ECHT NIET!!!quote:Op woensdag 31 januari 2007 20:28 schreef freud het volgende:
@6
Ik zou de horizon op 1/3e gooien, dus OF gras afsnijden, OF strook lucht weg.
Heb ik gedaan poepie, maar dat is mijn smaak nou eenmaal. Ben gek op brede horizonnenquote:Op woensdag 31 januari 2007 20:37 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
ECHT NIET!!!
Hou er maar eens een velletje papier voor om het effect daarvan te zien. Haalt gelijk de kracht uit de foto
U is een barbaar.quote:Op woensdag 31 januari 2007 20:42 schreef freud het volgende:
[..]
Heb ik gedaan poepie, maar dat is mijn smaak nou eenmaal. Ben gek op brede horizonnen.
Da's algemeen bekendquote:
Thanks, heb er wederom veel aan. Het kleurverschil heeft niet zozeer met de bewerking te maken. Simpelweg andere dagen, ander weer, ander tijdstip..het was heel bizar in vier dagen tijd ect compleet verschillend weer gehad. Was dus extra uitdaging voor me.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:33 schreef Shark.Bait het volgende:
1. Leuk idee, echter, zo te zien is het gras niet scherp terwijl het volgens mij wel scherp moet zijn. Ook is je lucht cyaan blauw en op de laatste platen meer azuur blauw. Voor een evenwichtige showcase gelijktrekken zou ik zeggen....
2.Het landschap is ineteressant, maar de lucht is zo uitgebeten. En persoonlijk vind ik het jammer dat net wanneer de wolk interessant word de foto ophoudt.
3.mooie foto, voorgrond details met de bewolking. Ik vraag me af of er niet meer te doen is met die stralen qua contrast zodat die duidelijker op de foto komen te staan. Tenzij jij ze subtiel wilde hebben, in dat geval is het natuurlijk prima
4.Ik denk dat de foto beter tot zijn recht zou komen met een andere zw/w omzetting. Maar dat weet ik niet zeker, en ik weet ook niet of het jouw smaak is. Dus afgezien daarvan mooie landschapsplaat.
5.Nee, de foto doet me niet veel. Geen onderwerp, geen duidelijk patroon imo, geen lekker contrast, geen overdreven saturatie toegepast.
6. Deze ziet er geyl uit in zw/wmaar de kleuren versie is ook wel aardig. Ik vind het semi uitgebeten stuk links in de lucht wat minder, maar de algehele foto is leuk.
Voor de Freudianen onder ons: ze creeert diepte door het detail op de voorgrond die de kijker de foto inleidt naar de vuurtoren in de verte toe. De wolken erbij maken de lucht een interessant geheel imo. Misschien volgende keer die 2 uitstekende grassprieten links ff kortwieken
7. Paard is leuk gefotografeerd, maar gezien de cyaan lucht had je w.m.b. wel ff met je saturatie knopjes mogen spelen, zoals je wel op de laatste 2 platen gedaan hebt. Volgende keer ff die haar die voor het oog van het model hangt weghalen
7 & 8.wat een heerlijke azuurblauwe luchten. Mooie laag standpunt, contrasten, saturatie. Toppie.
quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:40 schreef An24 het volgende:
Thanks, heb er wederom veel aan. Het kleurverschil heeft niet zozeer met de bewerking te maken. Simpelweg andere dagen, ander weer, ander tijdstip..het was heel bizar in vier dagen tijd ect compleet verschillend weer gehad. Was dus extra uitdaging voor me.
Bij de laatste twee heb ik totaal niet aan de saturatie gezeten, alleen wat contrast bijgevoegd (verrassend weinig ook!)
Zonder polaquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:42 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ook geen polafilter misbruikt?
Zo zie je maar weer, voor de een werkt de natuur mee, voor de ander phototshop
Dankjewel!quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:59 schreef Elefes het volgende:zonder polarisatie..?
Erg mooie foto's hoorpetje af.
#1 had van mij op de voorgrond net iets meer scherpte mogen hebben. Verder erg fijne compositie, mooie gedaan.
#2 zou ik er uit laten, ik vind 'm niet zo in de serie passen. De rest vind ik veel mooierHet is niet zo duidelijk imho waar het om gaat op de foto.
#3 & #4 prachtig
#5 heerlijk winters, mooi detail
#6 hele fijne kleuren, gewoon goede compositie, gewoon mooi.
#8 & #9 je zou niet zeggen dat dit in Nederland is. Heel mooi, mooie luchten en fijn beeld om naar te kijken. Hoe kan het in hemelsnaam dat je geen polafilter hebt gebruiktIk krijg met nog niet eens dit effect...
Hoe heb je de lucht op #3 en #4 zo gekregen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |