Lijkt me niet, tis 'n feit dat ze er wel horen, tis immers niet strafbaar om je katten naar buiten te gooien. Overigens is het wél strafbaar dieren te mishandelen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
je hebt niks te vinden
't is een feit dat ze daar niet horen, geen mening.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:47 schreef RottePeer het volgende:
[..]
als je zo reageert als je hond van alles doodbijt, dan heb ik iets tegen jou, en niet tegen je hond. het probleem zal ik dan ook gewoon met jou oplossen, ipv je hond geniepig te vergiftigen.
Ik moet helemaal niks, je ziet om de 100 meter 'n kat buiten dus 't lijkt me 'n simpel gegeven dat 't normaal is om je kat naar buiten te gooien. En dat blijf ik dus gezellig doen. Als iemand zich dan genoodzaakt voelt met z'n tengels aan m'n kat te komen dan wordt diegene netjes strafrechtelijk vervolgd, zoals in de wet voorgeschreven staat. En daarmee vallen alle argumenten van de zgn kattenhaters overigens sowieso in 't niet. Geen discussie over mogelijk dus, in a way.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:35 schreef Tuvai.net het volgende:
Dan moet je die beesten maar niet naar buiten pleuren zodat ze de hele buurt op stelten gaan zetten.
Of je neemt een kat en je houdt dat ondier binnen. Vind je dat zielig omdat katten zogenaamd roofdieren zijn en dus moeten 'kunnen' jagen, dan moet je sowieso geen kat nemen.
Katten die uit verveling effe je dure visvijver terroriseren omdat z'n baasje hem zonodig naar buiten flikkert zijn ergerlijk.
Als je katjes die binnengehouden worden zielig vind, wat overigens ook zo is, dan moet je überhaubt geen kat nemen. Zo'n diertje hoort inderdaad, wat kattenlovers als jezelf altijd maar al te graag attenderen, in de vrije natuur. Je zou dus helemaal geen kat in huis moeten hebben als je op die manier ligt te denken. Lekker hypocriet dus.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:39 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik moet helemaal niks, je ziet om de 100 meter 'n kat buiten dus 't lijkt me 'n simpel gegeven dat 't normaal is om je kat naar buiten te gooien. En dat blijf ik dus gezellig doen. Als iemand zich dan genoodzaakt voelt met z'n tengels aan m'n kat te komen dan wordt diegene netjes strafrechtelijk vervolgd, zoals in de wet voorgeschreven staat. En daarmee vallen alle argumenten van de zgn kattenhaters overigens sowieso in 't niet. Geen discussie over mogelijk dus, in a way.
Mijn hond is zo inderdaad opgevoed. Op straat draagt hij een band en een muilkorf en alleen in grote bossen of op bepaalde stranden mag hij los. Mijn hond veroorzaakt geen overlast. De katten die in mijn tuin schijten wel.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:26 schreef RottePeer het volgende:
een hond die een kat opvreet volgt zijn instinct, of hooguit een slechte opvoeding, de hond hou ik dan ook niet verantwoordelijk. wel de bazen die heel stoer en opgefokt "ZOEK POES" gaan roepen, die kunnen van mij inderdaad een rotschop krijgen.
Jawelquote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:26 schreef RottePeer het volgende:
maar zover komt het eigenlijk nooit, de meeste mensen dagen negers van 2m en 105kg niet uit.
En dan komen ze in de buik van mijn hondquote:
Meldt (naja, de hond kan niet fokken).....quote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:25 schreef alsem het volgende:
mensen die katten killen eff bij mij melden![]()
![]()
Ik vind 't niet zielig, ik wil ze zelf niet voortdurend in huis, dat vind ik vies, en ze willen zelf ook naar buiten en ik vind dat gezond voor ze. Dus ik gooi ze naar buiten, want ik ben het niet met jou eens dat dat niet zou kunnen, tuurlijk kunnen ze naar buiten. Easy. Dus wat nou hypocriet??quote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:45 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Als je katjes die binnengehouden worden zielig vind, wat overigens ook zo is, dan moet je überhaubt geen kat nemen. Zo'n diertje hoort inderdaad, wat kattenlovers als jezelf altijd maar al te graag attenderen, in de vrije natuur. Je zou dus helemaal geen kat in huis moeten hebben als je op die manier ligt te denken. Lekker hypocriet dus.
Dan kun je overigens wel gaan liggen dreigen met "Je komt niet aan m'n kat, of anders!", maar omdat JIJ er voor gekozen hebt zo'n onding in huis te halen en 9 van de 10 keer op straat te flikkeren, moeten je medebuurtbewoners daar maar mee leven, ook al hebben ze d'r overlast van? Nee, nou praat ik mishandeling of vergiftiging ook niet goed, da's erg. Maar al die katten-neonazis die iedereen maar dreigen niet aan hun kat te komen ondanks de overlast die het dier bezorgt, zijn nog veel erger.
Met andere woorden, je bent gewoon een egoïst en iedereen moet maar met de overlast van jouw ondier leven puur omdat JIJ vind dat dat niet zo is. Klaar.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:53 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik vind 't niet zielig, ik wil ze zelf niet voortdurend in huis, dat vind ik vies, en ze willen zelf ook naar buiten en ik vind dat gezond voor ze. Dus ik gooi ze naar buiten, want ik ben het niet met jou eens dat dat niet zou kunnen, tuurlijk kunnen ze naar buiten. Easy. Dus wat nou hypocriet??![]()
Ja de buurtbewoners moeten er maar mee leven omdat IK de last die zij er van ondervinden niet groot genoeg vind. Als mijn kat continu in dezelfde tuin zit te poepen zal ik daar wat aan proberen te doen, maar dat gebeurt ten eerste niet, en ten tweede doen mijn katten verder niets waar 'n ander last van zou hebben. Ik vind 't dus gewoon gezeik. Dat wil niet zeggen dat ik in helemaal niets aan ze tegemoet wil komen, maar niet m'n katten binnen houden, daar pas ik voor. Op straat doen ze geen vlieg kwaad (dat overigens wel, maar geen mens iig), dus daar zetten mensen zich maar overheen. Bovendien dreig ik niet, ik bel alleen de politie als ik iemand zie die mijn kat mishandelt. Dus das mijn dreigement ja, en terecht.
Das ook gelul natuurlijk. Mijn katten zijn nooit aangevallen door 'n hond, stoerdoenerig gedrag met dat beest van je, 't lijkt me niet normaal als jouw hond 'n kat verorberd, en als dat gebeurt spreek ik jou er overigens inderdaad ook op aan. Ik vind dat geen eigen risico, jouw hond moet van andermans dieren afblijven, net als dat mijn kat van jouw hond af moet blijven.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:48 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
En dan komen ze in de buik van mijn honden dan hard boehoehoe roepen....
Ja, want ik hecht geen waarde aan de definitie van overlast die jij hanteert schijnbaar. Meningen kunnen daarover verschillen, mijn katten zorgen niet voor overlast, klaar. Als jij gaat zeiken over 'n haan in m'n tuin terwijl er geen haan is, ga ik me daar ook niet aan aanpassen. Onzinnig namelijkquote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:55 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Met andere woorden, je bent gewoon een egoïst en iedereen moet maar met de overlast van jou ondier leven. Klaar.
Trouwens, als je al ligt te klagen over hoe je poesje wel niet stinkt dan moet je überhaubt niet aan dieren beginnen, miet.
Je kunt veel willen, maar met zo'n 'schijt aan alles en iedereen hebben'-houding laat je alleen een leuk visitekaartje van jezelf achter. Als IK er voor kies om beesten in huis te halen, waar ik d'r overigens genoeg van heb, dan heb ik er ook de verantwoordelijkheid voor om d'r fatsoenlijk voor te zorgen en niet mijn buren.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:57 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ja, want ik hecht geen waarde aan de definitie van overlast die jij hanteert schijnbaar. Meningen kunnen daarover verschillen, mijn katten zorgen niet voor overlast, klaar. Als jij gaat zeiken over 'n haan in m'n tuin terwijl er geen haan is, ga ik me daar ook niet aan aanpassen. Onzinnig namelijk
En ik wil katten en tevens wil ik ze niet 24/u per dag binnen, voor de katten niet en voor mij niet. Dat gaat prima dus laat dat miet maar achterwege.
Haha, ja of je moet 't niet willen snappen natuurlijk. Nogmaals: mijn buren hebben geen last van mijn katten. Hebben ze dat wel, dan hoor ik dat graag en dan draag ik er óók nog eens verantwoordelijkheid voor. Dat heb ik eerder ook al gezegd. Alleen dat mijn kat op straat loopt (straat, niet tuin van anderen) dat vind ik 'n onzinnige klacht. Mijn katten mogen dus gewoon de straat op want daar heeft niemand last van ze, en dan interesseert 't me inderdaad geen hol dat jij wel last hebt van katten op straat (??) want dat valt gewoon weg te cijferen, das namelijk dikke onzin.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:00 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Je kunt veel willen, maar met zo'n 'schijt aan alles en iedereen hebben'-houding laat je alleen een leuk visitekaartje van jezelf achter. Als IK er voor kies om beesten in huis te halen, waar ik d'r overigens genoeg van heb, dan heb ik er ook de verantwoordelijkheid voor om d'r fatsoenlijk voor te zorgen en niet mijn buren.
Wil je per sé dat je poesje buiten komt? Bouw dan een buitenverblijfje voor 'm. Heb ik ook gedaan voor mijn beesten. Ik blij, m'n beestjes blij, en m'n mede buurtbewoners blij want die hebben op deze manier totaal geen last van mijn beesten.
Alleen de eerste geldt voor mij als kattenbezitterquote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:19 schreef Fixers het volgende:
Samengevat denken de kattenbezitters alhier er zo over:
-Katten MOETEN op straat kunnen lopen zonder toezicht.
-Katten mogen gewoon lekker de dure koi uit de vijver van de buurman vissen.
-Buurman moet zijn bek houden over zijn visjes omdat dat nu eenmaal natuur is en moet anders zelf maar zorgen dat hij iets doet om overlast van ANDEREN te beperken.
-Buurman mag al helemaal niet klagen over de stront en onderstebovengegraven bloemperkjes in zijn tuin.
-Een kat mag geen haar gekrenkt worden, maar buurman die actie onderneemt mag wel fysiek worden afgetuigd door kattenbezitter.
Beetje krom he.....
Fokking Hypocriet. Beetje die gore kat er uit smijten omdat je 'm zelf te vies vind. En dan niks doen als 'ie in mijn tuin schijt.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:53 schreef Taurus het volgende:
Ja de buurtbewoners moeten er maar mee leven omdat IK de last die zij er van ondervinden niet groot genoeg vind. Als mijn kat continu in dezelfde tuin zit te poepen zal ik daar wat aan proberen te doen, maar dat gebeurt ten eerste niet, en ten tweede doen mijn katten verder niets waar 'n ander last van zou hebben. Ik vind 't dus gewoon gezeik. Dat wil niet zeggen dat ik in helemaal niets aan ze tegemoet wil komen, maar niet m'n katten binnen houden, daar pas ik voor. Op straat doen ze geen vlieg kwaad (dat overigens wel, maar geen mens iig), dus daar zetten mensen zich maar overheen. Bovendien dreig ik niet, ik bel alleen de politie als ik iemand zie die mijn kat mishandelt. Dus das mijn dreigement ja, en terecht.
ga ergens anders stoer doen, sukkeltje, ik heb medelijden met je hond die alleen wordt gebruikt als linke-billy-accessoire.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:47 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Mijn hond is zo inderdaad opgevoed. Op straat draagt hij een band en een muilkorf en alleen in grote bossen of op bepaalde stranden mag hij los. Mijn hond veroorzaakt geen overlast. De katten die in mijn tuin schijten wel.
En voor de hond is het een spelletje...
ik zeg niet dat iemand bang moet zijn...quote:[..]
JawelDeze neger van 2m en 110 kilo ! Pussy !
Net alsof ik extra bang voor je moet zijn omdat je zwart bent. Da's nou discriminasie, geef je mij ook een slechte naam mee.
Fopneger.
Doet ie niet joh.. En dat is niet hypocriet. Ik vind katjes lief maar ik wil ze niet alleen maar binnen hebben. Ik hou van 'n fris ruikende kat, naar buitenluchtquote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:22 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Fokking Hypocriet. Beetje die gore kat er uit smijten omdat je 'm zelf te vies vind. En dan niks doen als 'ie in mijn tuin schijt.
Asociaal....
Nonsens. Heb ik uit laten zoeken. Mijn tuin is mijn eigendom. En als een kat er in loopt en hij wordt opgevroten door de hond dan is dat niet mijn schuld. Er staat een bord op het hek dat er een loslopende hond in de tuin zit.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:55 schreef Taurus het volgende:
Das ook gelul natuurlijk. Mijn katten zijn nooit aangevallen door 'n hond, stoerdoenerig gedrag met dat beest van je, 't lijkt me niet normaal als jouw hond 'n kat verorberd, en als dat gebeurt spreek ik jou er overigens inderdaad ook op aan. Ik vind dat geen eigen risico, jouw hond moet van andermans dieren afblijven, net als dat mijn kat van jouw hond af moet blijven.
moet ik me ook melden als ik mijn hond niet tegenhoud wanneer hij er achter een aanschiet en kapotbijt?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:25 schreef alsem het volgende:
mensen die katten killen eff bij mij melden![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |