abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46317151
Weet je dat je BDE's kunt opwekken??
Science is a philosophy of discovery, intelligent design/God did it is a philosophy of ignorance.
Neil deGrasse Tyson
pi_46317286
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 23:21 schreef jogy het volgende:
Dat komt ook aan bod in dat boek, een nederlandse arts heeft er onderzoek naar gedaan. Kwam erop neer dat volgens die arts de BDE's ook ervaren wordt door mensen die even hersendood zijn.
Hoe weet hij dat??
quote:
Maarja, dat staat uitgebreider in het boek En dat ik met electische stoten en weet ik het wat nog meer die beelden na kan bootsen betekent dat meteen dat het altijd die oorzaak heeft?
Dat het door een ziel word veroorzaakt word dan wel erg onwaarschijnlijk.
Science is a philosophy of discovery, intelligent design/God did it is a philosophy of ignorance.
Neil deGrasse Tyson
  woensdag 14 februari 2007 @ 23:44:58 #28
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46317394
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 23:42 schreef Bart1984 het volgende:

[..]

Hoe weet hij dat??
Onderzoek in een hospitaal, ik heb helaas het boek niet bij de hand anders had ik er even een google doorheen gegooid .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 15 februari 2007 @ 09:32:57 #29
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46322562
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 23:42 schreef Bart1984 het volgende:

[..]

Hoe weet hij dat??
Pim van Lommel is de man in kwestie, heeft er 13 jaar in gestoken .

Linkje
quote:
For example, in the past some scientists have asserted that the NDE must be simply a hallucination brought on by the loss of oxygen to the brain [called "anoxia"] after the heart has stopped beating. This study casts doubt on that theory, in the words of its chief investigator, cardiologist Pim van Lommel, MD, "Our results show that medical factors cannot account for the occurrence of NDE. All patients had a cardiac arrest, and were clinically dead with unconsciousness resulting from insufficient blood supply to the brain. In those circumstances, the EEG (a measure of brain electrical activity) becomes flat, and if CPR is not started within 5-10 minutes, irreparable damage is done to the brain and the patient will die. According to the theory that NDE is caused by anoxia, all patients in our study should have had an NDE, but only 18% reported having an NDE... There is also a theory that NDE is caused psychologically, by the fear of death. But only a very small percentage of our patients said they had been afraid seconds before their cardiac arrest -- it happened too suddenly for them to realize what was occurring. More patients than the frightened ones reported NDEs." Finally, differences in drug treatments during resuscitation did not correlate with the likelihood of patients experiencing NDEs, nor with the depth of their NDEs.

Google link voor je eigen jolijt
Vrijheid
  donderdag 15 februari 2007 @ 09:44:58 #30
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46322815
http://noorderlicht.vpro.nl/afleveringen/5409709/ Noorderlicht aflevering. Ik heb deze ook nog niet gezien trouwens .
Vrijheid
pi_46323202
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 13:44 schreef onemangang het volgende:

[..]

Ja, en het kind moet LEREN praten, LEREN redeneren, en ga zo maar door. Als het kind werkelijk 'de ziel' van een overleden persoon zou hebben, dan valt er niets te leren, maar heeft het al kennis in zich. Verifieerbare kennis. En zo'n kind, zeg maar baby, is er nog nooit geweest. Wel kinderen die buitengewoon snel kunnen leren, maar dat heeft niets met een hiervoormaals te maken.
Dat klopt helemaal, daarom is een pasgeboren kind, als het gereincarneerd zou zijn, niet vertellen wat het allemaal al weet, want het heeft die vaardigheden nog niet om te vertellen wat hij/zij allemaal al kan en weet.

Er zijn genoeg verhalen bekend over kinderen die fantastische kunstjes vertonen op zo'n vroege leeftijd dat die kennis of dat inzicht al ver ontwikkeld was voordat het kind zich ook maar een beetje met de omgeving heeft bezig gehouden.
In zulke gevallen is het lastig om te zeggen of het kind is geboren met die kennis, of dat het zich razendsnel heeft ontwikkeld zonder de stimuli die vereist is.

Iemand die in de woestijn woont, kan ook geen manier bedenken om beter over water te varen.
pi_46494404
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 15:14 schreef jogy het volgende:

[..]

Hehe . Ok check. Maar ik hou van langdradige verhalen dus dat zou geen probleem geweest zijn hoor .
Je vroeg eerder toch echt of het korter kon.

Maar waarschijnlijk kwam het meer door de new age volgelingen van toen ('90-jaren) die in m'n omgeving waren
dan Chopra en/of andere zulke guru's zelf. Ik had namelijk destijds een wat dwazere groep lui om me heen.
Niet dat ik dat zelf niet was/ben, maar dan weer op een andere manier.
En in wezen zijn er meer dan genoeg mensen die op een gezonde manier met gedachtengoed als van Chopra om kunnen gaan.
Maar de mensen die ik toevallig trof waren voornamelijk op siddhi's uit en ze begonnen dan alvast met gelieg, van b.v. hoe 'ver' ze al waren en ze voerden allerlei toneelstukjes uit.
Maar ik kon gewoon niet begrijpen dat ze zich astraal karma op de hals wilden halen, eigenlijk gewoon om hun ego aan te dikken. Wie had dat er nou voor over?
Net als dat je b.v tien jaar bezig zou zijn over water te kunnen lopen, terwijl je zo een kaartje voor de veerboot kan halen. Dan is dat vermogen toch maar 3 euro waard. (ok, ik weet niet wat de veerboot kost, maargoed, je snapt m'n punt vast)
En wie, die enige aanleg voor wat spiritualiteit had, wilde zich bezig blijven houden binnen de samsara? Op dat moment wist ik niet beter dan zorgen dat je weer uit het materiele circuit kwam het enige was dat aanlokkelijk was.
De materie als een toilet: Doe er je ding en er zo gauw mogelijk weer weg!
Die kant kwam m'n verwarring van toen een beetje vandaan.
Toen ik het boek 'belofte van het licht' las had ik het idee dat Chopra 'het licht' en vooral 'de kracht' aansmeerde aan mensen die het wilden 'bezitten' of 'misbruiken'. Maar dat was kortzichtig bekeken van me. (Chopra had niks met dat toevallige groepje mensen om mij heen te maken). Ik was bang dat de materiele wereld zodoende zo aantrekkelijk werd dat het wel erg lastig onthechten werd voor ze, ergens in de toekomst.

Het is ieders goed recht om zich gaande te houden in de samsara en zijn wereld naar zijn hand te zetten.
Ik ben er dus allang een stuk rustiger over, juist fijn dat iedereen dat zelf mag weten, behalve dat m'n eigen tante het kiest houdt het nog wel moeilijk en emotioneel voor me, die is nml. avatarcursussen gaan volgen en - nog altijd hopeloos verstrengeld in de materiele processen en natuur- waant ze zichzelf 'meester'. imo is haar illusie groter dan ervoor. Maar haar wens is zo sterk, dat ik haar er niet over lastig kan vallen.

Bovenstaande allemaal in poging tot 'm beloofde reaktie.
Wat betreft de ontopic-vragen denk ik dat je m'n antwoord wel een beetje vermoed uit m'n taalgebruik, maar past net ff beter in TRU vrees ik. Eigenlijk past dit hele stukje eigenlijk meer in tru.
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:57:11 #33
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46494870
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:44 schreef Causa het volgende:

[..]

Je vroeg eerder toch echt of het korter kon.
Ah ja, klopt maar dat deed ik niet voor mezelf maar om de drempel tot reageren niet zo hoog te maken. Excuus En bedankt voor de uitleg. Ik kon afgezien van het feit dat zijn Indiaanse geloofssysteem eroverheen is gedrukt in meer of mindere mate niet veel vinden waar ik over zou kunnen struikelen eigenlijk. Misschien toch een goed idee om dat boek een keer te lezen? .
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:44 schreef Causa het volgende:
Bovenstaande allemaal in poging tot 'm beloofde reaktie.
Wat betreft de ontopic-vragen denk ik dat je m'n antwoord wel een beetje vermoed uit m'n taalgebruik, maar past net ff beter in TRU vrees ik. Eigenlijk past dit hele stukje eigenlijk meer in tru.
Neh, waarom? Het is toch jouw levenbeschouwing? .
Vrijheid
pi_52177288
Aha.. dit boek hebben ze sinds kort bij de lokale bieb

Ik heb ooit een boek van Chopra gelezen over Merlijn de tovenaar.. vond het een interessant boek en ben in de loop der jaren veel van wat hij schreef bij mijzelf tegengekomen..

Zelf heb ik wel iets met de 'theorie' van Herman Hesse uit het boek De Steppenwolf. Daar zijn alle onsterfelijke zielen hartelijk aan het lachen om onze beslommeringen. Humor is de boodschap en in die boodschap kan ik mij zeer goed vinden..

Dit boek ga ik dus binnenkort even 'confisqueren'!
thnx voor de tip, klinkt interessant!
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_52178261
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 09:44 schreef jogy het volgende:
http://noorderlicht.vpro.nl/afleveringen/5409709/ Noorderlicht aflevering. Ik heb deze ook nog niet gezien trouwens .
als je hem nog gaat kjken, lees dan daarna dit ook nog even

http://www.skepp.be/artik(...)m/?searchterm=lommel
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:56:23 #36
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_52179256
quote:

[..]

Hij probeert in het boek de bewijslast dus weer terug te leggen bij de skeptisch ingestelde mensen. .
Tot de 'burden of proof' onevenredig hoog is is de persoon die ergens skeptisch tegenover staat de persoon welke bewijslast mag eisen.

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 21:19:26 #37
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52179961
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:56 schreef ChOas het volgende:

[..]

Tot de 'burden of proof' onevenredig hoog is is de persoon die ergens skeptisch tegenover staat de persoon welke bewijslast mag eisen.
En op die eis is hij ingegaan doormiddel van dit boek.
Vrijheid
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 21:20:28 #38
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52179996
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:24 schreef osho het volgende:

[..]

als je hem nog gaat kjken, lees dan daarna dit ook nog even

http://www.skepp.be/artik(...)m/?searchterm=lommel
Hm, een skep(p)tisch artikel. Zal ik er anders maar een linkje bij doen van 'mijn kamp'?
Vrijheid
pi_52180074
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 21:20 schreef jogy het volgende:

[..]

Hm, een skep(p)tisch artikel. Zal ik er anders maar een linkje bij doen van 'mijn kamp'?
nee, die had je al geplaatst in februari
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 21:23:30 #40
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52180117
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 21:22 schreef osho het volgende:

[..]

nee, die had je al geplaatst in februari
Ohja.

Al staat noorderlicht niet echt bekend om hun loze gelul, gelukkig .
Vrijheid
pi_52180194
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 21:23 schreef jogy het volgende:

[..]

Ohja.

Al staat noorderlicht niet echt bekend om hun loze gelul, gelukkig .
nee, die belgische neurologen wel
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 21:30:53 #42
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52180331
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 21:26 schreef osho het volgende:

[..]

nee, die belgische neurologen wel
What ever makes you sleep at night.
Vrijheid
pi_52180486
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 21:30 schreef jogy het volgende:

[..]

What ever makes you sleep at night.
ah...nu kom je met de echt goede argumenten
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 21:40:28 #44
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52180607
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 21:36 schreef osho het volgende:

[..]

ah...nu kom je met de echt goede argumenten
Ohja, sorrie, hoe durf ik op gelijke hoogte een antwoord te geven . Heb je het boek trouwens gelezen? Niet om een dooddoener in het gesprek te gooien maar dan weet ik ongeveer waar je staat met je kennis over het boek en de argumenten die daar in verspreid staan over honderden bladzijdes.
Vrijheid
pi_52180785
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 21:40 schreef jogy het volgende:

[..]

Ohja, sorrie, hoe durf ik op gelijke hoogte een antwoord te geven .
ja jouw argument dat noorderlicht zo'n welingelichte bron is, was van buitengewoon hoog niveau

en nee, ik heb het boek niet gelezen.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 21:51:48 #46
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52180989
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 21:45 schreef osho het volgende:

[..]

ja jouw argument dat noorderlicht zo'n welingelichte bron is, was van buitengewoon hoog niveau
Mwoach, Noorderlicht is best een redelijke bron vind ik dan, ze doen daadwerkelijk hun best om een beetje goed onderzoek te doen in de uitzendingen die ze hebben. Ze geloven niet alles maar zijn ook niet skeptisch, een middelijn vind ik altijd wel prettig in een docu of artikel . Een D66 houding doet het niet goed in de politiek maar om informatie over te brengen vind ik het zeker wel ok, mag je je eigen mening erover geven, ook wel eens leuk.
quote:
en nee, ik heb het boek niet gelezen.
Het is echt wel een aanrader, maarja, dat is mijn mening.
Vrijheid
pi_52181665
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 21:51 schreef jogy het volgende:

[..]

Mwoach, Noorderlicht is best een redelijke bron vind ik dan, ze doen daadwerkelijk hun best om een beetje goed onderzoek te doen in de uitzendingen die ze hebben.
de belgische artsen lijken mij ook wel een redelijke bron
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 22:22:53 #48
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52181948
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 22:13 schreef osho het volgende:

[..]

de belgische artsen lijken mij ook wel een redelijke bron
Ik heb net even gekeken en het ziet er best interessant uit. Ik zal mij er eens in verdiepen. Als jij erover nadenkt om het boek te lezen zou het leuk zijn, ben benieuwd wat je er van vindt.
Vrijheid
  woensdag 8 augustus 2007 @ 15:45:31 #49
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_52199885
quote:

[..]

Dat komt ook aan bod in dat boek, een nederlandse arts heeft er onderzoek naar gedaan. Kwam erop neer dat volgens die arts de BDE's ook ervaren wordt door mensen die even hersendood zijn. Maarja, dat staat uitgebreider in het boek En dat ik met electische stoten en weet ik het wat nog meer die beelden na kan bootsen betekent dat meteen dat het altijd die oorzaak heeft?

Hij probeert in het boek de bewijslast dus weer terug te leggen bij de skeptisch ingestelde mensen. .
"even hersendood" bestaat niet... Volgens mij ben je in de war met een andere staat van de hersenen.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 15:47:48 #50
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52199959
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:45 schreef StupidByNature het volgende:

[..]

"even hersendood" bestaat niet... Volgens mij ben je in de war met een andere staat van de hersenen.
Tja, het staat er toch echt . Geen hersenactiviteit whatsoever. En dat is dus trouwens het hele punt, dat het wél bestaat en dat je het kan overleven zonder blijvende schade.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')