abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45834439
Externe HD gekocht, 1 TB opslagruimte. Nu wilt het geval dat ik hem niet kan afschermen van de buitenwereld. Voorheen zette ik m'n gevoelige bestanden in m'n profielmap van Windows, zodat je met een wachtwoord niet bijkon.

Ook heb ik op internet gekeken voor eventuele progamma's. Maar die kun je zo uitschakelen, dus dat heeft ook niet veel nut .

Nu wil ik aan jullie vragen: hoe kan ik m'n externe harddisk beveiligen met een wachtwoord .
pi_45834632
de files op je externe HD encrypten
simpelste vorm is gewoon je bestanden zippen met een paswoord er op
pi_45834868
Met TrueCrypt kun je een virtueel station aanmaken met een wachtwoord erop. Moet je wel Truecrypt op de PC hebben geinstalleerd waar je de schijf inplugt (progje kun je natuurlijk gewoon op de externe schijf zetten, samen met het truecrypt bestand met de eigenlijke data).
pi_45834959
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 19:59 schreef PankPinther het volgende:
de files op je externe HD encrypten
simpelste vorm is gewoon je bestanden zippen met een paswoord er op
Man, dan moet ik ze steeds uitpakken als ik ze wil bekijken .
pi_45835021
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:05 schreef Palomar het volgende:
Met TrueCrypt kun je een virtueel station aanmaken met een wachtwoord erop. Moet je wel Truecrypt op de PC hebben geinstalleerd waar je de schijf inplugt (progje kun je natuurlijk gewoon op de externe schijf zetten, samen met het truecrypt bestand met de eigenlijke data).
Stel dat m'n laptop het begeeft, kan ik de HD dan laten aflezen op een andere computer met TrueCrypt?
pi_45835117
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:09 schreef JetronSquarez het volgende:

[..]

Stel dat m'n laptop het begeeft, kan ik de HD dan laten aflezen op een andere computer met TrueCrypt?
Jep. En volgens mij kun je op je externe HD ook gewoon het programmaatje zetten zodat je het zonder te installeren op elke PC kunt draaien om je data te benaderen (al weet ik dat niet 100% zeker). En anders gewoon op de andere PC het progje even installeren.
pi_45835379
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:11 schreef Palomar het volgende:
Jep. En volgens mij kun je op je externe HD ook gewoon het programmaatje zetten zodat je het zonder te installeren op elke PC kunt draaien om je data te benaderen (al weet ik dat niet 100% zeker). En anders gewoon op de andere PC het progje even installeren.
Even voor de zekerheid: wordt die encrypt-progje dus zelf beveiligd met een wachtwoord?

Anders zou ik er weinig aan hebben, als iedereen met dezelfde programma vanaf kan lezen .
pi_45835387
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:09 schreef JetronSquarez het volgende:

[..]

tuurlijk, als je het pasword maar weet

maaruh, nou weet ik niet hoe dat met die windows profiel map zit maar het lijkt mij dat als je jouw HD uit je computer haalt en in een andere computer er bij hangt, je dan gewoon de inhoud van die map kan bekijken
tenzij die map encrypted is
dat je op jouw eigen computer een pasword in moet vullen om in windows te komen is niet gezegd dat je map ook echt ontoegankelijk is voor anderen

m.a.w. ik hang jouw schijf in mijn computer met windows2000 en ik kan waarschijnlijk gewoon kijken wat er op staat

heeft iemand daar wat meer info over?

owja, er zijn ook schijven van onder andere LACIE die beveiligd zijn door vingerafdruk en encryptie op de schijf zelf
pi_45835521
Dat progje maakt een bestand aan waar je data in staat. Dat bestand wordt beveiligd met een wachtwoord. Met het progje (dat je gewoonlijk installeert op je harde schijf) kun je het bestandje benaderen, wachtwoord invoeren en er wordt dan een nieuwe drive aangemaakt (bijv. Z:). Dat bestandje kun je dus bijv. op je externe harde schijf zetten.

Je kunt eventueel, om het eenvoudig toegankelijk te maken op andere PC's (waar truecrypt niet op is geinstalleerd) de bestanden uit het zip-bestand dat je downloadt nog los op de externe schijf kunnen zetten.

Maar het is veel makkelijker om zelf even te experimenteren met dit progje, ipv. mijn cryptische posts proberen te snappen
pi_45835566
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:17 schreef PankPinther het volgende:

[..]

tuurlijk, als je het pasword maar weet

maaruh, nou weet ik niet hoe dat met die windows profiel map zit maar het lijkt mij dat als je jouw HD uit je computer haalt en in een andere computer er bij hangt, je dan gewoon de inhoud van die map kan bekijken
tenzij die map encrypted is
dat je op jouw eigen computer een pasword in moet vullen om in windows te komen is niet gezegd dat je map ook echt ontoegankelijk is voor anderen

m.a.w. ik hang jouw schijf in mijn computer met windows2000 en ik kan waarschijnlijk gewoon kijken wat er op staat

heeft iemand daar wat meer info over?
Nou, alle accounts op XP beveiligd met een wachtwoord.

In je 'Mijn documenten' plaatsen. En daar kun je met een andere account dus niet komen .
quote:
owja, er zijn ook schijven van onder andere LACIE die beveiligd zijn door vingerafdruk en encryptie op de schijf zelf
Haha! De schijf waarover ik het had, is dus ook zo'n Lacie .

Btw, site is trouwens niet meer update, want er zijn nu ook Lacie-schijven van 250 GB, 500 GB en 1 TB.
pi_45835619
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:20 schreef Palomar het volgende:
Dat progje maakt een bestand aan waar je data in staat. Dat bestand wordt beveiligd met een wachtwoord. Met het progje (dat je gewoonlijk installeert op je harde schijf) kun je het bestandje benaderen, wachtwoord invoeren en er wordt dan een nieuwe drive aangemaakt (bijv. Z:). Dat bestandje kun je dus bijv. op je externe harde schijf zetten.

Je kunt eventueel, om het eenvoudig toegankelijk te maken op andere PC's (waar truecrypt niet op is geinstalleerd) de bestanden uit het zip-bestand dat je downloadt nog los op de externe schijf kunnen zetten.

Maar het is veel makkelijker om zelf even te experimenteren met dit progje, ipv. mijn cryptische posts proberen te snappen
Ik heb 'm door, progje maar ff installeren.

En bedankt hé! .
pi_45835890
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:21 schreef JetronSquarez het volgende:

[..]

Nou, alle accounts op XP beveiligd met een wachtwoord.

In je 'Mijn documenten' plaatsen. En daar kun je met een andere account dus niet komen .
[..]
nee, dat wachtwoord heb je nodig om in te loggen op jouw windows
maar de data op jouw schijf is dan niet beveiligd, je kan er alleen niet bij omdat je niet in windows kan komen
maar als ik jouw schijf in mijn computer er bij hang dan kan ik via mijn eigen windows waarvoor ik wel het wachtwoord heb gewoon alle data op jouw schijf bekijken zonder dat ik jouw wachtwoord nodig heb
ik omzeil jouw windows door de mijne te gebruiken, snap je het nu?

word je computer gestolen dan kan een ander er gewoon bij...
pi_45837050
TrueCrypt zegt dat ik 'm moet formatteren naar FAT-indeling, terwijl-ie toch al FAT32 is. Hij zegt dat het 14 uur gaat duren. Doe ik iets verkeerd, ofzo?

Ik wil gewoon een beveiligde schijf, maar dan op de snelste manier.
pi_45838369
Niemand?
pi_45851184
Aangezien ik ook een externe HD heb, heb ik dat encrypt-programma gebruikt.

Device met password beveiligd, formatteren en nu zegt Windows dat ik 'm vanwege verkeerde systeem (FAT of NFTS) niet kan gebruiken. Als ik de externe HD ontkoppel, en weer aansluit, heb ik in principe gewoon toegang zonder dat-ie naar wachtwoord vraagt.

Iemand een oplossing?
pi_45853382
Andere programma's zijn ook welkom.
pi_45856621
zippen met een pasword
pi_49110856
*kick!

Ik wil ook een externe HD maar wel 1 die ik simpel kan beveiligingen d.m.v een password... is er niet gewoon simpel (freeware) proggie te vinden hiervoor?

encrypten enzo kan ik niet ,en zippen vind ik onhandig (steeds uitpakken)
Haleloeja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')