abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45785859
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:14 schreef Floripas het volgende:
Kunnen we het nu GODVERDOMME eens hebben over het gegeven dat vrouwen altijd als eerste de dupe worden van wat er mis gaat in de wereld? China, India, Rusland, Ethiopie, Sudan, Afghanistan, en nu dit weer?
Ik wil het er best over hebben en je hebt ook volkomen gelijk, maar ik zie eerlijk gezegd niet het verband tussen eerwraak in 'landen waar mensen zwart haar hebben' en huiselijk geweld in Rusland. Zeg maar waar je heen wilt met die discussie, of beter nog: open een apart topic waarin je enkele voorbeelden op een rij zet.
pi_45785875
Ach ja, allemaal de schuld van de Islam.

Zijn moeders die door hun zoontjes vermoord worden omdat mam's de Playstation achter slot en grendel deed omdat hij te veel speelde en jongens die zelfmoord plegen omdat hun World of Warcraft-account gekraakt is dan de schuld van het kapitalisme, de gamesindustrie of het christendom?

Of zit er gewoon een steekje los bij die jochies, net zoals bij die vader?

Of worden er dagelijks tientallen meisjes door hun vader om zeep geholpen in Jordanie?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_45785914
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:17 schreef dVTB het volgende:

-knip-
Je weet dat eerwraak hoofdzakelijk iets is wat juist bij niet-Arabische moslims voorkomt?
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_45785928
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ach ja, allemaal de schuld van de Islam.

Zijn moeders die door hun zoontjes vermoord worden omdat mam's de Playstation achter slot en grendel deed omdat hij te veel speelde en jongens die zelfmoord plegen omdat hun World of Warcraft-account gekraakt is dan de schuld van het kapitalisme, de gamesindustrie of het christendom?

Of worden er dagelijks tientallen meisjes door hun vader om zeep geholpen in Jordanie?
Dat ligt eraan hoeveel 17 jarige meisjes hun maagdelijkheid verliezen klaarblijkelijk.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 29 januari 2007 @ 12:26:30 #66
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45786002
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:20 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik wil het er best over hebben en je hebt ook volkomen gelijk, maar ik zie eerlijk gezegd niet het verband tussen eerwraak in 'landen waar mensen zwart haar hebben' en huiselijk geweld in Rusland. Zeg maar waar je heen wilt met die discussie, of beter nog: open een apart topic waarin je enkele voorbeelden op een rij zet.
Nee, dat doe ik helemaal niet. Het gaat me niet om het zwarte haar, het gaat me om het feit dat er zo weinig wordt uitgesproken tegen vrouwenonderdrukking ter wereld. Het maakt me de fuck niet uit welk geloof je aanhangt of bestrijdt, maar het moet maar eens afgelopen zijn met dat gebagatelliseer van geweld van mannen waar vrouwen en masse de dupe van worden.

Denk je dat StefanP geeft om een islamitisch meisje in een islamitisch land? Natuurlijk niet, voor hem is het een symbool om aan te tonen dat de islam achterlijk is. Denk je dat Superfighter dat meisje ziet als meer dan een al dan niet gebroken maagdenvlies? Natuurlijk niet.

Waarom wordt geweld tegen vrouwen niet harder veroordeeld? Waarom neemt Nederland vrouwen die zijn gevlucht van nare, onderdrukkende regimes niet op? Waarom veroordelen we handelspartner China en Saoudi-Arabie niet?
pi_45786023
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Het gaat om enkele tientallen per jaar, begreep ik.
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Je weet dat eerwraak hoofdzakelijk iets is wat juist bij niet-Arabische moslims voorkomt?
Berichten over eerwraak hoor ik voornamelijk komen uit Turkije en Arabische landen. Maar ik neem aan dat je bovenstaande bewering wel hard kunt maken? En je bent je er ook van bewust dat de islam is doorspekt van Arabische cultuurelementen?
  maandag 29 januari 2007 @ 12:27:36 #68
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45786033
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat ligt eraan hoeveel 17 jarige meisjes hun maagdelijkheid verliezen klaarblijkelijk.
Jij geeft niets om islamitische vrouwen, wat doe je in dit topic?
pi_45786057
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:27 schreef Floripas het volgende:

[..]

Jij geeft niets om islamitische vrouwen, wat doe je in dit topic?
En daar is tyfusmongool nummer twee, de club is compleet.
pi_45786065
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:05 schreef Floripas het volgende:
Helaas worden overal ter wereld vrouwen nog steeds als eerste slachtoffer van conservatisme en mannelijke angst voor seksualiteit. Vrouwen die worden uitgestoten en verkracht in China, de Taliban die weer terugkeren in Afghanistan, vrouwenbesnijdenis, huiselijk geweld dat oogluikend wordt toegestaan in Rusland.

Feminisme is uit de mode, maar wellicht is het een idee de stroming nieuw leven in te blazen om vrouwen wereldwijd mondiger te maken.
In westerse samenlevingen heeft het feminisme beslist nog niet het ideaal van onderlinge individuele gelijkheid bereikt. Niet in de minste plaats door migratieverschijnselen.
De maatschappelijke achterstanden van vrouwen zijn (nog) niet volledig opgeheven en volgens mij door de komst van groepen allochtonen, waarbij verzet tegen de gevestigde orde niet of nauwelijks gaande is, vergroot. Het ideaal is een verandering in de heersende cultuur om een verandering in de verdeling van de macht in de samenleving te kunnen bewerkstelligen. daarin is de westerse cultuur geslaagd, maar ze zijn er nog niet.

Een internationale derde feministische golf gepaard met een tolerantie in geloofszaken zou daarin verandering kunnen scheppen. de traditionele machten en instituties die de achterstelling van vrouwen in stand houden zullen dit beletten.
Bang dat ze zijn de macht te moeten delen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  maandag 29 januari 2007 @ 12:29:21 #71
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45786087
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:28 schreef Hathor het volgende:

[..]

En daar is tyfusmongool nummer twee, de club is compleet.
Serieus, geef jij één zier om moslimvrouwen? Om hun welzijn, om hun leven?
  maandag 29 januari 2007 @ 12:30:53 #72
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45786140
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:28 schreef damian5700 het volgende:

Een internationale derde feministische golf gepaard met een tolerantie in geloofszaken zou daarin verandering kunnen scheppen. de traditionele machten en instituties die de achterstelling van vrouwen in stand houden zullen dit beletten.
Bang dat ze zijn de macht te moeten delen.
Precies. De VN en de EU besteden er nauwelijks aandacht aan.

Ik word er zó moe van dat vrouwenrechten alleen maar wordt gebruikt in een zinloos politiek steekspel tussen mannen. Schaam jullie.
pi_45786145
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:26 schreef Floripas het volgende:
Nee, dat doe ik helemaal niet. Het gaat me niet om het zwarte haar, het gaat me om het feit dat er zo weinig wordt uitgesproken tegen vrouwenonderdrukking ter wereld. Het maakt me de fuck niet uit welk geloof je aanhangt of bestrijdt, maar het moet maar eens afgelopen zijn met dat gebagatelliseer van geweld van mannen waar vrouwen en masse de dupe van worden.

Denk je dat StefanP geeft om een islamitisch meisje in een islamitisch land? Natuurlijk niet, voor hem is het een symbool om aan te tonen dat de islam achterlijk is. Denk je dat Superfighter dat meisje ziet als meer dan een al dan niet gebroken maagdenvlies? Natuurlijk niet.

Waarom wordt geweld tegen vrouwen niet harder veroordeeld? Waarom neemt Nederland vrouwen die zijn gevlucht van nare, onderdrukkende regimes niet op? Waarom veroordelen we handelspartner China en Saoudi-Arabie niet?
Je hebt helemaal gelijk, maar waar wil je heen? Ik veroordeel ALLE geweld, dus ook geweld gericht op vrouwen. Er worden ook mensen vermoord omdat ze zwart, homo, niet-gelovig, anders-gelovig of wat dan ook zijn. Ik wind me vaak op over mensenrechten, maar vrouwenonderdrukking is daar maar één onderdeel van. Overigens is de islam op dat onderdeel flink vertegenwoordigd, omdat mannen en vrouwen volgens de Sharia verschillend worden berecht. Zo'n verschil kennen we in Nederland gelukkig niet.
pi_45786148
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:29 schreef Floripas het volgende:

[..]

Serieus, geef jij één zier om moslimvrouwen? Om hun welzijn, om hun leven?
Joh, ik heb helemaal geen zin om met jouw wat maar ook te bespreken, je bent een smerige leugenaar, loopt alleen maar te zuigen en te trollen, en ik zie je zelden of nooit iets zinnigs bijdragen hier, dus zout effe lekker op met je gezwam.
  maandag 29 januari 2007 @ 12:31:48 #75
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_45786170
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:54 schreef dVTB het volgende:

[..]

Absoluut, al is er ongetwijfeld weinig verzonnen aan het gegeven dat eerwraak in moslim-landen veel voorkomt.
Ja, en je moet je dan nog afvragen (al zijn "veel" en "moslim-landen" discussiewaardig) of dat inherent is aan de Islam of aan de heersende cultuur in die landen.

Ik zei niet voor niets "zwarte-kousen Moslim" een stukje terug. Dit soort mensen zijn een soort Bible-belt figuren. Het is gewoon jammer dat de Islam daar onder te lijden heeft. Juist omdat eerwraak niet iets van de Islam zelf is.
  maandag 29 januari 2007 @ 12:32:55 #76
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_45786203
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:30 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik word er zó moe van dat vrouwenrechten alleen maar wordt gebruikt in een zinloos politiek steekspel tussen mannen. Schaam jullie.
feministen zjin nog erger dan moslims
Lang leve mij! *O*
  maandag 29 januari 2007 @ 12:35:33 #77
3542 Gia
User under construction
pi_45786269
De Islam is een vredelievende godsdienst en iedereen die durft te beweren dat dat niet zo is, wordt gedood.
  Donald Duck held maandag 29 januari 2007 @ 12:36:13 #78
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45786288
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:30 schreef Floripas het volgende:

Doe er dan iets aan. Of zijn jullie vrouwen daar te zwak voor?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 29 januari 2007 @ 12:37:31 #79
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45786326
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:30 schreef dVTB het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, maar waar wil je heen? Ik veroordeel ALLE geweld, dus ook geweld gericht op vrouwen. Er worden ook mensen vermoord omdat ze zwart, homo, niet-gelovig, anders-gelovig of wat dan ook zijn. Ik wind me vaak op over mensenrechten, maar vrouwenonderdrukking is daar maar één onderdeel van. Overigens is de islam op dat onderdeel flink vertegenwoordigd, omdat mannen en vrouwen volgens de Sharia verschillend worden berecht. Zo'n verschil kennen we in Nederland gelukkig niet.
Jordanie heeft geen Sharia, maar de Franse wet met islamitische normatieve implicaties.

De "islam" is niet zozeer flink vertegenwoordigd, de wereld is flink vertegenwoordigd. Buiten noord-westeuropa is het armoe troef met vrouwenrechten. Ik vraag me af hoe het komt dat de vrouw altijd als eerste de dupe is.
pi_45786346
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:32 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens.
Het is juist raar dat waarin de mensheid bestaat bij gratie van de samenhang tussen mannen en vrouwen veel samenlevingen zo zijn opgebouwd dat alleen mannen het voor het zeggen hebben.
Een samenwerking op gelijkwaardige basis kan veel meer opleveren.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  maandag 29 januari 2007 @ 12:38:37 #81
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45786363
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:31 schreef Hathor het volgende:

[..]

Joh, ik heb helemaal geen zin om met jouw wat maar ook te bespreken, je bent een smerige leugenaar, loopt alleen maar te zuigen en te trollen, en ik zie je zelden of nooit iets zinnigs bijdragen hier, dus zout effe lekker op met je gezwam.
En het antwoord bleef uit.
Een serieuze vraag: als dit meisje asiel had aangevraagd omdat ze gegronde reden had aan te nemen dat ze vermoord zou kunnen worden, was jij er dan voor geweest dat ze was toegelaten?
  maandag 29 januari 2007 @ 12:39:38 #82
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45786388
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:32 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Da's makkelijk praten voor iemand die er niet onder lijdt. Ayaan Hirsi Ali had een sterk punt.
  maandag 29 januari 2007 @ 12:41:01 #83
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45786434
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:36 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Doe er dan iets aan. Of zijn jullie vrouwen daar te zwak voor?
Waar wil je dat ik begin?
Jouw "strijd" tegen de islam bestaat alleen maar uit hier posten. Doe er dan iets aan! Of zijn jullie dhimmi's daar te zwak voor?
pi_45786490
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:38 schreef Floripas het volgende:

[..]

En het antwoord bleef uit.
Een serieuze vraag: als dit meisje asiel had aangevraagd omdat ze gegronde reden had aan te nemen dat ze vermoord zou kunnen worden, was jij er dan voor geweest dat ze was toegelaten?
Ja natuurlijk, wat dacht jij dan ? Hetzelfde geld voor een moslim die homofiel blijkt te zijn, het is onmenselijk om die op het vliegtuig te zetten naar Iran. Ook vind ik het niet normaal dat er persoonlijke gegevens van Congoloses asielzoekers geverifieerd worden bij de lokale autoriteiten, zodat ze bij terugkomst in eigen land direct opgepakt worden en waarschijnlijk in de martelkamer verdwijnen. Er is nog wel wat te doen in Nederland wat dat betreft.
  maandag 29 januari 2007 @ 12:43:57 #85
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45786513
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:43 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, wat dacht jij dan ? Hetzelfde geld voor een moslim die homofiel blijkt te zijn, het is onmenselijk om die op het vliegtuig te zetten naar Iran. Ook vind ik het niet normaal dat er persoonlijke gegevens van Congoloses asielzoekers geverifieerd worden bij de lokale autoriteiten, zodat ze bij terugkomst in eigen land direct opgepakt worden en waarschijnlijk in de martelkamer verdwijnen. Er is nog wel wat te doen in Nederland wat dat betreft.
Goed zo. Ik had jou blijkbaar onderschat. excuses.
  maandag 29 januari 2007 @ 12:44:25 #86
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_45786522
Mja, een vader vermoordt zijn dochter dus. Zeer trieste zaak.

Nog triester om er een infantiele moslimdiscussie van te maken.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  Donald Duck held maandag 29 januari 2007 @ 12:44:28 #87
46149 __Saviour__
pi_45786526
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:41 schreef Floripas het volgende:
Waar wil je dat ik begin?
Jouw "strijd" tegen de islam bestaat alleen maar uit hier posten. Doe er dan iets aan! Of zijn jullie dhimmi's daar te zwak voor?
Richt een partij op ofzo, doe in ieder geval iets als je er zo van overtuigd bent dat vrouwen beter verdienen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45786586
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:27 schreef dVTB het volgende:

[..]

Het gaat om enkele tientallen per jaar, begreep ik.
Twintig per jaar staat er in het artikel. Dat is op een bevolking van 6 miljoen een bijna te verwaarlozen aantal dus. Vergelijk het maar eens met het aantal "familiedrama's" en "crime passionel's" hier in Nederland als je het niet met me eens bent...
quote:
Berichten over eerwraak hoor ik voornamelijk komen uit Turkije en Arabische landen. Maar ik neem aan dat je bovenstaande bewering wel hard kunt maken? En je bent je er ook van bewust dat de islam is doorspekt van Arabische cultuurelementen?
Turkije is dan ook een niet-Arabisch land. Verder moet je eerwraak vooral zoeken in bv. Pakistan en Somalie (ook niet-Arabisch dus). Daar is het wel een groot probleem. (En dan verder kijkt dan je neus lang is zul hetzelfde probleem vinden in bv. de grensstreken van India en Ethopie. Niet-Moslimlanden waar (niet-)Moslims ook soort gelijk gedrag vertonen. Dus lokale cultuur/traditie/gewoontes spelen dus ook een rol blijkbaar)
pi_45786683
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:44 schreef Posdnous het volgende:
Mja, een vader vermoordt zijn dochter dus. Zeer trieste zaak.

Nog triester om er een infantiele moslimdiscussie van te maken.
Tja, als hij christen was geweest, had-ie haar slechts verkracht.
pi_45786706
In Albanie schijnt het trouwens ook veelvuldig voor te komen, maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of dat een religieuze oorzaak heeft of dat het gewoon vanwege een misplaatst gevoel van trots is. Dat gezegd hebbende, ik heb ook geen flauw idee wat de belangrijkste vorm van religie is in dat land.
pi_45786715
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:50 schreef thabit het volgende:

[..]

Tja, als hij christen was geweest, had-ie haar slechts verkracht.
Maar goed dat het geen Atheist was dan, anders hadden de foto's ook nog op internet gestaan.....
  maandag 29 januari 2007 @ 12:53:02 #92
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_45786756
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:44 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Richt een partij op ofzo, doe in ieder geval iets als je er zo van overtuigd bent dat vrouwen beter verdienen.
Met die manier van redeneren kan Floripas natuurlijk nooit iets goed doen. Dan kan je door blijven zeuren dat ie beter zijn best moet doen als ie dan toch zo voor vrouwen wilt opkomen. Daarmee vernaggel je de discussie nogal.
  maandag 29 januari 2007 @ 12:53:22 #93
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_45786761
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:50 schreef Hathor het volgende:
In Albanie schijnt het trouwens ook veelvuldig voor te komen, maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of dat een religieuze oorzaak heeft of dat het gewoon vanwege een misplaatst gevoel van trots is. Dat gezegd hebbende, ik heb ook geen flauw idee wat de belangrijkste vorm van religie is in dat land.
Volgens mij heb je ook geen idee van het feit dat er zowaar bepaalde gebeurtenissen zijn die niet alleen maar een culureel of religieus karakter hebben.
  maandag 29 januari 2007 @ 12:56:13 #94
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45786852
Marvin Gaye, ook door z'n pa neergeknald. Waar gaat dit heen?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_45786867
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:53 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Volgens mij heb je ook geen idee van het feit dat er zowaar bepaalde gebeurtenissen zijn die niet alleen maar een culureel of religieus karakter hebben.
Dat vraag ik me dus af, is het cultuur of religie ? Of misschien beide ? Maar als jij het zo goed weet dan leg je het maar op tafel zodat we niet hoeven te blijven gissen.
  maandag 29 januari 2007 @ 12:58:52 #96
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45786925
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:44 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ik betaal mee aan studies van vrouwen als Ayaan Hirsi Ali (ja, ook die van haar, toen ze hier net was). Ik tolk bij het blijf-van-mijn-lijfhuis.

Waarom mag jij wel zo krijsen over de islam en niks doen, maar mag ik niet boos worden over vrouwenonderdrukking zonder dat jij schouderophalend zegt "dat ik er dan maar iets aan moet doen ofzo"?
  maandag 29 januari 2007 @ 13:01:00 #97
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_45786993
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus af, is het cultuur of religie ? Of misschien beide ? Maar als jij het zo goed weet dan leg je het maar op tafel zodat we niet hoeven te blijven gissen.
Ik ben niet zo dom om te denken dat ik weet hoe de vork in de steel zit.
  maandag 29 januari 2007 @ 13:02:57 #98
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45787049
quote:

[..]

Noord-west-Europa en de steden van de VS zijn een uitzondering op het gebied van vrouwenrechten, en zelfs die zijn centimeter voor centimeter bevochten de laatste eeuw. Islamtische landen vormen geen uitzondering op de regel dat mannen overal ter wereld een geweldsmonopolie bezitten en daar ook uitgebreid gebruik van maken.
pi_45787074
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:01 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ik ben niet zo dom om te denken dat ik weet hoe de vork in de steel zit.
Ik ook niet, daarom was mijn post ook een vraag. Misschien dat er toevallig iemand meeleest die Albanie en zijn gewoonten kent, dan zou ik wellicht antwoord op de vraag kunnen krijgen.
pi_45787087
quote:

[..]

De cijfertjes leren ons dat in het grootste gedeelte van de Islamitische wereld eerwraak/familiedrama's niet vaker voorkomen dan in andere delen van de wereld. Daaruit zou je kunnen concluderen dat het dus niet iets is wat met de Islam te maken heeft.

De cijfertjes leren echter ook dat een groot aantal gebieden waarin het wel uitzonderlijk vaak voorkomt Islamitisch zijn. Daaruit zou je kunnen concluderen dat het misschien wel te maken heeft met een bepaalde leer binnen de Islam.

De cijfertjes wijzen leren ons ook dat in de niet-Islamitische gebieden daarom heen ook bovengemiddeld veel eerwraak is. En die eerwraakgevallen worden daar door zowel Moslims als niet-Moslims gepleegd. Waaruit je dus kunt concluderen dat de eerwraak waarschijnlijk voortkomt uit lokale "traditie".
  Donald Duck held maandag 29 januari 2007 @ 13:04:35 #101
46149 __Saviour__
pi_45787097
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:58 schreef Floripas het volgende:
Ik betaal mee aan studies van vrouwen als Ayaan Hirsi Ali (ja, ook die van haar, toen ze hier net was). Ik tolk bij het blijf-van-mijn-lijfhuis.

Waarom mag jij wel zo krijsen over de islam en niks doen, maar mag ik niet boos worden over vrouwenonderdrukking zonder dat jij schouderophalend zegt "dat ik er dan maar iets aan moet doen ofzo"?
Jij probeert een discussie over een achterlijke cultuur ineens van het onderwerp af te leiden en het op vrouwenonderdrukking gooien. Dat is zielig. Maar daar lekker een eigen topic over, als het je zo enorm dwars zit.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45787159
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

Noord-west-Europa en de steden van de VS zijn een uitzondering op het gebied van vrouwenrechten, en zelfs die zijn centimeter voor centimeter bevochten de laatste eeuw. Islamtische landen vormen geen uitzondering op de regel dat mannen overal ter wereld een geweldsmonopolie bezitten en daar ook uitgebreid gebruik van maken.
Ik weet er alles van, ik herinner me nog levendig de dikke lip en bloedneus die mijn moeder vroeger regelmatig opliep als vaderlief weer eens uit de kroeg kwam.
pi_45787203
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:17 schreef dVTB het volgende:

[..]

Aangezien jij het allemaal zo goed weet, kun je mij dan ook vast wel uitleggen waarom een zeer islamitisch land als Jordanië zo'n lage straf heeft staan op iets dat de islam naar jouw zeggen verbiedt?
Dat is een makkie. Jordanie is verre van zeer islamitisch. Het Ottomaanse Rijk kwam er nog het dichtst in de buurt.
quote:
We zijn tenminste al één stap opgeschoten. Je hebt aangegeven dat je eerwraak een 'achterlijk gebruik' vindt. Je ontkent dus niet dat het voorkomt en dat is al heel wat anders dan dit topic naar ONZ verwijzen. Mijn doel is dus eigenlijk al bereikt.
Natuurlijk is het een achterlijk gebruik. Een die uitgebannen dient te worden. De reden dat ik het naar ONZ verwijs, is de gemaakte redenatie dat het iets typisch islamitisch zou zijn. Dus nee, ik zou niet stellen dat jouw doel bereikt is. Of jij moet nu ook van mening zou dat het iets onislamitisch is.
pi_45787216
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:04 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Jij probeert een discussie over een achterlijke cultuur ineens van het onderwerp af te leiden en het op vrouwenonderdrukking gooien. Dat is zielig. Maar daar lekker een eigen topic over, als het je zo enorm dwars zit.
Uhm, ze voert gewoon een probleemanalyse uit over het onderwerp van dit topic en trekt aan de hand daarvan de discussie breder omdat het onderwerp slechts een detail van een groter geheel blijkt uit die analyse. Dat is juist het tegenover gestelde van "van het onderwerp afleiden". Maar goed, normaal discussieren is aan jou toch niet besteed, is het wel?
  maandag 29 januari 2007 @ 13:09:26 #105
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_45787268
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:38 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens.
Het is juist raar dat waarin de mensheid bestaat bij gratie van de samenhang tussen mannen en vrouwen veel samenlevingen zo zijn opgebouwd dat alleen mannen het voor het zeggen hebben.
Een samenwerking op gelijkwaardige basis kan veel meer opleveren.
Er zat ook wel een licht sarcastische ondertoon in mijn post. Wat ik bizar vind is dat nederlandse vrouwen het leed wat iemand 14.000 kilometer verder met toevallig dezelfde chromosomen heeft zo hoog opneemt.

Ik bedoel natuurlijk is het erg wat daar allemaal plaats vind, en natuurlijk is het verachtelijk dat vrouwen daar onderdrukt worden maar om je daar zo druk over te maken vind ik een beetje.. nouja... mwah... overtrokken.

Nou heeft Floripas in haar dagelijks leven met veel van dezee "gevallen" te maken dus ik snap dat ze zich er wat drukker om maakt dan de gemiddelde Nederlander, maar toch...
Lang leve mij! *O*
  maandag 29 januari 2007 @ 13:09:27 #106
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_45787269
quote:

[..]

Nee, jij loopt er over te mekkeren en Floripas gaat in de verdediging. Als ze niks had gezegd was je ook gaan zeuren.
  maandag 29 januari 2007 @ 13:09:53 #107
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45787281
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik ook niet, daarom was mijn post ook een vraag. Misschien dat er toevallig iemand meeleest die Albanie en zijn gewoonten kent, dan zou ik wellicht antwoord op de vraag kunnen krijgen.
Albanie is ongeveer tweederde islamitisch, de rest is orthodox of katholiek.
  maandag 29 januari 2007 @ 13:11:03 #108
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45787321
quote:

[..]

De discussie gaat niet over een achterlijke cultuur, de discussie gaat over een meisje dat is vermoord omdat ze misschien (oe oe oe) wel plezier heeft beleefd aan sex en geen handelsvee meer is omdat het zegeltje is gebroken.
  maandag 29 januari 2007 @ 13:11:43 #109
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_45787342
Nou vind ik termen als het mannelijk geweldsmonopolie wel heel ver gaan hoor...
Lang leve mij! *O*
pi_45787387
lol
pi_45787396
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:11 schreef Echo99 het volgende:
Nou vind ik termen als het mannelijk geweldsmonopolie wel heel ver gaan hoor...
Hoeveel procent van het geweld (wereldwijd) wordt dan door vrouwen begaan? Ik gok dat 0,1% al te hoog geschat is. Het klinkt wel erg dramatisch, maar het klopt wel natuurlijk.
  maandag 29 januari 2007 @ 13:13:24 #112
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45787404
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik weet er alles van, ik herinner me nog levendig de dikke lip en bloedneus die mijn moeder vroeger regelmatig opliep als vaderlief weer eens uit de kroeg kwam.
Ik kom het veel tegen, ja. Ook in het geval van alcoholisme wordt de vrouw vaak als eerste de dupe van de drama's. Vrouwen zouden zelf wel wat mondiger mogen worden (hoe vaak ze niet al jaren in zo'n relatie blijven zitten voor ze de koffers pakken uit een soort stand-by-your-man-romantiek), maar de blijf-van-mijn-lijfhuizen en de rutgersstichting ed mag toch zeker niet verwaarloosd worden.
  maandag 29 januari 2007 @ 13:15:11 #113
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_45787457
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Hoeveel procent van het geweld wereldwijd wordt dan door vrouwen begaan? Ik gok dat 0,1% al te hoog geschat is. Het klinkt wel erg dramatisch, maar het klopt wel natuurlijk.
Vind ik niet terecht wat je nu zegt. Je baseert je mening op een aanname waarvan je zelf niet weet of die klopt.

Als ik nu gok dat het 50% is, klopt de stelling dan niet meer?
Lang leve mij! *O*
  maandag 29 januari 2007 @ 13:16:53 #114
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45787519
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:09 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Er zat ook wel een licht sarcastische ondertoon in mijn post. Wat ik bizar vind is dat nederlandse vrouwen het leed wat iemand 14.000 kilometer verder met toevallig dezelfde chromosomen heeft zo hoog opneemt.

Ik bedoel natuurlijk is het erg wat daar allemaal plaats vind, en natuurlijk is het verachtelijk dat vrouwen daar onderdrukt worden maar om je daar zo druk over te maken vind ik een beetje.. nouja... mwah... overtrokken.

Nou heeft Floripas in haar dagelijks leven met veel van dezee "gevallen" te maken dus ik snap dat ze zich er wat drukker om maakt dan de gemiddelde Nederlander, maar toch...
Iedereen in deze post maakt zich druk om dat meisje. Zij die dat niet doen horen hier eigenlijk niet thuis.
En ik neem net ook voor mannen op, hoor. Je zou me eens moeten horen over slavernij in de diamantindustrie en de cacaobouw. Dan komt er schuim op de lippen.
  maandag 29 januari 2007 @ 13:18:20 #115
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45787561
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:15 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Vind ik niet terecht wat je nu zegt. Je baseert je mening op een aanname waarvan je zelf niet weet of die klopt.

Vrouwelijk geweld bestaat, maar is erg zeldzaam. In landen als Jordanië hebben mannen weldegelijk een monopolie op geweld.
  maandag 29 januari 2007 @ 13:19:44 #116
3542 Gia
User under construction
pi_45787603
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:13 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik kom het veel tegen, ja. Ook in het geval van alcoholisme wordt de vrouw vaak als eerste de dupe van de drama's. Vrouwen zouden zelf wel wat mondiger mogen worden (hoe vaak ze niet al jaren in zo'n relatie blijven zitten voor ze de koffers pakken uit een soort stand-by-your-man-romantiek), maar de blijf-van-mijn-lijfhuizen en de rutgersstichting ed mag toch zeker niet verwaarloosd worden.
Heb eens, toen de kids nog op de basisschool zaten, een discussie gevolgd van een aantal vrouwen over huiselijk geweld. Ze vonden het belachelijk als een vrouw vanwege een vent met losse handjes ging scheiden. Ze ondergingen liever die slaag dan dat ze de kinderen het verdriet van een scheiding aan wilden doen. Want dát kon je kinderen toch niet aandoen!
pi_45787621
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:13 schreef Floripas het volgende:

[..]

Daat heb je wel gelijk in, maar in herinner me ook nog dat mijn moeder wel van haar af beet, maar dan kreeg ze alleen maar meer klappen, het hield juist op als ze niks terug deed. Klote situatie natuurlijk.
pi_45787628
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:15 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Ja, dan klopt ie niet meer. Maar dan zou ik moeite gaan doen om m'n gelijk te halen en bij het CBS de cijfertjes van de geweldsdelicten en de M/V-verdeling opvragen, waarvan ik haast wel zeker weet dat die m'n gelijk bewijzen. Vervolgens zou ik het aantal slachtoffers (M/V) van oorlogsgeweld opvragen en de M/V-verdeling van elke krijgsmachten gaan opzoeken, waarna ik al helemaal gelijk heb. En daarna zou ik nog even verder googlen en vast wel wat random pagina's vinden die ook aantonen dat het aantal vrouwen wat geweld pleegt totaal in het niets valt bij het aantal mannen wat zich er schuldig aan maakt.
  maandag 29 januari 2007 @ 13:21:48 #119
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_45787671
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:16 schreef Floripas het volgende:

[..]

Iedereen in deze post maakt zich druk om dat meisje. Zij die dat niet doen horen hier eigenlijk niet thuis.
Is dit een indirecte ik-heb-jou-liever-niet-meer-in-dit-topic-post?

En oh ja, open maar eens een topic over slavernij etc. Ben nieuwsgierig naar het virtuele schuim op je lippen
Lang leve mij! *O*
  maandag 29 januari 2007 @ 13:22:32 #120
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_45787693
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ja, dan klopt ie niet meer. Maar dan zou ik moeite gaan doen om m'n gelijk te halen en bij het CBS de cijfertjes van de geweldsdelicten en de M/V-verdeling opvragen, waarvan ik haast wel zeker weet dat die m'n gelijk bewijzen. Vervolgens zou ik het aantal slachtoffers (M/V) van oorlogsgeweld opvragen en de M/V-verdeling van elke krijgsmachten gaan opzoeken, waarna ik al helemaal gelijk heb. En daarna zou ik nog even verder googlen en vast wel wat random pagina's vinden die ook aantonen dat het aantal vrouwen wat geweld pleegt totaal in het niets valt bij het aantal mannen wat zich er schuldig aan maakt.
Oke, jij wint.
Lang leve mij! *O*
  maandag 29 januari 2007 @ 13:23:30 #121
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45787720
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Heb eens, toen de kids nog op de basisschool zaten, een discussie gevolgd van een aantal vrouwen over huiselijk geweld. Ze vonden het belachelijk als een vrouw vanwege een vent met losse handjes ging scheiden. Ze ondergingen liever die slaag dan dat ze de kinderen het verdriet van een scheiding aan wilden doen. Want dát kon je kinderen toch niet aandoen!
En dan die kinderen aanleren dat je vrouw slaan best ok is. Wal-ge-lijk.
pi_45787793
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat valt mij ook altijd op. En dan niet alleen als er kinderen bij betrokken zijn. Ik ken ook erg mondige vrouwen zonder kinderen die ondanks dat ze regelmatig lens geslagen worden toch bij hun vent blijven. Het lijkt wel alsof er dan een oerinstinct in werking treed wat zegt dat: "ze het verdiende", "ze te veel van hem houdt om bij hem weg te gaan", "ze hem wel kan veranderen" en/of "het wel over gaat als hij in een wat minder moeilijke periode van z'n leven zit".

En dat komt dan echt van weldenkende, mondige en zelfstandige vrouwen vandaan. Is er een vrouw die dit kan uitleggen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')