dan heb je geen biologische kipquote:Op maandag 29 januari 2007 19:38 schreef MissyMirjaM het volgende:
dat was vast heel rare kip
kipofilet kost gemiddeld 6 euro per kilo
Idd, of het is verkeer geprijsd geweestquote:Op maandag 29 januari 2007 19:38 schreef MissyMirjaM het volgende:
dat was vast heel rare kip
kipofilet kost gemiddeld 6 euro per kilo
Dan heb je spontaan geen trek meer.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:32 schreef Aoristus het volgende:
geer, goor en froger
Houdbaar, bedoel je.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:39 schreef Coelho het volgende:
tot wanneer was deze kip geldig?
bouten, waarom zeg je dat niet.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:44 schreef Aoristus het volgende:
de prijs per kg is 2,29 staat op het plakkertje. Het gaat dan wel om 2 flinke kuikenbouten, maar dat is ook kip.
Houdbaar tot 02-02
er staat toch kipquote:Op maandag 29 januari 2007 19:45 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
bouten, waarom zeg je dat niet.
die zijn een stuk goedkoper dan filet.
En dat-ie nog leefde is ook maar een detail?quote:Op maandag 29 januari 2007 19:46 schreef Aoristus het volgende:
[..]
er staat toch kipJe mag blij zijn dat ik niet over veren begin
Volgens mij leeft ie niet, het ligt in quarantaine in de onderste la van de koelkast. See how it goes.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:48 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
En dat-ie nog leefde is ook maar een detail?
Ik denk dat een kuiken niet zo heel veel heeft gelegd.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:54 schreef GambitRS2 het volgende:
maar een kip legt ook eieren, die worden ook verkocht en leveren dus ook al geld opOok de veren worden verkocht... dus tja, het geld dat de kip 'opeet' wordt op die manier dus al gecompenseerd.
nein.. je kippenvlees in de supermarkt is zuiver van vleeskuikens, voor eieren worden andere gebruikt (eier-kippen groeien lang niet zo snel als vlees kippen)quote:Op maandag 29 januari 2007 19:54 schreef GambitRS2 het volgende:
maar een kip legt ook eieren, die worden ook verkocht en leveren dus ook al geld opOok de veren worden verkocht... dus tja, het geld dat de kip 'opeet' wordt op die manier dus al gecompenseerd.
de kip die je in de supermarkt koopt, de filet en bouten dus bijvoorbeeld, is 6 weken oud. dan leggen ze nog echt geen eieren hoorquote:Op maandag 29 januari 2007 19:54 schreef GambitRS2 het volgende:
Krab voor 1 euro per kilo? Waar vind je dat, dan ga ik er morgen heenquote:Op maandag 29 januari 2007 19:47 schreef Foo_niks het volgende:
Omdat ze in een concentratiekamp hun leven slijten.
Zelfde als krab,€ 1,- de kilo ,vind je het gek dat we de zeeën leegvissen.
Op de markt ,wel zelf schoonmakenquote:Op maandag 29 januari 2007 19:59 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Krab voor 1 euro per kilo? Waar vind je dat, dan ga ik er morgen heen.
Of bedoel je toevallig surimi?
Gemanipuleerd mais uit zuid amerika kost niet zoveel..quote:Op maandag 29 januari 2007 19:59 schreef Aoristus het volgende:
mij maak je niet wijs dat het bruikbare van een kip (ca. 2 kg ?) neerkomt op zo'n 5 euro. Die beesten moeten ook eten, de electriciteit moet betaalt worden, de verwerking en distributie. Noem maar op..
6 weken komt op 42 dagen voeren.
Hmja, ik geloof toch niet dat het een erg winstgevend resultaat oplevert. Gelukkig is niemand hier bang voor SARS, want dan zou je weer van die vernietigingsakties krijgen die nergens toe leiden, ik dacht wel dat het een grotere rol zou spelen bij het bepalen van de prijs voor kip.quote:Op maandag 29 januari 2007 20:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Gemanipuleerd mais uit zuid amerika kost niet zoveel..
die van "Niet spreken met de bestuurder" ?quote:Op maandag 29 januari 2007 20:22 schreef Sigmund_Freud het volgende:
In de M bijlage van de weekend editie NRC handelsblad (van 2 decemember 2006) stond een artikel over de bio-industie wat kippen betreft. 2 kilo schoon aan de slachthaak in 38 dagen. Misschien dat je dat artikel nog ergens te voor schijn kunt googelen. Het was geschreven door Gerard van Westerloo
kip is kip, maar alle onderdelen gaan voor verschillende prijzen de deur uitquote:Op maandag 29 januari 2007 19:46 schreef Aoristus het volgende:
[..]
er staat toch kipJe mag blij zijn dat ik niet over veren begin
H5N1 , H5N2 ..quote:Op maandag 29 januari 2007 20:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
kip is kip, maar alle onderdelen gaan voor verschillende prijzen de deur uit
en daarom hebben boeren ook geen 300, maar 30.000 kippen minimaalquote:Op maandag 29 januari 2007 19:59 schreef Aoristus het volgende:
mij maak je niet wijs dat het bruikbare van een kip (ca. 2 kg ?) neerkomt op zo'n 5 euro. Die beesten moeten ook eten, de electriciteit moet betaalt worden, de verwerking en distributie. Noem maar op..
6 weken komt op 42 dagen voeren.
Verzin zelf eens wat!quote:Op maandag 29 januari 2007 21:46 schreef Schnabbeltje het volgende:
Kip wordt vaak ingespoten met water, het maakt het zwaarder, dus je betaalt een deel aan water.
Ze hebben een hoop troep gegeten in elk geval, er zat smaak noch kraak aan.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:28 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
en daarom hebben boeren ook geen 300, maar 30.000 kippen minimaal
bedankt voor de tip, ik eet dit soort rommel normaliter niet, maar dit keer won de gulzigheidquote:Op maandag 29 januari 2007 22:49 schreef golfer het volgende:
Plofkippen uit de supermarkt.
Ga toch eens naar een echte poelier voor wat betere (oké iets duurder wel) kwaliteit biologische kippensoorten.
Je proeft echt het verschil meteen met die supermarkttroep.
nu ben ik vaak laat vrij van school en ben studentje, ik neem wel genoegen met de supermarktkip op moment (ik bak hem toch niet naturel, maak er altijd indisch oid. van) anders zou ik het ook wel gedaan hebben denk ik.quote:Op maandag 29 januari 2007 22:49 schreef golfer het volgende:
Ga toch eens naar een echte poelier voor wat betere (oké iets duurder wel) kwaliteit biologische kippensoorten.
Het verschil in structuur en smaak merk je direct.quote:Op maandag 29 januari 2007 22:49 schreef golfer het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |