Wat zullen de buren wel niet denken als hij zijn eigen dochter vermoord. Wat zullen de buren wel niet denken als ze zouden weten, dat hij zich dat zelfs kan voorstellen.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Welke "schade" heb je het over? De schade van "wat moeten de buren wel niet denken"?
Lekkere set prioriteiten heb jij.
Dus dan zou er ook geen prostitutie bestaan in een moslimsamenleving? Ik geloof toch dat een aantal zeer Islamitische landen daar een aardig gedoogbeleid voor hanteren. Hoe is trouwens veelwijverij dan in die moraal in te passen? Toch iets waar veel moslim(mannen) geen enkel punt van maken, 't verschaft je zelfs status. Daarnaast zijn er ook gewoon gebieden waar een vrije westerse sexuele moraal niet destructief is: ik noem uit ervaring de grote Turkse steden en (delen van) Marokko, en 't zullen er vast meer zijn. Daar is het prima ingepast in het dagelijkse levenquote:Op maandag 29 januari 2007 15:45 schreef Super7fighter het volgende:
In een moslimsamenleving is buitenechtelijke en pre-maritale seks iets destructrief.
Tekeer zijn gegaan ? Man, het meisje was 17 jaar, ze begon net het leven te ontdekken, moet ze dan haar hele leven als slaaf een vooraf bepaalde man dienen ? Je doet verdomme net of het een losgeslagen nymphomane was. En zelfs als ze dat zou zijn, wat dan nog ?quote:Op maandag 29 januari 2007 15:45 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Als ik later een dochter zou krijgen, en ze zou net als dit meisje zo tekeer gegaan zijn en haar boekje buiten zijn gegaan, dan sta ik niet voor de gevolgen in...
Het is geen kwestie van geslacht. De seksuele moraal is er niet alleen voor de vrouw, maar ook voor de man. Je maakt ook nog eens de denkfout door de Nederlandse seksuele moraal te verplaatsten naar de Jordaanse samenleving. In een moslimsamenleving is buitenechtelijke en pre-maritale seks iets destructrief. Het is dan ook niet meer dan logisch dat de schade na zo'n destructie ingeperkt wordt.
Dit is ook voor jou geschreven (sorry voor de lange quote):quote:Op maandag 29 januari 2007 15:45 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Als ik later een dochter zou krijgen, en ze zou net als dit meisje zo tekeer gegaan zijn en haar boekje buiten zijn gegaan, dan sta ik niet voor de gevolgen in...
Het is geen kwestie van geslacht. De seksuele moraal is er niet alleen voor de vrouw, maar ook voor de man. Je maakt ook nog eens de denkfout door de Nederlandse seksuele moraal te verplaatsten naar de Jordaanse samenleving. In een moslimsamenleving is buitenechtelijke en pre-maritale seks iets destructrief. Het is dan ook niet meer dan logisch dat de schade na zo'n destructie ingeperkt wordt.
quote:1 Maar Jezus ging naar den Olijfberg.
2 En des morgens vroeg kwam Hij wederom in den tempel, en al het volk kwam tot Hem; en nedergezeten zijnde, leerde Hij hen.
3 En de Schriftgeleerden en de Farizeën brachten tot Hem een vrouw, in overspel gegrepen.
4 En haar gesteld hebbende in het midden, zeiden zij tot Hem: Meester, deze vrouw is op de daad zelve gegrepen, overspel begaande.
5 En Mozes heeft ons in de wet geboden, dat dezulken gestenigd zullen worden; Gij dan, wat zegt Gij?
6 En dit zeiden zij, Hem verzoekende, opdat zij iets hadden, om Hem te beschuldigen. Maar Jezus, nederbukkende, schreef met den vinger in de aarde.
7 En als zij Hem bleven vragen, richtte Hij Zich op, en zeide tot hen: Die van ulieden zonder zonde is, werpe eerst den steen op haar.
8 En wederom nederbukkende, schreef Hij in de aarde.
9 Maar zij, dit horende, en van hun geweten overtuigd zijnde, gingen uit, de een na den andere, beginnende van de oudsten tot de laatsten; en Jezus werd alleen gelaten; en de vrouw in het midden staande.
10 En Jezus, Zich oprichtende, en niemand ziende dan de vrouw, zeide tot haar: Vrouw, waar zijn deze uw beschuldigers? Heeft u niemand veroordeeld?
11 En zij zeide: Niemand, Heere! En Jezus zeide tot haar: Zo veroordeel Ik u ook niet; ga heen, en zondig niet meer.
12 Jezus dan sprak wederom tot henlieden, zeggende: Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben.
quote:Op maandag 29 januari 2007 15:48 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Want? Je 'eer' wordt aangetast? Een totaal virtueel ongrijpbaar iets?
Jullie moeten eerst weten dat de Islam "honour killing" niet toestaat.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:48 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Je eigen dochter vermoorden is zeker niet 'destructief' volgens jou?
Wie niet naar de profeet luistert, zal gedood moeten worden staat er in de Bijbelse Handelingen. Wat is je punt?quote:Op maandag 29 januari 2007 15:53 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dit is ook voor jou geschreven (sorry voor de lange quote):
[..]
Fijn hoor, zo'n gemeenschap.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:55 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
[..]
Jullie moeten eerst weten dat de Islam "honour killing" niet toestaat.
Wat ik wil zeggen dat de persoon die een familielid ombrengt omwille van de familie-eer in veel gevallen weinig keuze heeft. De familie wordt door de gemeenschap als 't ware gedwongen om tot deze daad over te gaan. Iemand van wie de familie-eer verdoezeld is door de daden van een bepaald familielid, wordt met de nek aangekeken, er wordt over je geroddeld, je verliest je vrienden, je aanzien, mensen vermijden contact met je, je wordt nageroepen, je familie wordt buitengesloten, verstoten etc. Er rest dan niks anders op dan eerwraak. Ik keur het niet goed, maar vindt het wel begrijpelijk dat er door deze druk tot honour killings worden overgegaan in dit soort samenlevingen.
Waarom kom je niet in opstand tegen zo'n cultuur? Waarom moeen vrouwen er weer en masse de dupe van worden (want laten we eerlijk zijn, die verhoudingen...)quote:Op maandag 29 januari 2007 15:55 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
[..]
Wat ik wil zeggen dat de persoon die een familielid ombrengt omwille van de familie-eer in veel gevallen weinig keuze heeft. De familie wordt door de gemeenschap als 't ware gedwongen om tot deze daad over te gaan. Iemand van wie de familie-eer verdoezeld is door de daden van een bepaald familielid, wordt met de nek aangekeken, er wordt over je geroddeld, je verliest je vrienden, je aanzien, mensen vermijden contact met je, je wordt nageroepen, je familie wordt buitengesloten, verstoten etc. Er rest dan niks anders op dan eerwraak. Ik keur het niet goed, maar vindt het wel begrijpelijk dat er door deze druk tot honour killings worden overgegaan in dit soort samenlevingen.
Ik vraag me af welke machten dit gedrag in stand houdt, want we paten over een eeuwenoud fenomeen. Kan je daar meer over vertellen?quote:Op maandag 29 januari 2007 15:55 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
[..]
Okay, mohammed heeft rijkelijk (zonder bronvermelding) uit de bijbel geput toen hij zijn boekje schreef, maar dat er een "Handelingen" in de koran is opgenomen was mij nog niet bekend, de hadith?quote:Op maandag 29 januari 2007 15:56 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Wie niet naar de profeet luistert, zal gedood moeten worden staat er in de Bijbelse Handelingen. Wat is je punt?
Gaat dat allemaal over op het moment dat het je dochter vermoordt? Het kan aan mij liggen, maar als ik iemand tegenkom die z'n gezinsleden omlegt dan krijg ik daar meestal niet bepaald meer respect/sympathie voor.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:55 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
[..]
Soms, heel soms, is een cultuur gewoon idioot.quote:Op maandag 29 januari 2007 05:14 schreef Megumi het volgende:
Ach elke cultuur kent wel een aantal idioten.
http://www.smh.com.au/new(...)5/1106415594713.htmlquote:Op maandag 29 januari 2007 16:00 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vraag me af welke machten dit gedrag in stand houdt, want we paten over een eeuwenoud fenomeen. Kan je daar meer over vertellen?
Covered:quote:Op maandag 29 januari 2007 16:03 schreef buachaille het volgende:
[..]
Okay, mohammed heeft rijkelijk (zonder bronvermelding) uit de bijbel geput toen hij zijn boekje schreef, maar dat er een "Handelingen" in de koran is opgenomen was mij nog niet bekend, de hadith?![]()
De engelse versie, nu met uilteg:quote:25:4. De ongelovigen zeggen: "Dit is niets dan een leugen, die hij (de Profeet) verzonnen heeft en andere mensen hebben hem er bij geholpen." Maar zij uiten daarmee onrechtvaardigheid en leugen.
quote:24:4. Moreover, those who are bent on denying the truth are wont to say, ?This [Quran] is nothing but a lie, which he [himself] has devised with the help of other people, (*) who thereupon have perverted the truth and brought a falsehood into being.?
* - Implying that the Quran, or most of it, is based on Judaeo-Christian teachings allegedly communicated to Muhammad by some unnamed foreigners (cf. 16: 103 and the corresponding notes) or, alternatively, by various Arab converts to Judaism or Christianity; furthermore, that Muhammad had either deceived himself into believing that the Quran was a divine revelation, or had deliberately - knowing that it was not so - attributed it to God.
Vrouwen zijn toch geen echte mensen, gekkie. Er moet nog bewezen worden dat ze iets voelen of kunnen denken, hoor.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Gaat dat allemaal over op het moment dat het je dochter vermoordt? Het kan aan mij liggen, maar als ik iemand tegenkom die z'n gezinsleden omlegt dan krijg ik daar meestal niet bepaald meer respect/sympathie voor.
Ja, zo gaat het in die gesloten gemeenschappen. Je hebt je familie gered als 't ware. Je fouten gecorrigeerd. Klinkt wreed, maar zo gaat het wel.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Gaat dat allemaal over op het moment dat het je dochter vermoordt?
En of ze een ziel hebben.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Vrouwen zijn toch geen echte mensen, gekkie. Er moet nog bewezen worden dat ze iets voelen of kunnen denken, hoor.
The strong therefore dominate the weak whether the dividing line is drawn through race, majority or gender. Accordingly, the rights most infringed upon belong consistently to minorities, women and children. This result is barbarism, and the violent repression of women is a natural corollary.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:07 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
http://www.smh.com.au/new(...)5/1106415594713.html
Volgens je bron is "zo gaat het" geen reden om achterover te zitten.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:10 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ja, zo gaat het in die gesloten gemeenschappen. Je hebt je familie gered als 't ware. Je fouten gecorrigeerd. Klinkt wreed, maar zo gaat het wel.
Hahahaha, dus als ik een boek overschrijf en ik vermeld erbij: "en er zullen onder u personen zijn die zeggen dat mijn heilige schrijfsel is overgeschreven en ingefluisterd door derden, voorwaar ik zeg u dat Allah hen zal straffen en dat zij niets dan onwaarheden vertellen" dan is het ineens wel geloofwaardig?quote:Op maandag 29 januari 2007 16:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Covered:
[..]
De engelse versie, nu met uilteg:
[..]
![]()
De schrijver doet net alsof het heel makkelijk is om dat 1,2, 3 uit te roeien. Het is iets dat duizenden jaren overleefd heeft.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Volgens je bron is "zo gaat het" geen reden om achterover te zitten.
Zullen we die discussie hier maar even niet hebben?quote:Op maandag 29 januari 2007 16:17 schreef buachaille het volgende:
[..]
Hahahaha, dus als ik een boek overschrijf en ik vermeld erbij: "en er zullen onder u personen zijn die zeggen dat mijn heilige schrijfsel is overgeschreven en ingefluisterd door derden, voorwaar ik zeg u dat Allah hen zal straffen en dat zij niets dan onwaarheden vertellen" dan is het ineens wel geloofwaardig?![]()
![]()
quote:Op maandag 29 januari 2007 16:07 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
http://www.smh.com.au/new(...)5/1106415594713.html
Verkrachting ook. Dan mag je het nog wel bestrijden.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:20 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
De schrijver doet net alsof het heel makkelijk is om dat 1,2, 3 uit te roeien. Het is iets dat duizenden jaren overleefd heeft.
Je ziel zit dieper suffie.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik heb even een vinger in me gestoken, maar ik voel niks, Goeie vraag.
quote:Op maandag 29 januari 2007 16:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik al die vent die zesentwintig centimeter mat eens vragen of die ooit iets voelde.
Verkrachting en eerwraak kun je niet op een lijn stellen. De eerst wordt bijna unaniem door alle culturen verworpen, de andere wordt door vele culturen wel acceptabel gevonden.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Verkrachting ook. Dan mag je het nog wel bestrijden.
De invloed van de sociaal-economische omstandigheden waar dit gedrag uit voortvloeit wegnemen lijkt me een nuttige poging.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:20 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
De schrijver doet net alsof het heel makkelijk is om dat 1,2, 3 uit te roeien. Het is iets dat duizenden jaren overleefd heeft.
Alle bronnen zijn het erover eens dat het gaat om mannen die de reproductieve hegemonie willen behouden ten koste van de vrouw.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:26 schreef Super7fighter het volgende:
Je kunt het ook zien. Eerwraak als herstelmechanisme bij een gebrek aan moraliteit in de samenleving. Eerwraak is dan een verschijnsel dat optreedt in de samenleving, omdat de moraal verzwakt is of omdat de zedenwetten niet gehanteerd worden, en zodoende met honour killings rechtgezet wordt.
Ja, want vlak voordat de persoon een eermoord pleegt, denkt hij: laat ik deze vrouw(dochter, zus, nicht) doden, omdat ze de mannelijke dominantie in de samenleving aantast.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:29 schreef Floripas het volgende:
[..]
Alle bronnen zijn het erover eens dat het gaat om mannen die de reproductieve hegemonie willen behouden ten koste van de vrouw.
quote:Op maandag 29 januari 2007 16:09 schreef Floripas het volgende:
Vrouwen zijn toch geen echte mensen, gekkie. Er moet nog bewezen worden dat ze iets voelen of kunnen denken, hoor.
Je geeft nu zelf niet bepaald de indruk dat je iets kunt voelen...quote:Op maandag 29 januari 2007 16:22 schreef Floripas het volgende:
Ik al die vent die zesentwintig centimeter mat eens vragen of die ooit iets voelde.
hmm ja dat ligt wel ten grondslag aan dat alpha apen gedrag wat jij cultuur noemtquote:Op maandag 29 januari 2007 16:36 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ja, want vlak voordat de persoon een eermoord pleegt, denkt hij: laat ik deze vrouw(dochter, zus, nicht) doden, omdat ze de mannelijke dominantie in de samenleving aantast.![]()
Ik geloof niet zo in de perikelen van de evolutietheorie.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hmm ja dat ligt wel ten grondslag aan dat alpha apen gedrag wat jij cultuur noemt![]()
quote:Op maandag 29 januari 2007 16:36 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ja, want vlak voordat de persoon een eermoord pleegt, denkt hij: laat ik deze vrouw(dochter, zus, nicht) doden, omdat ze de mannelijke dominantie in de samenleving aantast.![]()
Zijn toch duidelijke conclusies die in dat artikel staan die jijzelf hebt aangedragen.quote:These socio-economic circumstances, tragically but inevitably, create a social dynamic where might is right. The strong therefore dominate the weak whether the dividing line is drawn through race, majority or gender. Accordingly, the rights most infringed upon belong consistently to minorities, women and children. This result is barbarism, and the violent repression of women is a natural corollary.
dat heeft weinig met de evolutie theorie te makenquote:Op maandag 29 januari 2007 16:42 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo in de perikelen van de evolutietheorie.![]()
De schrijver is voorzichtig en drukt zich uit in sociaal-wenselijke antwoorden. Natuurlijk klopt het dat in gebieden waar de mensen arm en analfabeet zijn eerwraak veel vaker voorkomt, en ook veel gewelddadiger. Maar dat zijn niet de enige factoren. De uitstoting die het resultaat is van eerloos gedrag van een familielid is wel de grootste factor waarom mensen eerwraak plegen. Of beter gezegd de directe aanleiding. De sociaal-economische omstandigheden creeren een klimaat, waarin deze aanleiding op drijft als 't ware.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
[..]
Zijn toch duidelijke conclusies die in dat artikel staan die jijzelf hebt aangedragen.
Waaraan refereerde jouw alfa-apen gedrag dan? Of was jij degene die intelligent probeerde over te komen door met termen te strooien die je zelf klaarblijkelijk niet begrijpt?quote:Op maandag 29 januari 2007 16:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat heeft weinig met de evolutie theorie te maken
maar het maakt je er niet slimmer op![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |