abonnement Unibet Coolblue
pi_46118649
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 00:18 schreef sgoldie het volgende:

[..]

ah, is dat de bijzondere zwartstaartmerel?
maak dan mooie fotos van de kat
De kat doe ik ook, maar eens iets anders is ook wel leuk

Pea4fun: mooie foto's! Dat roodborstje
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_46118737
2e roodborst zit er erg leuk bij Pea4fun. 'Kom op met dat voer' lijkt ie te zeggen
Leuke soorten in je tuin.
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:46:00 #28
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_46118996
Het roodborstje is mijn favo model maar ik moet toch de volgende keer echt buiten gaan zitten want nu zijn ze helaas niet zo mooi als ze hadden kunnen zijn
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:35:53 #29
111843 Cassius
Something's fucky
pi_46120768


Ik weet niet eens wat voor vogeltje dit betreft, maar dit was een geregelde gast op onze schuurdeur
pi_46121335
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 21:35 schreef Cassius het volgende:
[afbeelding]

Ik weet niet eens wat voor vogeltje dit betreft, maar dit was een geregelde gast op onze schuurdeur
Het lijkt wel ook een ehm... roodborstje!
pi_46121481
nee joh, 't is een grijze deurklever
pi_46130068
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 21:55 schreef ArjanB het volgende:
nee joh, 't is een grijze deurklever
dude, die deur is blauw
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_46130524
vliegdude, die vogel is grijs
  FOK!fotograaf vrijdag 9 februari 2007 @ 15:23:04 #34
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_46141444
Da's een heel bekend Roodborstje Cassius!



Meerkoet on the move


** Geen PS of grasmaaier beschikbaar om de grasjes weg te halen! **
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
pi_46147430
Fuut...Fuut...Fuuuuut
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_46336043
Vandaag weer even naar een gebiedje hier in de buurt gegaan.
Was mooi weer dus ik dacht hoppatee er op uit.
Ik heb een roestboom van Ransuilen ontdekt sinds kort.
Er zitten tot wel 16 uilen in 1 boom. Vandaag zaten ze
wat meer verspreid over een paar bomen.
Maar het leuke is dat ze wel steeds op hetzelfde plekje zitten..



Asio otus

In deze foto zitten er 7 (zo moeilijk zijn ze in het echt ook te spotten )



Roestboom Ransuilen


P.s. sorry weet nog steeds niet hoe ik die foto's moet resizen..
Good morning! And in case I don't see you anymore: good afternoon, good evening and good night!
pi_46336635
Zo kwam ik in de Efteling dit niet bange vogeltje tegen. Hij ging zelfs even poseren :



Leuke foto al zeg ik het zelf...
pi_46343838


Vogel.
CC.
Mistakes are the portals of discovery.
pi_46411848
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 20:07 schreef Werewolf het volgende:
Bij ons achter in het bos van het weekend weer veel vogels gezien.
Een reiger (in een boom!), vlaamse gaaien, een kleine bonte specht en deze grasparkieten...

Helaas allen ver weg en/of onscherp dit was nog de beste...

[afbeelding]
Reigers nestelen in bomen, dus dat is een veel voorkomende plek voor een reiger. En dit is overigens geen grasparkiet maar een Halsbandparkiet. Oorspronkelijk uit India, hier in volieres gehouden en ontsnapt. Dit is de meest noordelijke plek op aarde waar deze vogels in de natuur stand houden, deels doordat ze bijgevoerd worden in veel stadsparken. Vooral in Amsterdam, Den Haag en Utecht bevolken ze de parken (en verdringen inheemse vogels) Maar toen ik in Haarlem woonde kwamen ze geregeld op mijn balkonnetje (9 hoog) even buurten.. Daar was het makkelijk foto's maken , maar zo in een boom: knap werk!
pi_46412108
Ik weet eigenlijk niet eens wat voor vogel hier een walnoot in z'n snavel heeft....

Foto is in ieder geval gemaakt bij de burcht in Bratislava, Slowakije.

Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_46412297
Dat is een bonte kraai Prachtige vogels, en een prachtige foto ook!!


Zit hier echt te genieten in dit topic. Ik zal eens in mijn archief duiken of ik ook nog wat fatsoenlijks heb te posten
pi_46420981
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:40 schreef Sunnythesun het volgende:
Dat is een bonte kraai Prachtige vogels, en een prachtige foto ook!!
Ok, thanks!

Hier zijn nog wat foto's die ik gemaakt heb ik de dierentuin van Dublin.







Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_46425447
Nice.

Ik heb wat kunnen vinden, eerste 3 geschoten met mijn Nikon D50 (en een 70-300 sigma):
Een winterkoning, niet de beste foto ever, maar ik was best trots dat ik deze snelle rakker er uberhaupt op kreeg:


Een mezengevecht, ook niet helemaal top maar wel een mooi moment:


En een vinkje:


Inmiddels hebben we een D80 er bij met een 18-200 VR Nikkor en worden de resultaten steeds beter. Zelfs met vrij slecht (tegen)licht op Vlieland, een vissende Kokmeeuw:


Vind hier vooral de houding van de vogel erg mooi!

En dan nog mijn lievelingsvogel, de Buizerd:


Hier ben ik heel trots op, deze hangt dan ook groot op doek aan de muur hier..

pi_46425493
oeps.. ging iets mis..
pi_46442276
buizerd is ook mijn favoriet
mooie foto's hoor!
Good morning! And in case I don't see you anymore: good afternoon, good evening and good night!
pi_46459162
Mooie Buizerd, SunnytheSun! Heb je die "in het wild" geschoten, of bij een demo oid?
Ik heb zelf in Archeon een Woestijnbuizerd op de gevoelige plaat vastgelegd, die daar bij demo's werd gebruikt:


Wie benieuwd is naar de overige foto's van die demo kan hier terecht.

[ Bericht 25% gewijzigd door LeXX op 19-02-2007 15:40:13 ]
pi_46462474
Prachtige dieren zijn het ja!! Die foto heb ik tijdens een demo gemaakt in Cornwall. Helaas is het me nog niet gelukt een wilde er goed op te zetten, die dieren zijn zo vreselijk schuw! Nu heb ik wel 1 foto van een 'biddende' Buizerd, maar die zit nog op de portable harde schijf die gechrashd is Nog niet gelukt die er af te halen.. maar ik heb nog hoop.

Hier nog een foto van Rosie met de mooie ogen :


En ook daar hadden ze Woestijnbuizerds, ze vlogen er niet mee die dag, maar we waren wel getuigen van een spontaan en intiem 'onder-onsje':

Ze was zo leuk tegen die dieren aan het kletsen, en ze reageerden duidelijk op haar stem. De Oehoe 'oehoede' ook terug naar haar, erg cute!!

Oh en deze hadden ze daar ook:




pi_46481452
quote:
Op maandag 19 februari 2007 17:23 schreef Sunnythesun het volgende:

[afbeelding]

Dit is ook een erg mooie foto, de " gelaatsuitdrukking" van de uil (of Oehoe) tegen de strak blauwe lucht. Als ik die had gemaakt hing hij waarschijnlijk ook ergens uitvergroot in een kamer
Inderdaad, in het wild zijn ze vrij lastig te vinden, en vast te leggen. Als het weer weer beter wordt en het langer licht is, staan er weer trektochtjes door wat natuurgebieden gepland.
pi_46494960
ja, vond hem ook wel gaaf. Overigens is dit geen Oehoe maar een Afrikaanse gevlekte steenuil. Die zijn een stukje kleiner.

Meer vogels en het hele verhaal over die Birds of Prey centre staan op mijn site
pi_46497236
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:59 schreef Sunnythesun het volgende:
ja, vond hem ook wel gaaf. Overigens is dit geen Oehoe maar een Afrikaanse gevlekte steenuil. Die zijn een stukje kleiner.

Meer vogels en het hele verhaal over die Birds of Prey centre staan op mijn site
Leuk, erg leuk, je zou er haast speciaal voor naar Cornwall gaan Nu heb ik wel wat zaken op mijn "bezienswaardigheidslijst" staan die in Engeland liggen, dus misschien kan er wat gecombineerd worden.
Maar om het topic niet teveel te vervuilen met enthousiast gedoe over Buizerds en Oehoes, post ik maar weer een vogel :
Laatste vraag, met wat voor apparatuur schiet je, en welke lens? Je maakt mooie heldere foto's vind ik.Laat maar, ik zie dat je Nikonapparatuur hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door LeXX op 20-02-2007 18:30:26 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')