O. Misschien kun je het (goedbedoelde) advies doorspelen dan.quote:Op woensdag 31 januari 2007 07:55 schreef ellos het volgende:
je trekt verkeerde conclusies....ik eet bijna nooit koekjes of cake..
Je kan ook banaan gebruiken, of koekjes alleen met water, suiker en meel maken, of ei, suiker en amandelmeel, er zijn zat recepten voor koekjes zonder toegevoegt vet, maar niet altijd even lekker.quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:43 schreef Stereotomy het volgende:
Je schijnt het ook met appelmoes te kunnen vervangen, maar ik heb het nog niet geprobeerd
Overigens moet je gewoon boter doen. Je gaat er niet dood aan, en de energiewaarde is hetzelfde.
Dan zijn veganistische receptensites vast ook wel een goede bron voor recepten van gebak zonder boterquote:Op woensdag 31 januari 2007 13:46 schreef Spacehamster het volgende:
Ik maak ook altijd cake en koekjes met zonnebloemolie.
Gaat prima!
Nou ben ik ook wel een tiepetje die er flink wat specerijen en andere smaakmakers (met name cacao) er door gooit dus dan mis je de boter al niet meer.
Olie is wel beter voor je cholesterolwaardes dan boter en meer veganistisch verantword.
Dat is niet waar trouwens.quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:46 schreef Spacehamster het volgende:
Olie is wel beter voor je cholesterolwaardes
Moet ik eerlijk zeggen dat al die alternatieven voor boter in koekjes en dergelijke mij niet echt lekker lijken. Olie in cake lijkt me nog wel een optie, maar water of banaan....hm, nee, dat lijkt me niks.quote:Bij de behandeling van een te hoog cholesterol vormt een voeding conform de 'Richtlijnen Goede Voeding' de basis. In de richtlijn wordt aanbevolen de opname van verzadigd vet (incl. onverzadigde transvetzuren) te beperken tot < 10 energieprocent.
De belangrijkste determinant van de cholesterolconcentratie in het bloed vormt namelijk niet de totale hoeveelheid vet, maar de hoeveelheid verzadigd vet in de voeding. Een dieet met maximaal 10 energieprocent verzadigd vet en laag in voedingscholesterol kan gepaard gaan met een gemiddelde daling van de totale-cholesterolconcentratie van 10%.
Een stijging van 10% in de totale-cholesterolconcentratie gaat gepaard met een circa 20% meer kans op hart en vaatziekten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |