quote:Ajax - Feyenoord
Geschreven door Arjan van den IJssel op zaterdag, 27 januari om 15:22
Zondag 4 februari 2007 staat de Klassieker op het programma, Ajax ontvangt in de Amsterdam ArenA haar aartsrivaal, Feyenoord. De thuisclub staat na 23 wedstrijden op de tweede plaats, met acht punten achterstand op koploper PSV, Feyenoord heeft zes punten minder vergaard en staat op de vijfde plaats.
Ajax begon uitstekend aan het seizoen en de club leek lange tijd aanspraak te kunnen maken op de landstitel, maar de Amsterdammers wisten deze vorm niet vast te houden en opnieuw lijkt PSV er met de landstitel vandoor te gaan. In de winterstop versterkte Ajax zich met Leonardo (NAC) en Edgar Davids (Tottenham Hotspur), zodat de weg naar boven weer kan worden ingezet.
Ook bij Feyenoord gaat het niet zoals werd verwacht, de club lijkt al lange tijd uitgeschakeld voor de landstitel en ook in de UEFA Cup volgde een uitschakeling. De club uit Rotterdam-Zuid plaatste zich als nummer drie voor de knock-outfase van de UEFA Cup, maar de UEFA bestrafte de rellen in het Franse Nancy met een uitsluiting voor Feyenoord.
Voor twee spelers betekent de wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord een weerzien met hun voormalig werkgever, zo stapte de Griekse spits Angelos Charisteas afgelopen zomer over van Ajax naar Feyenoord en afgelopen winterstop nam Ajax oud-Feyenoorder Leonardo over van NAC. Voor Charisteas is het alweer de tweede ontmoeting met Feyenoord, hij was er thuis ook al bij.
In Rotterdam eindigde de Klassieker in een afdroogpartij in het voordeel van Ajax, de Amsterdammers wonnen met maar liefst 4-0 in de Kuip en verzuimden het krachtsverschil uit te drukken in dubbele cijfers. Het verschil tussen beide clubs leek destijds veel groter dan op dit moment, daarbij zal Feyenoord er alles aan doen om niet ook in Amsterdag vernederd te worden.
Vorig seizoen stond Ajax - Feyenoord tweemaal op het programma, éénmaal voor de competitie en éénmaal in de play-offs. In de reguliere competitie won Feyenoord verrassend met 2-1, de naar respectievelijk Chelsea en Liverpool vertrokken Salomon Kalou en Dirk Kuijt scoorden voor de Rotterdammers, terwijl Charisteas iets terugdeed voor de thuisclub.
In de play-offs was Ajax te sterk, de club uit de hoofdstad won met 3-0 door treffers van Mauro Rosales, Johnny Heitinga en Klaas Jan Huntelaar. Laatstgenoemde kan sowieso uitstekende papieren overleggen als het gaat om scoren tegen Feyenoord, in de vier wedstrijden die hij met Ajax speelde tegen de aartsrivaal, scoorde Huntelaar maar liefst vijfmaal, een clubrecord.
Zoals iedere Klassieker belooft ook ook deze er één te worden, waar beide kampen naar uitkijken. Ajax' nieuwe aankopen Davids en Leonardo mogen meteen laten zien of ze er staan, daarbij zal ook Charisteas de supporters van zijn nieuwe club willen laten zien een échte Feyenoorder te zijn. Voorspellingen voor wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord zijn onbegonnen werk, iedere wedstrijd is er één op zich.
Als ik 5 cent krijg voor elke keer dat jij mij een aap noemt...........quote:
Egmond, die kk mongool.Ach wat ken je zeggen?Alles beter dan bossen of schaamhaarquote:Op donderdag 1 februari 2007 15:26 schreef ub40_bboy het volgende:
Mag ik vragen wie de scheids is zonder dat ik vervloekt word?
In het land van blinden is eenoog koning. Dus moeten wij het doen met Egmond.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:32 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Egmond, die kk mongool.Ach wat ken je zeggen?Alles beter dan bossen of schaamhaar
Amenquote:Op donderdag 1 februari 2007 15:33 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
In het land van blinden is eenoog koning. Dus moeten wij het doen met Egmond.
Toepasselijkquote:Miss Cocky en kakkerlakken op Australia Day
Australia Day in Brisbane staat al jaren gelijk aan de Cockroach Races. En natuurlijk werd er ook een mooie vrouw uitgeroepen als Miss Cocky.
meneer noord holland 4 everquote:Op donderdag 1 februari 2007 16:22 schreef Erwtensoep het volgende:
ik denk dat ik van egmond wel de allerslechtste scheidsrechter vind.
Idd,quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:29 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
meneer noord holland 4 ever![]()
Hij woont in Voorhout?quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:29 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
meneer noord holland 4 ever![]()
gaat die nogeensquote:Op donderdag 1 februari 2007 16:44 schreef TerroRobbie het volgende:
Zondag geen verkeerde livescores posten he Cantona.
Blijft actueelquote:
en jezus is een sprookjequote:
De meeste historici en wetenschappers zijn het erover eens dat hij echt bestaan heeft hoor. Sukkelquote:
Een keer trek je de conclusie, jezus is een ilusiequote:Op donderdag 1 februari 2007 17:25 schreef koningdavid het volgende:
[..]
De meeste historici en wetenschappers zijn het erover eens dat hij echt bestaan heeft hoor. Sukkel![]()
Ik zou kerels die nooit neuke en in dienst zijn van het vaticaan niet als objectieve wetenschappers willen benoemen in dit gevalquote:Op donderdag 1 februari 2007 17:25 schreef koningdavid het volgende:
[..]
De meeste historici en wetenschappers zijn het erover eens dat hij echt bestaan heeft hoor. Sukkel![]()
Jezus is net zo'n sprookje als het verlies van Feyenoord.quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:25 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Gut... heb een theologische discussie met de gemiddelde atheist en ze komen niet verder dan het Vaticaan en de Paus. Zolang je jezelf maar serieus neemt he.quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:28 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ik zou kerels die nooit neuke en in dienst zijn van het vaticaan niet als objectieve wetenschappers willen benoemen in dit geval![]()
Dus als Ajax zondag wint ben jij het met me eens dat Jezus bestaan heeft?quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:28 schreef BiMeWet het volgende:
[..]
Jezus is net zo'n sprookje als het verlies van Feyenoord.
Ja dat ben ik dan met je eensquote:Op donderdag 1 februari 2007 17:31 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dus als Ajax zondag wint ben jij het met me eens dat Jezus bestaan heeft?
Waar gaat het over?![]()
Pffffffff jezusquote:Op donderdag 1 februari 2007 17:31 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dus als Ajax zondag wint ben jij het met me eens dat Jezus bestaan heeft?
Waar gaat het over?![]()
Klopt nog ookquote:Op donderdag 1 februari 2007 17:34 schreef Erwtensoep het volgende:
Jezus is een JOOOOOOOOOOOOOOD
Of je niet gaat zondag?quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:28 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Hoeveel wordt het zondag?
[..]
Wat?
Ik niet weten. Wij missen Drenthe, jullie stam, jullie spelen niet goed de laatste tijd, wij ook niet. Zolang Buijs maar iemand eruit trapt (het liefst sneijder en als die speelt de skibril), en we niet weer met 4-0 op de broek krijgen slaan de stoppen niet geheel doorquote:
Anders kan ik niemand pesten hierquote:
Dus je bent niet zo positief?quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:40 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ik niet weten. Wij missen Drenthe, jullie stam, jullie spelen niet goed de laatste tijd, wij ook niet. Zolang Buijs maar iemand eruit trapt (het liefst sneijder en als die speelt de skibril), en we niet weer met 4-0 op de broek krijgen slaan de stoppen niet geheel door![]()
Wen er maar aan kerel,het zal alleen nog maar triester worden.Maar ja,dat is toch wat 't bestuur graag wil....quote:Op donderdag 1 februari 2007 07:58 schreef Happel het volgende:
[..]
Ja joh, gaat echt gebeuren met dat broodtrommel-publiek in het uitvak.
quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:34 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Pffffffff jezus![]()
Waarom is die gast zo gehyped?
Heeft die ooit voor Ajax gevoetbald?
Ik vind mn eigen eigenlijk belangrijker![]()
Bij ons is het ook zo.Kan je wel een leuk verhaal vertellen over het bestuur en Zuid, maar dan gaan we erg off topic.quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:51 schreef footbal_lad het volgende:
[..]
Wen er maar aan kerel,het zal alleen nog maar triester worden.Maar ja,dat is toch wat 't bestuur graag wil....
vertel papaquote:Op donderdag 1 februari 2007 17:57 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Bij ons is het ook zo.Kan je wel een leuk verhaal vertellen over het bestuur en Zuid, maar dan gaan we erg off topic.
En nu eten!
En pokeren![]()
Is je zus een gast?quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:34 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Pffffffff jezus![]()
Waarom is die gast zo gehyped?
Heeft die ooit voor Ajax gevoetbald?
Ik vind mn eigen eigenlijk belangrijker![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |