Je zal Ma Tokkie op je gezicht hebben zitten, dat zou wel een straf zijn ja. Of bedoel je dat niet ?quote:Op maandag 29 januari 2007 15:20 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Mannen worden ook gestraft.![]()
Dwing me niet om voorbeelden te gaan zoeken.
http://news.bbc.co.uk/2/h(...)_central/5224106.stmquote:Op maandag 29 januari 2007 15:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh mijn god, dwing me niet!![]()
Bij deze: zoeken jij.
Wat wil je hiermee zeggen, behalve dan de illusie dat je er achterlijke denkbeelden op nahoudt?quote:Op maandag 29 januari 2007 03:58 schreef Super7fighter het volgende:
En die medische tests verklaarden dat ze nog maagd was? Dat kan helemaal niet.![]()
Klinkklare zaak. Dit was een vader die niet te belazeren was.
Ik vind de acties wel begrijpelijk, ook al worden ze door de Islam afgekeurd.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:33 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Wat wil je hiermee zeggen, behalve dan de illusie dat je er achterlijke denkbeelden op nahoudt?
Wat vind je begrijpelijk aan moord? Wat als het jou overkomt, of je zus?quote:Op maandag 29 januari 2007 15:35 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik vind de acties wel begrijpelijk, ook al worden ze door de Islam afgekeurd.
Dat is evolutionair zo vastgelegd. Darwin zou het zo hebben gewild.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
...Denk je dat ze daar niet toe in staat zijn?
Als ik later een dochter zou krijgen, en ze zou net als dit meisje zo tekeer gegaan zijn en haar boekje buiten zijn gegaan, dan sta ik niet voor de gevolgen in...quote:Op maandag 29 januari 2007 15:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat vind je begrijpelijk aan moord? Wat als het jou overkomt, of je zus?
En waarom zouden vrouwen niet hun eigen vrije sexuele keuzes mogen maken? Denk je dat ze daar niet toe in staat zijn?
Hoe is dat 'vastgelegd' dan volgens jou?quote:Op maandag 29 januari 2007 15:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat is evolutionair zo vastgelegd. Darwin zou het zo hebben gewild.
Je eigen dochter vermoorden is zeker niet 'destructief' volgens jou?quote:Op maandag 29 januari 2007 15:45 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Als ik later een dochter zou krijgen, en ze zou net als dit meisje zo tekeer gegaan zijn en haar boekje buiten zijn gegaan, dan sta ik niet voor de gevolgen in...
Het is geen kwestie van geslacht. De seksuele moraal is er niet alleen voor de vrouw, maar ook voor de man. Je maakt ook nog eens de denkfout door de Nederlandse seksuele moraal te verplaatsten naar de Jordaanse samenleving. In een moslimsamenleving is buitenechtelijke en pre-maritale seks iets destructrief. Het is dan ook niet meer dan logisch dat de schade na zo'n destructie ingeperkt wordt.
Want? Je 'eer' wordt aangetast? Een totaal virtueel ongrijpbaar iets?quote:Op maandag 29 januari 2007 15:45 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Als ik later een dochter zou krijgen, en ze zou net als dit meisje zo tekeer gegaan zijn en haar boekje buiten zijn gegaan, dan sta ik niet voor de gevolgen in...
Nee, dat hebben boeken zo vastgelegd. Boeken geschreven door mannen.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat is evolutionair zo vastgelegd. Darwin zou het zo hebben gewild.
Welke "schade" heb je het over? De schade van "wat moeten de buren wel niet denken"?quote:Op maandag 29 januari 2007 15:45 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van geslacht. De seksuele moraal is er niet alleen voor de vrouw, maar ook voor de man. Je maakt ook nog eens de denkfout door de Nederlandse seksuele moraal te verplaatsten naar de Jordaanse samenleving. In een moslimsamenleving is buitenechtelijke en pre-maritale seks iets destructrief. Het is dan ook niet meer dan logisch dat de schade na zo'n destructie ingeperkt wordt.
Wat zullen de buren wel niet denken als hij zijn eigen dochter vermoord. Wat zullen de buren wel niet denken als ze zouden weten, dat hij zich dat zelfs kan voorstellen.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Welke "schade" heb je het over? De schade van "wat moeten de buren wel niet denken"?
Lekkere set prioriteiten heb jij.
Dus dan zou er ook geen prostitutie bestaan in een moslimsamenleving? Ik geloof toch dat een aantal zeer Islamitische landen daar een aardig gedoogbeleid voor hanteren. Hoe is trouwens veelwijverij dan in die moraal in te passen? Toch iets waar veel moslim(mannen) geen enkel punt van maken, 't verschaft je zelfs status. Daarnaast zijn er ook gewoon gebieden waar een vrije westerse sexuele moraal niet destructief is: ik noem uit ervaring de grote Turkse steden en (delen van) Marokko, en 't zullen er vast meer zijn. Daar is het prima ingepast in het dagelijkse levenquote:Op maandag 29 januari 2007 15:45 schreef Super7fighter het volgende:
In een moslimsamenleving is buitenechtelijke en pre-maritale seks iets destructrief.
Tekeer zijn gegaan ? Man, het meisje was 17 jaar, ze begon net het leven te ontdekken, moet ze dan haar hele leven als slaaf een vooraf bepaalde man dienen ? Je doet verdomme net of het een losgeslagen nymphomane was. En zelfs als ze dat zou zijn, wat dan nog ?quote:Op maandag 29 januari 2007 15:45 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Dit is ook voor jou geschreven (sorry voor de lange quote):quote:Op maandag 29 januari 2007 15:45 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
quote:1 Maar Jezus ging naar den Olijfberg.
2 En des morgens vroeg kwam Hij wederom in den tempel, en al het volk kwam tot Hem; en nedergezeten zijnde, leerde Hij hen.
3 En de Schriftgeleerden en de Farizeën brachten tot Hem een vrouw, in overspel gegrepen.
4 En haar gesteld hebbende in het midden, zeiden zij tot Hem: Meester, deze vrouw is op de daad zelve gegrepen, overspel begaande.
5 En Mozes heeft ons in de wet geboden, dat dezulken gestenigd zullen worden; Gij dan, wat zegt Gij?
6 En dit zeiden zij, Hem verzoekende, opdat zij iets hadden, om Hem te beschuldigen. Maar Jezus, nederbukkende, schreef met den vinger in de aarde.
7 En als zij Hem bleven vragen, richtte Hij Zich op, en zeide tot hen: Die van ulieden zonder zonde is, werpe eerst den steen op haar.
8 En wederom nederbukkende, schreef Hij in de aarde.
9 Maar zij, dit horende, en van hun geweten overtuigd zijnde, gingen uit, de een na den andere, beginnende van de oudsten tot de laatsten; en Jezus werd alleen gelaten; en de vrouw in het midden staande.
10 En Jezus, Zich oprichtende, en niemand ziende dan de vrouw, zeide tot haar: Vrouw, waar zijn deze uw beschuldigers? Heeft u niemand veroordeeld?
11 En zij zeide: Niemand, Heere! En Jezus zeide tot haar: Zo veroordeel Ik u ook niet; ga heen, en zondig niet meer.
12 Jezus dan sprak wederom tot henlieden, zeggende: Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben.
quote:Op maandag 29 januari 2007 15:48 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Want? Je 'eer' wordt aangetast? Een totaal virtueel ongrijpbaar iets?
Jullie moeten eerst weten dat de Islam "honour killing" niet toestaat.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:48 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Je eigen dochter vermoorden is zeker niet 'destructief' volgens jou?
Wie niet naar de profeet luistert, zal gedood moeten worden staat er in de Bijbelse Handelingen. Wat is je punt?quote:Op maandag 29 januari 2007 15:53 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dit is ook voor jou geschreven (sorry voor de lange quote):
[..]
Fijn hoor, zo'n gemeenschap.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:55 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
[..]
Jullie moeten eerst weten dat de Islam "honour killing" niet toestaat.
Wat ik wil zeggen dat de persoon die een familielid ombrengt omwille van de familie-eer in veel gevallen weinig keuze heeft. De familie wordt door de gemeenschap als 't ware gedwongen om tot deze daad over te gaan. Iemand van wie de familie-eer verdoezeld is door de daden van een bepaald familielid, wordt met de nek aangekeken, er wordt over je geroddeld, je verliest je vrienden, je aanzien, mensen vermijden contact met je, je wordt nageroepen, je familie wordt buitengesloten, verstoten etc. Er rest dan niks anders op dan eerwraak. Ik keur het niet goed, maar vindt het wel begrijpelijk dat er door deze druk tot honour killings worden overgegaan in dit soort samenlevingen.
Waarom kom je niet in opstand tegen zo'n cultuur? Waarom moeen vrouwen er weer en masse de dupe van worden (want laten we eerlijk zijn, die verhoudingen...)quote:Op maandag 29 januari 2007 15:55 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
[..]
Jullie moeten eerst weten dat de Islam "honour killing" niet toestaat.
Wat ik wil zeggen dat de persoon die een familielid ombrengt omwille van de familie-eer in veel gevallen weinig keuze heeft. De familie wordt door de gemeenschap als 't ware gedwongen om tot deze daad over te gaan. Iemand van wie de familie-eer verdoezeld is door de daden van een bepaald familielid, wordt met de nek aangekeken, er wordt over je geroddeld, je verliest je vrienden, je aanzien, mensen vermijden contact met je, je wordt nageroepen, je familie wordt buitengesloten, verstoten etc. Er rest dan niks anders op dan eerwraak. Ik keur het niet goed, maar vindt het wel begrijpelijk dat er door deze druk tot honour killings worden overgegaan in dit soort samenlevingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |