Hoe weet hij dat??quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:21 schreef jogy het volgende:
Dat komt ook aan bod in dat boek, een nederlandse arts heeft er onderzoek naar gedaan. Kwam erop neer dat volgens die arts de BDE's ook ervaren wordt door mensen die even hersendood zijn.
Dat het door een ziel word veroorzaakt word dan wel erg onwaarschijnlijk.quote:Maarja, dat staat uitgebreider in het boekEn dat ik met electische stoten en weet ik het wat nog meer die beelden na kan bootsen betekent dat meteen dat het altijd die oorzaak heeft?
Onderzoek in een hospitaal, ik heb helaas het boek niet bij de hand anders had ik er even een google doorheen gegooidquote:
Pim van Lommel is de man in kwestie, heeft er 13 jaar in gestokenquote:
quote:For example, in the past some scientists have asserted that the NDE must be simply a hallucination brought on by the loss of oxygen to the brain [called "anoxia"] after the heart has stopped beating. This study casts doubt on that theory, in the words of its chief investigator, cardiologist Pim van Lommel, MD, "Our results show that medical factors cannot account for the occurrence of NDE. All patients had a cardiac arrest, and were clinically dead with unconsciousness resulting from insufficient blood supply to the brain. In those circumstances, the EEG (a measure of brain electrical activity) becomes flat, and if CPR is not started within 5-10 minutes, irreparable damage is done to the brain and the patient will die. According to the theory that NDE is caused by anoxia, all patients in our study should have had an NDE, but only 18% reported having an NDE... There is also a theory that NDE is caused psychologically, by the fear of death. But only a very small percentage of our patients said they had been afraid seconds before their cardiac arrest -- it happened too suddenly for them to realize what was occurring. More patients than the frightened ones reported NDEs." Finally, differences in drug treatments during resuscitation did not correlate with the likelihood of patients experiencing NDEs, nor with the depth of their NDEs.
Dat klopt helemaal, daarom is een pasgeboren kind, als het gereincarneerd zou zijn, niet vertellen wat het allemaal al weet, want het heeft die vaardigheden nog niet om te vertellen wat hij/zij allemaal al kan en weet.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:44 schreef onemangang het volgende:
[..]
Ja, en het kind moet LEREN praten, LEREN redeneren, en ga zo maar door. Als het kind werkelijk 'de ziel' van een overleden persoon zou hebben, dan valt er niets te leren, maar heeft het al kennis in zich. Verifieerbare kennis. En zo'n kind, zeg maar baby, is er nog nooit geweest. Wel kinderen die buitengewoon snel kunnen leren, maar dat heeft niets met een hiervoormaals te maken.
Je vroeg eerder toch echt of het korter kon.quote:Op woensdag 14 februari 2007 15:14 schreef jogy het volgende:
[..]
Hehe. Ok check. Maar ik hou van langdradige verhalen dus dat zou geen probleem geweest zijn hoor
.
Ah ja, klopt maar dat deed ik niet voor mezelf maar om de drempel tot reageren niet zo hoog te maken. Excuusquote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:44 schreef Causa het volgende:
[..]
Je vroeg eerder toch echt of het korter kon.
Neh, waarom? Het is toch jouw levenbeschouwing?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:44 schreef Causa het volgende:
Bovenstaande allemaal in poging tot 'm beloofde reaktie.
Wat betreft de ontopic-vragen denk ik dat je m'n antwoord wel een beetje vermoed uit m'n taalgebruik, maar past net ff beter in TRU vrees ik. Eigenlijk past dit hele stukje eigenlijk meer in tru.![]()
als je hem nog gaat kjken, lees dan daarna dit ook nog evenquote:Op donderdag 15 februari 2007 09:44 schreef jogy het volgende:
http://noorderlicht.vpro.nl/afleveringen/5409709/ Noorderlicht aflevering. Ik heb deze ook nog niet gezien trouwens.
Tot de 'burden of proof' onevenredig hoog is is de persoon die ergens skeptisch tegenover staat de persoon welke bewijslast mag eisen.quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Hij probeert in het boek de bewijslast dus weer terug te leggen bij de skeptisch ingestelde mensen..
En op die eis is hij ingegaan doormiddel van dit boek.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:56 schreef ChOas het volgende:
[..]
Tot de 'burden of proof' onevenredig hoog is is de persoon die ergens skeptisch tegenover staat de persoon welke bewijslast mag eisen.
Hm, een skep(p)tisch artikel. Zal ik er anders maar een linkje bij doen van 'mijn kamp'?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:24 schreef osho het volgende:
[..]
als je hem nog gaat kjken, lees dan daarna dit ook nog even
http://www.skepp.be/artik(...)m/?searchterm=lommel
nee, die had je al geplaatst in februariquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:20 schreef jogy het volgende:
[..]
Hm, een skep(p)tisch artikel. Zal ik er anders maar een linkje bij doen van 'mijn kamp'?
Ohja.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:22 schreef osho het volgende:
[..]
nee, die had je al geplaatst in februari
nee, die belgische neurologen welquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:23 schreef jogy het volgende:
[..]
Ohja.
Al staat noorderlicht niet echt bekend om hun loze gelul, gelukkig.
What ever makes you sleep at night.quote:
Ohja, sorrie, hoe durf ik op gelijke hoogte een antwoord te gevenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:36 schreef osho het volgende:
[..]
ah...nu kom je met de echt goede argumenten
jaquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Ohja, sorrie, hoe durf ik op gelijke hoogte een antwoord te geven.
Mwoach, Noorderlicht is best een redelijke bron vind ik dan, ze doen daadwerkelijk hun best om een beetje goed onderzoek te doen in de uitzendingen die ze hebben. Ze geloven niet alles maar zijn ook niet skeptisch, een middelijn vind ik altijd wel prettig in een docu of artikelquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:45 schreef osho het volgende:
[..]
jajouw argument dat noorderlicht zo'n welingelichte bron is, was van buitengewoon hoog niveau
Het is echt wel een aanrader, maarja, dat is mijn mening.quote:en nee, ik heb het boek niet gelezen.
de belgische artsen lijken mij ook wel een redelijke bronquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:51 schreef jogy het volgende:
[..]
Mwoach, Noorderlicht is best een redelijke bron vind ik dan, ze doen daadwerkelijk hun best om een beetje goed onderzoek te doen in de uitzendingen die ze hebben.
Ik heb net even gekeken en het ziet er best interessant uit. Ik zal mij er eens in verdiepen. Als jij erover nadenkt om het boek te lezen zou het leuk zijn, ben benieuwd wat je er van vindt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:13 schreef osho het volgende:
[..]
de belgische artsen lijken mij ook wel een redelijke bron
"even hersendood" bestaat niet... Volgens mij ben je in de war met een andere staat van de hersenen.quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat komt ook aan bod in dat boek, een nederlandse arts heeft er onderzoek naar gedaan. Kwam erop neer dat volgens die arts de BDE's ook ervaren wordt door mensen die even hersendood zijn. Maarja, dat staat uitgebreider in het boekEn dat ik met electische stoten en weet ik het wat nog meer die beelden na kan bootsen betekent dat meteen dat het altijd die oorzaak heeft?
Hij probeert in het boek de bewijslast dus weer terug te leggen bij de skeptisch ingestelde mensen..
Tja, het staat er toch echtquote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:45 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
"even hersendood" bestaat niet... Volgens mij ben je in de war met een andere staat van de hersenen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |