gras afsnijden, OF strook lucht weg.
ECHT NIET!!!

Hou er maar eens een velletje papier voor om het effect daarvan te zien. Haalt gelijk de kracht uit de foto
Mijn DeviantART gallery
,
  FOK!fotograaf woensdag 31 januari 2007 @ 20:42:08 #9
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45862169
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 20:37 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

ECHT NIET!!!

Hou er maar eens een velletje papier voor om het effect daarvan te zien. Haalt gelijk de kracht uit de foto
Heb ik gedaan poepie, maar dat is mijn smaak nou eenmaal. Ben gek op brede horizonnen .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_45863031
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 20:42 schreef freud het volgende:

[..]

Heb ik gedaan poepie, maar dat is mijn smaak nou eenmaal. Ben gek op brede horizonnen .
U is een barbaar.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_45863989
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:05 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

U is een barbaar.
u hebt gelijk Ik hou hem lekker zo, An is eigenwijs
pi_45864147
#1 - voorgrond iets scherper was mooier geweest denk ik. Wel een leuk dromerig plaatje zo met een toffe compo en heerlijk licht
#2 - Volgens mij loopt je horizon scheef Je lucht is daar iets overbelicht plus dat ik iets van een onderwerp mis.
#3 - Lekker Erg tof qua lijnenspel, schaduwen en lichtval Zwartwit is een goeie keuze geweest
#4 - toffe zwartwit-omzetting. Jammer van die overbelichte plek van de zon.
#5 - Leuk Nog een tikkie te onrustig voor mijn gevoel.
#6 - Mooi En daar dan graduele filters op los laten
#7 - Tof
#8 en #9 - erg fijne wolkenluchtjes Echt heel fraai

Ik zei het al eerder: je hebt jezelf overtroffen volgens mij
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_45864160
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:28 schreef An24 het volgende:
An is eigenwijs
Da's algemeen bekend
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:33:53 #14
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_45864243
mooi, ga ze even niet apart beoordelen maar vind het paard zo prachtig!!
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:33:55 #15
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_45864244
1. Leuk idee, echter, zo te zien is het gras niet scherp terwijl het volgens mij wel scherp moet zijn. Ook is je lucht cyaan blauw en op de laatste platen meer azuur blauw. Voor een evenwichtige showcase gelijktrekken zou ik zeggen....

2.Het landschap is ineteressant, maar de lucht is zo uitgebeten. En persoonlijk vind ik het jammer dat net wanneer de wolk interessant word de foto ophoudt.

3.mooie foto, voorgrond details met de bewolking. Ik vraag me af of er niet meer te doen is met die stralen qua contrast zodat die duidelijker op de foto komen te staan. Tenzij jij ze subtiel wilde hebben, in dat geval is het natuurlijk prima

4.Ik denk dat de foto beter tot zijn recht zou komen met een andere zw/w omzetting. Maar dat weet ik niet zeker, en ik weet ook niet of het jouw smaak is. Dus afgezien daarvan mooie landschapsplaat.

5.Nee, de foto doet me niet veel. Geen onderwerp, geen duidelijk patroon imo, geen lekker contrast, geen overdreven saturatie toegepast.

6. Deze ziet er geyl uit in zw/w maar de kleuren versie is ook wel aardig. Ik vind het semi uitgebeten stuk links in de lucht wat minder, maar de algehele foto is leuk.
Voor de Freudianen onder ons: ze creeert diepte door het detail op de voorgrond die de kijker de foto inleidt naar de vuurtoren in de verte toe. De wolken erbij maken de lucht een interessant geheel imo. Misschien volgende keer die 2 uitstekende grassprieten links ff kortwieken

7. Paard is leuk gefotografeerd, maar gezien de cyaan lucht had je w.m.b. wel ff met je saturatie knopjes mogen spelen, zoals je wel op de laatste 2 platen gedaan hebt. Volgende keer ff die haar die voor het oog van het model hangt weghalen

7 & 8. wat een heerlijke azuurblauwe luchten. Mooie laag standpunt, contrasten, saturatie. Toppie.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_45864548
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:33 schreef Shark.Bait het volgende:
1. Leuk idee, echter, zo te zien is het gras niet scherp terwijl het volgens mij wel scherp moet zijn. Ook is je lucht cyaan blauw en op de laatste platen meer azuur blauw. Voor een evenwichtige showcase gelijktrekken zou ik zeggen....

2.Het landschap is ineteressant, maar de lucht is zo uitgebeten. En persoonlijk vind ik het jammer dat net wanneer de wolk interessant word de foto ophoudt.

3.mooie foto, voorgrond details met de bewolking. Ik vraag me af of er niet meer te doen is met die stralen qua contrast zodat die duidelijker op de foto komen te staan. Tenzij jij ze subtiel wilde hebben, in dat geval is het natuurlijk prima

4.Ik denk dat de foto beter tot zijn recht zou komen met een andere zw/w omzetting. Maar dat weet ik niet zeker, en ik weet ook niet of het jouw smaak is. Dus afgezien daarvan mooie landschapsplaat.

5.Nee, de foto doet me niet veel. Geen onderwerp, geen duidelijk patroon imo, geen lekker contrast, geen overdreven saturatie toegepast.

6. Deze ziet er geyl uit in zw/w maar de kleuren versie is ook wel aardig. Ik vind het semi uitgebeten stuk links in de lucht wat minder, maar de algehele foto is leuk.
Voor de Freudianen onder ons: ze creeert diepte door het detail op de voorgrond die de kijker de foto inleidt naar de vuurtoren in de verte toe. De wolken erbij maken de lucht een interessant geheel imo. Misschien volgende keer die 2 uitstekende grassprieten links ff kortwieken

7. Paard is leuk gefotografeerd, maar gezien de cyaan lucht had je w.m.b. wel ff met je saturatie knopjes mogen spelen, zoals je wel op de laatste 2 platen gedaan hebt. Volgende keer ff die haar die voor het oog van het model hangt weghalen

7 & 8. wat een heerlijke azuurblauwe luchten. Mooie laag standpunt, contrasten, saturatie. Toppie.
Thanks, heb er wederom veel aan. Het kleurverschil heeft niet zozeer met de bewerking te maken. Simpelweg andere dagen, ander weer, ander tijdstip..het was heel bizar in vier dagen tijd ect compleet verschillend weer gehad. Was dus extra uitdaging voor me.

Bij de laatste twee heb ik totaal niet aan de saturatie gezeten, alleen wat contrast bijgevoegd (verrassend weinig ook!)
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:42:28 #17
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_45864630
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:40 schreef An24 het volgende:
Thanks, heb er wederom veel aan. Het kleurverschil heeft niet zozeer met de bewerking te maken. Simpelweg andere dagen, ander weer, ander tijdstip..het was heel bizar in vier dagen tijd ect compleet verschillend weer gehad. Was dus extra uitdaging voor me.

Bij de laatste twee heb ik totaal niet aan de saturatie gezeten, alleen wat contrast bijgevoegd (verrassend weinig ook!)

Ook geen polafilter misbruikt?

Zo zie je maar weer, voor de een werkt de natuur mee, voor de ander phototshop
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_45864738
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:42 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Ook geen polafilter misbruikt?

Zo zie je maar weer, voor de een werkt de natuur mee, voor de ander phototshop
Zonder pola Ik heb gewoon verdomd veel geluk gehad
pi_45865427
zonder polarisatie..?

Erg mooie foto's hoor petje af.

#1 had van mij op de voorgrond net iets meer scherpte mogen hebben. Verder erg fijne compositie, mooie gedaan.
#2 zou ik er uit laten, ik vind 'm niet zo in de serie passen. De rest vind ik veel mooier Het is niet zo duidelijk imho waar het om gaat op de foto.
#3 & #4 prachtig
#5 heerlijk winters, mooi detail
#6 hele fijne kleuren, gewoon goede compositie, gewoon mooi.
#8 & #9 je zou niet zeggen dat dit in Nederland is. Heel mooi, mooie luchten en fijn beeld om naar te kijken. Hoe kan het in hemelsnaam dat je geen polafilter hebt gebruikt Ik krijg met nog niet eens dit effect...

Hoe heb je de lucht op #3 en #4 zo gekregen?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_45866190
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:59 schreef Elefes het volgende:
zonder polarisatie..?

Erg mooie foto's hoor petje af.

#1 had van mij op de voorgrond net iets meer scherpte mogen hebben. Verder erg fijne compositie, mooie gedaan.
#2 zou ik er uit laten, ik vind 'm niet zo in de serie passen. De rest vind ik veel mooier Het is niet zo duidelijk imho waar het om gaat op de foto.
#3 & #4 prachtig
#5 heerlijk winters, mooi detail
#6 hele fijne kleuren, gewoon goede compositie, gewoon mooi.
#8 & #9 je zou niet zeggen dat dit in Nederland is. Heel mooi, mooie luchten en fijn beeld om naar te kijken. Hoe kan het in hemelsnaam dat je geen polafilter hebt gebruikt Ik krijg met nog niet eens dit effect...

Hoe heb je de lucht op #3 en #4 zo gekregen?
Dankjewel!

Ik heb zowiezo alles in RAW geschoten. Ik heb mijn kitlens gepakt en flink geschoten. Ik had het voordeel dat de zon weer door kwam achter mij, waardoor er schitterende schaduwen kwamen die zorgde voor veel dieptewerking.

Wat betreft de nabewerking alleen een tikkeltje aan de belichting en wat meer aan schaduwconstraste getrokken. That's it!
pi_45866374
Alleen door de vuurtoren zou je kunnen zeggen, 'Eei, Ameland, leuk'. Zou je niet wat meer herkenbare foto's willen maken? Verder vind ik het mooie foto's, tof die lucht ook op de laatste.
pi_45867537
Zo'n rare vraag is het niet toch?
  donderdag 1 februari 2007 @ 07:22:16 #23
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_45873628
7

verder is alles al gezegd, lekkere blauwe luchten, dacht ook dat je een pola had gebruikt.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  donderdag 1 februari 2007 @ 09:09:38 #24
160759 Dutch50
drup .... drup .....
pi_45874464
#1 lijkt of er niets scherp is, jammer dit kunnen van die gave rustgevende plaatjes zijn.
#7 is een topper, helemaal gaaf.
de anderen, lekker om lang naar te kijken.
De opmerkingen van de anderen zie ik pas als ik het lees en terugkijk, die dingen vallen deze fotonoob niet eens op
...dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik alles scherp zie.
  donderdag 1 februari 2007 @ 09:38:59 #25
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_45874894
Prachtig geloof dat ik daar ook maar eens op vakantie moet
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')